Kaveri palkkasi pimeän siivooajan
Sain tietää, että kaverillani on pari kuukautta käynyt muutaman kerran kuussa pitkäaikaistyötön nainen siivoamassa. Kaverini siis kiertää veroja ja työtön saa pimeää tuloa työttömyyskorvauksen päälle... Mielestäni törkeää tässä taloustilanteessa lypsää yhteiskuntaa noilla huijauksilla :(. Kaverini sanoi, että kokee auttavansa tätä työtöntä. Tulisiko tässä tilanteessa toimia jotenkin..?
Kommentit (66)
No voi ei. Joku parka tienaa ylimääräisiä hiluja. Ei ole sinun ongelmasi.
Työtä tekee siis ehkä 3-4tuntia kerrallaan ja kaveri maksaa 50e setelillä joten palkkakin ylittää selvästi tavallisen siivoajan ansion.
No eihän se Heidi Hautalakaan vastaavassa tilanteessa mitään väärää tehnyt...
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:35"]No voi ei. Joku parka tienaa ylimääräisiä hiluja. Ei ole sinun ongelmasi.
[/quote]Se on täysin ok.. mutta miksi homma tehdään täysin laittomasti?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:35"]No voi ei. Joku parka tienaa ylimääräisiä hiluja. Ei ole sinun ongelmasi.
[/quote]ap mietiskelee.. jos kaikki toimisi näin?
Miksi ihmeessä tuollaista suositaan. Voit kertoa kaverillesi, että kannattaa katsoa miten paljon maksaisi kotitalousvähennyksellä siivooja. Voisi mennä samaan ja samalla hän tukisi laillista työntekijää eikä söisi heidän työpaikkojaan.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:35"]No voi ei. Joku parka tienaa ylimääräisiä hiluja. Ei ole sinun ongelmasi.
[/quote]ap mietiskelee.. jos kaikki toimisi näin?
[/quote]Jos kaikki palkkaisivat pitkäaikaistyöttömiä auttamaan kodinhuollossa niin yhteiskuntamme olisi pqljon terveempi. Syrjäytynyt saa pikkuhiluja ja pientä puuhastelua päiviinsä, olkoonkin sitten pimeästi.
Joko hän tekee tätä tai ei mitään. Työkkäri ei auta tämmöistä 'freelancer' siivoojaa millään muotoa vaan tekee hänen elämänsä ihan pirun vaikeaksi. Eli vaihtoehdot on hankkia itse vähän, tai jäädä kuukausiksi ilman jos tästä työkkäriin ilmoitetaan.
tietty jos käy monissa perheissä ja oikeasti tienaa 'kunnolla' niin tilanne on toinen.
Tosta on mahdotonta jäädä kiinni kun molemmat vaan kiistää kaiken.Miksi pitäisi jotain typeriä lakeja noudattaa kun ne eivät palvele ketään?Kiusaksi vaan tehty
Voi kun tietäisit miten paljon Suomessa on muita työttömiä, yrittäjiä ja mustalaisia, jotka kiertää veroja. Taidat olla vain kateellinen jos pitkäaikaistyötön saa joskus muutaman lantin ylimääräistä, onko se väärin?
Samanlainen provoketju oli jo aiemmin.
Ei käy muualla tämä työtön. Ei kuulemma jaksaisi kokopäivätyötä, ollut paljon mt-ongelmaa. Mutta ei se oikeuta tuollaiseen veronkiertoon mielestäni kylläkään! Ap
Olen miettinyt erään tutun palkkaamista pimeästi, mutta en uskalla ap:n kaltaisten hullujen takia.
Pulmallinen juttu. Mutta en itse näe tuota kovin pahana. Sitten tilanne on jo eri, jos sama ihminen käy siivoilemassa pimeästi monessa talossa.
Itse makselen lastenhoidosta ihan suoraan käteen, mutta hoitaja on kyllä itse kotihoidontuella - ei työtön. Mutta pimeäähän sekin on. Puolustaudun sillä, että olen kuitenkin omasta palkastani korkeat verot maksanut eikä pimeänä maksettua palkkaa tietenkään voi käyttää kotitalousvähennyksiin.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:35"]Työtä tekee siis ehkä 3-4tuntia kerrallaan ja kaveri maksaa 50e setelillä joten palkkakin ylittää selvästi tavallisen siivoajan ansion.
[/quote]Hui kamala! Pitäisikö laittaa tuntipalkka Tessin mukaan?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:35"]No voi ei. Joku parka tienaa ylimääräisiä hiluja. Ei ole sinun ongelmasi.
[/quote]Ja kenelle 50e on pikkuhilu, kysympähän vaan?
Pimeän siivoojan, ei kai kukaan järjissään leva mitään siivoojan hommia tekisi?
Maksoin sukulaistytölle just 50e ikkunanpesusta, tämäkin kai täyttää pimeän siivoojan kriteerit?
Pimeä siivooja?