Kaveri palkkasi pimeän siivooajan
Sain tietää, että kaverillani on pari kuukautta käynyt muutaman kerran kuussa pitkäaikaistyötön nainen siivoamassa. Kaverini siis kiertää veroja ja työtön saa pimeää tuloa työttömyyskorvauksen päälle... Mielestäni törkeää tässä taloustilanteessa lypsää yhteiskuntaa noilla huijauksilla :(. Kaverini sanoi, että kokee auttavansa tätä työtöntä. Tulisiko tässä tilanteessa toimia jotenkin..?
Kommentit (66)
Jos maksatte lapsillenne kotitöistä se on pimeän työn teettämistä, valitettavasti. Todella moni suomalainen rikkoo lakia.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:26"]
Ja sitten kun kaikki teemme näin, ei enää olekaan verotuloja, joilla maksetaan tukia ja korvauksia, vaan voimme siirtyä vaihdannaistalouteen. Kivaa!
Oikeasti, olen järkyttynyt siitä, miten paljon näyttää löytyvän pimeän työn puolustelijoita! Itse en hyväksy, en yhtään.
[/quote]
Täällä palstailee eniten "työttömät". Työttömät itkee kun ei saa tehdä laitonta työtä tajuamatta että ne korvaukset tulee niistä veroista. Minäkään en hyväksy.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:09"]
Ap, et ole yksin, minustakin tuo on väärin. Voin myös kertoa että minulle on pariinkin otteeseen tarjottu pimeitä töitä ja aina olen kieltäytynyt. Suomi on antanut mulle ilmaisen koulutuksen ja terveydenhuollon, sairaana ollessani sairauspäivärahan, työttömänä työttömyyspäivärahan. Maksan veroja mielelläni ja minusta on erittäin törkeää, että joku joka vielä hyötyy niistä veroista (=saa työttömyyskorvausta) kiertää niitä. Minä soittaisin verotoimistoon ja ilmoittaisin asiasta, heitä kyllä harmaa talous kiinnostaa.
Te, jotka kannatatte tällaista toimintaa, hävetkää. Työtön voi nykyään tienata ihan laillisesti sen 300e kuussa menettämättä tulojaan. Miettikää myös niitä siivousalan yrittäjiä, jotka kärsivät siitä, että monet tekevät siivoustöitä pimeästi. Onko oikein, että osa maksaa verot kiltisti ja toiset ei maksa, mutta nostaa korvauksia valtiolta?
[/quote] Ennenvanhaan oli naille narauttajille nimikin "vasikka". Soitteletko verotoimistoon jos joku antaa bensarahaa autokyydista, taksiltahan meni keikka sivu suun. Tai jos mina annan tippia, nouseeko verenpaineesi? Taitaa olla aika tylsa elama jos jaksaa muitten asioihin noin paljon tuhrata energiaa.
Parempi siis jättää pikkuhomma kokonaan teettämättä ja pistää sukanvarteen? Työtön sen laittaisi luultavasti kulutukseen.
Mun mielestä tuo ei edes ole mitään veronkiertoa? Kierränkö mäkin veroja, kun autan vanhempiani pari kertaa viikossa ja he vaivanpalkaksi antavat rahaa?
Vaivanpalkkaa ei saisi maksaa siis mistään? Meillä käy sukulainen kerran kuussa hoitamassa lapsia ja maksamme pimeästi muutaman kympin. Pitääkö joka pikkuhommasta tosiaan tilittää vero?