Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on hätäruokasi kun on kiire, eikä jaksa? Respetejä, kiitos. Ja muutakin kuin makaronimättö.

Meesterkock
03.08.2021 |

Minulla on kaksi:

MAKARONIMÄTTÖ:
Jauhelihaa, nauta 400 g
Makaronia 1 pussi
Paprikajauhetta
Grillimaustetta
- paista jauheliha ja keitä makaronit, sekoita keskenään ja lisää mausteet maun mukaan
Tekoaika: 10 min
Hinta: 4,50
Ruokkii: kolme urheilevaa teinipoikaa

KALAKEITTO
Pussillinen uusia perunoita 2 kg
Paketti pakasteseiti 400 g
Voita
Suolaa
Valkopippuria
Tilliä
- keitä perunoita 10 min, lisää jäinen kala perunoiden joukkoon, sekoita kala hiljalleen perunoiden sekaan, anna kiehua 5 min, lisää voita 100 g ja mausta maun mukaan
Tekoaika: 20 min
Hinta: 5 euroa
Ruokkii: kolme urheilevaa teinipoikaa

Kommentit (738)

Vierailija
141/738 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihialainen kesäkeitto on huokea ja nopea valmistaa.

Vierailija
142/738 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin vaan käteen ja pari napinpainallusta niin siinä on hätään ruokaa. Alennuskoodeja on netissä niin eipä tule edes kalliiksi. Itse olen harrastanut tätä kun venähti nilkka, eikä viitsi kauppaan nilkuttaa tai sotia keittiössä tiskien kanssa. Jos on ihan pakko jotain tehdä, niin kaapissa on purkki hernaria. Mielestäni ihan hyvää kunhan ei laita liikaa vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/738 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kananmuna erilaisten nopeiden ruokien pohjana: munakkaat, munavoi, keitetty kananmuna leivän päällä, munakokkeli, paistettu muna… Aasialaiset välillä myös tekee munakokkelin tapaista ja sekoittaa sen nuudelien kanssa, nuudeleista hiilaria ja kananmunasta proteiinia, toki kaikki vitamiinit ym. puuttuu mutta kerrankos sitä.

- Pizzantapaiset tortillalättyjen päälle tai lämpimien voileipien tapaan. Päälle kaikkea mitä kaapista löytyy, leikkeleiden ja kasvisten jämiä ym. ja niille krouvihko pilkkominen vain niin ei mene kauaa aikaa.

- Uunipellille tai -vuokaan kaikkea mahdollista: juureksia / kasviksia paloiteltuina (myös nuupahtamaisillaan olevat), ronskin kokoisiksi palasiksi. Kylkeen vaikkapa valmiita lihapullia tai vaikka makkaraa paloiteltuna tai mitä vaan. Halloumia tms. myös. Pirskotellen päälle öljyä ja mausteita. Ei kestä kauaa valmistella ja odottaa joutuu vain uunissaolon ajan.

- Pastat, puurot ym. tarvittaessa nopeita

- Jos tietää tilanteen jo kaupassa niin vaikkapa valmista grillibroileria tiskiltä ja siihen kylkeen vaikka pikainen salaatti tai pannulla pikapaistettuja kasviksia ja vaikka kaupasta patonkia ja jotain hyvää tuorejuustoa tms.

Josko näistä olisi apua aiempien lisäksi? Näissäkaikissa aktiivinen valmistusaika max. n. 15min. kun pistää tuulemaan.

Vierailija
144/738 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolme nopeaa ja maistuvaa:

Broileribolognese https://www.k-ruoka.fi/reseptit/broileribolognese

Pastakastike tonnikalasta ja tomaattimurskasta (ja pippurituorejuustosta)

Pastakastike (leikkele)kinkkua valkokastikkeessa pippurituorejuustolla.

Vierailija
145/738 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mitä ravintolasta saa. Reseptejä en ole koskaan kehdannut kysellä.

Vierailija
146/738 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kolme nopeaa ja maistuvaa:

Broileribolognese https://www.k-ruoka.fi/reseptit/broileribolognese

Pastakastike tonnikalasta ja tomaattimurskasta (ja pippurituorejuustosta)

Pastakastike (leikkele)kinkkua valkokastikkeessa pippurituorejuustolla.

Voitko tehdä mulle tota tonnikalapastaa? Kai siihen tulee mustapekka-juustua?

Vierailija
147/738 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisit kiehumaan, 3-4 annosta. Meillä ajoittuu niin että riisi joka valmistuu 15-20 min on sopiva. Samaan aikaan ruskista pannulla 400 g jauhelihaa (nauta tai broileri). Sen joukkoon purkillinen go green salsaa. Jos haluaa niin heittelee vielä joukkoon vähän pakasteherneitä tai muuta sellasta. Lopuksi yhdistetään riisit jauhelihaan ja sekoitetaan.

Vierailija
148/738 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto mitä kuraa toiset ihmiset syö. "pasta ja purkkitonnikala" yök. Suomalaiset "äitien" tekemät einekset on kamalia ja toiset onnistuu tekemään niistä vielä hirveempiä.

Vierailija
149/738 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Spaghetti tai linguine pestolla

- Spaghetti aglio e olio 

- Munakas juustolla tai ilman

- Paistetut munat 

Harvemmin tulee sellainen tilanne eteen, ettei viitsis mitään laittaa. Yllämainitut toimii silloin. Kasviksia voi toki käyttää, jos on, mutta se alkaa jo muistuttaa ruoanlaittoa.

Vierailija
150/738 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ja se toinen "pikaruoka"-ketju herättää lähinnä ihmetyksen, että miten kammottavia sörsseleitä ihmiset vetääkään naamaansa. Jos on kiire, niin helpommalla pääsee kun ottaa kaupasta mukaansa jonkun Kokkikartanon valmisaterian ja syö sen. Ainesosaluettelosta näkee aika nopsaan, että ne ei sisällä yhtään sen kummempia ainesosia kuin normaali itse tehty ruoka, vaikka täällä kuuluukin asiaa manata valmisruuat alimpaan helvettiin - keskiverto av-mamma syöttää ennemmin perheelleen oksennuksen näköistä, puoliraakaa (ensimmäisten kommenttien joukossa puoliraaka peruna- ja pakastevihannes+nötköttiohje) pakastevihannes-perunamuusijauhe-valkosipuli-nakki-kylmäsavulohi-ikeanlihapulla-aromisuola-hemapa -mössöä, kuin lähes itse tehdyn makuista valmisruokaa.

Rauhoituhan nyt. Ei näitä pikaruokia jatkuvasti syödä. Perheen koosta riippuen Kokkikartano- ateria voi tulla sen verra kalliiksi, että sillä rahalla saa jo pari kattilallista monia täällä mainittuja pikaruokia. Kaikki hyvin : )

Aloituksessa ei sanottu sanaakaan rahan säästämisestä, etsittiin vain nopeita ruokia. Mutta jokainen tietty tyylillään - syökää vaan oksennuksen näköisiä sotkujanne ja syöttäkää niitä perheillennekin... Meillä ennemmin tyydytään tavalliseen kaurapuuroon tai leipään, jos on nälkä eikä ruokaa ehdi tehdä. Kermassa lilluvia makarooneja limaisilla kinkkuviipaleilla en tarjoaisi edes pahimmalle vihamiehelle.

Vierailija
151/738 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurahiutaleita muutama desi lautaselle, sokeria ja maitoa sen verran, että kaikki ei enää imeydy hiutaleisiin. Sekoitetaan. Ei mikroa tai muutakaan lämmitystä. Itsellä menee usein vaikka aamupalana, energiaa paljon, kuituja myös, edullista, eikä heti tule nälkä.

Mun mies harrastaa myös tota sotkua😄

Minä myös - oppinut äidiltä tämän jo pienenä. Halpaa ainakin!

Minä myös, olen koko elämäni syönyt tuota sotkua. Lisukkeksi käy melkein mikä tahansa. N65

Vierailija
152/738 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä mainittu spaghetti aglio & olio meilläkin. Antaa nopeaa energiaa kun tulee väsyneenä kotiin reissusta tms., ja yleensä aina löytyy ainekset kaapista.

Tämä on muuten Italiassa perinteinen krapularuoka. :-)

Vierailija
153/738 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama keitetty tai paistettu kananmuna.

Vierailija
154/738 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakas.Laitan siihen mitä millonkin.Esim.Tonnikalaa,kirsikkatomaatteja,valkosipulia,kinkkusuikaleita,juustonjämät,ym.ym.Nopea ja kai ihan terveellinenkin:)

Vierailija
155/738 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basmatiriisiä ja kebablastuja. Punaista kebabkastiketta päälle muutamia roiskeita. Jotain salaattia, jos niin haluaa.

Vierailija
156/738 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurahiutaleita muutama desi lautaselle, sokeria ja maitoa sen verran, että kaikki ei enää imeydy hiutaleisiin.

Monelleko henkilölle tuolla reseptillä tulee?

Puuro mikrossa (1 annos) = 1 dl hiutaleita, 2 dl vettä, ripaus suolaa, sekoita. Kuumenna mikrossa minuutti, sekoita, kuumenna toinen minuutti.

Vierailija
157/738 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun minulla on niin kiire, etten jouda kokkaamaan, on bravuurini se, että rakas teini-ikäinen poikani kokkaa. Paketti jauhelijaa, ja vapaat kädet 15v pojalle. Hyvää hän pyrkii tekemään, mutta priimaa pukkaa tulemaan.

Vierailija
158/738 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monenlaista on.

Vierailija
159/738 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurisleipää ja VOIMARIINIA. Banaani. Nikkers Nakkers. 

Vierailija
160/738 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronia ja jauhelihaa. Ketsuppia päälle. Nopeasti valmis ja helppo valmistaa. Ruoan nimi: jauhis makaroni mix