Elisa nostaa parin kk välein sähköpostin hintaa eurolla.
alunpitäen hinta sopimusta tehdessä oli 1,99e ja se oli itselle ok. monien euron lisäysten jälkeen hinta on nyt 5,99e/kk pelkästä sähköpostilaatikosta.
Miten voi olla mahdollista että yritys nostelee palvelun hintaa omien halujen mukaisesti? Mitään ilmoitusta hintojen noususta en saa sähköpostiini enkä mitään perustelua korotukselle. Jos olen tehnyt sopimuksen 1,99 eurosta niin miten yritys voi vaan tehdä näin? Eikö laki tule avuksi tässä tilanteessa?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
No, miksi käytät sitä? Ilmaisia on tarjolla pilvin pimein.
Ei tuo ole kysymys eikä mikään. Mutta jos pitää vastata niin siksi että siihen on rekisteröity useita kymmeniä palveluita ja niiden vaihtaminen olisi työlästä. Voisitko nyt palata alkuperäiseen kysymykseen että miten yritys voi nostaa palvelun hintaa ilman hinta muutos ilmoitusta ja omien halujensa mukaan vaivihkaa? Eihän mistään tulisi mitään jos joka yritys toimisi näin.
Elisa on myös tehnyt tarpeettomien palvelujen irtisanomisesta tarkoituksella hankalaa. Jos ostat sieltä jotain, saat aina sopimuksen mukana kaupanpäällisiä pakollisina.
Sun pitää erikseen luoda omaelisaan ja vaikka minne käyttäjätunnukset, jotta voit käydä irtisanomassa nämä ns lisäpalvelut tarjousaikana. Sielläpä se ei sitten onnistukaan, joten sinut ohjataan tekoäly-chättiin, joka ohjaa sut täsmälleen samaan paikkaan joka kerta uudestaan. Ihmis-chätti on vain tietyn aikaa auttamassa, joten joudut soittamaan maksulliseen puhelinpalveluun.
Ainoa, mikä niiltä sujuu, on turhanpäiväisistä "palveluista" laskuttaminen.
Sen takia se nostaa kun muut lähtevät niin teitä maksajia on aina vaan vähemmän ja vähemmän mutta voittoa tavoitellaan aina vaan enemmän ja enemmän.
Hur smart är man om man har Elisas abonnemang?
Vierailija kirjoitti:
Sen takia se nostaa kun muut lähtevät niin teitä maksajia on aina vaan vähemmän ja vähemmän mutta voittoa tavoitellaan aina vaan enemmän ja enemmän.
En minä kysy että minkä vuoksi hintoja nostetaan vaan onko tuo laillista.
Ihme kun sain Elisalta vielä latausliittymän puhelimeen jossa maksan vain käytöstä ilman kuukausimaksuja.
Kyllä mä niistä olen aina ilmoituksen saanut. Itse tein sopimuksen aikanani ilmaisesta palvelusta :)
Oma domain+hotelli alkaa olla samoissa hinnoissa, kohta vaihdan.
Kyllä minä sain sähköpostiini sen ilmoituksen hinnan nostosta. Ja lopetin käyttämisen.
Aijai, isälläni on entinen nic-sähköposti joka siirtyi Elisalle ja alkoi siitä rahastamaan. Itselläkin oli mutta vaihdoin googleen, olihan se pirullinen prosessi vaihtaa sähköposti ja koettaa muistaa missä kaikkialla sitä on käyttänyt, jotain unohtuikin enkä enää pääse vanhalla sähköpostilla kirjautumaan jos en muista salasanaa.
Vierailija kirjoitti:
No, miksi käytät sitä? Ilmaisia on tarjolla pilvin pimein.
Tarjolla on myös maksullisia sähköposteja, jotka tarjoaa rahalle todellista vastinetta: sellaista yksityisyyttä, josta Gmailin sun muiden käyttäjät voi vain haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia se nostaa kun muut lähtevät niin teitä maksajia on aina vaan vähemmän ja vähemmän mutta voittoa tavoitellaan aina vaan enemmän ja enemmän.
En minä kysy että minkä vuoksi hintoja nostetaan vaan onko tuo laillista.
Tietysti se on laillista. Markkinatalous. Ei se ole tyhmä, joka pyytää liikaa...
Jätä se. Ota joku muu jos nappaa. On gmail. On myös ilmaisista lista.
Sähköpostiosoite saa maksaa vaikka tuhansia euroja kuussa. Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sain sähköpostiini sen ilmoituksen hinnan nostosta. Ja lopetin käyttämisen.
Ai sait nyt lokakuun hinnan jälkeisestä 5,05 euron hinnasta korotus ilmoituksen?
Vierailija kirjoitti:
Sähköpostiosoite saa maksaa vaikka tuhansia euroja kuussa. Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa...
Niin mutta hintaa ei voi muuttaa kesken tilauksen?
Suosittelen e-laskutusta. Kaikki laskut suoraan verkkopankkiisi.
Samanlaisella monopolilla kuin sähkönsiirto on helppo rahastaa, kun väki ei kovin helpolla lähde vaihtamaan sähköpostiaan joka on nykyään tuikitärkeä ja hankala vaihtaa kun kauhea homma ja siinä menisi kaikki uusiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, miksi käytät sitä? Ilmaisia on tarjolla pilvin pimein.
Ei tuo ole kysymys eikä mikään. Mutta jos pitää vastata niin siksi että siihen on rekisteröity useita kymmeniä palveluita ja niiden vaihtaminen olisi työlästä. Voisitko nyt palata alkuperäiseen kysymykseen että miten yritys voi nostaa palvelun hintaa ilman hinta muutos ilmoitusta ja omien halujensa mukaan vaivihkaa? Eihän mistään tulisi mitään jos joka yritys toimisi näin.
Hui kamalaa! Miksi et tee työtä vaan laiskottelet?
Yritys saa nostaa hintojaan jos palvelu on sellainen josta haluavat eroon. Sama paperilaskuissa, moni veloittaa niistä ja hinnat nousevat kokoajan.
Sähköposti ei kuulu operaattorille. Elät vielä -90 luvulla kun käytät operaattorin sähköpostia.
Ilmaisia on maailman täynnä jotka ovat tuhat kertaa parempia kuin tuo Elisan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköpostiosoite saa maksaa vaikka tuhansia euroja kuussa. Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa...
Niin mutta hintaa ei voi muuttaa kesken tilauksen?
Voi muuttaa. Kuullut netflixistä, youtubesta yms. jotka nostavat hintaa aina kun tarvii? Ilmoittavat asiasta vähintään kuukauden etukäteen.
No, miksi käytät sitä? Ilmaisia on tarjolla pilvin pimein.