Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan työkaverin ymmärtämään, etten halua jutella kuin työasioista

Liika tuppautuminen
03.08.2021 |

Elikkä: miespuolinen työkaveri, jonka kanssa on oikeaa asiaa ollut paljon. Ollaan viestitelty ja juteltu puhelimessa. Aluksi vain työasioista, mutta sen jälkeen muustakin. Hänellä vaimo jätti ja sen jälkeen on mielestäni muuttunut kiusalliseksi jutella oikeastaan muusta. Hän on alkanut käyttää vastenmielisiä ilmaisuja ja on liian läheinen ja tunkeilevainen. Haluan hänet takaisin sille "aloitustasolle", jossa puhuttiin vain työasioista. Eilen laitoin lyhyen viestin työasiasta ja hän soitti vastaten siihen ja puhui puoli tuntia, vaikka asian kertomiseen olisi mennyt viisi minuuttia. Lisäksi hän kerjää koko ajan kiitosta tyyliin " selvitin tämän asian Sinua varten, jotta Sinulla olisi helpompaa " jne. Hän on auttanut, mutta myös on tuputtanut apua, jota en ole halunnut. Hän on muuttunut mukavasta avuliaasta työkaverista vastenmielisyyttä herättäväksi tuppautujaksi. Mutta pakko olla väleissä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näin käy seuraavan kerran ja puhe muusta kuin työasiasta alkaa, palaa siihen korostuneesti. Ei oikein auta kiireen tms. valittelu, koska sen voi tulkita niin, että mielelläsi juttelisit muusta, jos olisi aikaa. Älä vastaa mitään viesteihin henkilökohtaisista asioista äläkä tietysti vastaa suoriin kysymyksiinkään.

Jatketaanko asiasta x on neutraali keino palauttaa keskustelu raiteille. Voi olla, että nämä pehmeät keinot auttavat. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että toivot miehen lukevan ajatuksesi. Jos jatkuu, voi sanoa tiukemminkin.

Vierailija
2/4 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tiukasti heti ja vedä rajat! Itse olin ystävälinen ja kiltti isku yrityksiin 2 eri mieheltä ,sama rappu ja vuokra talo.Syystä kun samaa taloa rappua asutiin.En tosin kertonut itsestäni mitään,en muilekaan asukaille.Joita piha tai rappu kohtasin.En nähnyt syytä .Käsitäkseen minulla oli oikeus yksityisyyteeni.Joten yritin hienotunteisesti torjua 2 eri miestä.Vanhempaa ja nuorempaa akatonta.Kunnes paloin lopuun ja sain raivarit. Sain raivarit. Jätivät kyllä rauhaan,luojan kiitos.Näin jälkeenpäin kun ajatelen,vanhempi mies oli kimpussani v, 2009 koko helkutin vuoden,Jos näki minut piha 2 lastenlasten kanssa tulevan.Miksi nuo lapset sinulla aina? Hanki elämä. Samaa teki perhepäivähoitaja sama rappu ja samaa entinen naapurini.( he tunsivat toisensa, lähemin kuin minut) Mukana alakertani silloin tuo sama ajo jahti.. Se oli selkeää ajo jahtia,lapsiko vihaamista? Mitään häiriötä emme aiheutaneet. Aina olivat miksi nuo sinulla taas, hanki elämä. En osanut pitää puoliani tänä päivänä osaan,Ahdistuin henkisesti heidän ajo jahtinsa. .Olin niin Nynny.Etten sanonut tai kysynyt mikä on elämä jonka ,minun olisi pitänyt hankia?Älkää antako pirulle pikku rilliä, vievät koko kämenen.Heti stop.Ei väliä onko duunikaveri tai sama kerrostalo.Jokaisella oikeus työ rauha,kuin asumisrauha! Nimenomaan yksityisyyteen niin töissä kuin kerrostalo asumisessa vuokralla .Kuin muuallakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ensimmäinen vastaaja totesi, älä vastaa kysymyksiin jotka eivät liity työasioihin, äläkä keksi tekosyitä sille mikset "ehdi" kommentoida hänen juttujaan. Älä kerro omasta yksityiselämästäsikään, niin tyyppi ei saa mitään mihin tarttua.

Ei kannata myöskään vastata viesteihin, joita hän vapaa-aikanaan lähettelee, elleivät ne ole työaiheisia.

Vierailija
4/4 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän