Olen nyt vuoden alusta asti asunut yhdessä avopuolisoni kanssa. Hänellä on ihme tapa laittaa astioita uuniin.
Siis uunivuokia säilyttää uunissa. Kuulema lapsuuskodissaan niin on tehty. Ongelma on nyt se että minä väännän uunin kuumenemaan ja kun olen laittamassa ruokaa/leipomuksia uuniin niin siellä on kuumia vuokia. Olen sanonut että ei meillä säilytettäisi ja jonkun aikaa toimii mutta taas sitten siellä on vuokia.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ollut tilanahtautta jossain sukupolvien aikana, mistä tällainen tapa on jäänyt. Joskos te puhuisitte asiasta, jos teillä ei ole tilanahtautta. Minusta ei ole normaalia säilyttää vuokia uunissa. Pellit mahtuvat hyvin uunin alla olevaan tilaan.
Minun uunissa ei ainakaan ole tuollaista uunin alla olevaa tilaa.
Minä opin kerrasta katsomaan aina uuniin ennen kuin pistän päälle. Äidilläni oli nimittäin siellä paistinpannu ja se kahvamuovin käry ei ollut mitenkään ihanaa.
Vuoden olette asuneet yhdessä etkä vielä ole oppinut miehen tapoja vaan laitat uunin päälle siltikin katsomata mitä siellä on sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu on uunipelti. Miksi pitää jättää uuniin?
No kerrotko mihin sen voisi laittaa mieluummin, jos uunissa ei ole erikseen mitään alaosasäilytystilaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä onko se siellä uunissa vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vuoden olette asuneet yhdessä etkä vielä ole oppinut miehen tapoja vaan laitat uunin päälle siltikin katsomata mitä siellä on sisällä?
Kun oon sanonut että älä laita ja välillä ei laitakkaan. Minunko pitäisi aina koko loppuelämä (?) tarkistaa uunia onko siellä mitään.ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tunget sitten sen kuuman uunipellin? Tilaa ei ole ja se sitten tiellä joka paikassa, kun valmista ruokaa.
Uunit lämpiää nykyään niin nopeesti ettei niitä tarvitse lämmittää etukäteen, turhaa sähkön tuhlausta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun oon sanonut että älä laita ja välillä ei laitakkaan. Minunko pitäisi aina koko loppuelämä (?) tarkistaa uunia onko siellä mitään.ap.
No luulisi kaikkien tarkistavan uunin sisälle ennen kuin laittaa sen päälle?
Sinä vielä tiedät, että siellä on jotain sisällä.
Pääsääntöisesti uunissa ei ole syytä säilyttää mitään, ehkä uunipelti max.
Sitten jos on pakko, niin ei mielellään mitään kuumasta kärsivää. Esmes kerran meinasi jäädä yllättäen teflonpaistinpannu kuumenevaan uuniin. Ei tykänne tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Uunit lämpiää nykyään niin nopeesti ettei niitä tarvitse lämmittää etukäteen, turhaa sähkön tuhlausta!
Minäkin laitan kaikki ruuat kylmään uuniin ja sitten uuni päälle. Eri asia, jos kokkaa jotain sellaista, että pitää tietää tarkalleen kypsymisaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tunget sitten sen kuuman uunipellin? Tilaa ei ole ja se sitten tiellä joka paikassa, kun valmista ruokaa.
Ei ole kyllä koskaan ollut tiellä vaikka siellä uunissa onkin.
Miksi sinun tapasi olisi oikea ja avokin väärä? Yhtä paljon häntä ärsyttää kun uunivuokia ei koskaan löydy omalta paikaltaan... sieltä uunista.
Kyllä, sinun (ja kaikkien muidenkin) ihmisten tulee aina tarkistaa onko uunissa jotain, ennenkuin sen kääntää päälle. Ihan perus paloturvallisuusohje, jonka toteuttamiseen menee max.2s.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun tapasi olisi oikea ja avokin väärä? Yhtä paljon häntä ärsyttää kun uunivuokia ei koskaan löydy omalta paikaltaan... sieltä uunista.
Minä olen tottunut että uunissa ei ole mitään paisi se ritilä. Turhaa työtä mättää ne astiat pois sieltä kun uunia tarvitsee. ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävä tapa. Anoppi oli varmaan samanlainen. Osti mikrouunin ja etsi keittiöstään astioita, joita tunkea sinne säilytykseen. Vaikea ymmärtää.
Minäkin ole anoppi. Uunissani on iso paistin pannu,Wooki pannu.2 uunin petiä ja uunin ritilä. Muualle ne eivät mahdu!Pieni kaksio ja ei kaappi tilaa. Tuskin jälkipolveni toimii samoin? Miksi ette puhu asioista suoraan aviopuolisoille tai asuin kumpaneille? Tuskin he lukevat valituksianne täältä? Tuo syytely anopeissa .äideissä aina:vika oli kyse mikä tahansa heidän.Osoitaa teidän kypsymättömyytenne ja ette ota vastuuta mistään,syylistätte muut! Kun pelkällä puhumisella SUORAN asiat selviäisi.Ei oletus luulot kuvitelmat ja panetelut ,seläntakana muille.Tällä erää ventovieraille täällä.
Anteeksi, mutta yhdyssanat?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, sinun (ja kaikkien muidenkin) ihmisten tulee aina tarkistaa onko uunissa jotain, ennenkuin sen kääntää päälle. Ihan perus paloturvallisuusohje, jonka toteuttamiseen menee max.2s.
Jep. Kaverilla oli jäänyt vahingossa patalappu uuniin jostasin syystä. Pienet käryt sieltä oli sitten noussut. Nyt kyllä muistaa tarkistaa onko siellä mitään ylimääräistä ennen kuin laittaa päälle.
Minäkin säilytän koska ei ole kaappitilaa ja kaikki on oppinu tyhjentään sen uunin ennen kuin laittaa päälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tottunut että uunissa ei ole mitään paisi se ritilä. Turhaa työtä mättää ne astiat pois sieltä kun uunia tarvitsee. ap.
No ei siihen varmaan mene kuin pari sekuntia, kun ottaa se vuoan sieltä pois?
Tiskiallas on yhdyssana. Jos osaat kirjoittaa kattilakaapin ja tiskipöydän oikein sun pitäis osata kirjoittaa myös tiskiallas, tulikuuma ja alaosa oikein.