Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinipoika lipsuu synkälle puolelle.

Vierailija
18.08.2014 |

En tiedä miten toimia, kaikki jutut ovat kuulemma "läppää". Silti samanhenkiset mustanpuhuvat nettikaverit kasvattavat merkitystään jatkuvasti, ja kaikki kiinnostuksen kohteet ovat synkkiä ja mustanpuhuvia. Puhumattakaan viiltelyjäljen näköisistä arvista, jotka myöskin ovat vain "läppää"...

Ihan hyväntuulinen poika enimmäkseen on, koulussa on seuraa ja koulu lähti sujumaan mukavasti. Uskaltaako tilannetta seurailla vai pitäisikö poika saada jotenkin raiteilleen? Miten??

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa vakavasti. Mutta mitä tehdä siinäpä pulma.

Vierailija
2/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sisäinen tuska ajaa toisten samanlaisten seuraan. Tuo tuska pitäisi saada käsiteltyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna hakisin apua, jostakin ( en osaa sanoa että mistä).. :/ itse yläasteikäisenä viiltelin, sanoin kaikille et emmä nyt tosissaan viiltele, vaikka oikeesti niin tein! Onneksi vanhempani ottovat yhteyttä kouluterkkariin, ja pääsin hänen luo purkamaan pahaa oloani.. Teinin viiltely sattaa olla hätähuuto, ei ehkä osaa puhua tunteistaan ja/tai ahdistuksesta.

Voimia sinnepäin!

Vierailija
4/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No netti kielto? Tarvittaessa ihan tietokoneen piuhoja pois ettei pääse sinne ja puhelinliittymä netittömäksi, yhteys kouluterkkaan/kuraattoriin. Eihän se nyt mitään läppää ole jos ihminen viiltelemällä satuttaa itseään?!

Vierailija
5/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, vetoaa siihen että onko duudsonitkin muka itsetuhoisia ja masentuneita? Ja tavallaan ymmärrän pointin, poika on pienenäkin ollut sellainen vallaton viikari joka on hypännyt nakuna katolta lumihankeen, ihan kokeillakseen miltä se tuntuu. Musiikistahan tämä kaikki lähtee, metallimusiikissa dark side on aika vaikuttava teema. Poika voisi hyvin tehdä Ozzyt, purra lepakolta pään poikki. Mutta onko se huumoria vai jotain sairasta?

ap

Vierailija
6/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten se on vaan läppää, laita pojalle suklaabanaanipirtelö ja kerro että olet huolissasi kun et ymmärrä.

Vierailija
7/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:38"]

tai sitten se on vaan läppää, laita pojalle suklaabanaanipirtelö ja kerro että olet huolissasi kun et ymmärrä.

[/quote]

No näin olen tähän asti tehnytkin. Mutta homma menee vain pidemmälle kokoajan.

ap

Vierailija
8/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan läpäl !

Vierailija
9/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa mitä tekee uskovainen kummitäti? Sulkee pojan elämästään. Todella kristittyä, kummilapsi on hukassa elämässään, ja se jonka kuuluisi johdattaa oikealle tielle, katkaisee välit väärien kiinnostuksen kohteiden vuoksi. Mitään pahaahan poika ei ole missään vaiheessa tehnyt.

Vierailija
10/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiltelyyn tulee puuttua heti, se ei ole vain jotain "läppää". Ota yhteys koulunterkkariin tai terveyskeskukseen ja hae apua. Kukaan ei viiltele huvikseen.

Vierailija
11/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Come to the dark side- we have the cookies.

Vierailija
12/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiltelyn vuoksi - ja muutenkin - on tilattu aika psykologille. Mutta se on vasta ensi kuussa. Siiihen asti se on kai odotettava ja oltava läsnä.

ap

Vierailija
13/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

musiikista kaikki lähtee?!et nyt oo tosissas..ei musiikki tee kenestäkää viiltelijää jne.vai miksi sitte suuri osaa metalli musan kuuntelijoista ei viiltele itseään?80-luvulla syytettii videoita teinien turmelemisesta..eiköhä ne syyt ole nyt jossain ihan muualla?helppo syyttää musiikkia eikä esim kasvatusta jne.

Vierailija
14/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se musiikki ja synkät vaatteet taikka aatteet vaan viiltely. Jos alkaa tekoihin jotka tuhoisia niin se on huolestuttavaa. Jotkut gootti ihmiset on hyvin kunnollisia.

Vierailija
15/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syytä musiikkia, vaan tarkoitan että hänellä on paha olo, ja on löytänyt musiikista kanavan ilmaista tunteitaan. Ilmaisin itseäni huonosti. Pointtini on, että ahdistusta voi lietsoa samanhenkisen nettikamut ja raskas musiikki. Missä oltaisiin ilman musiikkia tai nettikamuja jotka ymmärtävät, en tiedä. En ole niin vakuuttunut että parannusta tapahtuisi kieltämällä yhteydenpito siihen ainoaan porukkaan joka häntä ymmärtää. Saatika olotilaa helpottavaa taiteenmuotoon.

Eli en tosiaan tiedä mitä tehdä.

Vierailija
16/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojalla kavereita tai harrastusta missä tulee sos.kontakteja? Musiikki ei aiheuta ahdistusta, päin vastoin. Viiltely ei ole läppää, on itsensä vahingoittamista ja siinä mielessä ikävä tapa, että siihen jää koukkuun. Hyvä että olette puuttuneet tilanteeseen.

Vierailija
17/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pari ystävää oikeassakin elämässä. Sosiaalisia harrastuksia ei ole, muita harrastuksia kyllä.

Vierailija
18/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun porukat koitti eristää mut mun uudesta kaveriporukasta, johon tutustuin netin kautta silloin kun viiltelin. Se oli iso virhe. Porukat kait kuvitteli et just tää porukka lietso mun viiltelyä ja masennusta, vaikka ne just autto mut pääsee niistä pois. Aloin kapinoimaan ja porukat sit luovuttivatkin jossain kohtaan. Mulle metallimusiikki ja tää uus kaveriporukka just autto pääsee viiltelystä ulos, nyt olenkin seurustellut jo 2v mun kaheriporukassa olevan pojan kanssa :)

t. teini

Vierailija
19/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitä viiltelyä sitten aiheutti? yksinäisyys?

Juttelitko asiasta vanhemmillesi? Vai oliko ne vaan niiiiiiin ärsyttäviä ja tyhmiä, ettei niille voinut mitään puhua? Mutta onneksi olet nyt päässyt yli viiltelystä ja masistelusta. Aikuiseksi kasvaminen ei todellakaan ole aina helppoa. Tsemppiä sinulle.

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:50"]

Mun porukat koitti eristää mut mun uudesta kaveriporukasta, johon tutustuin netin kautta silloin kun viiltelin. Se oli iso virhe. Porukat kait kuvitteli et just tää porukka lietso mun viiltelyä ja masennusta, vaikka ne just autto mut pääsee niistä pois. Aloin kapinoimaan ja porukat sit luovuttivatkin jossain kohtaan. Mulle metallimusiikki ja tää uus kaveriporukka just autto pääsee viiltelystä ulos, nyt olenkin seurustellut jo 2v mun kaheriporukassa olevan pojan kanssa :)

t. teini

[/quote]

Vierailija
20/23 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:50"]

t. teini

[/quote]

Kiitos, annoit ajattelemisen aihetta. T. ap