Miten kostaa työpaikkakiusaajalle
Viimeiset viikot työpaikassa minulla eli tulevaisuutta ei tarvitse miettiä. Onko ideoita?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia niin moni on täällä kiusaajan puolella ja nälvii kiusattua? En yhtään ihmettele, miten lasten kiusaamiskierteitä ei saada katkeamaan kun niin monella aikuisellakin on kieroutunut tarve mollata toisten sortamaan ihmistä ja saa tästä varmaan vielä jotain sairasta mielihyvää.
Kyllä kusip**lle on täysi oikeus antaa samalla mitalla takaisin, etenkin kun on viimeiset ajat töissä sulla ja ei siellä mitään menetettävää. Ei tuollaiset toisten jyrääjät opi muuta kun siten, että joku pistää ne oikeasti kunnolla kuriin.
Totuus on se, että jos joku oikeasti pystyy kiusaamaan sinua pidemmän aikaa ilman että saat suusi auki: LOPETA, niin tuskinpa onnistuu muuta kuin taas kerran nolaamaan itsensä kun yrittää "kostaa" kiusaajalle. Aikuinen ihminen saa kyllä suunsa auki eikä kukaan jatka toimintaa sen jälkeen kun siitä suoraan sanoo, vaikka muiden kuullen. Kiusaaminen ei ole kiusatun vika, mutta kyllä itseään pitää puolustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia niin moni on täällä kiusaajan puolella ja nälvii kiusattua? En yhtään ihmettele, miten lasten kiusaamiskierteitä ei saada katkeamaan kun niin monella aikuisellakin on kieroutunut tarve mollata toisten sortamaan ihmistä ja saa tästä varmaan vielä jotain sairasta mielihyvää.
Kyllä kusip**lle on täysi oikeus antaa samalla mitalla takaisin, etenkin kun on viimeiset ajat töissä sulla ja ei siellä mitään menetettävää. Ei tuollaiset toisten jyrääjät opi muuta kun siten, että joku pistää ne oikeasti kunnolla kuriin.
Totuus on se, että jos joku oikeasti pystyy kiusaamaan sinua pidemmän aikaa ilman että saat suusi auki: LOPETA, niin tuskinpa onnistuu muuta kuin taas kerran nolaamaan itsensä kun yrittää "kostaa" kiusaajalle. Aikuinen ihminen saa kyllä suunsa auki eikä kukaan jatka toimintaa sen jälkeen kun siitä suoraan sanoo, vaikka muiden kuullen. Kiusaaminen ei ole kiusatun vika, mutta kyllä itseään pitää puolustaa.
Ponttini oli juuri tämä asenne: halveksitaan kiusattua ja pidetään loppujen lopuksi kuitenkin sitä hänen omana vikanaan, kun ei ole heikkouttaan sitä osannut ajoissa lopettaa. Enkä ole kanssasi samaa mieltä tuosta, että kiusaaminen loppuisi jos siitä kerran sanoisi. Kiusaaminen on monimutkainen prosessi ja siihen vaikuttaa moni tekijä suuressa yhteisössä. Mietipä esim. Sellainen tilanne, että on tiivis työyhteisö, jossa lähestulkoon kaikki tuntevat toisensa. Yhteisöön saapuu uusi työntekijä, joka ei tunne ketään. Muut ovat tiivistä sisäpiiriä, joille on muotoutunut omat sanomattomat säännöt ja sisäpiirin jutut. Tällaiseen tiiviiseen ryhmään on uuden henkilön aika vaikea päästä sisälle, ja jos joku/jotkut alkavat härnäämään uutta tulokasta ja pomokin on tuttua kalustoa, ei varmaan paljoa auta jos tämä uusi henkilö pyytää lopettamaan. Ihmisen kyky puolustaa itseään ei ole ympäristöstä irrallinen asia. Joissain tilanteissa ja yhteisöissä on aika hankala puolustaa itseään, jos on ns. 1 vs muut. Toki toiset ovat persoonaltaan paljon rohkeampia ja itsevarmempia ja toiset taas ujompia, herkempiä ja epävarmempia ja siten helpommin päätyvät kiusaamisen uhriksi.
Mulle olisi riittänyt jokaikisen elämäni kiusaajan kohdalla, että edes jättäisivät vaan rauhaan vihdoinkin ja yrittäisin elää tuhotun jo pahasti terveyteni ja talouden ym.kanssa jotnekin vihdoinkin vapaana niiden piinasta.
Ja tuo kosto ylipäätään on enempi niitten heiniä kyllä, kostavat tyhjääkin ja jotain mitättömiä asioita. toivo korkeintaan karman toteutuvan sille. Itse odottelen yhä, ei näytä ainakaan vielä sekään toimivan, useammin taitaa väsymätön narskukiusaaja vaan porskuttaa vaikka uhrit on henkihieverissä. Niin se vaan menee tässä maailmassa,ei he jää kiinni ikinä mistään eivätkä saa mitään ansionsa mukaan:(
Ei, karmaa ei ainakaan ole olemassa. Se on köyhien ja sorrettujen sepitteitä, oljenkorsi, jonka varassa yrittävät sinnitellä eteenpäin elämässä.
Tiedä sitten siitä kostostakaan, se sairaus ja pahuus kun kumminkin asuu puhtaasti siinä kiusaajassa...
Vierailija kirjoitti:
Tähän! Tuota hiljenemistä olen katsonut vuosikausia. Kunnes minun edessä kiusattiin ja sitten aloin puolustamaan kiusattua ja sen jälkeen töissä onkin ovi käynyt. Puolustakaa naiset toisianne, älkääkä antako kuspäiden nauttia pienestä vallantunteestaan. Ei saa hiljentyä!
Yhden ihmisen kohdalla olen nähnyt jonkunlaisen karman tavallaan toteutuvan kerran ainakin, tai siltä se minulle tuntui, mutta sekin tuhovoimastaja sai mellastaa ja tuhota muita ihmisiä ensin kymmeniä vuosia niin ei se ainakaan kovin tasapuolisesti toteutunut siinäkään kohtaa kyllä.
Ja joskus on lohdullista lukea vaikka vuosikymmeniäkin myöhemmin tuomituista holokaustin toteuttajista, kyllä siinä vähän toivo herää, että joku saa edes joskus rangaistuksen pahoista teoistaan. Mut ei se siinäkään just mene tietenkään oikein, että ne tuhot mitä ne teki ja kuinka monelle, niin vähän ojennetaan joskus vanhuksena sitten. Julma maailma:(
Hanki oma elämä ja älä tuhlaa sitä katkeruudessa vellomiseen.
Aiot siis itsekin ruveta työpaikkakiusaajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelliset työpaikat on aina käyntikortti myös niihin seuraaviin.
Onneksi näin yrittäjän näkökulmasta ei tarvitse miettiä tuollaisia oravanpyörä rahvaan ongelmia. Todellinen työnantaja muuten osaa antaa painoarvoa muillekin asioille kuin jonkun edellinen työpaikka.
Oravanpyörärahvas on yhdyssana.
Kyllä. Oravanpyörärahvas on todellakin yhdyssana.
Kun olet lähdössä viimeisenä päivänä, käy sanomassa kaikille muille erikseen hyvästit mutta katso häntä päästä varpaisiin merkitsevästi ja käännä selkäsi sanomatta sanaakaan.
En tiedä oliko kohdallani kiusaamista. Mulla oli työkaverina psyk.sairaanhoitaja, joka nälvi aikansa sitä kuinka kaksoset horoskooppi merkkisenä minulla olisi narsistinen puoli. Aina jaksoi nimenomaan jauhaa narsismista. Tottahan se otti kupoliin, koska olen empaattinen luonteeltani. Viimein suutuin ja muistutin häntä hänen omasta horoskooppimerkistä sanomalla, että sinäkin olet kaksoset! Otti hänellä luonnon päälle, ei ollu vara enää narsistella.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko kohdallani kiusaamista. Mulla oli työkaverina psyk.sairaanhoitaja, joka nälvi aikansa sitä kuinka kaksoset horoskooppi merkkisenä minulla olisi narsistinen puoli. Aina jaksoi nimenomaan jauhaa narsismista. Tottahan se otti kupoliin, koska olen empaattinen luonteeltani. Viimein suutuin ja muistutin häntä hänen omasta horoskooppimerkistä sanomalla, että sinäkin olet kaksoset! Otti hänellä luonnon päälle, ei ollu vara enää narsistella.
Kertomuksesi perusteella kuulostaa siltä, että se psykiatrinen sairaanhoitaja kaipasi enemmän ikiomaa psykiatrista sairaanhoitajaa kuin kukaan muu, varsinkaan yksikään potilas.
Luokitella nyt horoskooppimerkin perusteella ihmisiä hulluiksi, huhhuh!
Itselläni prikulleen sama tilanne, kuin ap:lla.
Tähän asti olen välttänyt luodit, mutta nyt osui minuunkin. Moni työntekijä vaihtanut tästä yksiköstä toisiin tehtäviin ja ymmärrän, miksi.
Itse lapsellisesti tänne tullessani kuvittelin, että kun itse käyttäytyy hyvin kaikkia kohtaan, ei ongelmia synny. Tämä ilmeisesti risonut kiusaajaa koko ajan, kun ei ole saanut minua mukaansa kiusaajaksi.
Nyt vaan kohdistui minuun tavalla, jota en mitenkään voi hyväksyä. Toisaalta, kuten moni kirjoittikin, kuulostaisi ehkä poislähtijän katkeruudelta, jos tässä vaiheessa alkaisin antamaan takaisin.
Mitä ihmettä tässä tekisi..
Lirauta viimeisenä työpäivänä mukillinen kusta kahvinkeittimen keitinveteen.
Vierailija kirjoitti:
Lirauta viimeisenä työpäivänä mukillinen kusta kahvinkeittimen keitinveteen.
En ehkä kuitenkaan 😁.
Kaikki muut työkaverit kiusaajan hovia lukuunottamatta ovat tosi mukavia, ei ikinä mitään ongelmaa.
Minulla enää muutama kk täällä, mutta jotain on pakko tehdä. Tähän asti kiusaaminen on kohdistunut muihin, eniten yhteen toiseen työntekijään, joka on ollut työssä täällä jo vuosia ja tuon kohtelun seurauksena käy edelleen kuukausittain työterveydessä tilanteen vuoksi.
Minä kyllä jaksan tämän loppuajan, mutta kuinka monen täällä työskentelevän mielenterveyden täytyy romahtaa, ennen kuin asialle tehdään jotain? On saanut muitakin jo mukaan tätä yhtä työntekijää haukkumaan eikä se rajoitu ainoastaan vikojen etsimiseen työhön liittyen, vaan myös henkilön persoonaan.
Esihenkilö on vaihtamassa toisiin tehtäviin samassa yrityksessä, tuntuu olevan helpottunut, kun pääsee pois. Mielestäni pelkääkin tätä kiusaajaa hieman. Tekisi mieli kertoa, että on itsekin haukkumisen kohteena aina ollessaan pois työpaikalta, lomalla, etänä tms.
Lähetät kiitos hei lähtösähköpostin jossa kerrot että lähdit työpaikkakiusaamisen takia, ja tiedät että moni muu on pohtinut samaa. Se työympäristö hajoaa kuukausissa, kun kaikki kyräilevät kuka on seuraava lähtijä.
Palkkaa joku iskemään sen naiskiusaajan miesystävä.
FB valetilin kautta lähetät viestin että sen mies pettää