Suihkussa käyminen vauva-aikana
Mieheni kanssa on jatkuvasti (lähes päivittäin) riitaa siitä, voinko käydä suihkussa ja kuinka kauan saan olla suihkussa. Yleensä kysyn häneltä, voinko mennä suihkuun, jotta hän voisi sillä aikaa hoitaa vauvaa.
Päivisin en juurikaan pääse suihkuun, sillä isompi lapsi ja vauva ovat pääsääntöisesti hereillä ja illalla mies yleensä alkaa väitellä aiheesta, että voisinko jättää tänään menemättä ja ainakaan hiuksia en saisi pestä ja saan olla maksimissaan 15 minuuttia suihkussa jne.
En jaksaisi tätä ikuista valitusta aiheesta.
Kommentit (59)
Kuinka kauan olet sit suihkussa? Minusta 10 minuuttia on ruhtinaallisesti...
sama :O
minkä ikäinen isompi lapsi? minkä ikäinen vauva, kait se päikkärit nukkuu? tai otat sitterissä suihkuun.
Ota vauva vaunuissa mukaan. Niin minä teen. Tosin pakosta kun mies viikot reissuhommissa.
Mitä vittua nyt taas, mitä ääliöitä teillä on miehinä??
Anna kun arvaan: mies saa käydä suihkussa sillon kun huvittaa? Munkin piti ennen aina ilmottaa että nyt menen suihkuun, kun lapset oli pieniä. Ekan lapsen aikaan piti aina raahata vauva sitterissä suihkuun mukaan kun mies valitti että se alkaa kumminkin huutamaan.
15 min suihkussa? Mitä ihmettä siellä teet? Hiustenpesuineen aikaa kuluu noin 10 min ja siinä ehtii jo hoitoaineenkin huuhtelemaan.
Mul kesti suihkussa käynti sen 2 minsaa aina , vauva alkoi itkeä , eikä rauhoittunut isän syliini
Häh? No, jos on noin vaikeeta, niin kai sä voit käydä suihkussa ennenku mies lähtee duuniin? 5min ehtii pestä tukankin.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:38"]
Mieheni kanssa on jatkuvasti (lähes päivittäin) riitaa siitä, voinko käydä suihkussa ja kuinka kauan saan olla suihkussa. Yleensä kysyn häneltä, voinko mennä suihkuun, jotta hän voisi sillä aikaa hoitaa vauvaa.
Päivisin en juurikaan pääse suihkuun, sillä isompi lapsi ja vauva ovat pääsääntöisesti hereillä ja illalla mies yleensä alkaa väitellä aiheesta, että voisinko jättää tänään menemättä ja ainakaan hiuksia en saisi pestä ja saan olla maksimissaan 15 minuuttia suihkussa jne.
En jaksaisi tätä ikuista valitusta aiheesta.
[/quote]
Tämän on oltava vitsi. Menet sinne helvetin suihkuun etkä kysele mitään. Käyt rauhassa, peset tukan, kuivaat ja rasvaat.
Et sinä ole vielä mikään yksinhuoltaja, älä käyttäydy kuin olisit!
Älä ota vauvaa sitterissä mukaan suihkuun miehen takia. Kyllä se mies voi sitä sen aikaa katsoa.
Siis oletteko suihkun alla yli 15 minsaa? En siis tarkoita hiusten kuivatusta, rasvaista yms, mutta suihkua. Ammeessa ymmärrämme pidemmän ajan, mutta suihku....
Mä otan vauvan mukaan sitterissä. Yleensä hän malttaa siinä touhuilla leluineen vartinkin, joskus kiukuttaa paikallaan istuminen jo parissa minuutissa mutta ikinä ei suihkussa käyminen muodostu ongelmaksi.
T. Yh
Mies on urpo. Ei mitään pulinaa, ilmanmuuta pitäisi hoitaa lapsia sen aikaa.
En taipuisi, mutta jos muu ei auta, ratkaisin itse yh:na suihkuongelman niin, että otin vauvan sitterissä mukaan. Sillä tavalla kävin myös nopeasti saunassa alkuaikoina, vauva sitterissä lasioven takana. Jaksoi olla sen aikaa. Ehkä taapero voi tulla mukaan suihkuun.
Oikeesti? Yhdessä ne rakkaat on hankittu ja yhdessä hoidetaan. Mitä se kieltää sulta seuraavaksi? Saako hampaita harjata? Käydä pissalla? Ei oo todellista! Tai jos on, niin pitkä keskustelu olisi paikallaan...
Meillä 3kk vauva ja käyn suihkussa oli mies kotona tai ei. Kyllä se vauva sen aikaa pärjää jos hyvällä tuulella on, huutavaa lasta en toki yksin jätä.
Ja sitten valitetaan parin vuoden päästä kun mies ei tee mitään lasten kanssa... Laita se tekemään äläkä kysele! Mulla on kolmivuorotyö (jatkuva, eli siis myös viikonloput) ja meillä on neljä pientä lasta, en minä kysele mieheltä voisiko se hoitaa (omia!) kakaroitaan että minä pääsisin töihin... Yhdessä ne on tehty, yhdessä ne on hoidettava.
Mulla ainakin menee 15 min, vaik inhoon olla suihkussa: pitkien hiusten pesu + hoitoaine, karvojen ajelu useammasta paikasta, nahan pesu sienellä. Jos ei ajele mitään ja poikatukka, suihkuni olisi 2 min.
:O