Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet hoi! Isäpuoleksi vai ei?

Vierailija
18.08.2014 |

Tämä on varmasti jollekin tapahtunut, mutta ihan mielenkiinnosta..

Kuvitellaan, että olet sinkku ja etsit sitä täydellistä naista. Eräs päivä kaunis, hauska, hyväkroppainen ja fiksu nainen astuu elämääsi. On niin ihanaa ja pystyy keskustelemaan ihan kaikesta. Viikkojen kuluessa huomaat, että tässä on sitä jotain.

Sitten nainen kertookin, että hänellä on 1,5-vuotias lapsi. "Oh shit" vai "kyllä mä siihen pystyisin"? Lähtisitkö karkuun vai hyväksytkö asian? Sinusta tulee isäpuoli?

Tuli vain mieleen kun miespuoliselle ystävälle kävi näin. Ei vielä tiedä mitä haluaa. Pitää naisesta, mutta ajatus siitä että ryhtyy "isäksi" toisen lapselle ei paljoa lämmitä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:23"]Onko lapsen isä kuvioissa mukana, edes jollakin tapaa? Jos on, niin vastaus on: juokse karkuun.

Jos taas lapsen isä ei ole _varmasti_ mukana kuviossa eli nainen on leski, niin vastaus on: ehkä voisi kokeilla, varsinkin kun lapsi on vielä noin pieni.

[/quote]

miten se vaikuttaa onko lapsen isä kuvioissa tai kuollut?

[/quote]

Ohiksena vaan totean, että ehkä tuon ensimmäisen kirjoittaja ajatteli niin, että jos lapsen isä on kuollut niin lapsen voi adoptoida. Kun taas jos lapsen isä on kuvioissa mukana niin uusi mies joutuu sietämään/tapaamaan naisen exää vähän väliä lapsen asioissa. Tosin sanoen on kivempi pitää rakas nainen itsellään kun jakaa hänet exän huomion kanssa.

Vierailija
22/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä homma lopahtaisi siihen. En ala toisen miehen lapsia katselemaan nurkissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:36"]

En minäkään kertoisi ensi treffeillä, etten halua lapsia ollenkaan.

[/quote]

Tämä nyt on vähän eri asia. Se, onko suunnitelmissa yhteisiä lapsia vai ei, tulee ajankohtaiseksi joskus myöhemmin, mutta jos toisella on jo lapsi, vaikuttaa se suhteeseen välittömästi.

Vierailija
24/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:38"]

Muutenkin hän on ikäisekseen kypsä ja fiksu.

[/quote]

Minäkin olen kypsä ja fiksu. En siltikään halua isäpuoleksi. -13

Vierailija
25/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:21"]

En nyt ole mies mutta vastaan silti! Tapasin elämäni rakkauden raskaana ollessa (joo kuulostaa ehkä pahalta) ja hän totesi ettei lähde mihinkään vaikka odotankin toisen miehen lasta. Myöhemmin saatiin yhteinen lapsi ja isä rakastaa molempia yhtä paljon :)

[/quote]

Ei rakasta molempia yhtä paljon, mutta valehtelee sinulle niin. Näin on biologia tarkoittanut. Parempi sanamuoto voisi olla, että sietää toisen miehen lasta.

Vierailija
26/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen olisi todellakin niin upea kuin aloituksen kuvauksessa, niin kyllä lähtisin kuvioon mukaan, ei tuollaisia helmiä saa päästää käsistään. Pieneen lapseen on helpompi saada myös tunneside molemminpuolisesti, kuin isompaan.

Vierailija
27/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäänyt leskeksi ainokaiseni ollessa pieni. En olisi ollut tippaakaan kiinnostunut miehestä, joka ei halua koko pakettia. Jos et halua luoda hyvää suhdetta lapseenkin, älä varasta äidin aikaa vaan häivy.

Vierailija
28/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä homma toimii, en pelästynyt lasta olleskaan. En ole isä, enkä isäpuoli, vaan äidin miesystävä. Lapselle sanoin ettei kutsu minua isäksi vaan keksii minulle vaikka lempinimen. Olen tässä viimeisen kolme vuotta ollut Haukku.

Vierailija
29/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa, ihana nainen ja kaiken lisksi äiti. Arvostaisin sellaista naista. Jos sinä et, niin häivy - vaikka mun tieltä.

Vierailija
30/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän millaisen elämän haluaa. Lapsi pitää kuitenkin ottaa ihan kaikessa huomioon oli sitten loma tai arki. Ja väistämättä yhteistaloudessa syntyy elatus"velvollisuus". Jos haluaa viettää vapaan aikuisen elämää ilman sitomukia niin vastaus on selvä. Noin pieni lapsikin vielä...

Vierailija
31/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:47"]

Riippuu vähän millaisen elämän haluaa. Lapsi pitää kuitenkin ottaa ihan kaikessa huomioon oli sitten loma tai arki. Ja väistämättä yhteistaloudessa syntyy elatus"velvollisuus". Jos haluaa viettää vapaan aikuisen elämää ilman sitomukia niin vastaus on selvä. Noin pieni lapsikin vielä...

[/quote]

Juuri näin. Ei ole kenenkään kannalta reilua teeskennellä, että kyllä se lapsi siinä sivussa menee. Muutaman viikon tapailu niin, että lapsi on jossakin hoidossa, ei anna likimainkaan realistista käsitystä siitä, millaista arkinen seurustelu olisi. -13

Vierailija
32/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuoleksi ryhtyminen onnistuisi meikäläiseltä ilman suurempaa paniikkia/huolta. Tosin minulla on lapsi exän kanssa ja hoidan mielelläni nykyisen naisystäväni pientä poikaa lomillani hänen luonaan. Osaan ja pidän lasten hoitamisesta.

Parisuhde olisi kuitenkin haastavampi: 1+1 +1 + lapsen isä

Mahdollisia ongelmia:

Onko ero hoidettu "tyylikkäästi" loppuun?

Onko lapsen huoltajuus sovittu hyvässä yhteisymmärrykessä?

Maksaako lapsen isä elatusmaksut lapsestaan?

Onko lapsen isä muuten täysjärkinen jonka kanssa tulee toimeen (on pakko).

Onko lapsen isä ja suku eri kulttuurista/uskonnosta, aiheutuuko näistä ongelmia?

Onko mahdollista tehdä uusperheeseen myös yhteistä lasta/lapsia?

Jos YH etsii uutta miestä, niin pohtisin hänenä lisäksi ainakin:

Jos uudella miehellä ei ole omia lapsia, hän ei ehkä ymmärrä mitä isyys merkitsee/tarkoittaa.

Onko varaa tarvitessa tehdä myös yhteisiä lapsia (hankkia isompi asunto etc.).

Vierailija
33/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein enää osaa samaistua nuoren lapsettoman miehen ajatusmaailmaan mutta uskoisin että jos nainen on kiinnostava niin ei lapsi pitäisi olla ongelma. On kuitenkin aika luonnollista että lapsia on....

T: mies

Vierailija
34/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitin yhteiselämän mieheni kanssa minusta tuli pienen lapsen äitipuoli. En ikinä ole ajatellut lasta jonkun muun naisen tekeleenä, vaan mieheni lapsena. He tulivat pakettina, ja kummastakin tuli minulle erittäin rakkaita ! Nyt tuo pieni taapero on jo teini. :)

Vierailija
35/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lapsia on useita? Muuttaako se mitään?

Vierailija
36/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:33"]Toisaalta ymmärrän naisia jotka eivät heti uskalla kertoa lapsesta. Nuori yh ja pääsee treffeille pitkästä aikaa kivan miehen kanssa. Koska suuri todennäköisyys on että mies lähtee karkuun, varsinkin jos ei naista ollenkaan tunne.

[/quote]

Oon 30+ pienen lapsen äiti ja treffiseuraa olis tarjolla yli tarpeen.

Vierailija
37/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:47"]

Upeaa, ihana nainen ja kaiken lisksi äiti. Arvostaisin sellaista naista. Jos sinä et, niin häivy - vaikka mun tieltä.

[/quote]Ei ole miehen kirjoittama viesti. Joku YH-nainen varmaan.

Vierailija
38/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:47"]

[/quote]Ei ole miehen kirjoittama viesti. Joku YH-nainen varmaan.

[/quote] Samaa mietin :D Miehen näkökannalta okei ei ole täys mahottomuus. Mutta silti.. Enkä haluaisi kuulla ensitreffeillä että kotona on muksu odottamassa, haluaisin tutustua naiseen ensin

Vierailija
39/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen olisi niin mahtava kuin kuvattiin niin ei minua haittaisi yhtään pieni lapsi, koska oletettavasti lapsikin on mahtava, jos on äitiinsä tullut.

Nyt kun ikääkin on kohta 40-vuotta niin pieni lapsihan olisi oikeastaan todella kiva juttu, kun omat lapset ovat jo murrosiässä. Lapset ovat kuitenkin hyvä juttu.

Mies

Vierailija
40/44 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy sanoa, että olen täysin pettynyt niin naisiin kuin miehiinkin. ei niitä lapsia kuulu ajatella jonkun muun tekemänä vaan sen naisen/miehen lapsina. itse laittaisin pihalle akan joka edes kerran mainitsisi että lapseni ovat "toisen naisen tekeleitä".

jo on maailma mallillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi