Mies työttömänä, menee hermot!
Mies joutui keväällä työttömäksi, nyt mulla on menossa hermot. Nyt mulla alkaa olla ymmärrystä niille miehille jotka sanovat että äidit ovat "vain" kotona!
Ensinnäkin: mies hoitaa kotivelvollisuutensa moitteettomasti. Mua kuitenkin nyppii yhä enemmän se, että me elämme kokonaan minun aplkallani, mies ei saa yhtään rahaa, ei mistään. Työttömyyskorvaushakemus on jäänyt jumiin koko kesäksi, koska hän sattui saamaan opiskelupaikan nyt syksyllä (huraa!). Hän ei saa siis päivärahaa, koska on pian opiskelija.
Sossussa hän on käynyt jo moneen otteeseen ja hänen päivärahahakemustaan käsitellään edelleen. On käsitelty jo viisi kuukautta! Kohta alkaa koulu ja hän ei tule saamaan mitään, koska on pian opiskelija. Paskat siitä, että ollaan kituutettu kohta puoli vuotta yhdellä palkalla.
En kaipaa sossun rahoja, mutta ottaa pirusti päähän että me kiristämme täällä vyötä ja mietimme miten saada rahat riittämään! Minä teen kahta työtä että selviämme!!!
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:29"]
Ap taas täällä. Ketju alkaa elää omaa elämäänsä. Toimeentulotukea ei ole näkynyt tilillä kertaakaan vaan joka toinen kuukausi SANOTAAN että sitä myönnetään, joka toinen taas että hakemus on edelleen käsiteltävänä. En enää tiedä kuka tässä viilaa linssiin; mies vai sossu.
Käsittääkseni mies on ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi heti työttömäksi jäätyään, mutta ei ole oikeutettu liiton päivärahaan eikä siitä sen enempää. Koska työttömyystuessa on kestänyt näin kauan, on hän tietenkin mennyt sossuun josta on vastattu yllä olevalla tavalla (hakemus hyväksytty, hakemus käsittelyssä, hakemus hyväksytty, hakemus käsittelyssä jne..). Mistä minä voin tämänkään varmaksi tietää? Uskon miestä koska hän näin on minulle sanonut.
Tai nythän epäilyksen siemen on kylvetty.
[/quote]
Taitaa mies kusta linssiin nyt pahemman kerran. Joko fyffet on rapsahtaneet tilille, josta sinulle ei kerrota, ja massit menevät nettipokeen tai miehen omaan taskuun ylipäätään ja mies hyväkskäyttää sinua. Tai sitten hän ei ole hoitanut asioitaan ja lojuu vain kotona. Mene ja tiedä, mutta nyt ottaisin keskustelun kehiin. Ei noin.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:29"]
Ap taas täällä. Ketju alkaa elää omaa elämäänsä. Toimeentulotukea ei ole näkynyt tilillä kertaakaan vaan joka toinen kuukausi SANOTAAN että sitä myönnetään, joka toinen taas että hakemus on edelleen käsiteltävänä. En enää tiedä kuka tässä viilaa linssiin; mies vai sossu.
Käsittääkseni mies on ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi heti työttömäksi jäätyään, mutta ei ole oikeutettu liiton päivärahaan eikä siitä sen enempää. Koska työttömyystuessa on kestänyt näin kauan, on hän tietenkin mennyt sossuun josta on vastattu yllä olevalla tavalla (hakemus hyväksytty, hakemus käsittelyssä, hakemus hyväksytty, hakemus käsittelyssä jne..). Mistä minä voin tämänkään varmaksi tietää? Uskon miestä koska hän näin on minulle sanonut.
Tai nythän epäilyksen siemen on kylvetty.
[/quote]
Taitaa mies kusta linssiin nyt pahemman kerran. Joko fyffet on rapsahtaneet tilille, josta sinulle ei kerrota, ja massit menevät nettipokeen tai miehen omaan taskuun ylipäätään ja mies hyväkskäyttää sinua. Tai sitten hän ei ole hoitanut asioitaan ja lojuu vain kotona. Mene ja tiedä, mutta nyt ottaisin keskustelun kehiin. Ei noin.
Kiitos loisiva kotimamma alapeukusta, varmaan kohta enemmän alapeukkua. <3
T:88
ps. Ap, sun mies ei ole hakenut sossusta rahaa 99,9% varmuudella. Loisinut kotona, ja varmaan jutellut mun miehen kans jossain foorumilla.. :D Miten noihin sais jotain rotia? :( Vituttaa. Kohta kotiin kattomaan, miten läävältä taas näyttää, ja onko kaupassa käyty. Ja joo en ole itsekään 100% puhdas pulmunen, kun olen vauva.fi sivulla työaikana myönnän. Mutta koko työpäivän olen koneella, ja teen töitä tässä samalla. vajaan puolentunnin päästä kotiin! :)
Kelassa on aika tavallista virheet. Tulee uudet säännöt johonkin ja virkailija ei ole kärryillä. Neuvoo asiakasta väärin koska joko ei halua työkavereiden silmissä tietämätön taikka ei jaksa tarkistaa. Asiakas on aina väärässä jos todistetta ei ole. Pyhä, täydellinen virkailija ei virhettä tee.
Kelassa asioidessa täytyy vaatia kaikki kirjallisena taikka sanoa, että äänittää keskustelun.
Puhelinpalvelu taidetaan nykyään äänittää ja se on hyvä.
Tästäkin aloituksesta huomaa, että kaikki ei ole niin yksinkertaista; ap tuli valittamaan kun mistään ei tule rahaa sen takia kun mies sai opiskelupaikan syksyksi ja maaliskuusta asti on eletty niin että mies ei ole saanut senttiäkään mistään, ja kävikin ilmi, että joko ap ja miehensä on niin tumpeloita etteivät ole osanneet hakea tukia oikein, tai selvittää onko jokin vialla kun päätöstä ei tule, tai sitten ap:n mies on kusettanut törkeästi. Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää...
Kannattaisi varmaan _säästää_ sitä rahaa, eikä hassata sitä kaiken maailman turhuuksiin.
No ap voi soittaa sinne sossuun ja kysyä missä mennään.Toimeentulotuki on talouskohtainen tuki ja ap:lla on täydet oikeudet saada sieltä tietoa perheensä tilanteesta. Luulen että ap:n mies ei ole edes siellä käynyt.