syntyykö pikkuinen jo?! rv 35+1
Viikon verran on ollut menkkamaista kipua ja paineen tunnetta alakerrassa. Yö on mennyt todella levottomasti ja tänään alkoi rusehtava vuoto aamusta. Viimeviikolla on ollut myös pariin otteeseen hieman kipeämpi supistuksia sarjoissa muutaman tunnin ajan...olisiko jollain kokemusta moisesta? :)
Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)
Kommentit (10)
Limatulppa voi tulla viikkoja ennen synnytystä eli noilla oireilla paha sanoa. Käy neuvolassa?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:28"]Voi olla myös limatulppa mikä vuotaa. Noilla viikoilla on liitoskipuja yms..
Mutta jos vuoto muuttuu veriseksi niin sairaalaan ja äkkiä. Tsemppiä :)
[/quote]
Voi juku! No mutta ei auta kuin seurailla tilannetta :)
-ap
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:30"]Limatulppa voi tulla viikkoja ennen synnytystä eli noilla oireilla paha sanoa. Käy neuvolassa?
[/quote]
Eilen juuri kävin neuvolassa ja he käskivät pakata sairaalalaukun valmiiksi..olisivatko sitten aavistelleet jotain :/ oli myös viimenen neuvolalääkäri ja mietin voiko tutkimuksen jälkeen olla tällaista :o
-ap
Heh, johan sitä luulisi. Minulle ennustettiin kovasti ennenaikaista synnytystä mutta täälläpä juuri nyt ollaan, sairaalassa yliaikaiskäynnillä 41+3. ;) joskos sitä lähtis vihdoin kahtena kappaleena kotiin..
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:30"]Limatulppa voi tulla viikkoja ennen synnytystä eli noilla oireilla paha sanoa. Käy neuvolassa?
[/quote]
Eilen juuri kävin neuvolassa ja he käskivät pakata sairaalalaukun valmiiksi..olisivatko sitten aavistelleet jotain :/ oli myös viimenen neuvolalääkäri ja mietin voiko tutkimuksen jälkeen olla tällaista :o
-ap
[/quote]
No voi olla, sehän se tietysti on! Tutkimus aiheuttaa juuri supistuksia ja vuotoja, voi myös laukaista synnytyksen joskus...
Mulla on tullut rusehtavaa vuotoa ja menkkamaista kipua aina pari päivää ennen synnytystä. Sinun oisin nyt varuillani enkä tekisi mitään raskasta. Tsemppiä! :)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:33"]Heh, johan sitä luulisi. Minulle ennustettiin kovasti ennenaikaista synnytystä mutta täälläpä juuri nyt ollaan, sairaalassa yliaikaiskäynnillä 41+3. ;) joskos sitä lähtis vihdoin kahtena kappaleena kotiin..
[/quote]
Se on vissiin melko yleistä noiden ennenaikaisten ennustelu :D tsemppiä ja onnea tulevaan! :)
Mulla oli tollasta monta viikkoa ennen sairaalaan lähtöä, 3 päivää ennen alko kunnon supistukset 20-30min välein, kävin hammaslääkärissäkin päivää ennen. :)
No joo, mulla oli noilla viikoilla supistuksia pari päivää tunnin välein ja kirkasta veristä vuotoa jonka takia meinin tietenkin käymään polilla. No passitettiin kotiin ja vaikka kirkas verinen vuoto voi olla merkki vaarallisesta istukan irtoamista niin koska lääkäri ei ultrasta katottuna osannut sanoa mistä se veri oikein tulee ja vuoto oli aika vähäistä niin kotiin passitettiin. Supistelut jatkuivat ja vuotoa välillä ilmeni vähän ja välillä ei. Koska supistelut oli tosi kivuliaita ja taas tuli hieman runsaampi kirkasvuoto menin sitten taas seuraavana päivänä polille vaikka puhelimessa kätilö sanoi eka että olet ihan turhaan huolestunut, suo on tutkittu jo päivä sitten eikä mitään huolta ollut. Ota rauhallisesti ja mene suihkuun. Synnytys olikin jo alkanut ja jäin osastolle ja lapsi syntyi samana päivänä.
Voi olla myös limatulppa mikä vuotaa. Noilla viikoilla on liitoskipuja yms..
Mutta jos vuoto muuttuu veriseksi niin sairaalaan ja äkkiä. Tsemppiä :)