Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ukkomiehen kanssa pettävien sinkkujen hämärä moraalikäsitys

Vierailija
22.08.2014 |

Nämä, joiden kanssa vaimoa petetään, tuntuvat tällä palstalla esiintyvien kommenttien mukaan olevansa viattomia. Siis, että mies pettää, ei tämä, jonka kanssa petetään, sinkku on täysin viaton. Mistähän tällainen aivopieru on saanut alkunsa? Kuinka yleistä tällainen älyllinen epärehellisyys on?

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:26"]

Mä olen naimisissa oleva nainen enkä ole koskaan pettänyt tai ollut varatun miehen kanssa(muiden kuin omani). En silti tajua näitä naisia, jotka suuttuvat sille toiselle naiselle. Sen miehen syyhän se on ja mieshän on ainoa, joka on luvannut vaimolleen jotain. Ainoa tilanne, jossa on syytä suuttua toiseen naiseen on, jos nainen on ystävä tai muu ihminen johon on luotettu. Miksi projisoida sitä kiukkuaan ja pettymystään johonkin ihan vieraaseen ihmiseen?

[/quote]

Miksi aina kuvitellaan että petetty vaimo, joka on vihainen sille toiselle naiselle, EI olisi vihainen myös petturimiehelle? Kykenevätkö naiset tuntemaan vihan tunteita vain yhtä ihmistä kohtaan kerrallaan?

[/quote]

Noi eihän tässä nyt ole kyse siitä, ettei olisi vihainen myös sille miehelle tai naiselle, jos petetty on mies tai kummalle vaan jos puoliso pettää homoseksuaalisessa suhteessa, mutta miksi olla vihainen sille vieraalle osapuolelle. Kai se on inhimillistä, mutta järkeä siinä ei ole.

[/quote] 

Voiko olla vihainen homosuhteista? Surullista mielummin. 

Vierailija
102/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:26"]

Mä olen naimisissa oleva nainen enkä ole koskaan pettänyt tai ollut varatun miehen kanssa(muiden kuin omani). En silti tajua näitä naisia, jotka suuttuvat sille toiselle naiselle. Sen miehen syyhän se on ja mieshän on ainoa, joka on luvannut vaimolleen jotain. Ainoa tilanne, jossa on syytä suuttua toiseen naiseen on, jos nainen on ystävä tai muu ihminen johon on luotettu. Miksi projisoida sitä kiukkuaan ja pettymystään johonkin ihan vieraaseen ihmiseen?

[/quote]

Miksi aina kuvitellaan että petetty vaimo, joka on vihainen sille toiselle naiselle, EI olisi vihainen myös petturimiehelle? Kykenevätkö naiset tuntemaan vihan tunteita vain yhtä ihmistä kohtaan kerrallaan?

[/quote]

Noi eihän tässä nyt ole kyse siitä, ettei olisi vihainen myös sille miehelle tai naiselle, jos petetty on mies tai kummalle vaan jos puoliso pettää homoseksuaalisessa suhteessa, mutta miksi olla vihainen sille vieraalle osapuolelle. Kai se on inhimillistä, mutta järkeä siinä ei ole.

[/quote]Vihassa ei ole järkeä? Joo, siksi sitä kai tunteeksi kutsutaankin.

Veikkaan, että jos sun ystävä panis sun miestä, niin olisit pikkuisen näreissäsi ystävällesi, vaikka eihän hänkään mitään väärää olisi siinä tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joiden mielestä pettäminen on myös sen sinkun vastuulla: onko pelkkä ehdottelu sitten miehen osalta ok? Eli jos ukkomies silmät kiiluen etsii seuraa baarista/netistä/työpaikalta, vonkaa seksiä ja yrittää saada salarakkaan, niin kauan kun nämä vieraat naiset pitävät moraalistaan kiinni ja kukaan ei suostu, mitään pettämistä ei ole tapahtunut? Mies on täysin kunnollinen ja suhde ok kun varsinaista aktia ei ole tapahtunut? :D

Vierailija
104/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:08"]

Miten nää yleensä kestää itseään, sillä itseäänhän ne siinä halveksii, kun on varatun kanssa.

[/quote]

Miten pettävät kumppanit kestävät itseään? Musta aivan älytöntä, että sinkun, jolla ei ole mitään velvoitteita ketään kohtaa, tulisi moraalisesti tuntea tekevänsä väärin. Se, joka on parisuhteessa on vastuussa omalle puolisolleen, sinkku ei kellekään.

[/quote]

Miten sen nyt ottaa. Kyllä minä ainakin koen olevani vastuullinen kohtelemaan oikein kaikkia niitä ihmisiä, jotka eivät ole tehneet minua vastaan väärin.

Tietysti ihmiset on erilaisia, toiset kokevat etteivät ole vastuussa kenenkään muun hyvinvoinnista ja onnellisuudesta, kuin omastaan, ja ovat omaksi edukseen jopa valmiita torpedoimaan osaltaan muiden ihmisten elämää juurikin sillä verukkeella, etteivät he koskaan ole varsinaisesti luvanneet kenellekään olla olematta kusipäitä. Kummasti nämä itsenäiset pettäjänaiset kuitenkin syyllistävät pahaa, pahaa miestä, joka sitten jossakin vaiheessa kyllästyy viattomaan pikku leluunsa ja palaa vaimon luo.

Eli miten se nyt menee - ollaanko me ihmiset velvollisia ajattelemaan toistenkin ihmisten hyvinvointia, vai aina vain omaamme?

Vierailija
105/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:58"]

Te joiden mielestä pettäminen on myös sen sinkun vastuulla: onko pelkkä ehdottelu sitten miehen osalta ok? Eli jos ukkomies silmät kiiluen etsii seuraa baarista/netistä/työpaikalta, vonkaa seksiä ja yrittää saada salarakkaan, niin kauan kun nämä vieraat naiset pitävät moraalistaan kiinni ja kukaan ei suostu, mitään pettämistä ei ole tapahtunut? Mies on täysin kunnollinen ja suhde ok kun varsinaista aktia ei ole tapahtunut? :D

[/quote] 

Ero tuollaisesta suhteesta tulee kuitenkin 

Vierailija
106/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Vihassa ei ole järkeä? Joo, siksi sitä kai tunteeksi kutsutaankin.

Veikkaan, että jos sun ystävä panis sun miestä, niin olisit pikkuisen näreissäsi ystävällesi, vaikka eihän hänkään mitään väärää olisi siinä tehnyt.

[/quote] 

Hyvä vertaus, oikein hyvä! Mitä tähän vastataan? 

Vierailija
107/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ainoa tilanne, jossa on syytä suuttua toiseen naiseen on, jos nainen on ystävä tai muu ihminen johon on luotettu."

Noinhan tuossa alunperin kirjoitettiin joten tässä tilanteessa aika surkea vertaus.

Ohis

Vierailija
108/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sinkku sitä vaimoa petä tietenkään, mutta kyllä kyseenalaistan minäkin sellaisen ihmisen moraalikäsityksen, joka (tietäen pettäjän parisuhdestatuksen) on siinä salasuhteessa pettäjän kanssa. Ei ole kovin kummoiset arvot ko henkilöllä, kuten ei tietysti ole sillä pettäjälläkään.

Vierailija
109/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tässä taas tämä omituinen vastakkainasettelu. No sikamaista touhua tuolta mieheltä, tietysti. Tässä tapauksessa voi sanoa että mies on syyllinen mutta naiset ei :)

Itse kirjoitit tuossa alussa että te, joiden mielestä MYÖS sinkku on syyllinen...niin millä logiikalla se mies ei sitten olisi jonkun mielestä syyllinen?

Vierailija
110/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Word. Juuri tuon takia mua ihmetyttää se kolmansien osapuolien syyllistäminen - mulle on ihan sama itselleni, että jääkö mun mieheltäni pettäminen ajatustasolle vai pääseekö käytäntöön asti, jos joka tapauksessa halu ja yritys tehdä niin on. Se, että sinkkukinkut eivät hänelle helmojaan nosta, on mulle täysin yhdentekevää - tai oikeastaan vielä pahempi. 

Vierailija
111/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun en oo kenenkään kanssa valoja vannonu. Minä en petä, mut jos mun kanssa petetään ni yks lysti. Jos oon kuumempi ku vaimo ni kiva, enkä taatusti mäkätä, uhkaile lasten viemisellä tai itkusoittele perään. Ihme et ihmiset ei petä vielä enemmän.

Vierailija
112/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:05"]

Ei ne mahdollisuudet, toiset naiset, eivätkä kotiolotkaan aiheuta pettämistä, vaan sen pettävän ihmisen heikko impulssikontrolli ja/tai liian suuri painoarvo koetulle kiihottumiselle, jolloin on helppo löytää se oikeutus pettää. Ei ole tuulesta temmattu väite, että kerran pettää - aina pettää, sillä persoonaansa on aika vaikea muuttaa.

Itse en koskisi varattuun pitkällä tikullakaan, sillä minulla on korkeammat standardit.

[/quote]Noita toimintamalleja on jopa ihan mahdoton muuttaa, mikäli aina ajatellaan, että syyllinen pettämiseen on aina muualla kuin itsessä. Ikään kuin häviää se vastuu omasta toiminnasta silloin.

[/quote]

Syy pettämiseen on aina pettäjän. Vastuu parisuhteesta on molempien, mutta pettäjä kantaa vastuuta ratkaisusta.

Vierailija
113/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä kuin pläkki mutta joka ikisessä tapauksessa, jossa on ollut ukkomies + sinkkunainen, se MIES on ollut todella aktiivinen osapuoli naisen piirittämisessä, ja nainen ei ole antautunut suhteeseen aluksi, koska mies on naimisissa. Mutta mies on jatkanut flirttailua, hurmaamista ja huonon avioliiton/eron vakuutteluja, ja nainen on sitten ihastunut tai rakastunut. Siis JOKA ikisessä tapauksessa on käynyt noin. Koittakaa jätetyt naiset ymmärtää, että se mies ei ole halunnut teitä, vaan hän on halunnut jonkun muun!

Vierailija
114/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ukkomiehen kanssa pettävien sinkkujen..."

Mutta kun ei sinkku voi pettää...

Vierailija
115/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku ja ympärillä pyörii jos jonkunnäköistä ukkomiestä. On niitä, jotka ilmoittavat olevansa varattuja mutta huonossa suhteessa ja sitten niitä, jotka valehtelevat olevansa vapaita vaikka eivät olekaan. Yhtäkään sellaista ukkomiestä en ole tavannut, joka olisi ilmoittanut rakastavansa vaimoaan ja suhteensa olevan loistava -ja samalla kuitenkin ois yrittänyt pokailla mua. Ei sellaisia olekaan.

En lähde jokaisen ukkomiehen mukaan, mutta jos lähden, niin en kanna siitä huonoa omaa tuntoa. Mä en petä ketään eikä miehen parisuhde ole pätkääkään mun vastuulla. Tosi asia on kuitenkin se, että jos parisuhteessa molemmat rakastaa toisiaan ja suhde on oikeasti hyvä, siinä ei kumpikaan halua pettää. Se joka muuta väittää, pakoilee totuutta ja etenkin omia virheitään.

Vierailija
116/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa elämässäni en haluaisi tietää mitään naisesta, jonka kanssa mieheni on minua pettänyt. Ei kiinnostaisi. Syy olisi miehen, häntä minä tästä kaikesta syyttäisin, tottakai.

Mutta en pidä yhtäkään toista naista viattomana. Me teemme elämässä valintoja ja meidän valinnoillamme on seurauksia. Se, että joku sinkkunainen tietoisesti ylläpitää salasuhdetta varatun kanssa, tekee hänestä osallisen kaikkiin seurauksiin. Hän on osallistunut pettämiseen, ja niinpä hän on osallisena myös tämän seurauksena parisuhteen rikkomiseen, lasten suruun, kodin menettämiseen jne. Vaikka häntä ei asia pätkääkään kiinnostaisi, itse en tällaista naista arvosta. Lähipiirini naiset ovat nyt kunnostautuneet tällä saralla ja myönnän, että näen heidät nyt aivan toisin. Yksi on pettänyt, toinen on salarakas, ja kummankaan toimia en pysty millään tasolla arvostamaan. On vaikeaa tajuta, miten joku voi toimia noin itsekkäästi ja piittaamattomasti.

Kysehän on tietysti siitä moraalista. Mitä kaikkea moraalimme sallii tai kieltää? Jos odotat ystävääsi autossa ja näet, miten ystäväsi säntää pyörätielle ja pyöräilijä ajaa väistäessään ojaan, painatko vain kaasua, kun ystäväsi hyppää kyytiin vai menetkö auttamaan? Jos ystäväsi lähettää sinule tuntemattomalle ihmiselle haukkumaviestejä, autatko häntä siinä, kerrotko parhaimmat keinot haukkua vai pyydätkö ystävääsi lopettamaan? Jos näet kotisi ikkunasta, miten joukko lapsia heittelee lumipallolla yhtä ja tunkee lunta tämän reppuun, kohautatko olkapäitäsi vai puututko tilanteeseen?

Itsekkäät ihmiset ajattelevat, ettei asia kuulu minulle. En minä sitä pyöräilijää kaatanut enkä kirjoittanut haukkumakirjeitä enkä tunkenut lunta kenenkään reppuun. Ei se minulle kuulu ja voin edelleenkin olla tällaisten ihmisten ystävä ja seurata tilannetta vieressä ja ehkä antaa vinkkejäkin siitä miten parhaiten välttää näiden tilanteiden seuraukset.

Sitten taas ne moraaliaan kuuntelevat miettivät, miten kurjaa olisi,jos minä olisin tuossa tilalla.

Viime kädessä aika hyvä neuvo on tämä: tee niin kuin haluaisit, että itsellesikin tehtäisiin.

Vierailija
117/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:07"]

Ei ne muita miehiä saa. Ukkomiehiltä saa varmasti seksiä!

[/quote]

Ehkei muita haluakaan? Saa seksiä osaavan miehen, se riittää monille.

Vierailija
118/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tee, niinkuin haluaisit itsellesi tehtävän".

Mä olen ollut parisuhteissani AINA 100% uskollinen. Mua on petetty joka kerran. Mä olen ollut aina sitä mieltä, että myös se toinen osapuoli on yhtä syyllinen kuin se pettäjäkin.

Kunnes tässä ajan kanssa, sinkkuelämää viettäneenä, olen tajunnut olleeni väärässä. Pettämisen syyt on aina, sata prosenttisesti pettäjässä ja hänen parisuhteessaan sekä parisuhteen toisessa osapuolessa. Ei siinä toisessa osapuolessa. Kukaan muu ei voi ottaa vastuuta kahden ihmisen suhteesta ja teoista siinä. Kylmä totuus on se, että jos todella rakastaa, ei petä.

Halveksin niitä, jotka pettävät pelkän seksin takia. Ne, joilla on tunteet mukana, heitä ymmärrän enkä tuomitse. Samoista syistä voisin itse olla varatun kanssa. En pelkästä himosta, mutta jos tunteet on pelissä niin sitten.

Vierailija
119/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:52"]

Miehet pettävät koska...

Naiset hyväksyvät sen ja usein antavat anteeksi. Varsinkin ensimmäisen tunnustamisen jälkeen pettämisestä tulee lastenleikkiä.

Ja arvatkaas mitä? Miehet eivät pystyisi pettämään, ei millään konstilla jos

Naiset eivät mahdollistaisi sitä.

Jos yleisesti tuomittaisiin ankarasti muiden aviomiesten hässiminen, niin kyllä se pettämisluvut romahtaisi kun ei löytyisi akkaa ketä painaa. Joten voitte selitellä, käännellä ja väännellä teidän syyttömyyttä mutta, kyllä, te kakkosnaiset olette ihan yhtä syyllisiä sekä vaimon että lasten sydänsuruihin, ja varsinkin hajonneisiin perheisiin. Mutta sitähän on vaikea sulattaa, niin leikkikään vaan rauhassa ettei teidän römpsänlevityksillä ole mitään seurauksia.

[/quote]

Miehet pettää, koska on se halu pettää :) Mikset halua, että yleisesti tuomittaisiin ankarasti miesten pettäminen? 

Ikiaikainen syyllisyys langetetaan jälleen naisten kontolle...Ei yllättävää.

Kuten tästäkin keskustelusta näkee selkeästi, ne ukkomiehet liehittelee, valehtelee suhteestaan tai statuksestaan saadakseen naida suhteen ulkopuolisia naisia. Siksi, koska se halu pettämiseen. 

Vierailija
120/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räyhätkää ihan vapaasti, mutta pettäjä on se varattu osapuoli ei sinkku, koska sinkku ei ole yhdessä kenenkään kanssa, eikä siis petä. Mahdollistaa pettämisen kyllä, mutta ei petä, joten siinä mielessä on viaton. Jos pettää haluaa, niin aina joku halukas löytyy.