Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäpainoinen kahvakuula peruskuntoiselle normaalikokoiselle naiselle?

Vierailija
18.08.2014 |

Siinäpä se kysymys tulikin, minkäpainoinen kahvakuula tavallisen maija meikäläisen kannattaisi ostaa kahvakuulatunnille?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän varovainen nivelten takia ja olen käyttänyt 6, 8 ja 10 kg kuulia.

Vierailija
2/14 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ajattelen että 8 kg olisi ehkä hyvä jos ei ihan aloittelijasta ole kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12kg mun mielestä, edistys tapahtuu niin nopeasti, niin ei tarvi heti ostaa uutta.

Vierailija
4/14 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josset yhtään liikkunut ni 6. Jos löytyy vähän pohjakuntoa, salilla käymistä niin 8. Käy tunnin aikana yllättävän raskaaksi se kuusikin kiloa.

Vierailija
5/14 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 17:37"]

12kg mun mielestä, edistys tapahtuu niin nopeasti, niin ei tarvi heti ostaa uutta.

[/quote]

Mä ajattelen, että tuolla voi saada myös vahinkoa aikaan, etenkin nivelille. Ja aika harva nainen pystyy kylmiltään tekemään vaikka yhden käden nostoja 12 kg kuulalla!

2

Vierailija
6/14 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäkokoinen on normaalikokoinen nainen? 165/58kg? 170/62kg? 160/65kg jnejne?

Vierailija
7/14 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpatkaas muaki. 165/55 ja jonkunlainen peruskunto on.

Vierailija
8/14 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuulan koko ainakaan mun mielestäni riipu omasta koosta, vaan lihaskunnosta, mitä sillä kuulalla tekee (erilaisissa liikkeissä voi käyttää eripainoisia kuulia) ja siitä, onko jotain rajoittavia tekijöitä.

2

Vierailija
9/14 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 8 kg ja 12 kg kuulat, joilla olen vaihtelevasti harjoitellut. Jopa tuo kevyempi on oikeastaan liian painava jotta voisin oppia tekemään liikkeet täysin oikein. Pitää ostaa 6 kg kuula, luulen että siitä paras lähteä rakentamaan kuntoa.

Itse olen pienikokoinen, mutta luonnostani lihaksikas ja melko liikunnallinen (juoksu, kävely, pyöräily, uinti, lankutus jne.) Olen siis sitä mieltä ehdottomasti, että osta mieluummin vaikka liian kevyt kuin liian painava. Kevyellä et ainakaan riko itseäsi.

Vierailija
10/14 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ohjatuilla kahvakuulatunneilla, ja siellä tehdään 8 kg:stä ylöspäin. Isommalla voi tosiaan olla yhden käden liikkeet turhan raskaita. Kun kunto kohenee, alkaa pian kaivata toista painavampaa kuulaa joihinkin liikkeisiin, 12 kg on hyvä toiseksi.

Vierailija
11/14 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla normaalikoolla siis meinasin lähinnä sitä etten ole mikään 150cm pätkä vaan ihan keskimittainen jos sillä jotain merkitystä on kuulan painon kanssa.

Ap

Vierailija
12/14 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 17:33"]

Mä olen vähän varovainen nivelten takia ja olen käyttänyt 6, 8 ja 10 kg kuulia.

[/quote]

Tämänkokoisia olen käytttänyt minäkin. Itselläni on esim. olkapäät aika luisevat, ei paljonkaan lihasta, joten kun tehdään nostoja yhdellä kädellä ylös en pysty kovin isolla painolla tekemään. Tietysti ajan mittaan pitäisi pystyä sitten käyttämään pikku hiljaa isompia painoja. Koko kroppaan vaikuttaviin liikkeisiin olen käyttänyt esim. 10 kg kuulia.

Vierailija
13/14 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi alle 8kg kuulaa. Monet liikkeet pohjautuvat kuitenkin lantion, takapuolen ja reisien lihaksiin joista se voima tulee, ja kyllä keskivertoliikkujan keskiosasto jaksaa kasikiloisen heilauttaa pään päälle. Alkuvaiheessa voi tietysti tuntua hankalalta, mutta kyllä se siitä kehittyy. En usko että niillä tunneilla nyt ihan heti mennään mihinkään pelkästään käsivoimia vaativiin nostoihin, vaan työtä tehdään nimenomaan jaloilla.

Vierailija
14/14 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 17:53"]

En ottaisi alle 8kg kuulaa. Monet liikkeet pohjautuvat kuitenkin lantion, takapuolen ja reisien lihaksiin joista se voima tulee, ja kyllä keskivertoliikkujan keskiosasto jaksaa kasikiloisen heilauttaa pään päälle. Alkuvaiheessa voi tietysti tuntua hankalalta, mutta kyllä se siitä kehittyy. En usko että niillä tunneilla nyt ihan heti mennään mihinkään pelkästään käsivoimia vaativiin nostoihin, vaan työtä tehdään nimenomaan jaloilla.

[/quote]

Riippuu ihan vetäjästä, mä käyn sellaisilla tunneilla, joilla noita käsiliikkeitä on tehty alusta asti.

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän