Siskoni hoitaa jatkuvasti teinipoikansa lasta
Siskoni teini-ikäinen poika tuli isäksi yllättäen ja pyytämättä. Lapsen äiti vakuutteli hoitavansa lapsen ja isä otti vastuun, vaikka nuoripari ei ollut varsinaisesti yhdessäkään.
Nyt tämä äiti vie jälkeläisensä joka viikonloppu siskolleni. Lapsi ei ole kuin vajaan vuoden... En ymmärrä sitäkään, että tämä lapsi on viikko-viikko-systeemissä, eli lapsi on viikon isällään (eli siskollani) ja viikon äidillään (en tiedä, kuka lasta OIKEASTI silloin hoitaa). Käytännössä lapsi on kuitenkin todella paljon siskoni luona. Lapsen isä kyllä on aina kotona ja hoitaa pikkuistaan, mutta lapsen äitiä ei taida oikein kiinnostaa.
Siskonikin on ihan kypsä.
Mitä tässä voi tehdä?
Kommentit (6)
Ehkä he huostaanottavat lapsen jos äiti ei sitä hoida.
Sun sisko yksinkertaisesti täytyy vain kieltäytyä ottamasta lasta hoitoon jos ei halua. Minkä ikäisiä nämä vanhemmat ovat?
Toinen asia on, että lapsen vanhemmat saisivat tukea vanhemmuuteensa. Toimiiko heidän kotipaikkakunnallaan perhetyöntekijöitä, jotka voisivat tukea lapsen äitiä ja isää kasvussa vanhemmuuteen? Sosiaalityöntekijöihin yhteys tässä tapauksessa.
Sinä et oikein tilanteelle voi mitään.
Mitä tarkoitat tuolla, että lapsen isä hoitaa kyllä lasta, mutta kuitenkin lapsi on paljon siskollasi ja vuoroviikolla lapsen äidillä?
annu_81:
Sinä et oikein tilanteelle voi mitään.Mitä tarkoitat tuolla, että lapsen isä hoitaa kyllä lasta, mutta kuitenkin lapsi on paljon siskollasi ja vuoroviikolla lapsen äidillä?
Ja silloin kun on lapsen äidin vuoroviikko, lasta hoitaakin usein siskoni ja tietenkin myös lapsen isä. Isän vuoroviikolla lasta hoitaa isä ja koulupäivän ajan siskoni, koska on muutenkin päivät kotona.
Tarvitsee ehdottaa tuota jotain sosiaalihuoltoa.
Kiitos.
ap
Surullista, käy lasta todella paljon sääliksi... Ehkä siskosi voisi adoptoida lapsen?