Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vertailun vuoksi, miten miehesi reagoisi tässä tilanteessa?

Vierailija
19.08.2014 |

Miehesi on lataamassa pöytäkoneella nettiin harrastukseensa liittyvää videota. Lataus kestää, ja hän lähtee käymään lähikaupassa. Et siis tiedä, että hän lataa videota tms.

No, miehen ollessa kaupassa huomaat tietokoneen ja sivun auki, mutta et huomaa minkään latauksen olevan kesken. No, sitten vaan menet koneelle, vaihdat sivustoa ja käyt facebookissa jne. Et siis tajua pilaavasi mitään latausta.

Mies tulee kotiin, ja huomaa, että latauksensa on katkennut, koska olet mennyt koneelle ja vaihtanut sivustoa. Mitä tapahtuu? Mitä mies sanoo? Millä äänensävyllä? Miten tilanne etenee?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epätodennäköistä on että näin kävisi kun omat koneet on.. Mutta veikkaisin, että ei sanois välttämättä mitään tai kysyy oonko ollut koneella

Vierailija
42/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:30"]

Kenellä ihan oikeasti on vielä pöytäkone?!

[/quote]

Sellaisilla, joilla on erityislaitteita kiinni tietokoneessa tai tarvitsee esim. töiden takia tai muuten isomman tai useamman näytön kuin pikkuläppärillä on tarjota. Pöytäkoneiden tehotkin ovat hieman jotain muuta kuin laptopien.

Alkuperäiseen kysymykseen en menisi miehen koneelle eikä hän koske minun. Ja jos siellä koneella jotain ladattaisiin, olisi se minun toimestani joten ei tuollaisia ongelmia meillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten voi olla huomaamatta, että lataus on kesken? Eli jos noin kävisi, mies kysyisi, miksi olen koskenut hänen koneeseensa ja minä pyytäisin anteeksi ja valvoisin koko yön, että se uusintalataus onnistuisi.

Kuka menee toisen koneelle eikä tajua, että siellä on lataus meneillään?

Vierailija
44/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen mies olisi harmissaan, sanoisi vain olleensa siinä ja aloittavansa uudestaan. Ex olisi sanonut, että "aikuisen ihmisen pitäisi osata ymmäertää että..." Syyttävällä äänensävyllä.

Vierailija
45/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista tilannetta ei voisi meillä tulla. Ensinnäkin meillä on omat koneemme, jota yleensä käytämme. Jos mies kuitenkin olisi tälle "yleiskoneellemme" (jota minä siis yleensä käytän) lataamassa jotain, niin todellakin laittaisi ison lapun koneen eteen, että ÄLÄ KOSKE, LATAUS KÄYNNISSÄ.

Jos jotenkin kuitenkin tuo kuvatunlainen tilanne olisi ollut. Niin mies varmaan ärtyneesti sanoisi että harmi että lataus meni kesken ja pitää laittaa uudestaan tulemaan, älä nyt koske siihen. Ei kylläkään minua mitenkään syyttelisi, vaan olisi vaan tilanteesta sinänsä harmistunut.

Vierailija
46/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetin hitaat nettiyhteydet teillä oikein on, vai lataileeko mies jotain vuorokauden mittaisia videoita?

Vierailija
47/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sää voit muka pilata latauksen tuollalailla?

avaat saman/tai kokonaan toisen) selaimen toisen kerran ja surffailet menemään.

ja ompa herkkä mies jos minuutit on noin tärkeitä..

Vierailija
48/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minäpä kerron nyt sitten miten homma meillä meni.

(ja meillä ei ole mitään "omia koneita" vaan mies latasi siis olohuoneessa koko perheen yhteisellä koneella harrastusfoorumille jotakin, pieni latauspalkki kuulemma näkyi alareunassa, mitä minä en nähnyt. Ei siis ollut mikään tärkeä työvideo tms. kuten joku epäili aiemmin)

Mies (huutaa ärtyneenä) : Mitä sä oot tehny tälle koneelle?!?

Minä (vilpittömästi hämmästyneenä) : en mitään, häh...??

Mies : Voi vittu mulla oli tässä lataus kesken, eksää saatana oo muka huomannut mitään, voi vittu perkele, saatanan saatana!!!

Minä: Ai mikä lataus, sorry, en mä mitään siinä huomannu, foorumin sivuhan siinä vaan oli auki, mä sen suljin kun lähit kauppaan...?

Mies: Voi jumalauta, saatana!!! Voi perkeleen perkele, koko homma pitää ny laittaa alusta, voi vittu miten ei voi nähdä muka sitä latauspalkkia! (puhuu samalla kaverilleen puhelimeen, ja kaverilleenkin huutaa "voi vittu toi XXXX on saatana keskeyttänyt koko latauksen, voi perkele kun ei voida yhtään kattoo, voi vittujen kevät")

(kiroaminen ja ärtynyt manaaminen jatkui seuraavat 5 min)

Minä olin vaan hiljaa, koska en halunnut alkaa lietsomaan enempää riitaa, lapsi kuulolla kuitenkin. Jotenkin vaan itseäni loukkaa ja ärsyttää, että suht turhasta asiasta kiroillaan noin hirveästi, ja tää on siis meillä ihan normaalia.. nyt tuli vaan sellainen mieleen, että onko tämä muuallakin "normaalia" vai loukkaannunko vaan turhasta, siksi kyselin, miten teillä menisi vastaava tilanne.

Mies leppyi sitten kohta itsekseen, mutta ei ole kommentoinut mitään eikä ollut tietenkään mitenkään pahoillaan huutamisestaan. Sehän on meillä mieheltä nimittäin ihan normaalia, että pikkuasioista (?) kirotaan ja huudetaan, sekä minulle, että lapsille.

AP

Vierailija
49/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä sille tämä keskustelu... Tosi kurjaa, että mies on noin ääliö.

Vierailija
50/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia tuollainen kiroileminen ja huutaminen ja pienestä suuttuminen.

Latauspalkkia ei varmaan monetkaan huomaisi, mutta miksi ihmeessä et jättänyt miehen välilehteä auki?

Vierailija
51/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sais varmaan hermoromahduksen. Tuntuu olevan elämää tärkeämpiä juttuja noi lataukset.

Vierailija
52/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:41"]

Latauspalkkia ei varmaan monetkaan huomaisi, mutta miksi ihmeessä et jättänyt miehen välilehteä auki?

[/quote]

No en jättänyt välilehteä auki, koska luulin tosiaan että on vaan selannut sitä harrastusfoorumiaan millä usein käy, ja että se jäi vahingossa auki, kun kerran lähti kauppaan eikä sanonut että mitään on kesken... en siis todellakaan olettanut keskeyttäväni mitään tärkeää.

AP

Vierailija
53/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:30"]No, minäpä kerron nyt sitten miten homma meillä meni.

(ja meillä ei ole mitään "omia koneita" vaan mies latasi siis olohuoneessa koko perheen yhteisellä koneella harrastusfoorumille jotakin, pieni latauspalkki kuulemma näkyi alareunassa, mitä minä en nähnyt. Ei siis ollut mikään tärkeä työvideo tms. kuten joku epäili aiemmin)

Mies (huutaa ärtyneenä) : Mitä sä oot tehny tälle koneelle?!?

Minä (vilpittömästi hämmästyneenä) : en mitään, häh...??

Mies : Voi vittu mulla oli tässä lataus kesken, eksää saatana oo muka huomannut mitään, voi vittu perkele, saatanan saatana!!!

Minä: Ai mikä lataus, sorry, en mä mitään siinä huomannu, foorumin sivuhan siinä vaan oli auki, mä sen suljin kun lähit kauppaan...?

Mies: Voi jumalauta, saatana!!! Voi perkeleen perkele, koko homma pitää ny laittaa alusta, voi vittu miten ei voi nähdä muka sitä latauspalkkia! (puhuu samalla kaverilleen puhelimeen, ja kaverilleenkin huutaa "voi vittu toi XXXX on saatana keskeyttänyt koko latauksen, voi perkele kun ei voida yhtään kattoo, voi vittujen kevät")

(kiroaminen ja ärtynyt manaaminen jatkui seuraavat 5 min)

Minä olin vaan hiljaa, koska en halunnut alkaa lietsomaan enempää riitaa, lapsi kuulolla kuitenkin. Jotenkin vaan itseäni loukkaa ja ärsyttää, että suht turhasta asiasta kiroillaan noin hirveästi, ja tää on siis meillä ihan normaalia.. nyt tuli vaan sellainen mieleen, että onko tämä muuallakin "normaalia" vai loukkaannunko vaan turhasta, siksi kyselin, miten teillä menisi vastaava tilanne.

Mies leppyi sitten kohta itsekseen, mutta ei ole kommentoinut mitään eikä ollut tietenkään mitenkään pahoillaan huutamisestaan. Sehän on meillä mieheltä nimittäin ihan normaalia, että pikkuasioista (?) kirotaan ja huudetaan, sekä minulle, että lapsille.

AP

[/quote] meillä on sama juttu, pitää vain yrittää kestää:(

Vierailija
54/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai kävit mun koneella. Mulla oli yks juttu latautumassa"

"Anteeksi"

"Ei se mitään" :)

Vierailija
55/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia käytöstä, mutta ei musta sekään, että menee sulkemaan toisen avaamia juttuja. Musta on itsestään selvää, että kysyy toiselta ennen kuin laittaa jonkun sivun kiinni, oli se mitä tahansa.

Vierailija
56/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:41"]

[/quote]

No en jättänyt välilehteä auki, koska luulin tosiaan että on vaan selannut sitä harrastusfoorumiaan millä usein käy, ja että se jäi vahingossa auki, kun kerran lähti kauppaan eikä sanonut että mitään on kesken... en siis todellakaan olettanut keskeyttäväni mitään tärkeää.

AP

[/quote]

Ok, ilmeisesti se on teillä tapana. Meillä se, että joku sivu on auki, kertoo jo että jotain on kesken. Vaikka olisi vain unohtunut auki, niin ei ole toisten tehtävä sulkea jonkun avaamia välilehtiä. Mulla voisi olla ihan se harrastusfoorumin selailu kesken.

Vierailija
57/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin latauksesta, olisiko oikeasti joku tärkeä ja sellainen mitä tarvitsisi pian. Luultavasti mies olisi huolissaan mitä nyt tapahtuu, meneekö kone sekaisin, jos olisi maksettu ohjelma niin sekoisi siitä, että joutuisi maksamaan uudestaan. Mä yrittäisin rauhoitella, että kaikki on hyvin, nyt vaan rauhotutaan ja ladataan se juttu uudestaan. Mies pyörisi tuskaisena ympäri huonetta ja mä lataisin jutun uusiksi. Kun juttu olisi ladattu niin sitten naurettaisiin miten mies taas hermostuikin niin kovasti.

Toisin päin tapahtuessa mä suuttuisin ja  mielenosoituksellisesti aloittaisin latauksen alusta. Sitten toteasin, ettei tää ollutkaan niin iso juttu ja pyytäisin mieheltä anteeksi kun suutuin. Mies pyytäisi anteeksi sitä, että keskeytti latauksen. Halattaisiin ja pussattaisiin, mies kysyy "Tekiskö sun mieli" ja sittenhän se tunnelma taas lässähtää (juu tästä ollaan keskusteltu, mutta ei usko että vihaan tuota kyselyä..).

Vierailija
58/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies alkaisi rääkymään että "V***U, mulla oli siellä lataukset kesken, etkö tajua, luulis vähän kattovan pr...stn...jml....??!" Ja tuhannen sadattelua ja ärtyisää käytöstä ja syyttelyä josta sitten anteeksipyyntöjen jälkeen jossain vaiheessa suutun itse jo ja huudan takaisin että kannattaisi varmaan sanoa jos on jotain auki ja että pitköön päänsä kiinni. Tästä sitten joskus joko loppuillaksi vetäydytään enemmän omiiin oloihin ja jatketaan sitten kuin ei koskaan mitään olisi tapahtunut ( minä muistan kuitenkin nämä aina ja kauna miestä  kohtaan vaan kasvaa) tai sitten tilanne ratkeaa nopeammin.

Vierailija
59/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:30"]Kenellä ihan oikeasti on vielä pöytäkone?!

[/quote]

Fiksuilla, jotka tajuaa jotain tietokoneista

Vierailija
60/60 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensin se olisi muka yllättynyt etät miten tää on vaihtanut sivua, sitten se tuiskisi ja moittisi kun menin pilaamaan latauksen. Sitten se pyytäisi anteeksi ja sanoisi että se taisi olla jo jumissa kun ei edennyt ja sanoisi että enhän minä voinut tietää että siinä oli lataus kesken. Lopuksi kysyisi ohi mennen että miksi en käyttänyt omaa konetta kuten yleensä.