Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristittyjen Jumala on pikkumainen ja julma

Vierailija
22.08.2014 |

www.hs.fi/politiikka/Kristittyjen+Jumala+on+pikkumainen+ja+julma/a14086…

"Isälläni oli vankka käsitys, että uskovaiset ovat pahimpia väärintekijöitä. Hän oli törmännyt heihin niin usein.

"Heillä se on niin helppoa. Jeesus on sovittanut kaikkien synnit. Aina kun uskonsisaret tai -veljet kohtaavat, he antavat toistensa synnit anteeksi. Siksi he voivat tehdä mitä tahansa. Tällainen uskonnoton ihminen joutuu itse vastaamaan teoistaan. Silloin ei sovi tehdä mitä tahansa"."

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:14"]

Jehovan todistajatkin vapautettiin armeijasta. Mikään muu kuin uskonnollinen syy ei menisi läpi vastaavassaa laajuudessa yhteiskunnassa. Aivan käsittämätöntä.

[/quote]

Minusta tuossa ei ole mitään vikaa että syvä elämänkatsomus katsotaan syyksi tiettyihin poikkeuksiin. Mutat se on kieltämättä ongelma, että tällaiseksi syväksi elämänkatsomukseksi katsotaan vain sellaiset, joissa kuulutaan johonkin uskonnolliseen organisaatioon. 

Vierailija
22/27 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:17"]

Minkäslainen on ateistien jumala? Avarakatseinen ja lempeä vai?

[/quote]

Ei ateisteilla ole jumalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ja siksi erosinkin kirkosta.

Vierailija
24/27 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:21"]

Samaa mieltä ja siksi erosinkin kirkosta.

[/quote]

Ai ihan mielenosoitukseksi Jumalalle?

Vierailija
25/27 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä yleisesti ole noin että kristityt käyttäisivät anteeksiantoa perusteena voida tehdä mitä tahansa. Olen itse entinen kristitty, ja voisin kritisoida kristinuskoa monestakin asiasta, mutta tässä kohtaa en. Useimmat tuntemani uskovat ovat hyvin herkällä omallatunnolla varustettuja ihmisiä, osa kuten itsekin olin, jopa sellaisia jotka tuntevat syyllisyyttä ihan liikaakin asioista joista ei tarvisi. Useimmat ihan oikeasti pyrkivät hyvään, mutta ihmisiä hekin ovat ja tekevät virheitä. Siinä se anteeksianto sitten tulee kuvaan.

Mutta en ole koskaan varmaan kohdannut uskovaista joka olisi ollut sitä mieltä että voi tehdä ihan mitä huvittaa koska anteeksi saa. Yleensä uskovaiset kilvoittelevat "kuoletttaakseen syntisen lihansa" ja yrittävät pyrkiä hyvään, koska sillä tavalla pääsee lähemmäs Jumalaa.

Vierailija
26/27 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:kin on samaa mieltä. Kirkosta en ole eronnut... kun minua ei ole siihen liitetty.

Vierailija
27/27 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin palstalla uskovaiset ovat useasti todenneet, että tulisipa taas kovat ajat, niin kyllä väki liittyisi kirkkoon. Uskomatonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi