Miten kostaa työpaikkakiusaajalle
Viimeiset viikot työpaikassa minulla eli tulevaisuutta ei tarvitse miettiä. Onko ideoita?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelliset työpaikat on aina käyntikortti myös niihin seuraaviin.
Onneksi näin yrittäjän näkökulmasta ei tarvitse miettiä tuollaisia oravanpyörä rahvaan ongelmia. Todellinen työnantaja muuten osaa antaa painoarvoa muillekin asioille kuin jonkun edellinen työpaikka.
Minkä alan yritykseen ei se oma maine vaikuta?
Tässä olikin kyse palkatuista työntekijöistä. Tottakai oma maine vaikuttaa. Vaikuttaa myös palkattujenkin maine .... mutta pointti olikin enneminkin ettei ennen mulkku välttämättä ole uudessa paikassa mulkku.
Alan ymmärtämään miksi naisia kohdellaan eri tavalla yhteiskunnassa, kuin miehiä. He ovat kuin pikkulapsia, joilta on viety kaikki lelut ja karkit. Hiljaa kärsitään ja mietitään kostoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä alennu tasolleen (mikäli todella kyse on ihan oikeasta työpaikkakiusaamisesta, eikä vain sinun omista harhoistasi).
Hoida hommas työpaikalla niin hyvin, kuin voit, ja kun lähdön hetki koittaa, lähdet katsomatta taakses.
Kiitos. Loistava vinkki. Pitäisikö mun kuitenkin kertoa esimiehelle että hän on työpaikkakiusaaja?
Niinhän se on että paras kosto on hyvä elämä.Jos näin todella on, ja todisteita löytyy, aina voi yrittää keskustella esimiehen kanssa asiasta, mitä hän aikoo asialle tehdä.
Jo aikaisemmin olis pitäny viedä asia esimiehen korville.Totta. Tää olis pitänyt tehdä jo. Mutta en halunnut vaikuttaa hankalalta määräaikaisessa työsuhteessa. Ehkä nielen tappioni ja jätän kertomatta.
Voithan sinä viedä asian esimiehelle vieläkin, vaikka oletkin lopettamassa.
Ehkä on kiusannut muitakin, mutta muut eivät uskalla sanoa mitään.
Sitä on liikkeellä.
Jonkun on vaan oltava se rohkea, ja avattava suunsa.
Lakkaat olemasta kiltti. Mitään överiä tai sellaista mistä tulee seuraamuksia ei kannata tehdä, mutta tylyys, töykeys ja esim. epäsuora vittuilu laittaa näille luun kurkkuun.
Yleensä se kusipaepae on ruma, laeski ja persaukinen, luultavasti myös parisuhteessa sellaisen kanssa, ja tuntee siitä huonommuutta ja häpeää, joten näiden ominaisuuksien ivallinen dissaaminen kovaan ääneen osuu kohteeseen. Samalla tulee ehkä arvostelluksi pari asiaan osatonta työkaveriakin, mutta anna mennä vaan lopun kunniaksi, on sen arvoista.
Kaipa se niin on että elämä jatkuu ja kiusaaja etsiköön uuden uhrin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kaipa se niin on että elämä jatkuu ja kiusaaja etsiköön uuden uhrin.
-ap
Aplodeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi näin yrittäjän näkökulmasta ei tarvitse miettiä tuollaisia oravanpyörä rahvaan ongelmia. Todellinen työnantaja muuten osaa antaa painoarvoa muillekin asioille kuin jonkun edellinen työpaikka.
Minkä alan yritykseen ei se oma maine vaikuta?
Tässä olikin kyse palkatuista työntekijöistä. Tottakai oma maine vaikuttaa. Vaikuttaa myös palkattujenkin maine .... mutta pointti olikin enneminkin ettei ennen mulkku välttämättä ole uudessa paikassa mulkku.
Eikä ne piirit niin pienet ole ettäkö maine seuraisi perässä.
Minut irtisanottiin pankista. Vaihdoin suoraan kilpailijalle, eikä kukaan ollut ikinä kuullutkaan minusta. Vain meidän osastopäällikkömme oli tuttu, mutta hänkin vain saman tuotteen ihmisille, muille ei.
Minulle hoiti karma sen asian. Kun lähdin töistä, niin tämä kiusaaja oli sairastunu syöpään vuotta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukka täällä haukkuu kiusattua...
Rouva kuulostaa kyllä ihan täysidiootilta.
Ja sä kuulostat ihan kiusaajalta jolla menee kakka pöksyyn kun mietit että jonain päivänä se kiusattu lyö takaisin.
Ei kannata koskaan polttaa siltoja. Sitä ei tiedä ikinä ketä kohtaa tulevissa työpaikoissa. Tosin itseäni jäi vuosiksi kaivelemaan yksi entinen pomo. Olin nuori ja hän vanhapiika. Kyykytti mua jatkuvasti. Suuttui, kun irtisanouduin ja sain uuden työpaikan. Hän sanoi, ivallisesti ” kauanko aiot viihtyä uudessa työssä”
Toivoin aina et törmäisin tähän kääkkään, et pääsisin sanomaan ”että 20 v oon nyt viihtyny”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takes two to tango.
Ei, vaan kyllä kiusaamistapauksissa yksi ihminen osaa ihan itse tanssia sitä tangoa. Kiusatun syyllistäminen on vihoviimeinen virhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takes two to tango.
Ei, vaan kyllä kiusaamistapauksissa yksi ihminen osaa ihan itse tanssia sitä tangoa. Kiusatun syyllistäminen on vihoviimeinen virhe.
Jep. Mun yhdessä työpaikassani kiusattu oli aina se uusin, tai esim. perhevapailta palannut tyyppi.
Kun lähdin, tiesin heti, kenestä tulee seuraava kiusattu.
Olin oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata koskaan polttaa siltoja. Sitä ei tiedä ikinä ketä kohtaa tulevissa työpaikoissa. Tosin itseäni jäi vuosiksi kaivelemaan yksi entinen pomo. Olin nuori ja hän vanhapiika. Kyykytti mua jatkuvasti. Suuttui, kun irtisanouduin ja sain uuden työpaikan. Hän sanoi, ivallisesti ” kauanko aiot viihtyä uudessa työssä”
Toivoin aina et törmäisin tähän kääkkään, et pääsisin sanomaan ”että 20 v oon nyt viihtyny”
Onko se nyt siltojen polttamista jos asiallisesti kertoo esimiehelle että henkilö x on kiusaaja?
Paras "kosto" on eettisesti ja onnellisena eletty oma elämä. Muuhun ei tosiaan kannata vajota. Itse mulla oli kerran pomo, joka ei ollut tasapuolinen tai kovinkaan hyvin ihmisiä ymmärtävä/kohtaava. Loppuaikana olin yhtä hymyä ja kohteliaisuutta kaikille, vaikka hän oli "puukottanut mua tavallaan selkään". Joskus näin hänet iltalenkillä ja käperryin oikein tiukasti ihanan mieheni kainaloon (ennen kuin hän näki minut, ehdin valmistautua) ja vähän pussailinkin miestäni. Tämä pomo oli itse eronnut. Sain siinä kohtaamisessa riittävän koston. Hassua ehkä, mutta mulle tärkeetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oravanpyörärahvas on yhdyssana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se nyt siltojen polttamista jos asiallisesti kertoo esimiehelle että henkilö x on kiusaaja?
Ei ole, mutta sisäistin tuon ” kosto” muuksi. Tietysti kaikesta voi puhua asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
AINA joku tuntee jonkun joka on tuttu just sen kanssa...ja se taas sen jna niin edelleen! Et pääse eroon hankalan ihmisen maiseesta kun alat kostamaan!
Katoppa vaikka FB,etsi randomista kaverin kaverin kaveri,niin taatusti löytyy "kolme yhteistä ystävää".
Jos sulla on jotkut lähtökahvit tms., kirjoita pieni humoristinen puhe, jossa sanot jotain kivaa jokaisesta työkaverista nimellä. Tyyliin: ”Hanna, sun kanssa raskaatkin päivät sujui kuin siivillä” ja ”Elina, sinun iloista nauruasi en unohda koskaan”.
Tästä kiusaajasta sanot sitten esim. ”Pirkko, sinuakaan en muistele pahalla, vaikka välillä olikin aika rankkaa.”
Minkä takia niin moni on täällä kiusaajan puolella ja nälvii kiusattua? En yhtään ihmettele, miten lasten kiusaamiskierteitä ei saada katkeamaan kun niin monella aikuisellakin on kieroutunut tarve mollata toisten sortamaan ihmistä ja saa tästä varmaan vielä jotain sairasta mielihyvää.
Kyllä kusip**lle on täysi oikeus antaa samalla mitalla takaisin, etenkin kun on viimeiset ajat töissä sulla ja ei siellä mitään menetettävää. Ei tuollaiset toisten jyrääjät opi muuta kun siten, että joku pistää ne oikeasti kunnolla kuriin.