// Maanantaihin, SYYSkeijut \\
Hyvää Huomenta!
Sunnuntai: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8187910&p=&mpage=1&tmode=…
-piias-
Kommentit (47)
Uusi viikko ja samalla uusi rv alkoi! Täällä sitä on oltu hereillä puoli kuudesta alkaen. Ukkonen mokoma herätti, enkä sitten enää osannu nukkua ja esikoinenkin heräsi jo puol seiskan aikaan. Nyt on aamupalat syöty ja pitäis alkaa päivän hommiin. Taitaa olla sisäpäivä tänään, kun vettä sataa koko ajan, ei paljon viitsi puistoonkaan lähteä. No jos vaikka sais viikonlopun sotkut siivottua ja imuroitua. Ja sit vois neuloa tuota eilen aloitettua villapaitaa...
Jalmari piti illalla mahdotonta menoa päällä pitkään sen jälkeen, kun siirryin tästä sohvalta sänkyyn. Aikamoinen illanvirkku siis meilläkin.
Mun sormet on ihan järkyttävän turvoksissa. Muut sormukset sain jo pientä pakkoa käyttäen pois, mut kihlasormusta en saa millään. Oon kokeillu aamulla, päivällä ja illalla, saippuan kanssa ja ilman, mut ei lähde. Sairaalassa se viimeistään tarttis saada pois, jos ne vaikka taas laittaa sen tipan tuohon kämmenselkään.
Jaa, tää kirjoittaminen on taas tätä: esikoinen haluaa välttämättä olla sylissä pitkällään, joten ykssormijärjestelmällä mennään.
Nyt lataamaan pesukonetta! Palailen taas päivän mittaan.
Jossu ja Jalmari 38! + huomionkipeä Sara 2 v 1 kk
Onhan tästä ollut ennenkin puhetta, mutta mitä te muut ootte nyt sit ajatelleet laittaa vauvalle mukaan..? Mulla ei taas raksuta yhtään ;) Jos nyt ajatellaan, että tämä syntyisi 3,5 viikon päästä, tuskin silloin kamalan kuuma enää on. Vaikka mistä sitä näitä nykykelejä tietää..
-piias-
Heräsin aamulla 6.00 kun vettä tuli kaatamalla.. Enkä sitten tietenkään enää saanut nukutuksi.
Ukko pelkäs sadetta ja lähti autolla töihin, höh.. mä en millään jaksais kävellä neuvolaan, mut pakkohan se nyt sitten on. Toivottavasti silloin ei sada.
Vauva on ennen viihtynyt aina selkä oikealla, mutta nykyään viihtyy
paljon ihan keskellä. Maha tuntuu entistä isommalta silloin ja liikkuminen on tosi hankalaa.
Jeps, mutta kai sitä täytyy lähtä puuron syöntiin jotta kerkiää sinne neuvolaankin.
Palaillaan myöhemmin asiaan.
-kirsikka rv36+4-
Mulla on vauvan tavaroihin pakattuna pitkähihainen body, puolipotkarit, sukat, sellainen samettinen oloasu ja päälle fleecehaalari. Lisäksi trikoinen pipo ja fleecepipo, itse neulotut tumput ja villasukat (ei ihan villalankaa). Noista voi sitten jättää esim. sen oloasun pois välistä tai fleecehaalarin pois päältä, jos sattuu oleman kovin lämmin. Samoin pipon voi valita lämpötilan mukaan.
Vauvan tavarat on valmiiksi pakattu turvakaukaloon, koska miehen tuntien hän ei todellakaan löydä mun ohjeiden mukaan tarkoittamiani vaatteita, jos ne ei ole valmiina :) Ja eiköhän miehelle ole tarpeeksi huolehtimista siinä, että saa esikoiselle sopivat vaatteet etsittyä :)
Tarttis tänään pakata oma sairaalakassi täysin valmiiksi, kun ne mitä siellä jo oli, on jotkut pienet kädet käyny inventoimassa. Eikä ihan kaikki edes ollu vielä pakattuna...
Jossu edelleen
Neuvolaan lähdössä,kunhan lastenvahti saapuu. Kunpa olis oma neuvolantäti eikä sijainen,ni vois pyytää,että se huikkais taas lääkärin paikalle tsekkaan miltä tuolla alapääs näyttää,olis mielenkiintoista tietää,onko siel tapahtunut yhtään mitään edistystä vai pitääkö jo asennoitua käynnistykseen. Mun tuurilla on kummiskin sijainen,joka sanoo,että se-syntyy-kun-on-syntyäkseen-ei-siihen-tsekkaukset-auta... ja lääkärillä on niin kiire,ettei sitä saa häiritä...
Tänään varmaan saadaankin vauvauutisia,kun on viikonloppu takanapäin´,miekin ihan mielelläni ilahduttaisin teitä vauvauutisella,mutta kun ei niin ei :DD
H&murut ja Jesse 39+6
Voi että miten turhauttavaa!:( Viime yönä en herännyt yhteenkään supistukseen, vaikka illalla tuli sellaisia, että Jouduin menee kontalleen lattialle, puhiseen ja tuntui, että peräsuoli tulee pihalle. Mies kattoi kauhuissaan sohvalta, passitin sen nukkumaan kymmenen maissa, että ehtisi edes vähän jos tuleekin vikahälytys ja tänään oli puoli kuus lahtö toisella sinne Kirkkonummelle.
Nytkin maha on kireellä jatkuvasti, muttei kylläkään satu. Toivottavasti nyt sitten kestää tän alkuviikon vielä sisällä.
Ajattelin laittaa vauvalle kotiintulovaatteiksi pitkähihaisen bodyn, puolipotkarit, sukat, tumput, myssyn ja fleesepuvun. En laita mukaan välivaatteita, uskon vakaasti, että silloin on vielä lämpöiset ilmat, siis jos ei kovin paljon yliaikaiseksi mene, mut varmuudenvuoksi pyydän miestä ottamaan mukaan fleesepeiton. Saisi nyt vaan aikaiseksi et alkaisi pakkaamaan edes sitä omaa sairaalakassia....
Tyttö heräsi, aamupalalle.
Niina ja pyöriäinen rv 37+3
Jossu puhui noista sormuksista. Itsellänikin on sormet todella pahasti turvoksissa, mutta koska aikaisemmissa raskauksissa ei ole tarvinnut ottaa sormuksia pois, en tajunnut nytkään ottaa. Ja nyt on sitten myöhäistä, koska tuo kihlasormus ei liikahdakaan. Turvotus ei hellitä missään vaiheessa päivää, että kannattaisi edes yrittää pois ottamista. Täytyy vain toivoa, että enää ei turvotus lisäänny tai tulee verenkierron kanssa ongelmia nimettömässä. Niveliä oikein jäytää, kun turvotus on pahin eli aamuisin. Minulla on muuten aikaisemmissa synnytyksissä laitettu tippa nimenomaan vasempaan käteen, mutta ei sormusta ole tarvinnut siksi pois ottaa. Mitenkäs muut, oletteko ottaneet sormukset jossain vaiheessa pois?
Onko kenelläkään tiedossa hyvää netistä löytyvää sähköpostitse laitettavaa postikorttia vauvauutisten ilmoittamiseksi? Ajattelin, että työkavereille voisi pistää jonkun söpön kortin menemään ja siihen mitat ym. tiedot.
Meillä muuten 7 v. tyttö vasta tänään ensimmäisen kerran totesi, että syntyisipä vauva jo. Ihmettelen, että kesti näin pitkään, koska hänellä on ollut vauvakuume jo n. neljä vuotta ja kuvittelin, että tämä odotusaika olisi hänellä yhtä jankutusta siitä, että koska se syntyy. Samoin 9 v. poika on nyt yllättänyt silittelemällä masua! Ilmeisesti masun muheva muoto on nyt herättänyt hänessä mielenkiinnon ja saankin kuulla mielenkiintoisia kommentteja ja kuvailuja masustani. Napa varsinkin on erityishuomion kohteena... ;-)
fullmoon myös 38 tasan!!
Kohta lähden lasten kanssa seikkailemaan Hesan keskustaan, mistä anoppi hakee pikkuneidit ja minä jatkan nkl:lle. Tyhmästä päästä kärsii koko...
Nimittäin eilen siivouksen jälkeen sain väritöntä, hajutonta tihkuvuotoa pikkuhousuihin / siteeseen / talouspaperiin useamman tunnin ajan. Välillä lorahduksina, välillä tunninkin aikana vain pikkuisen. No, en sitten soittanut naikkarille vaan jäin odottamaan supistuksia, vaikka anoppi oli sattumoisin täällä käymässä. Illalla lorahtelut loppuivat, eivätkä supistukset yölläkään alkaneet. Nyt soitin saadakseni varmuuden naikkarille, ja joudun käymään näytillä tsekkauttamassa, onko lapsivesiä mennyt. Koska eilisillan jälkeen ei mitään ole enää tullut, niin eihän se tuolta kuivasta emättimestä enää edes näy :/ En sitten voinut lähteä eilen, kun tilanne oli akuutti ja lastenhoitokin järjestetty. Vähänkö ketuttaa käydä testauttamassa tilanne, kuulla " ei täällä mitään lapsivettä näy" ja seikkailla takaisin kotiin.
Minulla noiden esikkojen synnytys käynnistyi lapsivesien tihkuttelulla, ja olisin valmis melkein vannomaan että eilen lapsivesiä meni. Mutta juuri viime maanantaina yksi kätilö sanoi, että jos lapsivesiä menee korkealta, aukko usein menee itsestään umpeen eivätkä vedet välttämättä näy enää seuraavana päivänä testissä.
Että menee vaikeaksi!
Jaa niin, onnea kaikille synnyttäneille! Perässä tullaan, joskus...
Synkissä tunnelmissa mytty ja masu rv 38+4
Ai että oli mukava nukkua yö kunnolla paitsi heräsin aamulla kun kummastakin jalasta veti suonta.au... lauantain ja sunnuntain yö meni aivan höpöksi en nukkunu juuri lainkaa siten en jaksanutkaa pinoutua... Ni poika kitis ja märnäs koko yön aloin jo hermostua ku ei mitää syytä tahtonu löytyä ei vaa rauhottunu millää,ni sit lopulta puol kuuen aikaa tunnusti et on korva kauheen kipee...no äidillä tunnontuskat... annoin kipulääkkeen ja eiku soittamaan minun vanhemmilleni et lähtevätkö käyttämään oyssissa,mies jäi tytön kans kotia ku eihän nekään olleet nukkuneet. Pikkasen meinas väsyttää sillo sunnuntaina ku päästii 12 aikaa kotia mut sit ajattelin et samaan väsymykseen joka alko hellittää kylläki alan siivoon ja laittaan tavaroita. no tulipahan järjestettyä vaatehuoneet toinen melkein kokonaan,löysin pojann vanhoja vaatteita ja sain laitettua sen uuen piirongin täyteen masuasukille vaatteita ja hoksasin et viel täytynee ostaa bodeja (raukka hukkuu noihin 60cm) ja yö asu ja potkarit. Mut sit taasen järki puuttu peliin et eihän siihen mene ku hetki ku ne 60cm on sopivat,jos tulee sisaruksiinsa. Voi jee viel ois tänää viel paljon laitettavaa alakerran komero ym...
mieskin sai eilen inspiksen ja alko omatoimisesti luutuun alakerran ja yläkerran pyysin vaan imuroimaan alakeran.... olipas se ihanaa ja asensi viel kaihtimen meijän makkariin ja parit uuet lamput.
Oma (.) ei supistuksen supistusta,liikkuu ja tuntuu et yrittää ulos nahan kautta...auts...
Sairaalakassi on pakkaamatta mietin viel et mitä otan mukaan,jos viel kumminki ostas jpotain kivaa....ukko tykkää ;)
Mut täytynee mennä tekeen aamupallaa lapsille ja tolle karvaselle pennulle,mähän en tietenkää syö mitää ;)
Tanja 37,1 jeee enää vähän aikaa sectioon 7.9
Kesäkeijulle onnea ja muille vauvansa saaneille!
Oma olo hyvä, suorastaan loistava jos verrataan perjantain kohdunkannatinsiteiden kipuihin. Soittelin silloin synnärille ja olivat sitä mieltä, ettei tarvi tarkastaa ja jos pystyy oleen kotona särkylääkkeiden ja levon kanssa niin siellä sit. Onneks kivut meni levolla ohi, illalla otin särkylääkettä. Lauantaina käytiin venetsialaisissa ja taas alkoi hieman kipuilemaan, mutta onneksi ei kovin paljoa. Sunnuntai meni kivuitta vaikka ahkeroitiin miehen kans ulkona hieman ja pesin 4 koneellista pyykkiä huh! Mm vauvan vaatteita. Nyt niistä on viikattuna 3 ja vauvan vaatteet oottaa silitystä. Vaipat pitäisi alkaa laittamaan vielä kuntoon kun jaksaisi. Sunnuntaina tuli muutama kipeä supistus, muuten viikonloppuna kivuttomia aikaisempaa hieman enemmän. Tänään hieman limaa tullut (yök!) ja toiveissa olisi limatulppa, johon en kuitenkaan usko.
VAUVALLE KOTIMATKALLE:
- pitkähihainen body
- puolipotkarit
- villasukat + tumput
- pipo
- collegeasu (jota meillä käytetty ulkoiluasuna)/ fleecepuku
- peitto
Meillä tuo fleecepuku on vaan niin paksu, että saa olla aikamoisen kylmä että se päälle puetaan. Luultavasti ylläolevat vaatteet + peitto päälle. Ollaan kuitenkin autolla liikeenteessä ja matkaakin vain 4km. Ajattelin tilata netistä sen snug as a bug (olikohan se noin) matkapeiton, kun tiedän vaavin sukupuolen jollen sitten tilaa sitä keltaista tässä vielä ennen vaavin syntymää.
Nyt katsomaan mitä tuo poika pienoinen hommaa olkkarissa.
Oona, esikko ja sintti 36+1 (taas lähempänä h-hetkeä) [color=deeppink][size=5]♥
Täällä olo tosi tukala. Varsinkin aamuisin samanlaista pahoinvointia kun alkuraskaudesta. Lisäksi ruoansulatus ei toimi ollenkaan normaalisti, vaan vatsa on ihan kuralla. Supistuksiakin, kipeitä sellaisia, riittää päivittäin, mutta viimeistä rutistusta vielä odotellaan..
Turvotus myös täällä aika voimakasta. Sormukset tajusin ottaa pois ajoissa. Nyt ei mahdu enää edes pikkurilliin. Samoin mitkään kengät ei meinaa mahtua jalkoihin.. Ananasta oon koittanut syödä, toistaiseksi ilman tulosta.
Sairaalakassi on täällä vielä pakkaamatta. Ajattelin pakata vasta juuri ennen lähtöä. Meillä on perinteenä, että kaikki lapset haetaan sairaalasta samoilla vaatteilla, joten luotan siihen, että mies nyt kolmannella kerralla tietää mitä tuo.. Jotain evästä vois käydä ostamassa, jos vaikka synnytys kestää. Jotenkin sitä uskoo ja toivoo, että tämäkin synnytys olis aika nopea. Kohtuullisen nopeita olleet edellisetkin..
Miehen sisko sai lauantaina ensimmäisen lapsen ja meidän lapset ensimmäisen serkun. Tänään mennään sitten sairaalaan katsomaan pientä poikavauvaa. Jospa tämäkin masuasukki ottais serkustaan mallia ja päättäis syntyä..
Andoliniska 37+2
täytyy välillä tulla kirjottelemaan kun muuten on vaan tullut luettua muiden juttuja,jokin laiskuus on iskenyt päälle.aamulla käytiin siskojen kanssa saattamassa poika kerhoon ja sieltä suoraan neuvolaan.
huomenna viikkoja kasassa 39.
paino oli noussut 1,985 viime viikosta
verenpaine 112/68
kohdunpohjan korkeus 37,oli noussut 2cm viime viikosta
syke 156
ens maanantaina on neuvola ja lääkärin aika.saa nähdä mitä lääkäri sanoo,toivottavasti laittaa PHKS:an äitipolille.voi kun vauva jo syntyis.viikonloppuna supisteli tosi reippaasti,ehdin jo aatella että pääsis synnyttämään,mutta sitte ne loppu kuin seinään kun pari tuntia oli supistellut.
mut,ei maar.pakko lähtä pesemään pyykkiä ja sitten hakemaan poitsua kerhosta.täytyy lähteä kävellen jos se vähän auttais vauvaa syntymään.
hyvät päivänjatkot keijuille!
Kylläpäs tylsyttää.....yö meni ihan kivasti, sai nukuttua hyvin. Eilen illalla tuli jonossa harjoitussuppareita jotka ei koskenut yhtää, tylsää. Vauva veti ihan mahdottomia liikesarjoja, tuntui että maha repeää ja mies oli oksentaa tuskasta kun katseli mahan aaltoilua ja minun tuskaista naamaa. Hän tuli siihen tulokseen et kun saan hiukseni tänään kampaajalla kuntoon niin vedellään sekstailumaratooneja niin kauan kun vauva syntyy, kivaa, koska hän ei ole suostunut moiseen ea synnytyksen pelossa vähään aikaan, mutta hän päätti että voisi yrittää päästää minut " tuskistani" .
Pari päivää jo meni ettei vauva niin kamalasti liikkunut, ajattelin jo että valmistautuu syntymään, mutta ei. Soitan tänään myös rankemman koulukunnan vyöhyketerapeutilleni, jolla kävin ennen raskautta, josko hän suostuisi jo tekemään terapiaa, että saisi alapääkivut ja turvotusta pois. Oikeanpuoleinen jalkaterä nilkasta lähtien turpoaa aivan kamalasti.
SORMUKSET; heh, onneksi on useampia sormuksia. Vihkisormustani en ole voinut käyttää koko kesänä koska sormet ovat olleet aina vähän turvoksissa ja sormus on iso ja aika sopiva kooltaan. Olen sitten aina vaihtanut suurempaa ja suurempaa sormusta vasempaan nimettömään koska esim. kerran äitipolilla käydessäni sain tosi säälittäviä katseita parilta selvästikin ensisynnyttäjäpariskunnalta jotka olivat siellä yksissä matkoin, menin itse sinne yksin tuolla kertaa ja ilman sormusta, varmasti ajattelivat että voi raukkaa, tuleva yksinhuoltaja...
VAUVAN KASSI; minä olen pakannut mukaan pari vaihtoehtoista settiä vaatteita mm. pitkähihaisen ja t-paitabodyn, potkuhousut, puolipotkarit, velourhaalarin, neuletakin ja fleecehaalarin + tumput ja ohuen trikoohatun. Ajattelin vielä ohuen peiton laittaa. Eiköhän noista jokin sitten oikeaksi muodostu. Lämpimässä autossa tullaan kotiin ja mies on perinteisesti hakenut minut ja vauvan aina sairaalan ovelta asti ettei tarvi edes vauvaa ulkona juuri kanniskellakaan.
Tjaah, jospa aloittaisi toisen vauvan tumpun neulomisen, ties vaikka Ruu odotteleekin masussa niiden valmistumista...
Ruusunen ja Pikku ruu 37+3
Kävin viemässä kuopusta kerhoon vaan hänpä ei suostunutkaan jäämään sinne! Itse olin ajatellut lähteä kaupungille kerhon aikaan ja nyt homma meni myttyyn! Tämä oli jo toinen kerta, kun herra kieltäytyi jäämästä kerhoon. En olisi uskonut, että tästä tulee tällainen juttu, on kuitenkin ollut perhepäivähoidossa ja päiväkodissa useamman vuoden.
Olen ollut niin valmistautunut siihen, että vauvan syntymän jälkeen käyn rataslenkeillä kerhoaikoina tai nukun tms. Mitähän konstia koittaisin? Ajattelin, että auttaisikohan tuollainen rastituskalenteri. Onnistuneesta kerhoonjäämisestä saa rastin ja sitten kun niitä on ennalta sovittu määrä, toteutetaan joku yllätys/pieni lelu/tms. Kuulostaa kiristys/lahjonta/uhkaus - menetelmältä, mutta olen joskus ihan ihmeissäni tämän kuopuksen kanssa. Hän on luonteeltaan niin erilainen kuin itse olen, että välissä en meinaa millään päästä samalle aaltopituudelle hänen kanssaan.
Omaa napaa: Hiivatulehdus on nyt sitten hoidettu eikä vauveli syntynyt hoidon aikana, huh. Nyt täytyy sitten vaan välttää ylenmääräistä karkkien ja pullien syöntiä. Neuvolaan menen huomenna, äitipolille ylihuomenna (on 50km:n päässä) ja mahdollisesti vielä joku kontrolli perjantaina. Sitten vaan odottelemaan alkuviikkoa ja käynnistystä.
Mahassa meno on villiä. Jalkoja työnnetään kylkiluiden alle, auts ja alhaalla pää painaa peräsuoleen, auts! Uutta kokoarviota ei ole vielä tehty, mutta taatusti on kasvanut. Itse ajattelen, että käynnistysaikaan kokoa olisi noin 2,7-2,8kg eli pieniä vaatteita tarvitaan.
Mulla on sairaalakassissa pitkähihainen kietaisubody, olkainpotkuhousut, sukat, silkkimyssy ja ohut fleecehaalari. Valinnaisesti (jos onkin poika) lyhythihainen kietaisubody ja kokopotkari + ulkovaatteet. Halusin ehdottomasti ostaa vaaleanpunaiset kotiutumisvaatteet sen jälkeen, kun sain kuulla, että tulokas on todennäköisesti tyttö.
Viime yöksi otin kutinaa hillitsevän lääkkeen ja nukuin hyvin. Nyt tosin vieläkin maistuu suussa metalliselta. Hieman lääkkeiden käyttö jännittää, mutta kun äitipolilta määräsivät niin eivätköhän tiedä mitä tekevät.
kalaäiti 37+1
Onpas ihanaa kun sataa. Koira vaan ei kovasti tykännyt aamulenkillä;) Neuvolassa kerkesin jo käymään kun tytön vein tarhaan. Sinne jäi itkemään äitiä ja halusi kovasti mennä kotiin:( Kyllä meinas itellekin tulla itku kun on yleensä ennen jäänyt niin kiltisti. Toivottavasti päivä menee kuitenkin hyvin.
Kovasti olisin jo valmis synnyttään, mut ei neuvolantäti mitään siihen suuntaan vihjannut. Kohdun mitta laskenut, eli kai sitä ollaan alaspäin menty, mut kuitenkin kovasti varattiin ens maanantaiksi aika jolloin laitetaan sitten yliaikaislähete taysiin. Sanoi et nyt näyttää olevan käytäntö, että ajan saa tasan 42+0 ja sitten se käynnistetään. Toivon niin kovasti, että vauva lähtis ite syntymään, muuten odotusta on vielä jäljellä pitkään...15.9 olis se 42+0. saas nähdä kuin käy. LA olis kuitenkin ultran mukaan ylihuomenna ja neuvolan mukaan perjantaina. Eli edelleen toivossa on hyvä elää.......
Toivottavasti tää olo tästä nyt hieman piristyy päivän mittaan!!!!:/
Ritu 39+3
Heti aamutuimaan paukasin neuvolan tädin luo PYÖRÄLLÄ kun tuli hiukkasen kiire ->eskaritaksi oli myöhässä. Eipä kyllä ollu kovin herkkua tuo pyöräily, ajattelin vaan että mahtaapa ottaa jo päähän äidin pyöräily tuolla masussa. Saapi kyllä luvan jäädä moinen tästä eteenpäin.
Viikkoja siis tasan 38
* painoa tullu 800g/vko, yhteensä 8.5kg, osa painosta silkkaa turvotusta
* sf 34cm (mikä on miusta aika huimasti ja epäiälenekin mittasko oikein)
*hb jäi saamatta, meni mittari rikki ja näytti 903 ;)
* vauva oli kiinnittyny ja tiukasti lähtökuoppiin
Turvotus on kyllä ihan sikamainen täällä, en tunnista jalkojani omikseni eikä mikään tunnu auttavan tähän vaivaan :(
Tuota fundusmittaa tosiaan epäilen, mittas miusta ihan oudosta kohdasta, meinasin siinä kölliessäni sanoakin jo että miusta se on alempana...no, kaipa hän tietää.
Mainitsin myös siitä valkovuodosta eikä hän ollu asiasta huolissaan, kun mulle on kuitenkin viime viikolla tehty sisätutkimus ja hänen mielestään olis kyllä pitäny siinä se havaita. JA kun ei kirvele/kutise tms. oireile eikä se vuotelu ole jatkuvaa vaan ihan ykköskertoja.
Napsahtelusta ja poksahtelusta mainitsin myös eikä hän ollu moisesta ikinä ennen kuullukaan, että enpä tullu hullua hurskaammaks. Ja ensi viikolle uusi aika.
Oli niiin tarkotuksena siivota, mutta en kyllä jaksa. Meni yö ihan pilalle: esikoinen herätti painajaisineen 1.30 ja en saanu unen pääsätä kiinni sen jälkeen, hiotti eikä löytyny asentoa. Sit tuli tietysti kolmelta aivan julmettu nälkä, piti käydä ruisleipää täytteeksi. Unen päästä sain kiinni joskus 3.30 jälkeen ja vaille 7 ylös eskarilaista herättelemään...
Ja nyt, postin hakuun ja päiväunille..
Minjuska
eli tyttö syntyi viime maanantaina rv38+4 ja oli 3380g ja 48 cm. On ollut sellaista tohinaa koko viikko, että ei ole edes koneelle ehtinyt. Tyttö syntyi käynnistyksen jälkeen todella nopeasti (n.1h30 min) ja kaikki meni hyvin, vaikka käynnistellessä synnytystä meinasi jo uskon puute tulla, kun ei mitään tapahtunut. Syy käynnistykseen oli lapsiveden tihkuminen. Kotiin tultiin sairaalasta keskivikkona ja siitä lähtien on ollut aikamoista sumua koko elämä vauvan ja 2-ja 3-vuotiaiden kanssa. Pientä murhetta tässä on aiheuttanut se, että minulle iski lauantaina kova rintatulehdus, joka on tehnyt imettämisestä kivuliasta ja vaikeaa sekä vienyt itseltäkin aika paljon voimia. Jospa antibiootit alkaisivat nyt vaikuttaa ja saisi tulehduksen paranemaan. Jeps, vauveli alkaa taas ähistä, joten pitää lopetella.
Jaksamista kaikille " viimeisillään" oleville ja onnea synnytykseen!
Marsu73 ja pikkuneiti, ikää 1vko
*tahtoo kans jo vauvan pois masusta*
Hönttä naama vihertävänä
Ps. neuvolassa kaikki ok,paitsi Jessen sydänäänet alhaiset,vilkastui sitten,kun kaveri heräs tönimiseen. Liikeseurantaa nyt sit vaan useemmin. Ja lähete yliaikakontrolliinkin laitettiin,saispa jo ens viikolle,vaikka taitaa olla toiveajattelua :/
Siullahan on melkonen Hb-arvo ;)) Mulla poksuu ja napsuu myös masussa,joku viisaampi ties kertoa,jotta vauvan nivelistä se ääni lähtee...
Näköjään menee alkuviikko tiiviisti kotona, pojalla oli sitten eilen illalla kuumetta. No, keskiviikkona mennään illalla anopille, mulla on kampaaja ja sit käydään miehen kanssa jossain syömässä. Samoin tällä viikolla olisi tarkoitus käydä pojan kanssa kattomassa Autot-elokuva :)
Mielenkiinnolla odotan torstain neuvolaa, miten th suhtautuu lääkärin vaatimukseen tulla lasketun ajan tienoilla uudestaan äitipolille vauvan koon arviointiin. Mutta kaippa tuonne ä-polille voi itekin soitella, jos th ei?
VAUVAN LIIKKEET: Tämäkin masulainen on ennemmin illanvirkku. Aamut makoilee masussa. Varmaan johtuu tuo iltamylläys siitäkin, kun silloin yleensä loikoilen sohvalla ja rauhoitun, on vauvalla tilaa liikkua. Selkä oli rv 37 ultrassa oikealla, jalat vasemmalla ja siltä tuo vauvan asento yhä tuntuu myös.
On se kyllä jännää tämä loppuaika, miten viikot kuluu hitaasti! Ja sekin, että vauva olisi jo ikänsä puolesta " valmis" syntymään, mutta siellä masussa se vaan köllii piilossa. Ja miun maha on mukava paikka olla, ainakin jos kahteen edelliseen on uskominen ;)
Mut missä PORENN???
-piias- rv 38!!! Teidän vauvauutisia odotellen :)