Moumoun uusin postaus
Mitä tarkoittaa? Oman tulevaisuuden petaamissella? Maaliviiva häämöttää? Jotain isompaakin? Eroaakohan se vai onko tämä taas sitä sen ylidramaattisuutta niinkuin synnytyskertomuksessakin. Huoh, huomio.....
Kommentit (565)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 11:54"]
No kyllä jokainen saa sen päivärahansa erikseen "yötä päivää raatamatta" "perheen elannon eteen" että eipäs nyt saivarrella. Moukku dramatisoi jopa äitiysrahojaan. voi jeesus.
[/quote]
Elannosta oli kysymys. Ihan vaan vauvan hankkimalla ja sitä itse hoitamalla voi saada elannon, jos on oikeutettu riittävän suureen päivärahaan.
[/quote]
Minä miellän elannon hankkimisen työssä käymiseksi ja päivärahat ja muut tuet ovat tukia, jotka saadaan tekemättä ns. mitään. Esim. äitiyspäiväraha ei määräydy sen perusteella kuinka antaumuksella hoidat vauvaa ja kotia vaan se tulee sen aiemmin tehdyn palkkatyön perusteella.
Mä kyllä ymmärrän, miksi monet bloggaajat eivät julkaise lapsensa kasvokuvia. Kyse on yksityisyydestä, ja esimerkiksi tällä palstalla arvosteltaisiin varmaan kaikki mahdollinen. Sitä en ymmärrä, kun kuvat muuttuvat paljastavimmiksi: esimerkiksi joissain blogeissa, joissa lasten yksityisyyttä on suojeltu, tulee pikkuhiljaa ohuita sydämiä tms. naaman päälle. Niistä näkee lapsen kasvot ihan helposti.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:32"]
No kyllä jokainen saa sen päivärahansa erikseen "yötä päivää raatamatta" "perheen elannon eteen" että eipäs nyt saivarrella. Moukku dramatisoi jopa äitiysrahojaan. voi jeesus.
[/quote]
Elannosta oli kysymys. Ihan vaan vauvan hankkimalla ja sitä itse hoitamalla voi saada elannon, jos on oikeutettu riittävän suureen päivärahaan.
[/quote]
Minä miellän elannon hankkimisen työssä käymiseksi ja päivärahat ja muut tuet ovat tukia, jotka saadaan tekemättä ns. mitään. Esim. äitiyspäiväraha ei määräydy sen perusteella kuinka antaumuksella hoidat vauvaa ja kotia vaan se tulee sen aiemmin tehdyn palkkatyön perusteella.
[/quote]
Elanto tarkoittaa toimeentuloa, elatusta. Se on paljon laajempi käsite, kuin töissä käyminen. Toki elantonsa voi hankkia myös palkkatyössä.
Ei se sen koti helsingissä kyllä näytä sille että kotitöitä tehdään elannon eteen 24/7. Sitäpaitsi se on 80% sjasta äidillään "lomalla"
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:55"]
Elanto tarkoittaa toimeentuloa, elatusta. Se on paljon laajempi käsite, kuin töissä käyminen. Toki elantonsa voi hankkia myös palkkatyössä.
[/quote]
Kyllä ainakin minä tämän tiedän; kirjoitinkin, että miellän elannon hankkimisen rahan tienaamiseksi eikä erilaiset tuet ole minun mielestäni tienaamista.
Whatever, mutta jos pienen vauvan äiti sanoo tekevänsä perheen elatuksen eteen yötä päivää töitä, kyllä minulle tulee mieleen äiti, joka käy palkkatöissä, jotta perheen lapset saavat ruokaa yms. eikä sitä, että hän saa erilaisia tukia, joilla ostaa ruokaa jne. ja työtä on lasten hoito ja kotityöt. Tämä jälkimmäinenhän on jokaisen kotiäidin elämää...
Ja varmasti sitä se moukkukin tarkoitti, ei mitään tukia. Vaan "työtä" bloginsa parissa. Älkää saivarrelko!
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:55"]
[/quote]
Kyllä ainakin minä tämän tiedän; kirjoitinkin, että miellän elannon hankkimisen rahan tienaamiseksi eikä erilaiset tuet ole minun mielestäni tienaamista.
Whatever, mutta jos pienen vauvan äiti sanoo tekevänsä perheen elatuksen eteen yötä päivää töitä, kyllä minulle tulee mieleen äiti, joka käy palkkatöissä, jotta perheen lapset saavat ruokaa yms. eikä sitä, että hän saa erilaisia tukia, joilla ostaa ruokaa jne. ja työtä on lasten hoito ja kotityöt. Tämä jälkimmäinenhän on jokaisen kotiäidin elämää...
[/quote]
Jos miellät jollekin termille eri merkityssisällön, kuin mikä sillä virallisesti on, niin on aika selvää, että muut, esim. joku bloggaaja, ei miellä sitä samalla tavalla ja käyttää sanaa eri merkityksessä kuin sinä. Elanto ei käsitteenä ole edes rahaan sidottu. Esim. kalastamalla tai metsästämällä voi hankkia elantoa perheelleen, eikä se edellytä, että saalis myydän rahasta ulkopuolisille.
Jätetään tuo saivartelija rauhaan ja keskustellaan moumoun blogista!!
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 11:11"]
Ilmeisesti moukku muuttamassa pois, kun oli jotain mainintaa viimeisessä postauksessa. Kyllä nyt on taas moukan rukouksiin ja itkuihin vastattu kun ei kädet meinaa riittää postissa odottavien pakettien kantamiseen. Oksettavaa!
[/quote]
Jep! Näin aamulla tuon Instakuvan, jossa Moukulla oli käsissaan jotain 13 (en muista tarkkaa lukua) Postin pakettilappua. Ihan tajuton määrä. Kuinkahan suuri osa noistakin paketeista oli blogin kautta ruinattuja "lempijuttuja". Eipä Iinalta ainakaan blogin postausaiheet lopu, kun loputon jono sponssituotteita, joista voi tehdä mainos- ja kiitospostauksia.
Puolet niistäkin tuotteista unohtunee mainita/mainitaan joskus 6kk kuluttua... Ällöttävä siipeilijä. Oon varma että Moukkis muuttaa Kylmäkoskelle ja jonkun ajan kuluttua siitä blogi loppuu. Ketä kiinnostaa Kylmäkoskimamman blogi? Ja pintaliito-Raikku tuskin jättää helsinkiä Moukun maaseutu (lue: äiti) -kaipuun vuoksi. Eli ketä kiinnostaa Kylmäkoski-yh-mamman "muotiblogi"? Ei ketään. Ja ko kylällä moukku tuskin työllistyy oikeisiin töihin ikinä. Kasvais aikuiseksi.
Mäkin veikkaan, että hän muuttaa jossain vaiheessa Kylmäkoskelle, mutta uskon hänen kuitenkin jatkavan bloggaamista, koska siitä saa niin paljon hyötyä (ilmaistuotteita, joilla säästyy pitkä penni). MouMoulla on kai ihan suurehko lukijakunta, josta monen uskoisin pysyvän mukana maaseudulle muutosta huolimatta. Varsinkin äitisblogin lukijat pysyvät, koska maaseutuahan pidetään ideaalina paikkana kasvattaa lasta. Ja jos Moukusta tulee yh, sekin lisää myötätuntoa/kiinnostavuutta.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:00"]
Mäkin veikkaan, että hän muuttaa jossain vaiheessa Kylmäkoskelle, mutta uskon hänen kuitenkin jatkavan bloggaamista, koska siitä saa niin paljon hyötyä (ilmaistuotteita, joilla säästyy pitkä penni). MouMoulla on kai ihan suurehko lukijakunta, josta monen uskoisin pysyvän mukana maaseudulle muutosta huolimatta. Varsinkin äitisblogin lukijat pysyvät, koska maaseutuahan pidetään ideaalina paikkana kasvattaa lasta. Ja jos Moukusta tulee yh, sekin lisää myötätuntoa/kiinnostavuutta.
[/quote]
Onko nämä ilmaiseksi saadut tavarat loppujen lopuksi parempi diili kuin ostaa ne omilla palkkatuloilla. Esim. äitiyspäiväraha määräytyy palkan mukaan ja eläkettä ei tavaroista kerry. Veroja pitää tavaroista maksaa tietyn summan jälkeen, mutta paljonkohan tässä jää voiton puolelle.
No, ehkä vauva on saanut sen makuupussinsa, kun sitä blogissa kauniisti pyysi. ;)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:26"]
[/quote]
Onko nämä ilmaiseksi saadut tavarat loppujen lopuksi parempi diili kuin ostaa ne omilla palkkatuloilla. Esim. äitiyspäiväraha määräytyy palkan mukaan ja eläkettä ei tavaroista kerry. Veroja pitää tavaroista maksaa tietyn summan jälkeen, mutta paljonkohan tässä jää voiton puolelle.
No, ehkä vauva on saanut sen makuupussinsa, kun sitä blogissa kauniisti pyysi. ;)
[/quote]
Tosissanneko luulette ettei Mou saa palkkaa blogistaan? Siis rahaa. :D
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:26"]
[/quote]
[/quote]
Tosissanneko luulette ettei Mou saa palkkaa blogistaan? Siis rahaa. :D
[/quote]
Tietty aikaisemmin sai sen jälkeen kun siirtyi johonkin portaaliin, mutta nykyään ei kuulema bloggaa työkseen. Ja ennen portaalia varmaan piti mainoksia.
Mutta palkka tuskin on tarpeeksi hyvä menoihin nähden, jos on/on ollut rahavaikeuksissa ja tavaralahjat ei paljon auta tällaisessa tilanteessa. Ihan ilman sarvia ja hampaita mietin onko tuossa muka luksuselämässä sitten loppujen lopuksi muuta hyötyä kuin ne tavarat. Esim. ei muka ole varaa ostaa sänkyä lapselle ja sitten saa yhteistyösängyn, ei ole varaa/halua ostaa makuupussia ja kerjää sitä sitten lapsen suulla blogissaan jne. Itse menen ja ostan, jos jotakin haluan. Eikä sen jälkeen tarvitse tehdä postausta. :)
Omgomg!! Breaking news!! Moukulla päällä muutakin kuin maksimekko tai yöpaita!!
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:10"]
Ja varmasti sitä se moukkukin tarkoitti, ei mitään tukia. Vaan "työtä" bloginsa parissa. Älkää saivarrelko!
[/quote]
Silloin kuin Moukku kirjoitti tekevänsä yötä päivää töitä elantonsa eteen hän oli jo lopettanut bloggaajan ammatin. Silloin hän teki sitä jo harrastuspohjalta vain.
[/quote]
edelleen on fashion magsin päätoimittaja ynnä sen mainostoimistonsa.
[/quote]
Anteeksi, minkä mainostoimiston?????
Mä luulen, että Moukulle tuli raskauden aikana 20kg lisää painoa. Osa varmaan johtuuu itsestä, osa luonnollisista tekijöistä.
Kyllä ne oikeat raskauskilot eli jotka vauva+lapsivesi+turvotus ym. tuo lähtevät usein pian raskauden jälkeen. Se, mikä jää on yleensä sitä turhaa, mitä raskausaikana mätettiin, kun piti muka syödä kahden edestä.
Mua ihmetyttää myös noi piirrettyjen näyttämiset. Pitääkö noin pieni lapsi tökätä näytön ääreen..
Samoissa kommenteissa, Moumou valitteli, kuinka AV pilaa vauva.fi:n maineen. AV:han on vauva.fi:n suola.
[/quote]
[/quote]
Ja jotkut hoitavat vauvojaan jopa yötä päivää.