Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai että naurattaa tuon 13 v. tokaisut, "tollaset vanhat naiset..."

Vierailija
03.08.2021 |

Muputti siis jotain minulle vastaan, kun en taas tiedä "mistään mitään" :D
Kyllähän minä tiedän ja hyväksyn että oma äiti tuntuu teinistä vanhalta, mutta olen 40 v. ja hänellä on suht nuori äiti siis.

Tuntuu vaan niin huvittavalta tuo teinien ajatusmaailma ja perspektiivi. :)

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein lapseni ”vanhana” eikä hän silti teininä koskaan vielä ole kommentoinut mun tai muiden vanhempien ikää. Kasvatuksesta koskaan kuullut?

Ai kun onkin kamalan huonosti kasvatettu teini, ihan sanoi äitiään "vanhaksi naiseksi" 😆😂

No on, vanhempien kunnioitus on avainsana. Pitäisi olla itsestäänselvää, mutta ehkä sulle ei.

Täytyy näköjään joidenkin se ylemmyydentunto aina jostakin saada.

Ylemmyydentuntoa vai huolta kasvavasta sukupolvesta?

Kylläpä on nuori pilalla kun kehtaa sanoa äitiään vanhaksi.

Vierailija
22/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein lapseni ”vanhana” eikä hän silti teininä koskaan vielä ole kommentoinut mun tai muiden vanhempien ikää. Kasvatuksesta koskaan kuullut?

Ai kun onkin kamalan huonosti kasvatettu teini, ihan sanoi äitiään "vanhaksi naiseksi" 😆😂

No on, vanhempien kunnioitus on avainsana. Pitäisi olla itsestäänselvää, mutta ehkä sulle ei.

Sääliksi käy sun lapsias.

Kannattaisiko tsekata omaa vanhemmuuttaan? https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ilmiot/jari-sinkkonen-vanhe…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa huonoa käytöstä kun lapsi pitää itseään melkein 3x vanhempaa ihmistä vanhana 😄

Vierailija
24/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän minäkin yli 40-vuotiaita naisia vanhoina.

M41

Vierailija
25/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin lapsuuteni päiväkirjaa. Olin kirjoittaessani 11 v. Siellä luki näin: "Taas naapurin vanha nainen oli vauvansa kanssa hiekkalaatikolla".

Tuo vanha äiti-ihminen on todennäköisesti ollut alle 30. Eli tolkuttoman vanha.

Kun menin 18-vuotissyntymäpäivänäni ekaa kertaa elämässäni baariin, minua tuli iskemään eräs 25-vuotias (komea) mies. Olin kauhuissani, että niin vanha ukko edes yritti kuvitella mitään. 🤣 Ystäväni pelastivat minut tuolta vanhukselta.

Vierailija
26/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hirveältä penskalta. En ymmärrä vanhempia, joiden mielestä on ihan ok että muksut haukkuvat toisia. No, näiden lapset on varmaan noita räkänokkakiusaajia ja muita häiriköitä.

Kovin lapsellinen aikuinen, jos mielensä siitä pahoittaa, että teini sanoo vanhaksi. Ei sillä ole mitään tekemistä kiusaamisen tai haukkumisen kanssa. Eihän tuossa lapset toisiaan haukkunut, vaan teini puhui ÄIDILLEEN. Äiti selvästi ottaa asian huumorilla, joten turhaan sinä pillastut. 

Vierailija
27/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on 13. Hänelle 16v on vanhempi. 18-20v on jo aikuinen. 27-35 alkaa olla jo siitä näkökulmasta lähes keski-ikäinen, tai ainakin selvästi vanhempi kuin ne, jotka ovat aikuisia. 40v on monta pykälää korkeammalla ikäkategorioissa.

Vierailija
28/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa huonoa käytöstä kun lapsi pitää itseään melkein 3x vanhempaa ihmistä vanhana 😄

Saa pitää, mutta toiselle (varsinkaan omalle vanhemmalle) pään aukomista asiasta ei kuulu hyväksyä ja se, että huvittuneena hihitellään asiaa vauva-palstalla, kertoo sen, että ei tosiaankaan ole vanhemmuus hallussa. Jos hän puhuisi 3-vuotiaasta, asia olisi eri.

Vierailija
29/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei selvästikään ole (teini-ikäisiä) lapsia 😂❤️

Etkö osaa lukea? On ja he eivät koskaan puhu vanhemmilleen noin. Käyttäytyvät kuin teinit ja puhuvat kuin teinit, mutta koskaan eivät puhu rumasti vanhemmistaan, koska mekään emme heistä. Sua naurattaa, mutta fakta on se, että teidän kasvatusmallilla kasvaa muita kunnioittamattomia nuoria. Sori vaan

Onneksi olen saanut elämältä lahjaksi huumorintajua. Ei tarvitse olla nenä nirpalla kaikesta mitä lapset sanoo. Sinä varmaan itkit itsesi uneen siitäkin, jos 2v sanoi sinua tyhmäksi :D:D:D:D:D

Vierailija
30/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on 13. Hänelle 16v on vanhempi. 18-20v on jo aikuinen. 27-35 alkaa olla jo siitä näkökulmasta lähes keski-ikäinen, tai ainakin selvästi vanhempi kuin ne, jotka ovat aikuisia. 40v on monta pykälää korkeammalla ikäkategorioissa.

Niin? Hienosti osasit ikäryhmät jaotella 👏

Vierailija
31/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa pitää, mutta toiselle (varsinkaan omalle vanhemmalle) pään aukomista asiasta ei kuulu hyväksyä ja se, että huvittuneena hihitellään asiaa vauva-palstalla, kertoo sen, että ei tosiaankaan ole vanhemmuus hallussa. Jos hän puhuisi 3-vuotiaasta, asia olisi eri.

Ostapa seuraavalla kauppareissulla huumorintajua. Löytyy siitä kolmannelta hyllyltä vasemmalta. 

Vierailija
32/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea? On ja he eivät koskaan puhu vanhemmilleen noin. Käyttäytyvät kuin teinit ja puhuvat kuin teinit, mutta koskaan eivät puhu rumasti vanhemmistaan, koska mekään emme heistä. Sua naurattaa, mutta fakta on se, että teidän kasvatusmallilla kasvaa muita kunnioittamattomia nuoria. Sori vaan

Onneksi olen saanut elämältä lahjaksi huumorintajua. Ei tarvitse olla nenä nirpalla kaikesta mitä lapset sanoo. Sinä varmaan itkit itsesi uneen siitäkin, jos 2v sanoi sinua tyhmäksi :D:D:D:D:D

Kuule en, mä tajuan eri ikävaiheiden vanhemmuudesta, sulla vissiin vielä opeteltavaa.

Vierailija
33/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kerro. Tuossa ei ollut paljoa informaatiota; AP:ta itseään jopa nauratti, joten voidaan perustellusti olettaa että teinin "vanhat naiset nyt ei ymmärrä mistään mitään" ei ollut mitään pään aukomista, vaan saattoi olla jopa ihan lämmintä ja leikkimielistä läppää.

Tuo että noilla tiedoilla voi sanoa että se on pään aukomista jota ei kuulu hyväksyä kertoo hyvin autoritäärisestä vanhemmuudesta jossa lapset opetetaan pelkäämään vanhempiaan. Tässä ei ole mitenkään käynyt ilmi että lapsi käyttäytyisi huonosti. Kontekstilla ja sävyllä on merkitystä.

Vierailija
34/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule en, mä tajuan eri ikävaiheiden vanhemmuudesta, sulla vissiin vielä opeteltavaa.

Ei ole. Olen tässä 25 vuotta kestäneen vanhemmuuden aikana jo oppinut näkemään, mikä on huonoa käytöstä ja mikä ei. Sulla vielä harjoittelemista sillä saralla. 

Vierailija
35/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan yleistä vitsailla siitä, että ollaan fossiileja ja milloin mitäkin muumioita. Teillä ilmeisesti naurukin kiellettyä.

Vierailija
36/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin lapsuuteni päiväkirjaa. Olin kirjoittaessani 11 v. Siellä luki näin: "Taas naapurin vanha nainen oli vauvansa kanssa hiekkalaatikolla".

Tuo vanha äiti-ihminen on todennäköisesti ollut alle 30. Eli tolkuttoman vanha.

Kun menin 18-vuotissyntymäpäivänäni ekaa kertaa elämässäni baariin, minua tuli iskemään eräs 25-vuotias (komea) mies. Olin kauhuissani, että niin vanha ukko edes yritti kuvitella mitään. 🤣 Ystäväni pelastivat minut tuolta vanhukselta.

Näitä tällaisia on kyllä hauska muistella jälkeenpäin! Minä muistan, kuinka 1. luokalla 6. luokkalaiset näytti kauhean isoilta ja olivatkin omaan silmään ihan aikuisen näköisiä. Samoin 7. luokalle mentäessä 9. luokkalaiset oli aivan täysin aikuisia :D Ja entäs sitten armeijassa olevat miehet. Nehän oli teinin silmissä jo ihan ikäloppuja. Nyt kun katselee niitä pieniä poikia vihreissään, niin näyttävät siltä, kuin olisivat menossa ensimmmäistä päivää kouluun.

Vierailija
37/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Hienosti osasit ikäryhmät jaotella 👏

Niin sitä, että totta helvetissä tuon ikäinen pitää 40-vuotiasta vanhana, eikä sen toteaminen ääneen ole vielä huonoa käytöstä.

Vierailija
38/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta (37v) 64-vuotias on jo aika vanha. Ei mikään ihme, jos 13-vuotiaan mielestä 40v on vanha. 

Vierailija
39/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien tehtävä on olla v..mäisiä vanhemmilleen, näin ne irrottautuu ja tekee pesäeroa. Se on molemminpuolista. Koska lapsesta tulee teininä vanhempienkin mielestä ärsyttävä rääväsuu , on siitä helpompaa päästää irti. Luonnolaki. Näin se luontoäiti on asian hoitanut. Peräkammarin Perat ja Ellit , joilla on napanuora tiukasti vanhemmissa vielä aikuisenakin on kasvatettu jotenkin väärin.

Liian riippuvaiseksi, liialla hyysäämisellä/ kurilla. Kuria olla pitää, mutta ikään kuuluu myös kapinointi.

T: Tiedän kaiken, joten älä väitä vastaan

Vierailija
40/51 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin opetan lapselleni vanhempien kunnioitusta vaikka sitten remmillä, sanoi AV-mamma kun tämän ketjun luki.