Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies työttömänä, menee hermot!

Vierailija
18.08.2014 |

Mies joutui keväällä työttömäksi, nyt mulla on menossa hermot. Nyt mulla alkaa olla ymmärrystä niille miehille jotka sanovat että äidit ovat "vain" kotona! 

Ensinnäkin: mies hoitaa kotivelvollisuutensa moitteettomasti. Mua kuitenkin nyppii yhä enemmän se, että me elämme kokonaan minun aplkallani, mies ei saa yhtään rahaa, ei mistään. Työttömyyskorvaushakemus on jäänyt jumiin koko kesäksi, koska hän sattui saamaan opiskelupaikan nyt syksyllä (huraa!). Hän ei saa siis päivärahaa, koska on pian opiskelija. 

Sossussa hän on käynyt jo moneen otteeseen ja hänen päivärahahakemustaan käsitellään edelleen. On käsitelty jo viisi kuukautta! Kohta alkaa koulu ja hän ei tule saamaan mitään, koska on pian opiskelija. Paskat siitä, että ollaan kituutettu kohta puoli vuotta yhdellä palkalla. 

En kaipaa sossun rahoja, mutta ottaa pirusti päähän että me kiristämme täällä vyötä ja mietimme miten saada rahat riittämään! Minä teen kahta työtä että selviämme!!!

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:22"]

Mielekästä koulutusta?! Tuo on kyllä silkaan itsekyyttä jättää perhe pulaa ja lähteä opiskelemaan tuollaisessa tilanteessa. Aikuisen ihmisen pitäisi kyllä elättää itsensä työllä, eikä yhteiskunnan varoilla.

[/quote]

Nyt hermostun sulle: pointti on, ettemee nimenomaan ole saaneet SENTTIÄKÄÄN tukea! Emme, vaikka se meille kuuluisikin. Mies ei ole itsekäs, vaan jäänyt työttömäksi ja opiskelee itselleen uutta ammattia. Sekö on iteskästä?!?! Voi jessus!

Vierailija
22/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jollain petetty olo. Oletko kovinkin oikeistolainen, kun nyt noin vihaksi pistää, että jo pitäisi huoraamaankin lähteä, ettei vain ylpeys raappeennu? Onko sekin sitten miehen vika?

Vaikutat nyt hiukan hysteeriseltä, ja olet tottunut laittamaan ongelmat jonkun muun piikkiin? Miksi on niin vaikeaa ymmärtää, että kun työttömiä on useampi satatuhatta, joku niistä melko todennäköisesti jo löytyy teidänkin ruokakunnasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:22"]Mielekästä koulutusta?! Tuo on kyllä silkaan itsekyyttä jättää perhe pulaa ja lähteä opiskelemaan tuollaisessa tilanteessa. Aikuisen ihmisen pitäisi kyllä elättää itsensä työllä, eikä yhteiskunnan varoilla.

[/quote]

Niin no ehkäpä tässä vaiheessa sopii miettiä myös miksi mies on jäänyt työttömäksi, jos vaikka syynä on sama kuin monilla tänä päivänä, eli omalla alalla ei ole töitä. Ja ilman koulutusta ei pääse kohta mihinkään. Siinä vaiheessa on järkevää jopa opiskella se uusi ammatti. Ei minulle ainakaan annettu edes vaihtoehtoja työkkärissä. Olen opiskellut paskan alan jolla ei töitä ole, joten koulunpenkille vaan.

Vierailija
24/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:26"]

Nyt on jollain petetty olo. Oletko kovinkin oikeistolainen, kun nyt noin vihaksi pistää, että jo pitäisi huoraamaankin lähteä, ettei vain ylpeys raappeennu? Onko sekin sitten miehen vika?

Vaikutat nyt hiukan hysteeriseltä, ja olet tottunut laittamaan ongelmat jonkun muun piikkiin? Miksi on niin vaikeaa ymmärtää, että kun työttömiä on useampi satatuhatta, joku niistä melko todennäköisesti jo löytyy teidänkin ruokakunnasta?

[/quote]

No onko sulla jokin ratkaisu tähän? ODodtan mielenkiinnolla.

Vierailija
25/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko edes yrittäneet selvittää miksi päivärahapäätöksessä kestää? Jäin jokin aika sitten työttömäksi ja päätös päivärahasta tuli kuukaudessa. Työvoimatoimiston tietenkin täytyy ensin lähettää kelaan/liiton kassaan työvoimapoliittinen lausunto joka puoltaa tukea. Onko näin tehty?

Vierailija
26/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei muka saa päivärahaa, koska on pian opiskelija? Päivärahaoikeutta on tasan siihen päivään asti, kun opiskelut alkavat, mikäli muuten on oikeus päivärahaan. Tulossa oleva opiskelujen este ei ole este päivärahalle! Tiedän, kun poika pääsi intistä ja työtä oli vain vähäksi aikaa. Hän otti opiskelupaikan vastaan jo viime vuonna, mutta silti sai päivarahaa lyhyeltä työttömyysajalta, milloin ei ollut töissä, koska hän opiskelija vasta tästä päivästä alkaen (tänään alkoi siis koulu)

Vierailija
27/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:22"]

Mielekästä koulutusta?! Tuo on kyllä silkaan itsekyyttä jättää perhe pulaa ja lähteä opiskelemaan tuollaisessa tilanteessa. Aikuisen ihmisen pitäisi kyllä elättää itsensä työllä, eikä yhteiskunnan varoilla.

[/quote]

Nyt hermostun sulle: pointti on, ettemee nimenomaan ole saaneet SENTTIÄKÄÄN tukea! Emme, vaikka se meille kuuluisikin. Mies ei ole itsekäs, vaan jäänyt työttömäksi ja opiskelee itselleen uutta ammattia. Sekö on iteskästä?!?! Voi jessus!

[/quote]

Kyllä se on itsekästä jäädä työttömäksi ja lähteä opiskelemaan, jos siihen ei ole vaaraa!!!

Vierailija
28/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi päivärahan odottelu kestää viittä kuukautta, mikä ihmeen liitto se on? Poika sai päätöksen parissa viikossa (kela, kun työssäoloehto ei täyttynyt). Tiedän siksi, kun lainasin rahat vuokravakuuteen. 

Vierailija
29/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättääkö ap jotain kertomatta, vai onko mies jättänyt kertomatta hänelle? Nimittäin jos se mies ilman omaa syytä on työttömäksi jäänyt niin kyllä päivärahat olis tullu jo!

Vierailija
30/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:11"]

Tervetuloa aikuisuuteen! Pahasti näyttää siltä, että emme voi saada kaikkea!

[/quote]

Ei, vaan kyllä nelikymppisenä pitäisi jo olla omillaan eikä roikkua näin soskun luukulla! Mitä siis pitäisi tehdä? Teen jo kahta työtä, mies yrittää hankkia mielekästä koulutusta. Laskut kuitenkin juoksevat koko ajan ja lapsetkin kasvavat vinhaa vauhtia.

[/quote]

Itse valitsit miehesi. Valitsit myös pienipalkkaisen alan.

Olen samaa mieltä, että äänestä sillä systeemi on tällainen.

Ennen muinoin kun mies elätti perheen ja nainen oli kotona niin sillä palkalla kuitenkin eli.

Yksi ystäväni asuu Kaliforniassa ja on kotona, heillä hieno talo ja muut, miehen palkalla elää.

Joku varakas mies voi toivoakin, että nainen on kotona.

Voin kyllä kuvitella, että naisvaltaisten alojen palkalla ei se onnistu toisinpäin.

Veikkaan, että työsi on joku naisvaltaisten alojen alipalkattu työ.

Vierailija
31/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt sinulle niinkuin vastataa miehille jotka edes kehtaa pohtia raha/elatusasioita: rahalla ei ole väliä, tärkeintä on rakkaus. Itarat pennosten laskijat hajotkoon yksinäisyyteensä, me ollaan Meidän Perhe Oy.

Sori ap, ei pahalla, oli pakko ;) Tämä oli enemmän sivallus av-mammoille yleensä kuin sinulle.

Vierailija
32/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas kun sellaista se on nykypäivänä. Nykyään työllisyystilanne on erittäin epävakaa ja on syytä ottaa huomioon se, että työttömäksi voi joutua melkein kuka tahansa. Jos on mahdollista, niin kannattaa hyvinä aikoina säästää jonkin verran rahaa myös pahan päivän varalle.

Työttömäksi joutuminen nykypäivänä on konkreettinen riski, sen ei pitäisi tulla yllätyksenä kenellekkään.

Vierailija
33/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:13"]

Millainen mies jää työttömäksi eikä löydä uutta työtä?

[/quote]

Kohta joku saa sijaisturpiin: mies alkaa opiskella, on siis ollut työttömänä maaliskuusta alkaen ilman mitään tukea. Ensin meni hekti käsitellessä, sitten olikin jo kesä ja lomat, nyt sitten onkin syynä se, että mies on pärjännyt ilman rahaa ja - avot - kohta alkaa opiskelut! 

[/quote]Yleensä ensin opiskellaan ja sitten mennään töihin

Vierailija
34/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minun palkkani tähän asiaan liittyy? Aika hyvä veikkaus että olen töissä matalapalkka-alalla, aika monen kohdallahan näin onkin mutta ei minun. 

Vierailija
35/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mies on tyrinyt rahahakemustensa kanssa, jos tulos on 0 €? Miten niin ei saa mitään tukia mistään?

Mikä mies se on sinulle, jos ette ole edes naimisissa? Pakkokos tuota on sitten katsella, jos siitä ei ole mitään iloa ja hyötyä?

Pillua myymällä saat varmasti laatuseksiä ja rahaakin. Mitä muuta kunnollinen mamma tarvitseekaan mieheltä? Rahaa, munaa ja kotiorjan. Maineesi laatuhuorana leviää varmasti ja saat jatkossakin rahaa ihan vaan yhdellä työllä. Muista ehkäisy.

Vierailija
36/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, jos lehmät ihan oikeasti lentäisivät, eikä silloin lokinkakka otsalla ole aika pikkujuttu.

Vierailija
37/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikynät ovat oikein oivallinen ja mielenkiintoinen lelu aikuisenkin käytöön.

Vierailija
38/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ap kertoa, että oletteko edes yrittäneet selvittää mikä mättää? Tuo ei ole normaali odotusaika.

Vierailija
39/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sanotaanko että työttömyys sinänsä ei tullut sitten loppujen lopuksi yllätyksenä, vaan tämä ettei rahaa tosiaan tule sormia napsauttamalla. En ala eritellä syitä, miksi mies sitten jäi lopulta työttömäksi, koska haluaisin vain saada asiat etenemään. 

En tiedä, miksi kestää näin kauan saada toimeentulotukea. En vain tiedä, kun en ole ikinä joutunut luukulla itse käymään! 

Varmasti joku osaisi keplotella itselleen rahaa, mutta siihen varmasti tarvittaisiin jonkin verran kokemusta, eikö? Minusta viisi kuukautta yhdellä palkalla on aika pitkä aika odottaa: laina, sähköt, vesi, ruuat, vaatteet, puhelmiet.. kaikki kulut juoksevat kuitenkin koko ajan.

Vierailija
40/108 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:51"]

Voisitko ap kertoa, että oletteko edes yrittäneet selvittää mikä mättää? Tuo ei ole normaali odotusaika.

[/quote]

No en ole yrittänyt selvittää. Pitääkö minun nyt alkaa vielä epäillä miestäkin?