Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaahan nyt minulle ylireagoinko?

Vierailija
12.05.2014 |

Sanoin tänään ohimennen äidilleni että 1-vuotiaani on nukkunut nyt tänään ja eilen kummallisen paljon (siis normaali yöunien lisäksi kahdet 2h ja yhdet 1h päikkärit, kun normaalisti nukkuu vaan kahdet tunnin unet. Ajattelin että on varmaan joku kasvukausi kun tarvitsee enemmän unta.

Äitini oli tänää hoitamassa lasta ja huomasi sen juovan paljon enenmmän ruuan kanssa kun normaalisti. Hän oli sitten tätä uni juttua googlannut ja luki jostain että uneliaisuus, jatkuva jano ja huono ruokahalu voivat olla merkkejä diabeteksesta. Sitten kun hän sen minulle kertoi niin tajusin että onhan lapsi syönnytkin paljon vähemmän kun yleensä. Tai ei nyt paljoa vähempää mutta silloin tällöin ruualla ei tunnu nälkäiseltä ja syö vaan puolet annoksesta, puuroa on samoin jäänyt oikeestaan joka kerta nyt vajaan viikon sisällä puolet jäljelle.

Onks tää nyt vaan sitä että kun lukee oireet niin kaikki osuu kohdilleen vai kannattaisko käydä testauttamassa. Mulla ei ole diabetesta mutta isällään on 2. tyypin (se ei kai periydy??)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kannattaa käydä testauttamassa. 1-tyypin diabetes tulee aika arpapelillä kelle vaan. 

Vierailija
2/6 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis olen kyllä itsekkin huomannut että maitoa menee tavallista enemmän mutta olen pitänyt sitä vaan huojennuksena kun pitkään on juonut reilusti alle sen 5dl suosituksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet heti huomenna testeihin. Sokerit voi mennä vaarallisen alas jos on tosiaan insuliinintuotannossa häikkää.

Vierailija
4/6 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mun lapsi juo aina enemmän silloin kun syö huonosti. Jos hän taas syö hyvin, niin juo huonosti. Ei ole tuo diabete tullut mieleenkään vaan hampaiden puhkeaminen tms.

Vierailija
5/6 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkustuta

Vierailija
6/6 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#5: jotain tommosta mäkin ajattelin mutta nyt kun äitini tuon mulle kertoi niin tuli se "paniikki" että mitäs jos onkin diabetesta. Parempi ehkä varmistaa kun katua, eihän siinä mitään häviä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi