Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Migreenin hoito ja ehkäisy - oletteko saaneet apua oireisiin?

Vierailija
06.08.2021 |

Minulla diagnosoitiin hiljattain krooninen migreeni. On todella hölmö olo, että olen aiemmin kuvitellut että migreenikohtaus on sellainen, että näkee sahalaitakuviota ja oksentaa kivusta. Minulla on jo parikymmentä vuotta ollut ajoittaista kovahkoa päänsärkyä, jonka peruslääkärit on todenneet jännityspäänsäryksi. Niskat ja hartiat on aina olleet aika kireät, kaikesta liikunnasta, jumppaamisesta ja hieronnoista huolimatta. Silti lääkärien ohje on ollut että lisää liikuntaa. Buranalla olen mennyt ja se on vienyt pahimman terän kivulta.

Kävin kuukausi sitten neurologilla, kun päänsäryn lisäksi on tullut erilaisia kasvojen puutumista, vihlontaa ja kipua. Neurologi totesi, että vaikuttaa olevan kroonistunut migreeni. Sain amitriptyliinia estolääkkeeksi ja kipukynnyksen nostamista varten. Lisäksi sitten kovaan kipuun kohtauslääkkeen.

Olen todella vihainen itselleni sekä pettynyt itseeni, etten ole tunnistanut tilannettani ja se on ”päässyt” näin pahaksi. Olen jotenkin tottunut ainaiseen kolotukseen ja pitänyt itseäni laiskana, kun en ole saanut lääkäreiden ohjeiden mukaan liikunnalla kipua pois.

Onko täällä muita kroonistuneesta migreenistä kärsiviä/kärsineitä? Oletteko saaneet apua oireisiin tai oireettomia kausia? Voiko näistä kroonisista oireista päästä kokonaan eroon, jos saa itsensä oireettomaksi ja sitten lopettaa pikkuhiljaa lääkkeen? Päänsärkyä ja muita särkyjä tulee varmasti aina olemaan ajoittain ainakin.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreeniin auttaa vain jämäkät lääkkeet tavallinen burana ei auta näköhäiriöihin. onneksi lääkevaihtoehtoja on monia.neurologit hoitavat myös vaikeita migreenejä ja tietävät eri lajit. itsellä auttaa säännöllinen elämäntapa samaan aikaan nukkuun ja samaan aikaan herääminen. ei alkoholia ollenkaan ja jos joku aiheuttaa kohtauksia niin pitää luopua myös tietyista ruuista. kesällä pidän aina aurinko laseja.valon välke voi aiheuttaa kohtauksen.

nestehukka,nälkä ja niskaongelmat voi aiheuttaa myös kohtauksen kannattaa pitää vesipullo, ja migreenilääke aina mukana myös töissä.

Vierailija
62/65 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Miten psykiatri tähän liittyy, mitä vaikutusta sillä on..? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on krooninen migreeni, mutta en voi kyllä antaa kehuja sen hoidosta. Olen varmaa ainoa.

Vierailija
64/65 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Miten psykiatri tähän liittyy, mitä vaikutusta sillä on..? 

Kannattaa käydä psykiatrilla arviossa jos on migreeni.

Niin tähän viittasin kysymykseni, mikä rooli psykiatrilla on krooniseen migreeniin?

Vierailija
65/65 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen krooninen migreenikko, nykyään elän kivutonta elämää ilman migreeniä. Koko tarinani täällä: https://sinimalism.com/miten-paasta-eroon-kroonisesta-migreenista/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme