Vertailun vuoksi, miten miehesi reagoisi tässä tilanteessa?
Miehesi on lataamassa pöytäkoneella nettiin harrastukseensa liittyvää videota. Lataus kestää, ja hän lähtee käymään lähikaupassa. Et siis tiedä, että hän lataa videota tms.
No, miehen ollessa kaupassa huomaat tietokoneen ja sivun auki, mutta et huomaa minkään latauksen olevan kesken. No, sitten vaan menet koneelle, vaihdat sivustoa ja käyt facebookissa jne. Et siis tajua pilaavasi mitään latausta.
Mies tulee kotiin, ja huomaa, että latauksensa on katkennut, koska olet mennyt koneelle ja vaihtanut sivustoa. Mitä tapahtuu? Mitä mies sanoo? Millä äänensävyllä? Miten tilanne etenee?
Kommentit (60)
Mies sanoisi, että mitä sä oot tehnyt, mä kertoisin, mies sanoisi "höh" ja ilta jatkuisi normaaliin tapaan.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:30"]Kenellä ihan oikeasti on vielä pöytäkone?!
[/quote]
Esim graafikoilla : )
Teeskentelisi ärsyyntynyttä minuun, mutta tietäisi ihan hyvin itsekin, että oma moka. Minä teeskentelisin loukkaantunutta, ja nauraisin räkäisesti tai esittäisin italialaistyyppisesti järkyttynyttä. Sitten keitettäisiin kaffet ja naureskeltaisiin töllön ääressä.
Tai sitten äijelin ärtymys olisi aitoa, koska hän olisi pahalla päällä syystä x. Kyselisin, mistäs nyt tuulee. Keitettäis kaffet, ja keskusteltaisiin siitä, mikä ahistaa. Naureskeltaisiin sitten töllön ääressä, ehkä hiukan kyynisesti, jos aihe oikeasti olisi järkyttänyt meitä. Niinkuin aika moni asia järkyttää - ollaan köyhiä, vaarassa köyhtyä entisestään, vanhemmat aiheuttavat ongelmia, tulevaisuudensuunnitelmat ovat auki, sairauttakin on, urahaaveet töksyvät milloin mistäkin inhottavan hyvästä syystä.
Jos mies ei olisi itse tajunnut sanoa että on kesken, enkä minä olisi tajunnut ihmetellä miksi kone on auki, ja miehellä olisi kiire ja se olisi muutenkin ärtynyt, niin varmaan manaisi ja sanoisi että eksä ny huomannu että mulla oli lataus kesken, ja sitten lisää kirosanoja, ei huutaisi vaan sanoisi ärtyneellä äänellä. Puhisisi ja kiroilisikin vielä kun laittaisi sen uudelleen lataamaan. Tosin meillä tämä on täysin keksitty juttu koska mies ei koskaan lataa mitään, minulla voi joskus olla joku kesken, mutta koska mieheni ei ole tietokonenörtti, ja lapset on vielä alle kouluikäisiä, varmistan aina että koneelle ei mene kukaan räpläämään.
Joko ap tulisi esiin, ja kertoisi miten tilanne heillä eteni?
Ei mitään, mies kyllä tietää etten tajua tällasista :) tosin meil on omat läppärit.
Luin koko jutun miehelle ja hän sai vastata. Ja sen vastauksen tiesinkin,
Ihan normi rauhallisesti lataisi vaan uudelleenl. Ei ongelmaa. Leppoisa ha rauhallinen tunnelma. Mikään ei ole muuttunut.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:26"]
Miehesi on lataamassa pöytäkoneella nettiin harrastukseensa liittyvää videota. Lataus kestää, ja hän lähtee käymään lähikaupassa. Et siis tiedä, että hän lataa videota tms.
No, miehen ollessa kaupassa huomaat tietokoneen ja sivun auki, mutta et huomaa minkään latauksen olevan kesken. No, sitten vaan menet koneelle, vaihdat sivustoa ja käyt facebookissa jne. Et siis tajua pilaavasi mitään latausta.
Mies tulee kotiin, ja huomaa, että latauksensa on katkennut, koska olet mennyt koneelle ja vaihtanut sivustoa. Mitä tapahtuu? Mitä mies sanoo? Millä äänensävyllä? Miten tilanne etenee?
[/quote]
Mun mies ei koskaan rähjää tai huuda mulle tuollaisista asioista, ei oikeastaan koskaan muutenkaan.
Joten hän varmaan kysyisi vaan ehtikö hänen juttunsa latautua, ja jos sanoisin, että en edeshuomannut sellaisen olevan käynnissä, hän sanoisi, että no laitan sen nyt uudestaan, älä käytä konetta hetkeen.
Hermostuis ihan varmasti, siihen sanoisin että olisit sanonu että lataat jotain. Ja mies kyllä sanoisikin jos olisi jotain lataamassa, että älä nyt koske siihen, niin tietäisin olla koskematta.
Tilanteessa voi tietysti olla jotain mitä ei meille kerrota (esim. kyse työstä, jossa on DL lähellä ja lataamiseen menee huomattavan pitkä aika eikä sitä oikein enää olisi siipan hölmöilyjen takia), mutta jos tuossa on todellakin kaikki mitä tapahtui niin eipä siinä. Aloittaisin latauksen uudestaan ja lähtisen tekemään jotain muuta.
Mies raivostuisi täysin, eikä hyväksyisi sellaista selitystä, etten huomannut, että kyseessä oli vahinko.
:(
Mies harmittelisi, että lataus täytyy aloittaa alusta. Pyytäisin anteeksi, mies sanoisi, että oli oma vikansa. Tarjoutuisin auttamaan latauksessa. Mies sanoisi ettei tarvitse. Aloittaisi latauksen uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:30"]
Kenellä ihan oikeasti on vielä pöytäkone?!
[/quote]
Kaikilla, ketkä tietävät tekniikasta yhtään mitään.
Mies harmittelisi, että sillä oli lataus kesken, pahoittelisin asiaa ja se olisi siinä, ei riitaa tai draamaa :D Jos olisi kovinkin tärkeä lataus, mies kyllä sanoisi siitä, vaikka harvemmin sen koneeseen kosken.
Mieheni toteaa että hän oli jotain lataamassa ja kiireessä unohti sanoa siitä. Sanoo: "Täytyypä aloittaa alusta." Huokaisee. Minä pyydän anteeksi ja mies sanoo: "eipä mittään." Alkaa lataamaan uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:44"]Teeskentelisi ärsyyntynyttä minuun, mutta tietäisi ihan hyvin itsekin, että oma moka. Minä teeskentelisin loukkaantunutta, ja nauraisin räkäisesti tai esittäisin italialaistyyppisesti järkyttynyttä. Sitten keitettäisiin kaffet ja naureskeltaisiin töllön ääressä.
Tai sitten äijelin ärtymys olisi aitoa, koska hän olisi pahalla päällä syystä x. Kyselisin, mistäs nyt tuulee. Keitettäis kaffet, ja keskusteltaisiin siitä, mikä ahistaa. Naureskeltaisiin sitten töllön ääressä, ehkä hiukan kyynisesti, jos aihe oikeasti olisi järkyttänyt meitä. Niinkuin aika moni asia järkyttää - ollaan köyhiä, vaarassa köyhtyä entisestään, vanhemmat aiheuttavat ongelmia, tulevaisuudensuunnitelmat ovat auki, sairauttakin on, urahaaveet töksyvät milloin mistäkin inhottavan hyvästä syystä.
[/quote]
Repesin tolle italialaistyyppiselle järkyttymiselle :D
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:30"]Kenellä ihan oikeasti on vielä pöytäkone?!
[/quote]
Meillä on kaksikin. Pelaaminen onnistuu pöytäkoneella.paljon paremmin kuin läppärillä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:30"]
Kenellä ihan oikeasti on vielä pöytäkone?!
[/quote]
Meillä on. Sen lisäksi pari kannettavaa ja tabletti. Itse en pöytäkonetta koskaan tarvi mutta miehellä on sellaset viritelmät että hän tarvii.
Eikö se ap viitsi tulla kertomaan alkuperäistä tilannetta?
"Voi halvattu - eksää huamannu, että mulon lataus kesken"
"No en"
"Voi samperin samperi, mun pitää sittevaa alottaa alusta"
"Ehditäänkö tässä nusasta sillä aikaa?"
"Joo, Hyvä ajatus"