Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

// Maanantaihin, SYYSkeijut \\

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muisti palaa tälleen pätkittäin ;) Aamulla kirjottelin,että olispa oma neuvolantäti,jotta sais lääkärin huikattua tekeen sisätutkimuksen,mutta sijainenpa tietysti oli eikä se nähnyt tarpeelliseksi ko. asiaa,joten se siitä. No,lupas se nyt tosiaan tänään lähettää faksilla sen lähetteen sinne yliaikakontrolliin,toivottavasti muistaa tehdä sen!

Vierailija
22/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea Marsulle ja koko perheelle uudesta tulokkaasta! Toivotaan, että se rintatulehdus menee pikaisesti ohi ja pääset nauttimaan vausta ilman ylimääräisiä vaivoja.

Täällä takana parin hyvän yön jälkeen huonosti nukuttu yö. Jostakin syystä en vaan saanut unta ja meni taas pyörimiseksi/hikoilemiseksi. Supistellut ei yhtään, onkin alkanut tuntua että lokakuulle mennään tällä vauhdilla. Tosin kyllä mulla pientä nippailua masussa säännöllisen epäsäännöllisesti tuntuu, mutta en kyllä niitä varsinaiseksi suppareiksi tällä hetkellä lue. Mutta sentäs jotakin.

Keskiviikkona on neuvola, pitää siellä sitten kysellä tätiltä mitä mieltä se on, joko olis lähelläkään. Mulla kun se neuvolan täti on sen verta ihmeellinen, ettei siitä oikein tuommoista tietoa heru. Se vaan sanoo, että " hän ei uskalla alkaa veikkaamaan nyt mitään, lääkäri katsoo sitten" . Luulis, että sen verran kokenut on hänkin, kun kauan on alalla ollut, että jotakin osaisi sanoa. Muuten ei kyllä mitään moittimista hänessä ole.

Ihanaa, kun ulkona on hieman viileämpää kuin eilen. Ainakin täällä meillä tuulee eikä aurinkokaan paista täydellä terällä, nyt ei lainkaan. Itsellä kummasti olo parempi eikä turvotuskaan ole niin paha. Eilen illalla oli kyllä taas melkoise nakkisormet ja norsun nilkat.

SAIRAALAKASSI: Minä en ole vielä sitä pakannut, miettinyt kyllä olen mitä sinne meinaan laittaa. Vauvan kassin laitan myös valmiiksi, mies tuo sen sitten meitä hakiessaan. Itselle/miehelle pitäisi tosin jotakin evästä kassiin ostaa, jotakin karkin ja hedelmien tyylistä varmaankin. Viimeksikään en mitään muuta evästä kaivannut. Pillimehuja myös täytyy muistaa ostaa.

Mutta nyt lepäilemään. Esikoinen on päikkäreillä, itselläkin siis hetki omaa aikaa. Supistuksia kaikille tälle uudelle viikolle oikein paljon! Jospa se alkanut viikko toisi taas muutaman Keijuvauvan lisää. :)

T: Anmari rv 36+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Tänään oli neuvola ja nyt oli kyllä meikäläisellä verenpaineet tosiaan koholla 150/89. Mitäköhän se nyt sitten meinaa???? Pissassa ei proteiinejä. Esikoisesta oli aikanaan alkava raskausmyrkytys, ei päässyt pahaksi kehittymään ja silloinkaan ei koskaan nousseet paineet noin kovasti. Pääkin särkee ja eilinen päivä meni supistellessa, mutta yöllä ei mitään. Alkaa olemaan ihan toivoton olo kun kropalla on koko aika niin kurja olla =( Samapa tuo koska tyttö syntyy, nyt vai neljän viikon päästä, mutta jos vielä neljä viikkoa joutuu kärsimään tästä olosta niin itkuksi menee.

Olen koko viikonlopun miettinyt ja vatkannut ja taidan joustaa omista tiukoista periaatteistani pitää kaikki lapset kotona. Pyysin miestä kysäisemään että mikä on päiväkodin tilanne, olisiko mitään mahdollisuuksia saada pidettyä lapsilla 2pvä/vko paikat. Se antaisi minulle mahdollisuuden hieman hengähtää ja tutustua vauvaan ja kun kaikki viihtyvät siellä niin hyvin niin saisivat hekin askartelua ja kavereita jne. Ja samalla haluaisin vähän pedata paikkoja heille sinne sitten kun joskus töihin palaan. Vaikka eivät tietystikään voi luvata osa-aikaisille automaattisesti kokopäivä paikkoja. Mutta siis,näin olen vähän miettinyt.

sairaalakassi on pakattu, puuttuu shampoo jonka siskoni kävi ryöstämässä =) ja pikkarit ja muut omat vaatteet kotiutumista varten. Mies voi sitten ohjeiden mukaan valita ja alushousuja olisi tarkoitus käydä muutamat ostamassa kun eivät taida vanhat ihan heti päälle mennä. Vauvan vaatteet laitoin osittain valmiiksi eli body, puolipotkari, ohkaiset tumput, myssyn ja näytin miehelle että ihan lämpötilan mukaan ottaa sitten ohuttoppapuvun tai ohkaisemman fleesepuvun ja villasukat. Tai jos on hellettä niin valkkaa vaan takin ja jotkut pöksyt.

Mutta nyt lähden tämän päänsärkyni kanssa pitkälleni, jos jollain on kokemusta tuollaisesta yhtäkkisestä paineiden noususta niin kertokaa ihmeessä kokemuksia. Voisi kuulemma ehkä jopa ennakoida lähestyvää synnytystä, mutta tuskinpa, ei meidän tuurilla =)

tuisku 36+1

Vierailija
24/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin onnea kaikille vauvansa jo hakeneille! Ihanaa, vauvantuoksuista arjen alkua teille!

Hei, täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena viikonlopun nettipimennon jälkeen. Meni semmoinen tunti, että sain kaikki syyskeijujen viestit perjantaista eteenpäin luetteua... Nytkin piti viritellä tämä kone keskelle olohuonetta, kun tuo työhuoneen remppa on nyt ikävästi kesken, sillä emme saaneet lämpöpatteria irti. Odottelen tässä huoltomiestä sitä irroittamaan, niin mies saa sit illalla maalata vielä senkin seinän. Muut seinät ovat valmiina, samoin upouusi parkettilattia! Sitten pitäisi kantaa huonekalut takaisin. Eli olohuoneemme on tällä hetkellä aikamoisessa kaaoksessa.

Neuvolasta tulin, tässä tietoja:

Paino + 350 g (yht. 12,6 kg ekasta neuvolakäynnistä)

RR 136/84

Pissa ja protskut -

Hb 120

Sf-mitta 33 cm

Tarjonta rt II eli juuri toisin päin kuin viimeksi

Untamon syke 145-150

Liikkeet ++

Untamo olikin eilen tosissaan liikekannalla, se ei varmaankaan pitänyt äänistä, joita tuli parketin asennuksesta (sirkkeli, vasara jne.) Tänään on ollut hieman rauhallisempaa, mutta kyllä sen pylly tökkää tehokkaasti vastaan, jos kumarrun!

Ny pitää jo välillä lepuuttaa silmiään tästä ruudulta,

terveisin

Rizzu & Untamo rv 38+2

Vierailija
25/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku (äh, kun nimi hukkuu heti) kyseli korkeasta verenpaineesta. Esikoista odottaessa mulla ampaisi kanssa verenpaineet tosi korkealle juuri tuossa 36 viikon paikkeilla, oli päänsärkyä ja tummia pilkkuja näkyi silmissä. Neuvolasta laitettiin kyllä heti käymään äitipolilla. Vauvalla siellä kaikki ok. Kontrolliajan sain olisikohan ollut vajaan viikon päähän. Niin sitten kävi, että lapsi syntyikin seuraavana yönä. En osaa sanoa, oliko verenpaineen nousu merkki alkavasta synnytyksestä vai synnytys luonnon oma keino hoitaa mahdollinen alkava raskausmyrkytys. Olit juuri neuvolassa. Ihme, ettet saanut lähetettä äitipolille. Voisit varmaan vielä soittaa ja kysyä asiaa.

Marsu: Koita jaksaa hankalatkin alkuajat. Mulla on ollut kuopuksen kanssa kolme rintatulehdusta kahden ekan kuukauden aikana. Ja ne tosiaankin veivät voimat. Onneksi nyt ei ole talvi niin rintoja ei tarvitse ihan hysteerisenä suojailla ulkona. Ota sitten reippaasti kaikki mahdollinen apu vastaan ja uskalla pyytää sitä myös kyläilijöiltä. Muista myös viettää miehen kanssa yhteistä aikaa isompien mentyä nukkumaan. En nyt tarkoita seksiä vaan vaikkapa tv:n tai hyvän leffan katselua ja hyväskän syöntiä. Tarvitset kaikkea sitä mistä tulee hyvä olo!

Limatulpasta vielä kyselen. Voiko sitä tulla hissukseen ja voiko se olla kirkasta. Vuoto on nyt venyvää, kirkasta ja hieman limaista. Vauvan pää nimittäin tosiaan venyttää kohdunsuuta joka on siis ainakin kahdelle sormelle auki.

Vierailija
26/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Marsulle73 ja perheellesi uudesta tulokkaasta! Sitten vain yhteistä elämää yhdessä aloittelemaan :)

Apua, mä olen niin vääääsynyt! En tiedä miten on veto niin poissa. Poika nukkui nyt yönsä hyvin ja heräsi vasta kasilta, mutta silti mä olen ihan tööt. Kerran kävin yöllä vessassa, mutta muuten nukuin kyllä mielestäni ihan hyvin. Aamusta huomasin, että hiivahan se minullekin on sitten tullut. Johtuiko meidän vkl-pinon valkovuotokeskustelusta?! No kävin apteekista ostamassa rohtoja, sillä vaivaa sen verran. Poikaa odottaessa oli kaksi hiivaa, nyt ei ole ollutkaan, joten kai oli aikakin...

Huomenna on aamusta tentti ja pitäisi lukea, mutta olen niin poikki, etten jaksais. Näillä luvuilla, en kyllä läpi tentistä pääse, joten pakko, kun mies tulee töistä, on ruveta lukemaan.

Jaahas, poju heräs pvunilta.

inkuli ja nuppu rv 37+5

Vierailija
27/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu yhä niin epätodelliselta, että kohta on itselläkin jälleen nyytti sylissä...

Vierailija
28/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea marsullle vauvan johdosta! :) Vaikka näitä vauva uutisia on alkanu tipahteleen,aina ne vaan tuntuu yhtä mukavalta!

Sensuuri iski taas aamupäivällä,kun mun kirjotus hävis jonnekin just kun lähetin sitä...

Täällä särkee selkää! En tiedä olenko jotenkin rasittanut sitä vai mistä tää nyt johtuu.

Verenpaineesta:Mullahan osassa raskauksia on lopussa noussu.Ekalta kun oli koholla neuvolassa,sain heti lähetteen äitipolille.Piti toki käydä seuraavana päivänä ensin kontrollissa neuvolassa.Joskushan ne voi tilapäisesti kohota,jostain syystä.Kait ne aiko neuvolassa kontrolloida noita sun paineita,tuisku? Olen iteki jännänny taas koko ajan et mitä ne paineet nyt tekee tällä kertaa.Tähän asti ollu ihmeenkin hyvät.Eilen vanhempien luona mittasin ja eka oli hiukan koholla normaaliin nähden,mut sitten jonkun ajan päästä ok,vaikkakin alapaine ei laskenut suhteessa siihen mitä yläpaine oli laskenut.Huomenna mulla on neuvola,lääkäri vielä,niin saapa nähdä mitä ne sitten on.Meillä on nykysi neuvolassa mahollista mitata ite paineet,joka on ainaki mun kannalta hyvä,koska eka raskauden jälkeen mulle tuli ns.valkotakki vernpainetauti! HEH! :) Eka raskaudessa epäilivät tietenkin alkavaa raskausmyrkytystä,mutta ilmeisesti se ei sitä ollu,koska muita oireita ei tullu,ei edes päänsärkyä.Jouduin loppuajan kulkeen äitipolilla ja synnytys käynnistettiin vasta 42+0 viikolla,yliaikaisuuden takia.

Ajattelin jotenkin että hönttä ois jo " lähtenyt reissuun" ,muuta mukana näyt vielä kulkevan ;) Mitenhän öttis,onko tänään muuten kuulunu mitään?

Itse en vielä elättele mitään toiveita synnytyksen suhteen,en vissiin ole siihen edes vielä valmis...Kävin eilen " tirkistelemässä" elokuisten listalle,ja siellä keskusteltiin risiiniöljyn käytöstä synnytyksen käynnistymiseksi.Onko teillä kokemuksia? Siitä on kuulema varoiteltu julkisesti viime aikoina,koska sen käytössä on omat riskinsä.Esim.kohtu voi alkaa supisteleen niin rajusti että repeää,tai vauva menee paniikkiin ja kakkaa lapsiveteen.Ja eipä kyllä ois mukava ripuloida ja synnyttää.Siskon mies suositteli mulle sitä viime kerralla,kun uskoi oman synnytyksen käynnistyneen sillä.En tiennyt silloin edes mistään riskeistä,mutta en mennyt kokeilemaankaan.Jotenkin nyt ajattelen että vaikka ne lopun ajat ovat tuskaset,en kuitenkaan niin itsekäs voi olla,että menisin vauvan terveyden uhalla jotain risiiniöljyä nauttimaan...Kyllä ne vauvat muutenkin syntyy!

Mies vissiin pahalla tuulella,kolistelee astioita oikein kuuluvasti tuolla keittiössä...mikähän silläki? :/ Juuh,mutta eikait tässä,voikaamme hyvin ja onnea matkaan niille jotka pääsevät loppuhuipennukseen lähtemään!

syksynmarjatar 36+5

ps:näin taas tyttövauvasta unta viime yönä...jotenkin on sellanen tyttö olo vahvistunut tässä viime päivinä...saapa nähdä kumpi sitten tulee...

Vierailija
29/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ikävä turvotus riesana, sormukset on jätetty pois jo alkuaikoina ja lainasin äidiltäni isompaa sormusta nimettömään, kun oli niin mukava pitää jotain sormusta...nooh, nyt sit on ollut aika jo poistaa sekin..jalatkin NIIN totaalisen paksut, että kengän koko muuttu 38.sta 41...

KAAMEETA!!

Eipä kait siin muuten mitään, mut just hokasin, että mullahan tuo vauva voi päättää syntyä vasta lokakuun puolella ja enää ei mene jalkaan, kun sandaalit ja yhdet isot kesäkenkunat...menen sit vissiin synnyttään varvas sandaaleissa..:)

Sairaalakassia en oo vielä pakannut,enkä pakkaakaan.mulla kun ei oo kiirus vielä..vaikkeihan sitä koskaan tiedä..

Tulin äsken lastenkirppikseltä, löytyi ihan uudehko talvihaalari Onnille, siinä oli hanskatkin mukana! Oli tosi hieno, kun vertaa esim.siihen kaameeseen tämänvuotiseen äp pakkauksen haalariin....kyöks! Mukaan tarttui myös muutama paita/velour housut :)

Ihanaa saatiin sadetta Hämeeseen!!!Jei!!!

Nyt sit alko perjantaina virallinen äitiyslomakin, mukavata! :)

Manta ja Onni 35+3

Vierailija
30/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksynmarjatar: minnekäs minä täältä ;) Tuon risiiniöljyjutun,josta elokuisten pinos on ollut puhetta,muistan itekin. Vaikka tää loppuaika onkin väliin yhtä tuskaa,niin en silti lähtis pelleileen omalla enkä vauvan terveydellä moisilla tempauksilla. Se äitee,josta se juttu sillon oli,veti koko pullollisen joskus 36-37 viikoilla ja sai sit keskosvauvan sen seurauksena. Eli pisti kyllä synnytyksen käyntiin,mutta en lähtis moista kokeileen edes sairaalassa valvotuis olois. Ei kyllä kiinnostais ripulisena synnyttää ja tuskin kätilöistäkään olis kovin kivaa siel jalkopääs hääriä,yöks!

Öttis on tainnut päästä tositoimiin?

Vierailija
31/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja noista paineista...täälläkin ollut korkeet paineet joka kerta neuvolassa ja aina oteltu joku kolmisen kertaa, että ollaan päästy edes hiukan suotuisampiin tuloksiin..mullakaan ei ainakaan vielä mitään muita oireilua ollut, että toivottavasti ei tulisikaan..luulempa vaan et mulla on joku ihme pelko sitä laitetta kohtaan....8(

Vierailija
32/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut Marsulle!!!

Neuvolakuulumisia

rv36+4

paino +955

turvotus + -

verenpaine 112/77

pissa puhdas

hb 116 (pysynyt onneks paikallaan)

sf-mitta 34, kasvaa vaan

syke ja liikkeet +

Ketähän tässä nyt sitten uskois, kun jo rv34 Jorvin lääkäri totes et vauva vaikuttaa kiinnittyneeltä ja tänään neuvolantäti sanoi että pää liikkuu vielä, voi mennä vielä pitkään?!

No ens viikon torstaina on taas Jorvin keikka, katotaan mitä ne siellä sitten sanoo.

Sen verran on turvotusta tullu (lähinnä kyllä vaan iltaisin) että sormukset otin pois. Vähällä olen päässy. Tyttöä odottaessa (lähes samaan vuodenaikaan) oli paaaljon enemmän.

Kahvin keittoon.. väsyttää niin vietävästi, vaikka nukuttii parin tunnin päikkärit.

-kirsikka rv36+4-

Vierailija
33/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvan kotiin saaneille;)!!!!

Verenpaineesta: mulla ollut aina verenpaineet hieman kohollaan, niin nytkin raskauden aikana. Nyt, rv 37+2, hommasin oman verenpainemittarinkin kotiin kun pitää jatkuvasti tarkkailla paineita... Eli, mulla on alapaine korkealla ja neuvolantäti on jo jonkun viikkoa ollut siitä todella huolissaan. Viime kerralla (to) alapaine oli 93 (pitäisi pysyä alle 90) ja nyt sitten joka päivä olen kotioloissa mitannut pariin otteeseen - onneksi pienempiä lukemia!

Hälyrajat on 150/100, silloin pitää soittaa ja lähteä äippäpolille. Lisäksi pitää seurata mahd. näköhäiriöitä (sahalaitaa, yms.), päänsärkyä yms. oireita. Onneksi mulla ei ole ollut mitään huonoja tuntemuksia ja kaikki muut arvot neuvolassa ovat olleet todella hyvät koko ajan.. vain tämä ' sukurasite' verenpaine.. aaarrrggghh!!

Tällä hetkellä siis meneillään 37+2 eikä mulla ole kiirettä synnärille (parin vkon päästä voi olla eri aatokset)! Vauva tulee aikanaan, toivottavasti ei vielä ainakaan pariin viikkoon vaan viihtyisi vielä masussa ja kehittyisi isoksi ja vahvaksi..!!

Vierailija
34/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsulle ja koko perheelle paljon onnea!!!

Voi kun itsekkin jo pääsis....Eilen kyllä kun tulin suihkusta ja kuivailin itteäni, tuli jotain lämmintä pitkin kinttuja ja tänäänkin on tullut mutta luuleen sen olevan vain vetistä valkovuotoa, pitää seurata! Joku kirjoitteli tuossa vauvan pään kiinnitymisestä. Mulle ainakin terkkari sanoi että uudelleen synnyttäjillä ei kuulemma välttämättä edes kiinnity.

Jaahans menen tästä laittamaan nyt ruokaa nälkäiselle perheelle!

Puhaltelen synnytystuulia kaikille keijuille ....

Mami 38+3

Vierailija
35/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulehdus paranee pian!

Kamala, kamala väsymys painaa. Nukuin jo päikkäritkin, kun lapset katsoivat telkkaria, mut tuntuu, et olo paheni vaan. Vieläköhän hb on laskenut entisestään, 110 oli viimeeksi neuvolassa, vaikka rautaa olenkin syönyt. Voi, ei jaksas mitään.

Niina ja pyöriäinen rv 37+3

Vierailija
36/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo edelleenkään päässyt tosi toimiin. Ei edes oo supsitellut. En varmaan pääse synnyttämään vielä pitkään pitkään aikaan.

Nyt en ehdi enempää kirjoittelemaan. Tulin vaan ilmoittautumaan =)

Pitää lähteä koiruuden kanssa lenkille. Jospa siitä ois hyötyä (toiveajattelua)

Palaan illemmalla.

Öttis, poitsu tänään tasan 1v11kk ja masuasukki rv39+5 joka ei halua yksiöstään millään luopua.

Vierailija
37/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolantäti mittasi kolmeen kertaan, eikä laskenut paineet lainkaan. Seuraava kontrollikäynti on perjantaina ja jos tule oireita muita tai huono olo niin pitää kuulemma käydä polilla. Nyt odottelen että mies soittaisi isälleen ja kysyisi olisiko heillä mittaria antaa lainaksi. Itseäni vain mietityttää kun yhdestäkään edellisestä ei ole noussut noin korkealle, mutta siltihän se voi olla vain joku ihme piikki. Ja miten on aiheuttaako päänsärky paineiden nousua vai paineet päänsärkyä?=) No ainakaan supistuksia ei ole tullut siihen tahtiin että tarvitsisi epäillä synnytyksen käynnistymistä =)

Tuisku 36+

Vierailija
38/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne taas viihtymään syyskuisten mahtipinon äärellä... Sormet on sen verran turvonneet että en ole joka kerta kirjoittanut omaa sepustusta perään kun olen saanut pinon luettua.

Onnittelut niille, jotka ovat jo saaneet vauvansa!

Minulla on tasaista, silloin tällöin supistaa mutta ei tuntemuksia mistään pysyvämmästä muutoksesta. Mies sai tänään aktiivisuuskohtauksen ja alkoi kysellä synnytyksestä ja analysoida omia taitojaan synnytystilanteessa. Varmaan 2 tuntia käytiin läpi synnytyksen kulkua ja mahdollisia toimenpiteitä. Enhän minä niistä voi kamalasti tietää kun ensimmäistä odotetaan, mutta kovasti tuntui epämääräinenkin tieto tänään saavuttavan kohteensa. Mies on nyt valmis synnyttämään, viime viikolla ei kuulemma vielä tuntunut siltä! Pitäisiköhän minunkin olla...?

Vauvan kotiintulovaatteita en ole vielä lopullisesti päättänyt. Snug as a bug odottaa kaapissa, mitä sen alle on vielä hakusessa.

Verenpaineestakin oli puhetta. Minulla alapaine oli viime neuvolassa lähtenyt nousuun mutta oli kuitenkin vielä siedettävä. Saa nähdä mitä seuraavassa neuvolassa sanotaan. Että semmosta. Kolmen viikon päästä viimeistään meille tulee vauva!

Vierailija
39/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paineet aiheuttaa päänsärkyä,ainakin.Kannattaa hommata kotiin mittari,saa normaali oloissa seurata.Mutta näiden paineiden kans on ainaki mulla sellanen juttu,et jos ne hermostuttaa ja mietityttää niin sillon ne kyllä nousee...Mutta jos ei muita oireita,eikä pissassakaan näy mitään,niin voi olla vain että ne loppuraskaudessa tekee tuon.Sehän siinä tietenkin on että jos paineet koholla,se vaikuttaa vauvan kasvuun,eli vauva ei juurikaan kasva enää...Näin mulle sanottiin.Koeta ottaa rennosti ja kyllä meistä hyvä huoli pidetään... :)

syksynmarjatar

Vierailija
40/47 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei mitään. Oon vaan niin himskatin tympääntynyt kaikkeen. Mitään ei saa aikaseksi, lapset kiukkuaa kuten miekin. Peilistä katsoo pallokala, jolle ei mahu enää kuin isot t-paidat ja verkkarit. Ärr ja murr :(

Mutta ihan tosi, onko Porenn jo vauvansa saanut? Muistahan ilmaantua linjoille oli asia miten päin tahansa :)!

-piias- rv 38