Ai että naurattaa tuon 13 v. tokaisut, "tollaset vanhat naiset..."
Muputti siis jotain minulle vastaan, kun en taas tiedä "mistään mitään" :D
Kyllähän minä tiedän ja hyväksyn että oma äiti tuntuu teinistä vanhalta, mutta olen 40 v. ja hänellä on suht nuori äiti siis.
Tuntuu vaan niin huvittavalta tuo teinien ajatusmaailma ja perspektiivi. :)
Kommentit (51)
Jari Sinkkonen on rautainen ammattilainen, hyviä mielipiteitä hänellä. Ap:n tilanne on normaali ja tuskin siinä oli kyse kunnioituksen puutteesta ym. Ei pidä kuitenkaan hyväksyä rumaa kielenkäyttöä. Täytyy muistaa se, että me kritisoimme buumereita, joten en yhtään ihmettele, jos teinit kritisoivat meidän noin 40-vuotiaiden maailmankuvaa. Nuoret eivät välttämättä yhtään ymmärrä, miksi me olemme esim. 90 luvulla suvainneet tietynlaista huumoria. Heistä se on epäkorrektia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpa huonoa käytöstä kun lapsi pitää itseään melkein 3x vanhempaa ihmistä vanhana 😄
Saa pitää, mutta toiselle (varsinkaan omalle vanhemmalle) pään aukomista asiasta ei kuulu hyväksyä ja se, että huvittuneena hihitellään asiaa vauva-palstalla, kertoo sen, että ei tosiaankaan ole vanhemmuus hallussa. Jos hän puhuisi 3-vuotiaasta, asia olisi eri.
Ei todellakaan kerro. Tuossa ei ollut paljoa informaatiota; AP:ta itseään jopa nauratti, joten voidaan perustellusti olettaa että teinin "vanhat naiset nyt ei ymmärrä mistään mitään" ei ollut mitään pään aukomista, vaan saattoi olla jopa ihan lämmintä ja leikkimielistä läppää.
Tuo että noilla tiedoilla voi sanoa että se on pään aukomista jota ei kuulu hyväksyä kertoo hyvin autoritäärisestä vanhemmuudesta jossa lapset opetetaan pelkäämään vanhempiaan. Tässä ei ole mitenkään käynyt ilmi että lapsi käyttäytyisi huonosti. Kontekstilla ja sävyllä on merkitystä.
On toki merkitystä. Sen tiedin puuttumisen vuoksi on täysin mahdollista tulkita tuo huonoksi käytökseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpa huonoa käytöstä kun lapsi pitää itseään melkein 3x vanhempaa ihmistä vanhana 😄
Saa pitää, mutta toiselle (varsinkaan omalle vanhemmalle) pään aukomista asiasta ei kuulu hyväksyä ja se, että huvittuneena hihitellään asiaa vauva-palstalla, kertoo sen, että ei tosiaankaan ole vanhemmuus hallussa. Jos hän puhuisi 3-vuotiaasta, asia olisi eri.
Ostapa seuraavalla kauppareissulla huumorintajua. Löytyy siitä kolmannelta hyllyltä vasemmalta.
Huumorintajua riittää, älä huoli. Apn aloitus henkii kaikkea muuta, kaverivanhemmuutta ja lapsellisuutta nyt lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein lapseni ”vanhana” eikä hän silti teininä koskaan vielä ole kommentoinut mun tai muiden vanhempien ikää. Kasvatuksesta koskaan kuullut?
Ai kun onkin kamalan huonosti kasvatettu teini, ihan sanoi äitiään "vanhaksi naiseksi" 😆😂
No on, vanhempien kunnioitus on avainsana. Pitäisi olla itsestäänselvää, mutta ehkä sulle ei.
Sulla ei selvästikään ole (teini-ikäisiä) lapsia 😂❤️
Etkö osaa lukea? On ja he eivät koskaan puhu vanhemmilleen noin. Käyttäytyvät kuin teinit ja puhuvat kuin teinit, mutta koskaan eivät puhu rumasti vanhemmistaan, koska mekään emme heistä. Sua naurattaa, mutta fakta on se, että teidän kasvatusmallilla kasvaa muita kunnioittamattomia nuoria. Sori vaan
Onneksi olen saanut elämältä lahjaksi huumorintajua. Ei tarvitse olla nenä nirpalla kaikesta mitä lapset sanoo. Sinä varmaan itkit itsesi uneen siitäkin, jos 2v sanoi sinua tyhmäksi :D:D:D:D:D
Kuule en, mä tajuan eri ikävaiheiden vanhemmuudesta, sulla vissiin vielä opeteltavaa.
Meillä on ihan yleistä vitsailla siitä, että ollaan fossiileja ja milloin mitäkin muumioita. Teillä ilmeisesti naurukin kiellettyä.
Mekin vitsaillaan ja paljon, myös eri ikäisistä. Sen sijaan henk.koht. arvostelulle ei ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin lapsuuteni päiväkirjaa. Olin kirjoittaessani 11 v. Siellä luki näin: "Taas naapurin vanha nainen oli vauvansa kanssa hiekkalaatikolla".
Tuo vanha äiti-ihminen on todennäköisesti ollut alle 30. Eli tolkuttoman vanha.
Kun menin 18-vuotissyntymäpäivänäni ekaa kertaa elämässäni baariin, minua tuli iskemään eräs 25-vuotias (komea) mies. Olin kauhuissani, että niin vanha ukko edes yritti kuvitella mitään. 🤣 Ystäväni pelastivat minut tuolta vanhukselta.
Näitä tällaisia on kyllä hauska muistella jälkeenpäin! Minä muistan, kuinka 1. luokalla 6. luokkalaiset näytti kauhean isoilta ja olivatkin omaan silmään ihan aikuisen näköisiä. Samoin 7. luokalle mentäessä 9. luokkalaiset oli aivan täysin aikuisia :D Ja entäs sitten armeijassa olevat miehet. Nehän oli teinin silmissä jo ihan ikäloppuja. Nyt kun katselee niitä pieniä poikia vihreissään, niin näyttävät siltä, kuin olisivat menossa ensimmmäistä päivää kouluun.
Täysin samaa mieltä ja samat muistot ja ajatukset on. Oma lapsi lähti inttiin nyt ja mulle siis ihan lapsi. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kerro. Tuossa ei ollut paljoa informaatiota; AP:ta itseään jopa nauratti, joten voidaan perustellusti olettaa että teinin "vanhat naiset nyt ei ymmärrä mistään mitään" ei ollut mitään pään aukomista, vaan saattoi olla jopa ihan lämmintä ja leikkimielistä läppää.
Tuo että noilla tiedoilla voi sanoa että se on pään aukomista jota ei kuulu hyväksyä kertoo hyvin autoritäärisestä vanhemmuudesta jossa lapset opetetaan pelkäämään vanhempiaan. Tässä ei ole mitenkään käynyt ilmi että lapsi käyttäytyisi huonosti. Kontekstilla ja sävyllä on merkitystä.
Se, että lapsille opetetaan toisen kunnioitusta ei ole pelkäämään opettamista. Vasta, jos joka sanasta tai virheestä rangaistaan, ollaan sillä tiellä. Kukaan (pl.toi yksi provo) ei ole puhunut rangaistuksista tai pelkoon opettamisesta mitään. Meillä ei kukaan suutu lapsen sanomisista, mutta mitään mikä on tarkoitettu loukkaamaan, ei hyväksytä. Tää on oikeesti hyvin yksinkertaista, usko pois.
Vierailija kirjoitti:
Jari Sinkkonen on rautainen ammattilainen, hyviä mielipiteitä hänellä. Ap:n tilanne on normaali ja tuskin siinä oli kyse kunnioituksen puutteesta ym. Ei pidä kuitenkaan hyväksyä rumaa kielenkäyttöä. Täytyy muistaa se, että me kritisoimme buumereita, joten en yhtään ihmettele, jos teinit kritisoivat meidän noin 40-vuotiaiden maailmankuvaa. Nuoret eivät välttämättä yhtään ymmärrä, miksi me olemme esim. 90 luvulla suvainneet tietynlaista huumoria. Heistä se on epäkorrektia.
Saa kritisoida, niinhän kaikki sukupolvet tekee. Kyse on nyt siitä, että ap hihittelee asialle kuin hänen lapsensa olisi uhma- ei teini-ikäinen.
Tällä yhdellä pätijällä on ilmeisesti luonteeltaan TODELLA lauhkeat lapset, jos nämä eivät koskaan ikimaailmassa – edes todella suuttuneina – sanoisi äitiään vanhaksi. Huvittavaa, kun tämä mamma on vakaasti sitä mieltä, että tuo on heidän loistavan kasvatustyönsä tulosta 🙄 Selityksenä lienee tosiaan se, että lapset ovat aivan poikkeuksellisen rauhallisia temperamentiltaan ja/tai kasvatuksessa on ollut jotain sellaista, että he eivät uskalla kapinoida yhtään äitiään vastaan.
Mistä tiedät jos oletkin jossain asiassa väärässä tai jos olette vain eri mieltä. Vaikka nuorilla meneekin joskus joku asia metsään. Saako mielipiteitä olla. Teininä oli tosiaan niin, että 30-40 -vuotiaatkin näyttivät vanhalta (mammoilta ja mummuilta), mutta se oli 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Minä synnyin, kun äiti oli 21-v ja kyllä häpesin vanhaa äitiäni teininä.
Outoa, etkö yhtään tiennyt minkä ikäisenä tullaan äidiksi? Kyllä teini-iässä pitäisi tajuta että suurin osa äideistä on saanut lapsensa vanhempana kuin 21-vuotiaana eli 21-vuotiaana lapsen saanut ei voi olla vanha äiti.
Kummityttöni 6v kysyi, minkä ikäinen olen. Kerroin olevani 23. Ai niin VANHA?!? kysyi tyttö :D:D:D:D