Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään muita ihmisiä? Onko muita?

Vierailija
18.08.2014 |

Siis vaikea selittää tätä ongelmaa. Olen töissä ja vielä asiakaspalvelussa. En osaa small talkia ja olen varmaan vähän töksäyttelevä. Yritän olla kuitenkinmahdollisimman ystävällinen ja kohtelias. En vain osaa turista niitä näitä. Mikä avuksi? Pelkään myös naapureita, jos heille joutuu juttelemaan. Pelkään myös työkavereita ja heille juttelemista ja kahvihuoneessa en edes käy. En osaa sosiaalisia suhteita luoda tai olla sosiaalinen. Olen introvertti. Tunnen vaan että en löydä paikkaani tässä maailmassa. Tuntuu kuin pitäisi muuttua ja olla toisenlainen. Mitä tehdä? Terapiassa olen käynyt mutta ei hyötyä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pelkäsin inhottavia ihmisiä, mutta olen saanut sen verran siedätyshoitoa etten ihan heti hätkähdä. Kusipäistä nyt ei tarvitse välittää ellei joudu juurikin työelämässä heidän kanssaan tekemisiin. Tuntemattomien ihmisten kanssa voi jutella vaikka uutisista, liikunnasta, harrastuksista tai säästä. Itse olen myös introvertti ja tarvitsen taukoa ihmisistä välillä. Siksi kotona harvoin lappaa vieraita. Ulos voin kyllä lähteä kaverin kanssa.

Vierailija
2/7 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:55"]Ennen pelkäsin inhottavia ihmisiä, mutta olen saanut sen verran siedätyshoitoa etten ihan heti hätkähdä. Kusipäistä nyt ei tarvitse välittää ellei joudu juurikin työelämässä heidän kanssaan tekemisiin. Tuntemattomien ihmisten kanssa voi jutella vaikka uutisista, liikunnasta, harrastuksista tai säästä. Itse olen myös introvertti ja tarvitsen taukoa ihmisistä välillä. Siksi kotona harvoin lappaa vieraita. Ulos voin kyllä lähteä kaverin kanssa.

[/quote]

Itse pelkään voimakaatahtoisia ja myös ilkeitä ihmisiä. Olen entinen kiusattu, varmaan nykyäänkin. Eniten häiritsee etten halua käydä muiden kanssa kahvihuoneessa enää. Sain kerran paniikki/ahdistus kohtauksen siellä ja se hävettää. En vain voi mennä sinne. Siitä tullut musta peikko mieleeni. Olen myös vapaa-ajalla hyvin eristäytyvä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/7 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan erityisherkkä. Sille varmaan ei voi tehdä mitään? Hävettää olla tälläinen. :(

Ap

Vierailija
5/7 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:38"]

Olen varmaan erityisherkkä. Sille varmaan ei voi tehdä mitään? Hävettää olla tälläinen. :(

Ap

[/quote]

Tutustu tuohon erityisherkkyyteen. Siitä on kirjoitettu kirjojakin. Kun ymmärrät mistä on kyse niin et edes halua olla tavallainen ;) Joo, elämä herkkänä saattaa olla vähän vaikeaa välillä, mutta siinä herkkyydessä on paljon hyviä puolia.

Vierailija
6/7 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:38"]Olen varmaan erityisherkkä. Sille varmaan ei voi tehdä mitään? Hävettää olla tälläinen. :(

Ap

[/quote]

Älä missään nimessä häpeä itseäsi, vaan opettele rakastamaan itseäsi sellaisena kuin olet! Jokainen ihminen on omanlaisensa, ja se on rikkautta.. :)

Vierailija
7/7 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen kuin ap, mutta minä en koe sitä miksikään ongelmaksi. Minulla onneksi on työkin valittu luonteen mukaan: ei tietokoneella koodatessa tarvi osata small talkia eikä olla sosiaalinen. Ehkä siksi tunnen itseni hyvin onnelliseksi vaikka pelkäänkin ihmisiä. Kun en minä niiden seuraa edes halua, joten mitä sillä väliä etten sitä uskaltaisikaan hankkia.