Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ukkomiehen kanssa pettävien sinkkujen hämärä moraalikäsitys

Vierailija
22.08.2014 |

Nämä, joiden kanssa vaimoa petetään, tuntuvat tällä palstalla esiintyvien kommenttien mukaan olevansa viattomia. Siis, että mies pettää, ei tämä, jonka kanssa petetään, sinkku on täysin viaton. Mistähän tällainen aivopieru on saanut alkunsa? Kuinka yleistä tällainen älyllinen epärehellisyys on?

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että joka ikinen salarakas muuttaa moraalikäsitystään siinä kohtaa, kun se oma mies osoittautuu pettäjäksi.

Vierailija
62/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:30"]Eihän se  sinkun vika ole. Kyllä se ukkomies pettää sen takia, että kotona ei asiat ole hyvin.

Jos kotona on kaikki hyvin, ei tarvitse juosta vieraissa.

Kyllä se syyllinen usein on se nalkuttava, pihtaava ja ulkonäköään laiminlyövä "nainen" siellä kotona.

Sinkku on vastuussa vain itsestään, eikä todellakaan aina edes tiedä että  mies on ukkomies.

Vaimot itse ajaa käytöksellään ja habituksellaan miehet vieraisiin.

[/quote]Oletko trolli vai tosissasi! Voi luoja miten vähällä järjellä ihmiset voi elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä ole vähän sama, kun että tekee jonkun rikoksen itse tai että on todistamassa rikollista toimintaa? OKei pettäminen ei ole lain rikkomista, mutta silti. 

Vierailija
64/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:04"]

Meidän liitossamme pitkään mukana ollut kolmas pyörä kirkkain silmin mulle kertoi ettei hänellä ole osaa eikä arpaa meidän eroomme, hän ei ole ketään pettänyt eikä valehdellut kenellekään. Ja kun sitä siinä sitten oikein mietti niin niinhän se on. Hän ainoastaan seurusteli varatun miehen kanssa, mutta mitä  väärää siinä on, ku mies hänen kanssaan halusi olla. Ja kun sitäkin  oikein miettii, niin niinhän se on. Se valehteleva petturi oli mies. Joka nyt valehtelee siellä uudessa osoitteessa :D

[/quote]

Aplodit sinulle, olet näköjään täällä ainut joka asian on ymmärtänyt!

[/quote]

Kyllä, olen ymmärtänyt. En  kuitenkaan arvosta kovinkaan korkealle ihmisiä jotka eivät piittaa tekojensa seurauksista. Tämäkään kolmas pyörä ei ihan fiksuimmasta päästä ihmiskuntaa taida olla. On olemassa ihmisiä jotka näkevät omaa nenäänsä pidmmälle ja sitten on heitä joiden maailmankuva on kovin pieni ja kapea. Epäilemättä tämä nainen sopii hyvin yhteen exäni kanssa. Voivat yhdessä valehdella elämää mieleisekseen.

Vierailija
65/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:03"]Tämä sinkkuhan se tekee pettämisen mahdolliseksi eli iso syy on niskoillaan hänelläkin.

[/quote]

Heh, akat valittaa kun ukko ei pysy kotona. Katsokaa peiliin, siellä se syyllinen löytyy!

Vierailija
66/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:39"]

Veikkaan, että joka ikinen salarakas muuttaa moraalikäsitystään siinä kohtaa, kun se oma mies osoittautuu pettäjäksi.

[/quote]

Ei. Se vain pahentaa tilannetta! Ne kostaa syyttömille osapuolille..

Vierailija
67/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varattu ja sekä minua että miestäni iskevät ulkopuoliset jatkuvasti. Ei ole tullut kummallakaan mieleenkään pettää. Jos mies pettäisi niin se lähtisi samantein ja kiittäisin sitä toista naista, että paljasti minun seurustelevan pettäjän kanssa. Samoin jos itse pettäisin en ikinä kehtaisi vierittää edes osasyytä toisen miehen harteille, vaan ottaisin itse täyden vastuun, kuten kuuluu. Mulla on senverran selkärankaa ja sellaista vaadin myös seurustelukumppaniltani.

Mulle on ihan sama onko maailmassa 0 vai 1000 sinkkunaista jotka mun miestä yrittää, vaadin jokatapauksessa lopputuloksen olevan sama, eli miehen pysyvän kiltisti housuissaan. En todellakaan halua suhteemme kestävyyden perustuvan siihen että kiltit sinkkunaiset pysyvät erossa varatusta miehestä, vaan siihen että mieheni pysyy erossa sinkkunaisista kunnioituksestaan minua kohtaan. Jos mies iskee sinkkua, mutta sinkku kieltäytyy, on mies silti pettänyt ja saa lähteä. Mulle on siinä kohtaa ihan sama enää harrastetaanko siellä seksiä vai ei.

Vierailija
68/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:54"]Nämä, joiden kanssa vaimoa petetään, tuntuvat tällä palstalla esiintyvien kommenttien mukaan olevansa viattomia. Siis, että mies pettää, ei tämä, jonka kanssa petetään, sinkku on täysin viaton. Mistähän tällainen aivopieru on saanut alkunsa? Kuinka yleistä tällainen älyllinen epärehellisyys on?[/quote]

Hyvin yleistä, niin kuin huomaat. Tuossa asiassa ei ole kiveen kirjoitettuja moraalisääntöjä, vaan mielipiteet vaihtelevat. Siksi on turhaa kiukutella siitä. Voit ihan itse päättää ketä pidät syyllisenä, mutta sillä ei ole suurempaa merkitystä, koska laki ei ota kantaa siihen ja muilla on omat mahdollisesti erilaiset mielipiteensä.

[/quote]Yleisesti ottaen yhteiskunta ei pidä pettäjistä eikä salarakkaista.

Tiedänpä ihmisiä, joille holtiton käyttäytyminen on aiheuttanut urallakin hallaa, joten jos tekee mieli paskoa siellä missä syö, kannattaa piilottaa jätökset. Jos ymmärrätte metaforan. ;)

Vierailija
69/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:54"]Nämä, joiden kanssa vaimoa petetään, tuntuvat tällä palstalla esiintyvien kommenttien mukaan olevansa viattomia. Siis, että mies pettää, ei tämä, jonka kanssa petetään, sinkku on täysin viaton. Mistähän tällainen aivopieru on saanut alkunsa? Kuinka yleistä tällainen älyllinen epärehellisyys on?[/quote]

Hyvin yleistä, niin kuin huomaat. Tuossa asiassa ei ole kiveen kirjoitettuja moraalisääntöjä, vaan mielipiteet vaihtelevat. Siksi on turhaa kiukutella siitä. Voit ihan itse päättää ketä pidät syyllisenä, mutta sillä ei ole suurempaa merkitystä, koska laki ei ota kantaa siihen ja muilla on omat mahdollisesti erilaiset mielipiteensä.

[/quote]Jotkut mielipiteet ovat perustellumpia kuin toiset ja jotkut moraalijutut ovat toimivampia kuin toiset.

Vierailija
70/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinkun olin vielä sinkku minulle kävi usein niin että ukkomiehet koittivat iskeä. Sormus oli taskussa, mutta opin nopeasti katsomaan sen kuluma kohdan nimettömästä. Sitten on avoliitoissa asuvat "ukkomiehet" vaikeampi juttu. 

Saatoin myös jutustelun lomassa kysyä että "vaimoko on ostanut tuon paidan?" "joo, tää on ihan jees" hups! noin ne jäivät useimmiten kiinni ;)

Eli kyllä ne varatut miehet ihan oikeasti osaavat huijata tai "unohtavat" kertoa seurustelevansa. En todellakaan halunnut mitään varattua miestä. En harrastanut yhden illan juttuja vaan etsin vakavampaa. Miksi olisin halunnut miehen joka pettää sen hetkistä kumppaniaan? En minä nyt niin tyhmä ole!

Vierailija
71/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:30"]Eihän se  sinkun vika ole. Kyllä se ukkomies pettää sen takia, että kotona ei asiat ole hyvin.

Kyllä se syyllinen usein on se nalkuttava, pihtaava ja ulkonäköään laiminlyövä "nainen" siellä kotona.

Sinkku on vastuussa vain itsestään, eikä todellakaan aina edes tiedä että  mies on ukkomies.

[/quote]Oletko trolli vai tosissasi! Voi luoja miten vähällä järjellä ihmiset voi elää.

[/quote]Niin, aattele, nää ihmiset oikeesti elää näin joka päivä!

Vierailija
72/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:03"]Tämä sinkkuhan se tekee pettämisen mahdolliseksi eli iso syy on niskoillaan hänelläkin.

[/quote]

Heh, akat valittaa kun ukko ei pysy kotona. Katsokaa peiliin, siellä se syyllinen löytyy!

[/quote]Aika noloa läppää.

Vierailija
73/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

oletko nalkuttava ja pihtaava nainen? alkoiko pelottamaan?

totuus on se, että jos kotona on kaikki hyvin, ei ole syytä käydä vieraissa.

pihtaaminen ja nalkuttaminen ovat mielestäsi hyvään parisuhteeseen kuuluvia asioita?

Vierailija
74/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:45"]totuus on se, että jos kotona on kaikki hyvin, ei ole syytä käydä vieraissa.

pihtaaminen ja nalkuttaminen ovat mielestäsi hyvään parisuhteeseen kuuluvia asioita?

[/quote] Jos nainen pihtaa ja nalkuttaa, voi mies ottaa eron, ei tarvi pettää.

Vierailija
75/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:48"]

Piti oikein googlella tarkistaa mitä se moraali tarkoittaa. Miksi suomalainen kulttuuri edelleen elää tämän moraalikäsityksen mukaan vaikka kristinuskoa ei enää niinkään muilta osin harrasteta. Ei uskota Jumalaan, lapset tehdään ennen avioliittoa, sunnuntaisin ei käydä kirkossa, ei pyhitetä lepopäivää jne, mutta tämä on edelleen niin pirunpyhä asia.

[/quote] 

Koska avioliittolaki velvoittaa tiettyihin asioihin. 

Vierailija
76/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:45"]

oletko nalkuttava ja pihtaava nainen? alkoiko pelottamaan?

totuus on se, että jos kotona on kaikki hyvin, ei ole syytä käydä vieraissa.

[/quote]Kotona nalkuttava vaimo on hyvään salasuhteeseen kuuluva asia? Jos salasuhteessa on kaikki hyvin, ei tarvitse kotiin vaimoa.

Vierailija
77/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mua kiinnostaisi tietää, millä perustein pettämistilanteessa mukana ollut sinkku on moraaliton ja vastuussa toisen parisuhteesta? Mua on mietityttänyt tämä asia jo vuosikausia, kun itse näen pettämistilanteissa vastuun olevan yksinomaan parisuhteen osapuolilla. Usein argumentteinä tähän tulee lähinnä sellaista Niin se vain on -tyyppistä hokemista ja jalanpolkemista, sen sijaan, että asialle tuntuisi löytyvän todellisia perusteita. 

Ymmärränhän sen, että siinä tullessaan loukatuksi tulee myös kanavoineeksi sitä kiukkuaan molempiin osapuoliin. En itsekään usko, että ajattelisin kovin lempeästi naisesta, jonka lakanoihin mieheni hyppäisi. Vastuulisena en häntä pitäisi kuitenkaan - uskollisuuslupaukset solmitaan parisuhteessa. En pitäisi hänen tekoaan moraalittomana sinänsä. 

Tietystikään en koe, että toisen mieheen sekaantuminen olisi kaunista tai kohteliasta, varsinkaan, jos ollaan edes jotenkuten tuttuja. Ystäviltä odotan yhtälailla uskollisuutta kuin mieheltäni - jos ystäväni sekaantuisi mieheeni, se olisi kyllä hänelle menolippu pois joulukorttilistalta. Vierailta naisilta en tietysti voi olettaa, että he asettaisivat tunteeni tai tarpeeni omiensa edelle. 

Vierailija
78/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:54"]

Nämä, joiden kanssa vaimoa petetään, tuntuvat tällä palstalla esiintyvien kommenttien mukaan olevansa viattomia. Siis, että mies pettää, ei tämä, jonka kanssa petetään, sinkku on täysin viaton. Mistähän tällainen aivopieru on saanut alkunsa? Kuinka yleistä tällainen älyllinen epärehellisyys on?

[/quote]

jollakin on moraali korvautunut ´edistyneemmällä´ moraalilla jossa

arveluttvat teot voi järkeillä itselleen sopivimmaksi.

muitakin esimerkkejä on reippaasti.

Vierailija
79/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhehhee kyllä oikein naurattaa kun miehenä lukee näitä akkojen taisteluja.

Kyllä se rakkaat naaraspuoliset olennot on niin, että jos hässit miestä jonka tiedät olevan naimisissa, ei susta saa viatonta tekemälläkään. Oot sekaantunut parisuhteeseen joka sinetöitiin menemällä kirkkoon ja vakuuttamalla uskollisuutta papin ja muiden edessä. Ihmisen liha on todella heikko, sanoisin että 99% pettämistapahtumista mun kavereiden ja tuttujen tapauksessa ei oo vaimossa ollut yhtään mitään vikaa. Useimmiten vaimot on ollut kauniita ja mukavia naisia ja turha tulla sönköttämään siitä,etten tiiä mitä niiden makuuhuoneessa tapahtuu ja pihtaako vai ei. Elämä on kuulkaa semmosta että kun on pienet lapset+työ+kotityöt niin ei se paneminen ole siinä se elämän keskipiste. Mun ystävät jotka monet on todella hyviä miehiä ja rakkaita äijiä mulle, niin on kuitenkin hyvin itsekeskeisiä ja se pettäminen tulee sieltä. Perustelut ja selittelyt, miksi on oikeutettu pettämään löytyy 100% varmuudella näiden tyyppien mielessä, koska on alunperinkin ollut selkeä käsitys että hänen nautintonsa ja elämänilonsa on tärkeimpiä.

Mäpä kerron tässä miehenä teille naisille kolme salaisuutta. Miehet pettävät koska...

Naiset hyväksyvät sen ja usein antavat anteeksi. Varsinkin ensimmäisen tunnustamisen jälkeen pettämisestä tulee lastenleikkiä.

Ja arvatkaas mitä? Miehet eivät pystyisi pettämään, ei millään konstilla jos

Naiset eivät mahdollistaisi sitä.

Jos yleisesti tuomittaisiin ankarasti muiden aviomiesten hässiminen, niin kyllä se pettämisluvut romahtaisi kun ei löytyisi akkaa ketä painaa. Joten voitte selitellä, käännellä ja väännellä teidän syyttömyyttä mutta, kyllä, te kakkosnaiset olette ihan yhtä syyllisiä sekä vaimon että lasten sydänsuruihin, ja varsinkin hajonneisiin perheisiin. Mutta sitähän on vaikea sulattaa, niin leikkikään vaan rauhassa ettei teidän römpsänlevityksillä ole mitään seurauksia.

Vierailija
80/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kertoo, että avioliitto on ohi, miksi en sitä uskoisi? No muutaman kerran jälkeen en sitä uskokaan, mutta yleensä mies kertoo vaimostaan vasta muutaman tapailun jälkeen. Eli pettäminen on ehtinyt jo tapahtua. Mielestäni mies pettää useimiten molempiin suuntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän