Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ukkomiehen kanssa pettävien sinkkujen hämärä moraalikäsitys

Vierailija
22.08.2014 |

Nämä, joiden kanssa vaimoa petetään, tuntuvat tällä palstalla esiintyvien kommenttien mukaan olevansa viattomia. Siis, että mies pettää, ei tämä, jonka kanssa petetään, sinkku on täysin viaton. Mistähän tällainen aivopieru on saanut alkunsa? Kuinka yleistä tällainen älyllinen epärehellisyys on?

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:52"]

Hehhehhee kyllä oikein naurattaa kun miehenä lukee näitä akkojen taisteluja.

Kyllä se rakkaat naaraspuoliset olennot on niin, että jos hässit miestä jonka tiedät olevan naimisissa, ei susta saa viatonta tekemälläkään. Oot sekaantunut parisuhteeseen joka sinetöitiin menemällä kirkkoon ja vakuuttamalla uskollisuutta papin ja muiden edessä. Ihmisen liha on todella heikko, sanoisin että 99% pettämistapahtumista mun kavereiden ja tuttujen tapauksessa ei oo vaimossa ollut yhtään mitään vikaa. Useimmiten vaimot on ollut kauniita ja mukavia naisia ja turha tulla sönköttämään siitä,etten tiiä mitä niiden makuuhuoneessa tapahtuu ja pihtaako vai ei. Elämä on kuulkaa semmosta että kun on pienet lapset+työ+kotityöt niin ei se paneminen ole siinä se elämän keskipiste. Mun ystävät jotka monet on todella hyviä miehiä ja rakkaita äijiä mulle, niin on kuitenkin hyvin itsekeskeisiä ja se pettäminen tulee sieltä. Perustelut ja selittelyt, miksi on oikeutettu pettämään löytyy 100% varmuudella näiden tyyppien mielessä, koska on alunperinkin ollut selkeä käsitys että hänen nautintonsa ja elämänilonsa on tärkeimpiä.

Mäpä kerron tässä miehenä teille naisille kolme salaisuutta. Miehet pettävät koska...

Naiset hyväksyvät sen ja usein antavat anteeksi. Varsinkin ensimmäisen tunnustamisen jälkeen pettämisestä tulee lastenleikkiä.

Ja arvatkaas mitä? Miehet eivät pystyisi pettämään, ei millään konstilla jos

Naiset eivät mahdollistaisi sitä.

Jos yleisesti tuomittaisiin ankarasti muiden aviomiesten hässiminen, niin kyllä se pettämisluvut romahtaisi kun ei löytyisi akkaa ketä painaa. Joten voitte selitellä, käännellä ja väännellä teidän syyttömyyttä mutta, kyllä, te kakkosnaiset olette ihan yhtä syyllisiä sekä vaimon että lasten sydänsuruihin, ja varsinkin hajonneisiin perheisiin. Mutta sitähän on vaikea sulattaa, niin leikkikään vaan rauhassa ettei teidän römpsänlevityksillä ole mitään seurauksia.

[/quote] Arvatkaa miehet ja naiset mitä? Kaikki miehet eivät petä, vaikka pettävät miehet usein niin väittävätkin jotta oma syyllisyys pienenisi. Helppo vierittää vastuu niille joiden kanssa petetään, silloin ei itse ole vastuullinen "koska kaikki miehet tekee niin".

Ja en väitä että mies ei koskaan fantasioisi pettämisestä, kun kerran itsekin sellaisesta joskus haaveilen. Kuitenkaan sellaista ei vaan pysty tekemään jos kunnioittaa oikeasti toista.

-68

Vierailija
82/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluaisinpa jatkaa, että tietenkään nää miehet ei ole syyttömiä. Mutta kun elämä on tylsää ja stressaavaa, niinkuin arkielämä nyt tuppaa olemaan ja omaat heikon luonteenlaadn, niin jos tietoin tahdoin joku persettään sulle tyrkyttään niin kyllä siihen iskee kiinni.

Kamppailin itse pari vuotta sitten lähes päivittäin pettämisajatusten kanssa. Oli raskasta töissä, kotona oli pienet tenavat ja väsynyt vaimo, ja töissä lirkutteli kaunis nuori typykkä, joka aika avonaisesti mulle itseään tuputti. Tilanne houkutteli aivan saatanasti ja teki mut ärtyisäksi ja etsin elämästäni vikoja jotka oikeuttais mut painaa tätä muijaa ikäänkuin kiitoksena kaikesta mitä oon tehny, ni ansaitisisin sen. Tää tilanne teki mut aivan hulluks, mutta kerran kun ajoin kotiin töistä niin parkkeerasin pimeälle pihalle ja mietin että perkele. Jäisin siitä kuitenkin kiinni. Rakastan perhettäni. Haluan tehdä hyvää vaimolleni, joka on ollut kannustava ja hyvä mulle, vaikka nyt on vaikeaa. Ajoin kotiin, juteltiin avonaisesti asiasta, tuli helvetillinen riita ja akka paisko ovia varmaan pari viikkoa, mutta me selvittiin puhumalla ja kun tunnustin asian sen tilanteen kielletty hedelmä ja herkullisuus katosi jotenkin. Nyt pari vuotta on menny ja oon helvetin onnellinen, etten pettänyt. Elämä on hyvää. Tää kyseinen muija pääty painaa toista naimisissa olevaa äijää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:54"]

Jos mies kertoo, että avioliitto on ohi, miksi en sitä uskoisi? No muutaman kerran jälkeen en sitä uskokaan, mutta yleensä mies kertoo vaimostaan vasta muutaman tapailun jälkeen. Eli pettäminen on ehtinyt jo tapahtua. Mielestäni mies pettää useimiten molempiin suuntiin.

[/quote]

Tää on just tällästä akkojen ajattelua. Koska arvaappa mitä. Jos avioliitto on ohi, niin sitten avioliitto ON ohi. Ei ole sormusta, asutaan eri osotteissa ja lusikat on laitettu jakoon. Jos näin on, ei oo avioliitto ohi.

Jotenkin säälittää nää naiset jotka uskoo iskupuheita, koska hekin ovat varmaan yksinäisiä ja epävarmoja kun uskovat paskaa jonka läpi toinen mies näkee sekunnissa. Miehet on helppoja. Kun näin vaimoni, halusin hänen kanssaan naimisiin. Menimme naimisiin. Sitä ennen olin sanonut, että haluan olla kanssasi mutten naimisiin monelle naiselle, jotka olivat katkeria ja vihaisia kun suhde loppui. Se on kuulkaa niin, että ne teot on ne mitkä kertoo miehen tunteista sua kohtaan.

Vierailija
84/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mahdollisuudet, toiset naiset, eivätkä kotiolotkaan aiheuta pettämistä, vaan sen pettävän ihmisen heikko impulssikontrolli ja/tai liian suuri painoarvo koetulle kiihottumiselle, jolloin on helppo löytää se oikeutus pettää. Ei ole tuulesta temmattu väite, että kerran pettää - aina pettää, sillä persoonaansa on aika vaikea muuttaa.

Itse en koskisi varattuun pitkällä tikullakaan, sillä minulla on korkeammat standardit.

Vierailija
85/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:00"]

Ja haluaisinpa jatkaa, että tietenkään nää miehet ei ole syyttömiä. Mutta kun elämä on tylsää ja stressaavaa, niinkuin arkielämä nyt tuppaa olemaan ja omaat heikon luonteenlaadn, niin jos tietoin tahdoin joku persettään sulle tyrkyttään niin kyllä siihen iskee kiinni.

Kamppailin itse pari vuotta sitten lähes päivittäin pettämisajatusten kanssa. Oli raskasta töissä, kotona oli pienet tenavat ja väsynyt vaimo, ja töissä lirkutteli kaunis nuori typykkä, joka aika avonaisesti mulle itseään tuputti. Tilanne houkutteli aivan saatanasti ja teki mut ärtyisäksi ja etsin elämästäni vikoja jotka oikeuttais mut painaa tätä muijaa ikäänkuin kiitoksena kaikesta mitä oon tehny, ni ansaitisisin sen. Tää tilanne teki mut aivan hulluks, mutta kerran kun ajoin kotiin töistä niin parkkeerasin pimeälle pihalle ja mietin että perkele. Jäisin siitä kuitenkin kiinni. Rakastan perhettäni. Haluan tehdä hyvää vaimolleni, joka on ollut kannustava ja hyvä mulle, vaikka nyt on vaikeaa. Ajoin kotiin, juteltiin avonaisesti asiasta, tuli helvetillinen riita ja akka paisko ovia varmaan pari viikkoa, mutta me selvittiin puhumalla ja kun tunnustin asian sen tilanteen kielletty hedelmä ja herkullisuus katosi jotenkin. Nyt pari vuotta on menny ja oon helvetin onnellinen, etten pettänyt. Elämä on hyvää. Tää kyseinen muija pääty painaa toista naimisissa olevaa äijää.

[/quote]

Tää oli hieno tarina. Pointsit sulle!

t. nainen

Vierailija
86/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:05"]

Ei ne mahdollisuudet, toiset naiset, eivätkä kotiolotkaan aiheuta pettämistä, vaan sen pettävän ihmisen heikko impulssikontrolli ja/tai liian suuri painoarvo koetulle kiihottumiselle, jolloin on helppo löytää se oikeutus pettää. Ei ole tuulesta temmattu väite, että kerran pettää - aina pettää, sillä persoonaansa on aika vaikea muuttaa.

Itse en koskisi varattuun pitkällä tikullakaan, sillä minulla on korkeammat standardit.

[/quote]Noita toimintamalleja on jopa ihan mahdoton muuttaa, mikäli aina ajatellaan, että syyllinen pettämiseen on aina muualla kuin itsessä. Ikään kuin häviää se vastuu omasta toiminnasta silloin.

Vierailija
87/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, täällä tuntuu olevan sellainen näkökanta, että miehet eivät pysty ajattelemaan järkevästi heidän sukuelimensä sumentaessa järjenjuoksun, joten kaikilla naisilla heidän ympäristössään on velvollisuus huolehtia siitä, että miehen parisuhde pysyy uskollisena.

Kuinka herttaista. Saatte kaikki miehet kyllä kuulostamaan totaalisilta idiooteilta. 

Entäs, miksi mukavissa, hyvissä parisuhteissa hyvien miesten kanssa olevat naiset pettävät?

Vierailija
88/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:15"]

Okei, täällä tuntuu olevan sellainen näkökanta, että miehet eivät pysty ajattelemaan järkevästi heidän sukuelimensä sumentaessa järjenjuoksun, joten kaikilla naisilla heidän ympäristössään on velvollisuus huolehtia siitä, että miehen parisuhde pysyy uskollisena.

Kuinka herttaista. Saatte kaikki miehet kyllä kuulostamaan totaalisilta idiooteilta. 

Entäs, miksi mukavissa, hyvissä parisuhteissa hyvien miesten kanssa olevat naiset pettävät?

[/quote]

juu, naiset ei petä ;)

Vierailija
89/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta vikaa on siinä naisessakin joka tietoisesti varatulle antaa. Olen itse perheestä, jossa erottiin kun isä kävi hupsuttamassa vähän muita tätejä. Ne naiset ovat mun silmissä roskaa, koska antoivat varatulle ja kun ukko jäi sitten fakkiin niin perhe särkyi.  SYY hepin heilutuksesta ja irvokkaasta käytöksestä on TÄYSIN faijan, mutta musta on silti moraalisesti hyvin arveluttavaa alkaa suhteeseen, jossa riskinä on esim. tuhota jonkun toisen lapsuus. Vaikka se mies paneen niin minä en nukkuisi öitäni toisena naisena tiedostaen riskit ja oman osioni tekoon. Mä pystyn parempaan ja löyhä moraaliset miehet löytää kyllä ne löyhä moraaliset narttunsa muualtakin.

Vierailija
90/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:39"]

Hyvin yleistä, niin kuin huomaat. Tuossa asiassa ei ole kiveen kirjoitettuja moraalisääntöjä, vaan mielipiteet vaihtelevat. Siksi on turhaa kiukutella siitä. Voit ihan itse päättää ketä pidät syyllisenä, mutta sillä ei ole suurempaa merkitystä, koska laki ei ota kantaa siihen ja muilla on omat mahdollisesti erilaiset mielipiteensä.

[/quote]Yleisesti ottaen yhteiskunta ei pidä pettäjistä eikä salarakkaista.

Tiedänpä ihmisiä, joille holtiton käyttäytyminen on aiheuttanut urallakin hallaa, joten jos tekee mieli paskoa siellä missä syö, kannattaa piilottaa jätökset. Jos ymmärrätte metaforan. ;)

[/quote]

Minä sanoinkin, että mielipiteet vaihtelevat. Siksi tuollaisilla teoilla voi olla monenlaisia seurauksia, jos ne tulevat julki. En minä niitä missään tapauksessa kannata, enkä itse harrastaisi seksiä ihmisen kanssa, jonka tietäisin olevan suhteessa, koska en halua sekaantua voimakkaita kielteisiä tunteita aiheuttaviin ihmissuhdesotkuihin, mutta en minä myöskään lietso hillitöntä vihatunnetta noin tekeviä kohtaan, koska tiedän että yleinen parisuhdemoraali on varsin sallivaa ja toisessa ääripäässä on paljon ihmisiä. Jos vaimo pettäisi, pitäisin häntä yksin syyllisenä eikä minua kiinnostaisi mikä on sen miehen rooli kuviossa. Ei se ole minusta sen hyväksyttävämpää ajautua pettämään vieraan vikitellessä kuin hankkia oma-aloitteisesti ja harkitusti salasuhde. Pikemminkin päinvastoin, "rehellinen" roisto on ennustettavuudessaan vähemmän arvaamaton kuin selkärangaton paskiainen.

Vierailija
91/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen naimisissa oleva nainen enkä ole koskaan pettänyt tai ollut varatun miehen kanssa(muiden kuin omani). En silti tajua näitä naisia, jotka suuttuvat sille toiselle naiselle. Sen miehen syyhän se on ja mieshän on ainoa, joka on luvannut vaimolleen jotain. Ainoa tilanne, jossa on syytä suuttua toiseen naiseen on, jos nainen on ystävä tai muu ihminen johon on luotettu. Miksi projisoida sitä kiukkuaan ja pettymystään johonkin ihan vieraaseen ihmiseen?

Vierailija
92/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:26"]

Mä olen naimisissa oleva nainen enkä ole koskaan pettänyt tai ollut varatun miehen kanssa(muiden kuin omani). En silti tajua näitä naisia, jotka suuttuvat sille toiselle naiselle. Sen miehen syyhän se on ja mieshän on ainoa, joka on luvannut vaimolleen jotain. Ainoa tilanne, jossa on syytä suuttua toiseen naiseen on, jos nainen on ystävä tai muu ihminen johon on luotettu. Miksi projisoida sitä kiukkuaan ja pettymystään johonkin ihan vieraaseen ihmiseen?

[/quote]

Miksi aina kuvitellaan että petetty vaimo, joka on vihainen sille toiselle naiselle, EI olisi vihainen myös petturimiehelle? Kykenevätkö naiset tuntemaan vihan tunteita vain yhtä ihmistä kohtaan kerrallaan?

Vierailija
93/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:47"]Koska avioliittolaki velvoittaa tiettyihin asioihin. [/quote]

Avioliitto on lailliselta näkökohdalta sopimus, jolla sovitaan omaisuuden jakamisesta liiton purkautuessa eroon tai kuolemaan. Se vaikuttaa joissain tapauksissa myös joihinkin yhteiskunnan tukiin ja avioliiton aikaisen rahanjakoon (esim. puolison elatusvelvollisuus), mutta ei aseta puolisoille mitään oikeuksia tai velvollisuuksia parisuhdeasioissa. Erityisesti se ei velvoita ketään uskollisuuteen, ei antamaan seksiä tai mitään muutakaan. Avioerossa ei tarvita perusteita eikä etsitä syyllisiä, eivätkä moraaliset seikat vaikuta omaisuuden jakoon.

Vierailija
94/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:30"]Eihän se  sinkun vika ole. Kyllä se ukkomies pettää sen takia, että kotona ei asiat ole hyvin.

Jos kotona on kaikki hyvin, ei tarvitse juosta vieraissa.

Kyllä se syyllinen usein on se nalkuttava, pihtaava ja ulkonäköään laiminlyövä "nainen" siellä kotona.

Sinkku on vastuussa vain itsestään, eikä todellakaan aina edes tiedä että  mies on ukkomies.

Vaimot itse ajaa käytöksellään ja habituksellaan miehet vieraisiin.

[/quote]

Ei mikään noista pidä paikkaansa välttämättä.

Yksinkertaisesti yleistettävissä nämä asiat eivät ole. Pettäjällä voi olla masennus, ikäkriisi, muu elämänkriisi jolloin kuvitellaan, että syy yksinomaan on parisuhteessa. Suhteeseen tarvitaan molempien panos. Jos toinen vilkuilee sivuilta ei sitä ole. Pettäjällä voi olla myös hyvä parisuhde.

Eniten syy on pettäjän, mutta perheen rikkomiseen osallistuminen on hirveää ja itsekästä. Itse en ottaisi vastuuta tuollaisesta edes osittain.

Vierailija
95/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on omituinen vastakkainasettelu; kumpi on syyllinen, pettäjä(mies) vai se moraaliton sinkku jonka kanssa pettää? Oikea vastaushan on tietysti että MOLEMMAT ovat syyllisiä. Mies pettää ja nainen avustaa siinä innokkaasti.

Vierailija
96/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:50"]Hei, mua kiinnostaisi tietää, millä perustein pettämistilanteessa mukana ollut sinkku on moraaliton ja vastuussa toisen parisuhteesta? Mua on mietityttänyt tämä asia jo vuosikausia, kun itse näen pettämistilanteissa vastuun olevan yksinomaan parisuhteen osapuolilla. Usein argumentteinä tähän tulee lähinnä sellaista Niin se vain on -tyyppistä hokemista ja jalanpolkemista, sen sijaan, että asialle tuntuisi löytyvän todellisia perusteita. 

Ymmärränhän sen, että siinä tullessaan loukatuksi tulee myös kanavoineeksi sitä kiukkuaan molempiin osapuoliin. En itsekään usko, että ajattelisin kovin lempeästi naisesta, jonka lakanoihin mieheni hyppäisi. Vastuulisena en häntä pitäisi kuitenkaan - uskollisuuslupaukset solmitaan parisuhteessa. En pitäisi hänen tekoaan moraalittomana sinänsä. 

Tietystikään en koe, että toisen mieheen sekaantuminen olisi kaunista tai kohteliasta, varsinkaan, jos ollaan edes jotenkuten tuttuja. Ystäviltä odotan yhtälailla uskollisuutta kuin mieheltäni - jos ystäväni sekaantuisi mieheeni, se olisi kyllä hänelle menolippu pois joulukorttilistalta. Vierailta naisilta en tietysti voi olettaa, että he asettaisivat tunteeni tai tarpeeni omiensa edelle. 

[/quote]

Entäpä lasten tunteet?

Vierailija
97/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hiukan ristiriitainen mielipide tähän asiaan.

Toisaalta olen sitä mieltä, että jokainen on lähtökohtaisesti vastuussa itse itsestään ja omista teoistaan. Jos pettää aviopuolisoaan, niin tekee itse sen päätöksen ja teon, kukaan ei pakota sua siihen. Siksi en itse ole ollut vihainen toiselle naiselle niissä kahdessa parisuhteessani, jotka ovat päättyneet pettämisen takia. Kunnioitan miestä, joka pysyy minulle uskollisena, vikittelee häntä sitten 0 tai 100 naista. Jos hän pettää, niin vastuu ja syyllisyys on hänen, se toinen nainen on voinut olla täysin tietämätön siitä että mies on parisuhteessa.

Toisaalta ajattelen, että meillä jokaisella on vastuu tukea ja suojella perheitä ja avioliittoa. Siksi itse yritän estää kännistä ystävääni kaulailemasta vieraita miehiä ja toiselle sanon, että aina ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolen, vaikka nyt lapsiperhearki väsyttääkin. Yritän auttaa ottamalla ystävien lapsia meille, yritän olla hyvä kuunteleva ystävä enkä ylläpidä kulisseja, ettei muidenkaan tarvitsisi. Kirkossa minä ja mieheni olemme luvanneet rakastaa myötä- ja vastamäessä ja pappi puheessaan pyytänyt ystäviltämme ja perheeltämme tukea. Se tuki tarkoittaa, että kun on tiukka ja paha paikka, niin yritetään ohjata eteenpäin, pois vaaroista.

Siksi mielestäni on hiukan moraalitonta ehdoin tahdoin vikitellä parisuhteessa olevaa henkilöä. Tuolla mahdollisella pettäjällä voi olla juuri sillä hetkellä heikko hetki, hän voi muuten olla oikein hyvä aviomies tai aviovaimo. Jos ei tartu täkyyn, niin se hetki voi mennä ohi ja avioliitto jatkua ja saada mahdollisuuden kohentua.

Mutta jos ei tiedä, että toinen henkilö on parisuhteessa, niin sille ei sitten voi mitään.

Ja elämässä tapahtuu kaikenlaista, anteeksiantoa suosittelen kaikille. Turhaa vihaa ei kannata ylläpitää, se vain kuluttaa.

Vierailija
98/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:47"]Koska avioliittolaki velvoittaa tiettyihin asioihin. [/quote]

Avioliitto on lailliselta näkökohdalta sopimus, jolla sovitaan omaisuuden jakamisesta liiton purkautuessa eroon tai kuolemaan. Se vaikuttaa joissain tapauksissa myös joihinkin yhteiskunnan tukiin ja avioliiton aikaisen rahanjakoon (esim. puolison elatusvelvollisuus), mutta ei aseta puolisoille mitään oikeuksia tai velvollisuuksia parisuhdeasioissa. Erityisesti se ei velvoita ketään uskollisuuteen, ei antamaan seksiä tai mitään muutakaan. Avioerossa ei tarvita perusteita eikä etsitä syyllisiä, eivätkä moraaliset seikat vaikuta omaisuuden jakoon.

[/quote]

Ennen vanhaan piti ilmoittaa syy avioeroon. Paljon laissa on yhä raamatun peruja ja moraali kuten sanoit juontaa juurensa sieltä. 

Vierailija
99/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:37"]

Mulla on hiukan ristiriitainen mielipide tähän asiaan.

Toisaalta olen sitä mieltä, että jokainen on lähtökohtaisesti vastuussa itse itsestään ja omista teoistaan. Jos pettää aviopuolisoaan, niin tekee itse sen päätöksen ja teon, kukaan ei pakota sua siihen. Siksi en itse ole ollut vihainen toiselle naiselle niissä kahdessa parisuhteessani, jotka ovat päättyneet pettämisen takia. Kunnioitan miestä, joka pysyy minulle uskollisena, vikittelee häntä sitten 0 tai 100 naista. Jos hän pettää, niin vastuu ja syyllisyys on hänen, se toinen nainen on voinut olla täysin tietämätön siitä että mies on parisuhteessa.

Toisaalta ajattelen, että meillä jokaisella on vastuu tukea ja suojella perheitä ja avioliittoa. Siksi itse yritän estää kännistä ystävääni kaulailemasta vieraita miehiä ja toiselle sanon, että aina ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolen, vaikka nyt lapsiperhearki väsyttääkin. Yritän auttaa ottamalla ystävien lapsia meille, yritän olla hyvä kuunteleva ystävä enkä ylläpidä kulisseja, ettei muidenkaan tarvitsisi. Kirkossa minä ja mieheni olemme luvanneet rakastaa myötä- ja vastamäessä ja pappi puheessaan pyytänyt ystäviltämme ja perheeltämme tukea. Se tuki tarkoittaa, että kun on tiukka ja paha paikka, niin yritetään ohjata eteenpäin, pois vaaroista.

Siksi mielestäni on hiukan moraalitonta ehdoin tahdoin vikitellä parisuhteessa olevaa henkilöä. Tuolla mahdollisella pettäjällä voi olla juuri sillä hetkellä heikko hetki, hän voi muuten olla oikein hyvä aviomies tai aviovaimo. Jos ei tartu täkyyn, niin se hetki voi mennä ohi ja avioliitto jatkua ja saada mahdollisuuden kohentua.

Mutta jos ei tiedä, että toinen henkilö on parisuhteessa, niin sille ei sitten voi mitään.

Ja elämässä tapahtuu kaikenlaista, anteeksiantoa suosittelen kaikille. Turhaa vihaa ei kannata ylläpitää, se vain kuluttaa.

[/quote] 

Vain jumala antaa anteeksi, ei ihminen. 

Vierailija
100/139 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:26"]

[/quote]

Miksi aina kuvitellaan että petetty vaimo, joka on vihainen sille toiselle naiselle, EI olisi vihainen myös petturimiehelle? Kykenevätkö naiset tuntemaan vihan tunteita vain yhtä ihmistä kohtaan kerrallaan?

[/quote]

Noi eihän tässä nyt ole kyse siitä, ettei olisi vihainen myös sille miehelle tai naiselle, jos petetty on mies tai kummalle vaan jos puoliso pettää homoseksuaalisessa suhteessa, mutta miksi olla vihainen sille vieraalle osapuolelle. Kai se on inhimillistä, mutta järkeä siinä ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan