Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kostaa työpaikkakiusaajalle

Vierailija
03.08.2021 |

Viimeiset viikot työpaikassa minulla eli tulevaisuutta ei tarvitse miettiä. Onko ideoita?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajalle kostamisessa ei ole mitään järkeä. Ikävä kyllä. Parasta mitä voit tehdä, on unohtaa hänet ja jatkaa elämääsi, varsinkin kun et ole tehnyt työsuhteen aikana mitään kiusaamisen lopettamiseksi. Viimeisinä päivinä voi tietysti harjoittaa lievää v-ttuilua, jos saat sen naamioitua niin ettei kukaan muu kuin kiusaaja huomaa sanomistesi merkitystä.

Vierailija
42/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä loppukeskustelu? Sanoisin siinä esimiehelle, että hän oli yksi niistä syistä joiden vuoksi lähdin ja esimerkit tilanteista tiskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä pitäisi oikeasti ottaa heti kiinni eli kissa manhdollisimman nopeasti pöydälle. Kiusaaja ei itse omaehtoisesti lopeta, koska homma toimii nyt hänelle.

Kiusaaminenkinhan on lainvastaista toimintaa. Siitä on löydettävissä kuten mistä tahansa rikoksesta motiivi jne.

Vierailija
44/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porukka täällä haukkuu kiusattua...

Takes two to tango.

Ei, vaan kyllä kiusaamistapauksissa yksi ihminen osaa ihan itse tanssia sitä tangoa. Kiusatun syyllistäminen on vihoviimeinen virhe.

Ihmissuhteet on kahden kauppaa, joissa tulisikin aina yhden osapuolen syyttelyn sijaan miettiä olisiko kummassakin vikaa.

Älä hyvä ihminen! Kiusaaja on yleensä kateellinen toisen taidoista, ulkonäöstä, varallisuudesta.......toivottavasti et ole missään sossualalla!

Vierailija
45/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Porukka täällä haukkuu kiusattua."

Tämä on kiusaajien armoitettu, luvattu maa...

Vierailija
46/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaa takaisin.

Vierailija
47/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Sun pomosi on muuten juridisesti kaikkein suurimmassa vastuussa tuosta asiasta. Pomot saavat aina kovimmat tuomiot - myös silloin kun eivät puuttuneet kiusaamiseen johtamallaan työpaikalla, vaikka tiesivät siitä. Eli paras neuvo on nostaa heti kissa pöydälle!

Vierailija
48/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelliset työpaikat on aina käyntikortti myös niihin seuraaviin.

AINA joku tuntee jonkun joka on tuttu just sen kanssa...ja se taas sen jna niin edelleen! Et pääse eroon hankalan ihmisen maiseesta kun alat kostamaan!

Katoppa vaikka FB,etsi randomista kaverin kaverin kaveri,niin taatusti löytyy "kolme yhteistä ystävää".

Yhtälailla kiusaaja menettää maineensa. Jutut kulkee kuinka se ja se on kiusannut, niin että X joutui lähtemään. Ei sellaista hlöä haluta riveihinsä

Vierailija
49/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajalle kostamisessa ei ole mitään järkeä. Ikävä kyllä. Parasta mitä voit tehdä, on unohtaa hänet ja jatkaa elämääsi, varsinkin kun et ole tehnyt työsuhteen aikana mitään kiusaamisen lopettamiseksi. Viimeisinä päivinä voi tietysti harjoittaa lievää v-ttuilua, jos saat sen naamioitua niin ettei kukaan muu kuin kiusaaja huomaa sanomistesi merkitystä.

Vierailija
50/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää tuollaiset omaan arvoonsa ja unohtaa. Tiedän, on vaikeaa, varsinkin se unohtaminen. Mutta se todellakin kannattaa.

Minä mietin yläasteaikaisia kiusaajiani vuosia koulun loputtua. Vaikka minulla meni elämässä oikein hyvin, olin katkera ja mietin, mitä ilkeää voisin sanoa heille, jos joskus kohdattaisiin. Sitten totesin, että parhaiten kostan heille, kun en anna heidän enää vaikuttaa mielialaani ja vallata muistojani. Nykyisin ajattelen heitä vain todella harvoin.

Vierailija
51/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano viimeisenä työpäivänä "Zau vaan pa*ka ämmä!"

Vierailija
52/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porukka täällä haukkuu kiusattua...

Takes two to tango.

Ei, vaan kyllä kiusaamistapauksissa yksi ihminen osaa ihan itse tanssia sitä tangoa. Kiusatun syyllistäminen on vihoviimeinen virhe.

Ihmissuhteet on kahden kauppaa, joissa tulisikin aina yhden osapuolen syyttelyn sijaan miettiä olisiko kummassakin vikaa.

Älä hyvä ihminen! Kiusaaja on yleensä kateellinen toisen taidoista, ulkonäöstä, varallisuudesta.......toivottavasti et ole missään sossualalla!

Itse et taida olla aikuinen? Nämä on vähän monimutkaisempia asioita kuin mustavalkoisesti Mirkku kiusaa Sirpaa.

Vierailija
53/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näitä pas** kiusaajia on joka paikassa! 🤬😡

Vierailija
54/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Aika moni on sitä mieltä että esimiehelle ei kannata kertoa kiusaamisesta koska en ole aiemmin kertonut.

Löytyykö vielä joku pointti sen puolesta että esimiehelle kannattaisikin vielä kertoa?

Vierailija
55/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto pomon pomolle irtisanoutumisen yhteydessä. Kertoo faktat.

Vierailija
56/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 54 -ap

Okei, toi esimiehelle kertominen nyt ei oikein ole "kosto", mutta tuntuisi väärältä että tämä henkilö pääsisi kuin koira veräjästä.

Vierailija
57/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 54 -ap

Okei, toi esimiehelle kertominen nyt ei oikein ole "kosto", mutta tuntuisi väärältä että tämä henkilö pääsisi kuin koira veräjästä.

Kerro hänen esimiehelle. Osaavat suhtautua eri tavalla ja jos tulee vastaavia caseja, saa ehkä varoituksen.

Vierailija
58/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pakko kertoa esimiehelle!

Voit tällä pelastaa jonkun toisen kiusaamiselta, kun esimies osaa olla varuillaan, katsella ympärilleen ja puuttua heti tilanteeseen.

Älä missään tapauksessa alennu itse kiusaamaan. Kosto on suloinen vain sitä suunnitellessa, ehkä tehdessäkin, mutta jälkikäteen jää paska maku suuhun. Arvostat itseäsi enemmän, kun käyttäydyt aikuismaisesti.

Eli seurauksia kiusaajalle saa tulla - ne hoitaa esimies - mutta kostamaan ei saa ryhtyä.

Vierailija
59/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata koskaan polttaa siltoja. Sitä ei tiedä ikinä ketä kohtaa tulevissa työpaikoissa. Tosin itseäni jäi vuosiksi kaivelemaan yksi entinen pomo. Olin nuori ja hän vanhapiika. Kyykytti mua jatkuvasti. Suuttui, kun irtisanouduin ja sain uuden työpaikan. Hän sanoi, ivallisesti ” kauanko aiot viihtyä uudessa työssä”

Toivoin aina et törmäisin tähän kääkkään, et pääsisin sanomaan ”että 20 v oon nyt viihtyny”

Onko se nyt siltojen polttamista jos asiallisesti kertoo esimiehelle että henkilö x on kiusaaja?

Riippuu työpaikasta, esimiehestä ja ilmapiiristä, kannattaako kertoa. Se voi pahimmassa tapauksessa kääntyä itseäsi vastaan ja sinut yritetään savustaa ulos. 

Itse vaihdoin (omasta tahdostani) työyksikköä, ja nyt tilanne paljon parempi. 

Vierailija
60/84 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä tarvitse sanoa mitään. Riittää, että hymyilee vinosti, pyörittelee silmiään ja puistelee päätään kiusaajalle joka välissä niin, että vain hän näkee. Jos hän kuittailee vihastuneena jotain, niin tarvitsee vain kysyä muka-tyhmänä, että mistä hän oikein puhuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi