Tuleeko muille jo työpaikkailmoituksia lukiessa lannistunut olo?
Että ei minulla ole tuollaiseen kykyä enkä jaksaisi tehdä tuota kuitenkaan? Hakemuksen kirjoittaminen on tuskaa, kun kaikki tuntuu valheelta. Menen mieluummin päikkäreille ja toistan saman huomenna.
Kommentit (96)
Tulee. Pitää olla dynaaminen ,innoztunut, kekseliäs, jnejne
Introvertti n 47
Niin, tästä pääsemmekin siihen että tämä koko elämä on yhtä teatteria sekä pelien pelaamista. Voi pojat kun olisin tämän tajunnut aikaisemmin ja kehittänyt näitä puolia itsessäni. En yhtään ihmettele kun en meinaa pärjätä tässä "maailmassa" sillä luonteeni ja kasvatukseni takaavat sen että en oikein sopeudu ikinä järjestelmään.
Eipä sinne töihin pääse vaikka hakee.
Olen työelämässä ja kun katselen työkavereitani (ja itseäni) niin en todellakaan tunnista meitä sellaisiksi yli-ihmisiksi mitä aina työpaikkailmoituksissa etsivät. Hoidan oman työni hyvin, osaan sen ja saan hyvää palautetta, mutta kun vastaavaan tehtävään haetaan uutta ihmistä niin tulee tunne, ettei minua ikinä tuohon palkattaisi😂
Ne työpaikkailmoitukset ovat aina täysin yliampuvia. Ei kukaan rehellinen ihminen niihin hakisi, jos ottaisi ne kirjaimellisesti.
Työnantajat tekevät mielestäni tässä virheen. Varsinkin, jos on uskominen jonkinlaiseen työvoimapulaan.
Ilmoitus kannattaisi ennemminkin laatia niin, että alhaisemmallakin egolla ja itsevarmuudella siunattu ihminen uskaltaisi niihin hakea.
Sanotaan, ettei työhakemukseen pidä kuvata itseään kliseisillä luonteenpiirteillä, mutta miksi niitä sitten on työpaikkailmoitukset täynnään?
Miten pääsette tästä yli? Jäi taas yksi hakemus puolitiehen.
Vierailija wrote:
Tulee. Pitää olla dynaaminen ,innoztunut, kekseliäs, jnejne
Introvertti n 47
Tiimipelaaja jolla on hymy herkässä.
Pitäkää tunkkinne.
t: toinen introvertti N47
Toisaalta: jos ja kun itse on työnantajan roolissa ja ominaisuudessa, miksei sitä voi vaatia vaikka kuuta taivaalta hakijoilta? Ja juu: näinhän tehdäänkin.Yksinkertaisesti vain siksi, että niin voi tuossa roolissa ja ominaisuudessa tehdä.
Voisihan leikillisesti vaikka ajatella, että entäpä jos asetelma olisikin toisinpäin? Työntekijät asettaisivat kaikenlaisia ehtoja ja vaatimuksia työnantajille...
Joo, meinasin hakea hyllyttäjän hommaan mutta korostettiin oletko hyllytyksen AMMATTILAINEN.
Jätin hakematta
Vierailija wrote:
Tiimipelaaja jolla on hymy herkässä.
Pitäkää tunkkinne.
t: toinen introvertti N47
Naurahdin. 😄 -eri
Vierailija wrote:
Voisihan leikillisesti vaikka ajatella, että entäpä jos asetelma olisikin toisinpäin? Työntekijät asettaisivat kaikenlaisia ehtoja ja vaatimuksia työnantajille...
Monella työttömällä ei ole varaa asettaa ehtoja, varsinkaan jos ei ole pätevyyttä mihinkään. Suorastaan pitää polvillaan anella huolitteko töihin vaikka ei ole kokemusta kyseisestä työstä mutta tarviin rahaa että voi syödä muutakin kuin nistipataa
Ilmeisesti ei ole työvoimapulaa kun on varaa valita työttömistä se paras.
Kuvittele kirjoittavasi jonkun fiktiivisen henkilön hakemusta. Sitten oma nimi siihen.
Aika monessa asiassa joutuu teeskentelemään. Se vie hirveästi energiaa.
kyllä