Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies tuhlaa rahamme

Vierailija
18.08.2014 |

Ongelma otsikossa. Tää on koko ajan pahenemaan päin. Meillä yhteiset rahat, asuntovelkaa ja lapsia 2. Mies harrastaa erästä moottoriurheiluun rinnastettavaa lajia, ei mitään amiskarvanoppatuunausta. Tähän tuhlaa kyselemättä tuhansia vuodessa. Olen äitiyspäivärahalla, n 1000e/kk, miehen tulot n 1800e/kk nettona. Meillä on koko ajan tiukkaa, kun juokseva meno harrastuksesta on kuukaudessa n 250 plus muuta pientä. Ja kyllä, meillä on autovelkaa, mies on kuluttanut visansa luottorajan tappiin, hällä on myös pari muuta velkaa joista tulee yhteensä n 500e/kk. Asuntolaina, miehen velat ja harrastuskulut ovat kuukaudessa siis yhteensä n 1300e. Ja juu, tästähän luulisi jäävän mukavan summan elämiseen ja laskuihin, mutta kun pitää olla lehtiä, maksukanavia, sitten tietenkin vakuutusmaksut, sähkölaskut, vesilaskut, jätehuollot yms. Näiden jälkeen jää kuukaudessa käteen n 800-1000e. Tästä ruoat, bensat ja muut kulut. Jäisi "hurvituksiin" eli vaatteisiin ja lemmikeihin n 100-300 e/kk.

Noh, hyvinhän tuolla elelisi, kylläkin ns kädestä suuhun, mutta ilman että tarvii miettiä millä vaatettaa lapset, voi käydä silloin tällöin kampaajalla ja mieskin saisi käyttää rahaa ylimääräisiin tarpeisiin. Mutta. Mies ei kysele, vaan pistää ylimääräiset rahat haisemaan milloin mihinkin osaan, mitä harrastukseensa tarvii. Nämä nyt ei ole koskaan mitään halpoja. Tai sitten ostaa kysymättä lisää osamaksulla, viimeksi ei välttämättömät mitkälie akselit 1000e. Eikä kertonut mulle etukäteen.

Oon niin vihainen, aiemminkin uhannut tilien eriyttämisellä ja jopa erolla, mies pahoillaan ostoistaan muttei kauaa. Lupaa aina ettei enää osta kysymättä mitään. Viimeksi kyseli mahdollisuudesta laittaa nuo akselit, sanoin suoraan ettei ole rahaa kun pitäisi alkaa talvivaatetus lapsille hankkimaan. Ei puhunut enää mitään akseleista, oli ymmärtävinään ja kas, meni viikko, niin akselit pihassa. Nyt sitten taitaa jäädä lasten talvikutert hankkimatta, viimevuotiset ei mahdu tai sit joudun mäkin turvautuun osamaksuihin, joihin en haluaisi.

Onko tuo normaalia käytöstä aikuiselta mieheltä, tuhlataan kaikki "ylijäävä" kyselemättä? Mä en ole vuoteen päässyt kampaajalle, puoleen vuoteen hierojalle ja vaatteita oon ostanut viimeks 2 vuotta sitten, äitiysvaatteita. Lapsille varaa ostaa harvoin mitään. Onneksi saatu paljon sisävaatteita käytettynä..

Mitä mä teen tuommoisen miehen kanssa? Erota en välttämättä haluaisi, mutta alan kypsyä tähän kitumiseen.. tilitkö erilleen, keinolla millä hyvänsä?

Kommentit (326)

Vierailija
1/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 11:51"]

Ongelma otsikossa. Tää on koko ajan pahenemaan päin. Meillä yhteiset rahat, asuntovelkaa ja lapsia 2. Mies harrastaa erästä moottoriurheiluun rinnastettavaa lajia, ei mitään amiskarvanoppatuunausta. Tähän tuhlaa kyselemättä tuhansia vuodessa. Olen äitiyspäivärahalla, n 1000e/kk, miehen tulot n 1800e/kk nettona. Meillä on koko ajan tiukkaa, kun juokseva meno harrastuksesta on kuukaudessa n 250 plus muuta pientä. Ja kyllä, meillä on autovelkaa, mies on kuluttanut visansa luottorajan tappiin, hällä on myös pari muuta velkaa joista tulee yhteensä n 500e/kk. Asuntolaina, miehen velat ja harrastuskulut ovat kuukaudessa siis yhteensä n 1300e. Ja juu, tästähän luulisi jäävän mukavan summan elämiseen ja laskuihin, mutta kun pitää olla lehtiä, maksukanavia, sitten tietenkin vakuutusmaksut, sähkölaskut, vesilaskut, jätehuollot yms. Näiden jälkeen jää kuukaudessa käteen n 800-1000e. Tästä ruoat, bensat ja muut kulut. Jäisi "hurvituksiin" eli vaatteisiin ja lemmikeihin n 100-300 e/kk.

Noh, hyvinhän tuolla elelisi, kylläkin ns kädestä suuhun, mutta ilman että tarvii miettiä millä vaatettaa lapset, voi käydä silloin tällöin kampaajalla ja mieskin saisi käyttää rahaa ylimääräisiin tarpeisiin. Mutta. Mies ei kysele, vaan pistää ylimääräiset rahat haisemaan milloin mihinkin osaan, mitä harrastukseensa tarvii. Nämä nyt ei ole koskaan mitään halpoja. Tai sitten ostaa kysymättä lisää osamaksulla, viimeksi ei välttämättömät mitkälie akselit 1000e. Eikä kertonut mulle etukäteen.

Oon niin vihainen, aiemminkin uhannut tilien eriyttämisellä ja jopa erolla, mies pahoillaan ostoistaan muttei kauaa. Lupaa aina ettei enää osta kysymättä mitään. Viimeksi kyseli mahdollisuudesta laittaa nuo akselit, sanoin suoraan ettei ole rahaa kun pitäisi alkaa talvivaatetus lapsille hankkimaan. Ei puhunut enää mitään akseleista, oli ymmärtävinään ja kas, meni viikko, niin akselit pihassa. Nyt sitten taitaa jäädä lasten talvikutert hankkimatta, viimevuotiset ei mahdu tai sit joudun mäkin turvautuun osamaksuihin, joihin en haluaisi.

Onko tuo normaalia käytöstä aikuiselta mieheltä, tuhlataan kaikki "ylijäävä" kyselemättä? Mä en ole vuoteen päässyt kampaajalle, puoleen vuoteen hierojalle ja vaatteita oon ostanut viimeks 2 vuotta sitten, äitiysvaatteita. Lapsille varaa ostaa harvoin mitään. Onneksi saatu paljon sisävaatteita käytettynä..

Mitä mä teen tuommoisen miehen kanssa? Erota en välttämättä haluaisi, mutta alan kypsyä tähän kitumiseen.. tilitkö erilleen, keinolla millä hyvänsä?

[/quote]  miehesi saa enemmän rahaa kun sinä. eikö riitä kun kumpikin maksaa omat laskut ja yhteiset puoleksi. Itse oon tarkka että kukin maksaa omat laskut ja yhteiset puokkiin ja mitä jää ylimääräistä se on sitten sen keneltä jää. Eritilit tietenkin. 

Vierailija
2/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:53"]

Mies aiemmin uhkasi myös, että jos erotaan, hän ei maksa elareita vaan ottaa lapset (3v ja 8kk) viikko-viikko -systeemillä.Ap

Ei tuo ole uhkaus, se on lupaus. Jos tuo toteutuisi, sinä säästäisit huomattavasti lasten kuluissa, koska olisit vastuussa vain puolesta. Sinuna olisin tyytyväinen että mies on valmis kantamaan oman vastuunsa lapsista.

Tosin epäilen onko miehestä siihen. Taitaa puhua pötyä tarkoitushakuisesti, kuvitellen pelästyttävänsä sinut ruotuun.

Onhan näitä vuoroviikkohoitajia, jotka eivät hanki lapselle yhtään mitään, ainoastaan ruuat hoitoviikoiksi. Eli mies jäisi siinäkin voittajaksi. Tosin hän ei hoksannut, että hoitoviikoina ei leikitä omia autoleikkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 14:14"]

Tarkoitat, että mies uhkaa ottaa lapset ja hoitaa ne huonosti, esim. jättää vaipat viikoksi vaihtamatta(!). Ei kukaan isä tee, jos ei ole pahasti mt-ongelmainen. Pelkäät turhaan ja ammut samalla itseäsi jalkaan.

Eron tullen vaan lapset joka toiseksi viikoksi miehelle ja luotat että hoitaa ne niin kuin vanhemman kuuluu. Äläkä sorru siihen, että vain sinun tapasi hoitaa olisi ainoa oikea! Sinuna edellyttäisin mieheltä omien lastensa hoitamista. Ja hän on siihen valmis omien sanojensa mukaan, joten ainoa este olet sinä itse.

27

[/quote]

Isä joka ei ole edes halunnut osallistua lastenhoitoon, ei varmaankaan yhtäkkiä muutu kelpo isäksi. Vaipat varmaan vaihtuvat, mutta lastenhoito on pääasiassa jotain muutakin kuin puhtaanapidosta ja ruokailusta huolehtimista.

Vierailija
4/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normaalia. Mie stienaa, mies tuhlaa. Tietty nainen tahtoo, että mies tienaisi ja hän tuhlaisi, mutta ei se kulta nyt vaan niin mene.

Vierailija
5/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta tilit erilleen. Se on vähintä, kun mies ei kerran hallitse rahankäyttöä. Älä odota enää yhtään, tilanne on vakava.

Vierailija
6/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaa nyt hyvä ihminen selustasi! Tili erikseen ja säästä kaikesta mistä voit pahan päivänvaralle. Mies voi päättää esim. erosta ja sitten sinulla onkin pelkät velat niskassasi jne

Vierailija
7/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule meillä on sama tilanne, mutta toisinpäin. Jos mulla yksi harrastus on, niin kyllähän siitä joutuu jotain maksamaankin. Helekutti, minä maksan kaiken: miehen kodin, ruuat, vaattet, samoin lasten. Minut pitää hengissä tämä minun harrastukseni josta myös maksetaan hieman palkkaa!

Kyllä todellakin sijoitan rahaa sinne mihin parhaaksi katson! Jos mies jotain tarvitsee, kysyköön minulta. Sitten mietitään mitä tehdään.

Vierailija
8/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä velka- ja/tai avioliittoneuvojaan. Noilla summilla näkisin, että miehestäsi tulee vielä luottotiedoton ja sinullakin on riski, jos ei ole puskurirahastoa asumiseen ym välttämättömään myös sinun nimissäsi oleviin laskuihin.

Lasten menot tulevat kasvamaan huimasti, kun ikää tulee vähän lisää. Miehelle pitää puhua jo nyt kaikesta tästä tai ette tule selvämään. Miehen on pakko lopettaa kallis harrastuksesna tai hankittava lisätienestiä sitä varten. Ero on se mahdollinen ratkaisu, jos tilanne menee siihen, että elämämästäsi tulee hyvin niukkaa ja vain miehellä on varaa harrastaa. Vetää helposti naisen synkeäksikin tällainen ja sitten mies vain syyttää, että täytyy harrastaa, kun ei kestä vaimoaan, vaikka syy olisi juuri hänen kulutuksessaan. Vaikea kierre. On tärkeää nostaa esille syy miksi on väsynyt ja synkkä.

Vierailija
9/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis musta olis ihanteellista jos esim saisin käydä kampaajalla kerta kolmessa kuukaudessa, lapsille tarvittavaa vaatetta kerta kolmessa kuussa ja mies voisi sitten käyttää tai säästää joka kolmannen kuun "ylimääräiset". Näitä hänen osamaksujaan maksellaan nyt n 200e/kk.. plus hänen harrastuksensa. Mulla ei ole tän takia varaa harrastaa mitään, mikä veisi yli 10e/kk. Saati sitten lapsilla.. tämmöistä ei ollut lasten hankinnan aikaan näin pahana, koko ajan pahenee tuo miehen tuhlailu. Vaikka tietää, että lapset tarvitsevat esim noita ulkovaatteita.. en haluaisi mitään halpoja kirpparipukujakaan ostaa, koska haluan lapsilla olevan lämmin koko talven ja näistä käytetyistä ei ole liikkuvalke lapselle kestotakuuta. Minä en siis tuhlaa muuhun kuin ruokaan, nyt ostin itselleni jopa hiusvärin 4kk tauon jälkeen. Siinä mun tuhlaukset.. Ruokakauppaan tuhlaan n 100e/vko, onneksi saa vielä monipuolista ruokaa lapsille tuolla rahalla. Mä vaan jotenkin koen suurta vääryyttä, kun edes lapset ei saa mitään juuri koskaan.

Ap

Vierailija
10/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta laskujen maksamisen jälkeen ruokaan yms. ja itsellesi ja lapsillesi sieltä tililtä rahaa käteisenä ja jätä vaan sen verran kun jää miehelle ylimääräiseen käytettäväksi.

Vierailija
11/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 17:27"]

Noh, edelleenkin, tää rahankäyttökuvio on menny tähän vasta nyt kuluneen vuoden aikana, aiemmin ei ollut ongelmia. Lastenhoidosta oon aatellu, ja mieskun myöntänyt, että ei oikein osaa pienten kanssa olla. Olen siis tullut tulokseen, että alkaa ottaa isommasta vasta vastuuta, niin kuin hiljalkeen tehnytkin. Kodinhoidosta, noh, mä olen kotona, joten eikös päävastuu kuitenkin mulle kuulu..? Vai olenko mä teidän muiden mielestä ihan tossu? Itse en hirveästi ole edes jaksanut miettiä tätä kuviota, kun toisaalta kivampi että mies ei juuri ole kotona sotkemassa (meidän siisteyskäsityksetkin on nykyään ihan erit). Ootteko osa siis sitä mieltä, että ero olisi (mun kannalta) paras ratkaisu? Mä oon nyt ihan hämmennyksissä..

Ap

[/quote]

Ero on huono ratkaisu.

Sun oloa helpottaisi jo se, että tietäisit vaikka jo ens tilin saatuasi, että jeee, nyt on rahaa lasten loppuvuoden vaatteisiin, ei huolta. Sekin helpottaa kummasti.

Mun ex-mieheni on antelias ihminen, joka ajattelee ensisijaisesti muita ja sitten vasta itseään. Jossain kohtaa sille tuli sellainen vaihe, että se teki tuota samaa kuin sun miehesi eli lähti lennosta kävelemään, ettei tarvinut jäädä lapsen kanssa kahdestaan kotiin. Ja rahoistakin rupesi nihveltämään. Nää saattaa olla jotain murrosvaiheita, sinuna katselisin tilannetta, mutta huolehtisin silti omasta selustasta samalla.

Ja tietty hoitovastuu on enemmän sinulla, koska olet kotona päivät.

Vierailija
12/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti eri rahat, ei tuosta muuten tule mitään. Rahat menee, luottotiedot menee ja parisuhde menee. Tuo on täyttä vääryyttä ensisijaisesti lapsianne kohtaan.

Minullakin on harrastuksiinsa todella paljon tuhlaava (ja muutenkin höveli rahan kanssa) mies, ja olisimme eronneet jo kauan sitten jos rahamme olisivat yhteiset.

Avatkaa yhteinen tili jonne menee kummankin tuloista sama prosenttiosuus, ja laskette että sillä rahalla todella saa perheen ruuat, sähkölaskut, vessapaperit ja lasten vaatteet. Lopuilla teette kumpikin mitä haluatte. Sinä käyt kampaajalla ja mies laittaa harrastukseensa, esim. Ja lasten ulkohaalari ei tosiaan ole mikään äidin harrastus, sellaisten pitää mennä yhteiseltä tililtä.

Vierailija
13/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu niin mäkin miehelle sanoin, että tuskin saa edes joka toinen vklp kun ei ole tähänkään mennessä hoitanut yön yli. Ja kun lapset on niin pieniäkin vielä. Mut mikä mut nyt herätti, on se, että niin moni pitää tätä tilannetta ihan kauheena. En oo ite ajatellut sitä kuin luultavasti vain näiden vaaleanpunaisten lasien läpi..

Ja puolustuksekseni voin sanoa näille jotka mua väittää loiseläjäksi, että ennen lapsen saantia tienasin enemmän kuin mies. Vai kuinka moni loiseläjä saa n 1000e/kk käteen äitiyslomalla..

Toki mä soisin miehelle hänen harrastuksensa, ja rahaa niihin, mutta kun pitää elää sen takia jatkuvasti yli varojensa tai kituittaa, niin menee mullakin ymmärrys.

Ap

Vierailija
14/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ehdi tekemään tuota käteisnostoa, automaatti niin kaukana ettei kahden kanssa pääse niin pitkälle ilman autoa. Nytkin laskuja rästissä kun mies tuhlasi harrastusmatkaansa miltei 800e.. alan olla lopussa ainaisen kituuttamisen vuoksi. Ruokarahatki ollu vähissä tuon takia. Oon kyllä laskenut jo, että pärjäisin älyttömän hyvin yksin lasten kanssa, talo tietenkin huolettaa. Meille jäisi lainanmaksujen, vuokrien yms jälkeen n 800e/kk ruokaan ja vaatteisiin ja muuhun ylimääräiseen. Minusta tuo olisi hyvin tähän tilanteeseen verrattuna, ruokiin menisi kahden lapsen kanssa 400e/kk ja loput säästöön ja käyttöön tarpeen mukaan. En tiedä , masentunutkin taidan jo olla tämän jatkuvan rahapulan vuoksi.. vaikka näillä tuloilla pitäisi pystyä elämään normaalia elämää ilman kituuttamista! Mies ei suostu harrastuksestaan luopumaan.

Ap

Vierailija
15/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat erilliset tilit on viisas ratkaisu, yhteinen tili ei teillä toimi, ja sinun on ruvettava taloudenhoitajaksi. Sen lisäksi tarvitsette avioehdon, siltä varalta, että mies ylivelkaantuu ja esim. sinulle tulee perintöä/lottovoitto tms. jostain, jolloin sinun ei mahdollisessa erossa tarvitse maksaa tasinkoa miehelle. Älä ajattele vain siltä kannalta, että sinä otat eron, vaan myös siltä kannalta, että jos mies autoharrastuksensa parissa kuolee vaikka, (tunkki vaikka pettää ja mies jää auton alle, isälleni on käynyt näin ja kylkiluut ja rintalasta murtui) velat tulevat vielä sinun ja lasten maksettaviksi. Onko lasten eduksi otettu henkivakuutus? Se on fiksuuttta.

Tarvitsette tilin, johon miehellä ei ole käyttöoikeutta. Lakkauttakaa lehdet ja maksukanavat, turhanpäiväistä menoa, ne on ihan helpointa lakkauttaa ensin. Teidän pitäisi sopia, että tilipäivänä mies laittaa tilillesi rahaa juokseviin menoihin esim. 1300 euroa. Sinä hoidat ne menot.  Loppu jää hänelle. Jos ei suostu siihen, ero alkaa olla ainoa vaihtoehto, koska LAPSET ja lasten menot täytyy hoitaa. Lapset ei saa jäädä vaatteitta miehen tuhlailun takia. Ja miten selviätte, jos miehestä tulee velkainen työtön?

Voitkos luottaa mieheesi muutenkaan? Oletko tarkistanut Suomen asiakastiedosta omat luottotietosi? Pikavippejä sun muita on aika helppo tehdä toisten nimiin..?

Jos ei ole luottamusta, eikä se koske pelkästään uskottomuus-tilanteita, niin avioliiton jatkaminen voi olla järjetöntä. Ja siitä teidän pitäisi keskustella. Perheterapiassa. Miehen pitää nyt tajuta, että perhe on ensin ja harrastus vasta sitten.

Vierailija
16/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 20:45"]

Vastaa jos ehtii. Jos ei niin soitan kaverilleen joka yleensä mukana, mutta soitan tälle vain jos on todellinen hätä. Kyllä hän ainakin useimmiten on siellä missä sanoo olevansa.

Tälläkin hetkellä kaksin, lapset nukkumassa, minä teen käsitöitä ja mies katsoo elokuvaa.. sitä ennen milloin lie. Seksiä kyllä on niin paljon kuin mies haluaa, tiedä sitten riittääkö se jos sitä tarkoitat.

Ap

[/quote]

Teillä on varmaan tosi hellää toi rakkauselämä ...

Vierailija
17/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla nettipankki? Avaa itsellesi oma tili, ja heti miehen tilipäivänä siirrät yhteiseltä tililtä rahaa tälle omalle tilillesi. Jätät miehelle vain laina- ja bensarahat yhteiselle tilille. Pankin kanssa voi neuvotella, että miltä tililtä asuntolaina peritään....

Vierailija
18/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 14:14"]

Tarkoitat, että mies uhkaa ottaa lapset ja hoitaa ne huonosti, esim. jättää vaipat viikoksi vaihtamatta(!). Ei kukaan isä tee, jos ei ole pahasti mt-ongelmainen. Pelkäät turhaan ja ammut samalla itseäsi jalkaan.

Eron tullen vaan lapset joka toiseksi viikoksi miehelle ja luotat että hoitaa ne niin kuin vanhemman kuuluu. Äläkä sorru siihen, että vain sinun tapasi hoitaa olisi ainoa oikea! Sinuna edellyttäisin mieheltä omien lastensa hoitamista. Ja hän on siihen valmis omien sanojensa mukaan, joten ainoa este olet sinä itse.

27

[/quote]

Isä joka ei ole edes halunnut osallistua lastenhoitoon, ei varmaankaan yhtäkkiä muutu kelpo isäksi. Vaipat varmaan vaihtuvat, mutta lastenhoito on pääasiassa jotain muutakin kuin puhtaanapidosta ja ruokailusta huolehtimista.

[/quote]

Todellakin. KUKAAN VASTUULLINEN äiti ei jättäisi tuollaiselle isälle lasta vuoroviikoin hoitoon. Lapsen mielenterveyshän siinä kärsisi.

Vierailija
19/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 22:01"]

Juu niin mäkin miehelle sanoin, että tuskin saa edes joka toinen vklp kun ei ole tähänkään mennessä hoitanut yön yli. Ja kun lapset on niin pieniäkin vielä. Mut mikä mut nyt herätti, on se, että niin moni pitää tätä tilannetta ihan kauheena. En oo ite ajatellut sitä kuin luultavasti vain näiden vaaleanpunaisten lasien läpi..

Ja puolustuksekseni voin sanoa näille jotka mua väittää loiseläjäksi, että ennen lapsen saantia tienasin enemmän kuin mies. Vai kuinka moni loiseläjä saa n 1000e/kk käteen äitiyslomalla..

Toki mä soisin miehelle hänen harrastuksensa, ja rahaa niihin, mutta kun pitää elää sen takia jatkuvasti yli varojensa tai kituittaa, niin menee mullakin ymmärrys.

Ap

[/quote]

Mistä **tusta näitä sikiää, joiden mielestä lasta kotona hoitava vanhempi on joku loiseläjä. Kaikkienko pitäis vaan käydä töissä ja tienata mahdollisimman paljon rahaa ja käyttää se omiin menoihinsa? Lapset pärjätköön omillaan.

Vierailija
20/326 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimen on pitänyt puhtaana, olen varma. Minustakin tuntuu häijylle, että näkee harrastuksensa ensin, sitten vasta lasten tarvikkeet. Minä taas kituutan mieluusti ilman kampaajaa, niin kuin olen tehnytkin, että muut saisivat ensin tarvitsemansa. Etenkin lapset. Kesävaatteet sain ostettua juuri tällä kituuttamisella, talvivaatteiden kohtalo näyttää heikolta. Mä hoidan meillä jo laskujen maksut yms, mies luovutti hetkellisesti mulle avainlukulistansakin ettei hankkisi osamaksuja. Noh, hänen piti hoitaa verkkopankissa eräs asia, jonka jälkeen avanlukulista jäi hänelle, ja heti laittoi osamaksulla.. oon niin kyllästynyt. Mies ei usko, luulee että kyllä mä taas nousen kunhan hän vähän lepyttelee. Mun pitäisi päästä hammaslääkäriinkin, mutta en edes kunnallisesta raski aikaa tilata kun se saattaisi niellä jopa 100e.. oonko mä nyt ihan idiootti kun edes katson tällaista? Tingin jopa omasta terveydestäni miehen harrastuksen takia.. hui.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi