Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS 30% suomalaisista on niin köyhiä ettei pysty lomailla viikkoa kodin ulkopuolella

Vierailija
03.08.2021 |

Melko köyhää. Toisaalta viidennes ei kykene edes omaa asumistaan kustantamaan.

Kommentit (669)

Vierailija
601/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi köyhä voi hakea tuettuja lomia, keskituloinen pomppaa niiltä  pois tulojensa takia.

Mitä hemmetin tuettuja lomia? Ei niitä järjestä kuin jokin Mannerheimin lastensuojeluliitto lapsiperheille.

Tavallinen työtön köyhä yksineläjä ei mihinkään tuollaiseen toimintaan pääse.

Joo, se aina yllättää kun täältä lukee mihin kaikkeen minullakin on vauvapalstan tietäjien mukaan mahdollisuus yhteiskunnan kustannuksella. Täältä olen oppinut, että minulle maksettaisiin mm. ajokortti ja nyt lomiakin. Tyhmä minä kun en ole tarttunut tilaisuuteen! Miten niitä lomia saa, menenkö sossusta kysymään, että kun minulla on tuo historia harrastuksena ja olen aina halunnut kiertää Ranskan keskiaikaisia linnoja ja katedraaleja, niin josko tippuisi minulle sellainen tuettu loma siellä?

Vierailija
602/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetas kirjoitti:

Viikon loma kodin ulkopuolella ei ole perustarve.

Lomailu on toki kivaa ja auttaa jaksamaan arjessa mutta minusta loman ei tarvitse tarkoittaa viikkoa kodin ulkopuolella.

Tämänkin oppii tuntemaan vasta sitten kun on elänyt koko elämänsä murjussa ja toivoo että joskus pääsisi käymään jossain muualla, näkemään muuta kuin kodin ympäristön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi köyhä voi hakea tuettuja lomia, keskituloinen pomppaa niiltä  pois tulojensa takia.

Mitä hemmetin tuettuja lomia? Ei niitä järjestä kuin jokin Mannerheimin lastensuojeluliitto lapsiperheille.

Hvyinvointilomat ry:

Lomakotien Liitto, Kotien Puolesta Keskusliitto, Perhelomat ja Maaseutuväen Kunto- ja Virkistyslomasäätiö

perustivat Hyvinvointilomat ry:n vuonna 2011. Aloitimme tuetun lomatoiminnan vuonna 2012.

Vuonna 2020 järjestömme kautta tuettua lomaa haki noin 34 000 henkilöä.

Lapsiperhelomille valittiin noin 1 800 perhettä ja aikuislomille noin 3 500 henkilöä.

Itse olin jokin vuosi takaperin Haukiputaalla aikuislomalla.

Suosittelen.

Hakijoita on paljon, mutta eivät ota niitä jotka ovat päässeet joitakin vuosia sitten lomailemaan eli ensikertalaiselle voi olla hyvät mahdollisuudet päästä lomalle.

Vierailija
604/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäniloa kirjoitti:

Luulin, että meitä, kenellä ei ole varaa lomaan, olisi enemmin kuin 30%.

Minusta asuminen on liian kallista. Pitäisi rakentaa pieniä edullisia, matala energia taloja/ asuntoja, jotta rahaa jäisi ruokaan riittävästi.

Joukkoliikenne on liian kallista. Polkupyöriä saa kuulemma odottaa jo kaksi vuotta.

Kesämajoja ja siirtolapuutarhoja pitäisi olla hyvin paljon enemmin vähävaraisille.

Kivoja ajatuksia, eipä siinä mitään. Vaan kerropa, miten nuo sinänsä kauniit teesisi toteutetaan ja rahoitetaan?

Miten vähävaraisille saataisiin kesämajat ja siirtolapuutarhapalstat lähelle asuntoja ja mistä se maapohjja niiden kesäpaikkojen alle otettaisiin? Saisiko kunta hankkia raakamaan noille palstoille lunastusmenettelyllä 3€/m2 vai maksaa kuntaveroista kerätyillä varoilla 50-100€/m2 keskustan tuntumassa olevista pelloista? Paljonko kuntaveroa saa korottaa, vai otetaanko kiinteistöverolla puuttuvat miljoonat?

Joukkoliikenneliput maksavat jotain, ei siitä maksutontakaan saa ilman suuria veronkorotuksia. Polkupyörissä jonoa on työsuhdepyöräilyyn soveltuvista malleista, muita polkupyöriä on tarjolla ihan normaalisti.

Asuminen tuntuu kalliilta siksi, että osa ihmisistä haluaa asua tulotasoonsa nähden liian kalliilla paikalla. Itsekin voi asumisensa hintaan vaikuttaa muuttamalla syrjäseuduille: Iso tontti asumiskelpoisine taloineen heltiää muutamalla tuhannella eurolla. Ja kaupan päälle tulee oma rauha ja se viljelypalstakin. Taajaman kaikki palvelut eivät sitten löydykään ihan nurkan takaa, mutta onpahan halpaa asumista.

Jos työt loppuu niin kela ei maksa auton kuluja, jos työkkäri määrää työmarkkinatukityöhön eikä mene niin tulee karenssi, jonka perään voi tulla toinen karenssi eli työttömyyskorvaus pois. Eli maaseudulla on huono jos irtisanotaan ja joutuu työttömäksi.

Polkupyöristä sen verran, että meiltä on varastettu jo 2 pyörää eikä vanhemmista pyöristä saa mitään korvausta.

Työttömiä ei voi asuttaa maaseudulle, koska työttömyyskorvaus on vastikkeellinen.

Eläkeläiset voivat muuttaa maalle, he voivat olla kotona.

Työtähän se maataloustyökin on. Siinä maallemuuton mahdollisuutta työttömille tarjottaessa tulisi samalla kertaa sekä halpa, tilava asunto että tuottavaa työtä tehtäväksi. Eihän työttömät lopun ikäänsä halua olla työtä vailla pelkkien korvausten armoilla!

Liikaa riskejä eikä työtön saa asuntolainaa, ei edes jos puoliso tienaa 2400 brutto.

No eipä sitä työttömänkään lainaa tarvitsisi ottaa, jos valitsee edullisen talon vähän syrjempää. Esimerkkinä muutama asumiskelpoinen omakotitalon omalla pihalla:

https://www.etuovi.com/kohde/70004523

https://www.etuovi.com/kohde/9581974

https://www.etuovi.com/kohde/512272

https://www.etuovi.com/kohde/20626912

pikkurahalla saisi

Noiden hinta ei ole tuota, vaan niissä on vaikka mitä korjattavaa, lopulta voi paljastua niin ettei niissä voi edes asua enää. Ilmoituksissahan sanotaankin kuinka on paljon laitettavaa ja tarvitaan laajasti remontointia. Siinä on sitten varaton ihminen pääsemättömissä talon kanssa jota kukaan ei osta. To-della järkevää olisikin jo valmiiksi taloudellisessa ahdingossa olevalta jättää kaikki ja ostaa joku murju jossa suunnilleen seinät kaatuvat päälle, että kiitos tästäkin hienosta neuvosta meille tyhmille köyhille!

Ja kertoo sinun pienituloisten todellisuudesta vieraantumisestasi kun puhut pikkurahoista. Minimituloilla eläjälle jo se 9000 euroa ei ole pikkuraha vaan sellainen raha jonka maksamiseen tarvitsee ottaa lainaa. Minäkin olen sentään töissä, mutta teen yhtä maamme huonoiten palkatuista matalapalkkatöistä. Arvaa kuinka monen kuukauden palkka tuo on minulle?

Työttömällä on aikaa laittaa jo nykyisellään asumiskuntoisen talossa paikkoja paremmiksi. Saa asumiskulut alas eli jo on työttömänäkin varaa perusparantaa asuntoaan.

9000 euroa on nykyään pikkuraha, summa, joka menee pikkukaksion vuokriin noin vuodessa. Pahoitteln, että oma köyhyysaikani on taakse jäänyttä elämää.

Sinäkö sen tiedät, että nuo ovat asumiskuntoisia? Tai ovat asumiskuntoisia vielä muutaman vuoden päästäkin? Eikä se työtön mitään laita jos ei ole siihen rahaa. Olen sitä paitsi luullut, että remontointi vaatii vähän osaamistakin.

Tämä on kyllä kiva kun täällä ensin syytetään köyhiä huonosta rahankäytöstä ja sitten annetaan neuvoja käyttää sitä rahaa aivan järjettömyyteen.

Ja kai sinä ymmärrät, että siinä missä sinulle 9000€ on pikkusumma niin köyhälle se ei tosiaan sitä ole. Emme me voi laskea, että vuoden vuokrien hinnalla ostaisimme 9000 euron talon, koska ei meillä ole kädestä suuhun elämällä repäistä mistään sitä yhdeksää tonnia, toisin kuin sinulla selvästikin on.

9000 asumisesta on pikkuraha ihan kenelle tahansa. Osaaminen karttuu tekemällä.

Mutta kyse on ihmistyypistä, joka ei koskaan edes tosiaan yritä mitään, ja jos joskus yrittää, luovuttaa ensimmäisen vaikeuden tullessa. Kaikki on heille mahdotonta, turha ehdottaa mitään.

Kuvioon kuuluu myös se, että luullaan niiden muiden saaneen kaiken aina ilmaiseksi. Tajuamatta että jos on nyt rahaa lomailla, sen eteen on tehty pirun ahkerasti töitä vuosikaudet ja vuosikymmenet. Tämä ihmistyyppi luovuttaa ensi vaikeuden tullen.

Tämä on oikein mukava kuulla heikkolahjaisena joka on koko elämänsä yrittänyt päästä jonkinlaiseen normaaliin ja nyt vihdoin, erilaisten opinto- ja työyritysten joissa missään en ole pärjännyt yrityksestä ja avun hankkimisesta huolimatta, saanut surkeasti palkatun matalapalkkatyön joka on kuitenkin ihan oikea ja tärkeä työ. Toimeen en sillä tule, mutta kaiken tämän yrittämisem ja epäonnistumisen jälkeen se tuntuu suorastaan ihmeeltä. Tämä on parasta mihin pystyn, tämä on se minun vuosien ponnisteluni tulos. Yhdessä vaiheessa olin siitä jo todella iloinen, koska vaikka olen köyhä, ansaitsen kuitenkin itse rahani mikä ei kaltaiselleni ole koskaan itsestäänselvyys. Mutta täältäkin olen oppinut, että minä olen roskaa, kävin töissä tai olin käymättä.

Kun vain olisin yrittänyt enemmän.

Kuule trolli, kun esität heikkolahjaista, älä kirjoita täydellistä suomea. Vaikka sen uskon, ettei Putin sulle hääviä palkkaa maksa.

Mikä intressi minulla olisi trollata tämmöisestä? Putinin trolleilla on vähän muut alat kommentoinnissa. Tiedätkö, että jopa lievästi kehitysvammainen voi antaa itsestään aluksi ihan normaalin vaikutelman? Minua ei tosiaan aluksi yleensä uskota heikkolahjaiseksi, mutta kyllä minä sitä olen. Minua on tutkittu neuropsykiatrian polilla ja lopputulos oli, että jotain vikaa minussa on mutta ei ihan tiedetä mitä. Tarkkaavuuden ja hahmotuksen ongelmat ja aspergerpiirteet kyllä on todettu, mutta olen joutunut tulemaan siihen johtopäätökseen, että kyllä minulla on puhtaasti älyssäkin vikaa kun en selviä monista yksinkertaisiataaan töistä. Pärjäämättömyyttäni on ihmetelty mn. opiskeluun liittyvissä työharjoitteluissa.

Vierailija
605/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista "halvoista" mökeistä kaukana maaseudulla.

Ensinnäkin, vaikka varsinainen kauppahinta on edullinen, sitäkään vertaa ei moni köyhä ja työtön saa pankista lainaa.

Lisäksi ihan takuulla täytyy remontoida, ehkä toinen mokoma rahaa menee jos riittääkään. Jos ei itse pysty tekemään, no esimerkiksi sähkö tai viemäröintityöt, menee lisää rahaa työpalkkoihin. Tarvikkeet maksaa maltaita nykyään.

Mökistä voi löytyä (usein löytyy) hometta, vesivaurioita yms.

Sitten siellä Ryönänkankaalla ei olekaan töitä yhtään sen enempää (ihan todella), autoa ei ole eikä julkista joilla pääsisi töihin tai palveluihin. Jne.

Siinä sitten olet työttömänä edelleen velkaisessa mökissä, jota kukaan ei osta.

Huomioonottaen, että sitä velkaa edes olisit saanut ensin mökin ostaaksesi.

Nää on niiin hauskoja nämä neuvot, ei järjen hiventä tai tietoa köyhän oikeasta elämästä. Eikä elämästä yleensäkään.

Varsinkin kun niitä neuvoja antaa toisille.

Se työtönhän voi olla vaikka sähkömies tai muu käsistään kätevä. Myös työttömällä voi olla säästöjä ennen työttömäksi jäämistä, tai mahdollisuus lainata sukulaiselta. Ihmiset remontoi talojaan joka päivä ihan itse ilman mitään rakentamiskoulutusta. Kaikki vanhat halvat talot eivät ole homeloukkuja, vaan usein kuluneita, pieniä varustuksiltaan vaatimattomia ja kaukana työpaikoista, piha rehottaa, piharakennus nyyköttää. Mikään tästä ei ole vaarallista eikä asumiskelvotonta. Tuo linkittäjä ei tietenkään ole käynyt niitä itse katsomassa, ostajan kyllä se täytyy tehdä. Yksikin työkaverini teki kesällä tuollaisia matkoja lomalla pyörällä. Siis tavallisella miesten pyörällä, makuupussi ja teltta mukana. Jos sinua ei kiinnosta vaatimaton ja toimelias elämäntapa, monta muuta kiinnostaa. Tämä linkki ei ollut siis sinulle, kiitos.

Juuri tuota tarkoitin, kun kohteet listalle keräsin. En vain osannut ilmaista itseäni noin hyvin kuin sinä.

Myönnetään, kohteet ovat "mummonmökkitasoa", ei niissä ole kaikkia modernin talon mukavuuksia. Ja rempattavaakin varmasti löytyy. Mutta koneelta kuvia katsellessa näyttivät silti ihan kelvollisilta, itsekin voisin kuvitella johonkin niistä asettuvani.

Tietysti ennen kauppoja kannattaa maksaa vaikka homekoira nuuhkimaan rakennukset ja luotettava kuntotutkija selvittelemään rakenteiden tekniset kunnot. Myyjä kuitenkin saattaa olla valmis tinkimään hintapyyntiään niin, että ostaja nuo selvitykset kaupan päälle.

Tuo Nurmeksen pieni punainen mökki oli noista ehkä lupaavin. Jos yläkerta on kylmä vintti, siitä näkee sekä että onko aluslaudoituksessa vuotojälkiä, että näyttääkö eristeet kuivilta. Kellaria ei ole että sekin hyvä, julkisivulaudoitus ei ole alapäästään maassa eikä näytä pahalta. Valitsisin varmaan sen. Kylppärin muovimaton katsoisin, ettei ole rikki tai irti mistään. Sen pinnat ja vesieristeet olisi hyvä laittaa uusiksi, kätevä ja tarkka tekee itsekin.

Kuopion jättäisin heti laskuista, perustukset murtuneet ja sisällä jälkiä kosteudesta.

Samoin Lapinlahden, koska siellä on selvästi ongelma se vuosikymmenien tupakointi, sitä hajua ei oikein saa pois kuin pintaremontilla, enkä tarkoita maalausta.

Kiteen rapattu rintamamiestalo voisi olla ok, jos näkisi ettei katto ole vielä vuotanut. Se pitäisi uusia ihan heti. Muuten se näytti aika ok:lta. Laittaisin peltikaton.

Ja kylppärin pintojen uusimisen sijasta voisi laittaa suihkukaapin, silloin vesi ei mene lattialle vaan suoraan viemäriin. Bauhausista saa reilu parilla sadalla.

Vierailija
606/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäniloa kirjoitti:

Minusta asuminen on liian kallista. Pitäisi rakentaa pieniä edullisia, matala energia taloja/ asuntoja, jotta rahaa jäisi ruokaan riittävästi.

Joukkoliikenne on liian kallista. Polkupyöriä saa kuulemma odottaa jo kaksi vuotta.

Kesämajoja ja siirtolapuutarhoja pitäisi olla hyvin paljon enemmin vähävaraisille.

Kivoja ajatuksia, eipä siinä mitään. Vaan kerropa, miten nuo sinänsä kauniit teesisi toteutetaan ja rahoitetaan?

Miten vähävaraisille saataisiin kesämajat ja siirtolapuutarhapalstat lähelle asuntoja ja mistä se maapohjja niiden kesäpaikkojen alle otettaisiin? Saisiko kunta hankkia raakamaan noille palstoille lunastusmenettelyllä 3€/m2 vai maksaa kuntaveroista kerätyillä varoilla 50-100€/m2 keskustan tuntumassa olevista pelloista? Paljonko kuntaveroa saa korottaa, vai otetaanko kiinteistöverolla puuttuvat miljoonat?

Joukkoliikenneliput maksavat jotain, ei siitä maksutontakaan saa ilman suuria veronkorotuksia. Polkupyörissä jonoa on työsuhdepyöräilyyn soveltuvista malleista, muita polkupyöriä on tarjolla ihan normaalisti.

Asuminen tuntuu kalliilta siksi, että osa ihmisistä haluaa asua tulotasoonsa nähden liian kalliilla paikalla. Itsekin voi asumisensa hintaan vaikuttaa muuttamalla syrjäseuduille: Iso tontti asumiskelpoisine taloineen heltiää muutamalla tuhannella eurolla. Ja kaupan päälle tulee oma rauha ja se viljelypalstakin. Taajaman kaikki palvelut eivät sitten löydykään ihan nurkan takaa, mutta onpahan halpaa asumista.

Jos työt loppuu niin kela ei maksa auton kuluja, jos työkkäri määrää työmarkkinatukityöhön eikä mene niin tulee karenssi, jonka perään voi tulla toinen karenssi eli työttömyyskorvaus pois. Eli maaseudulla on huono jos irtisanotaan ja joutuu työttömäksi.

Polkupyöristä sen verran, että meiltä on varastettu jo 2 pyörää eikä vanhemmista pyöristä saa mitään korvausta.

Työttömiä ei voi asuttaa maaseudulle, koska työttömyyskorvaus on vastikkeellinen.

Työtähän se maataloustyökin on. Siinä maallemuuton mahdollisuutta työttömille tarjottaessa tulisi samalla kertaa sekä halpa, tilava asunto että tuottavaa työtä tehtäväksi. Eihän työttömät lopun ikäänsä halua olla työtä vailla pelkkien korvausten armoilla!

Liikaa riskejä eikä työtön saa asuntolainaa, ei edes jos puoliso tienaa 2400 brutto.

No eipä sitä työttömänkään lainaa tarvitsisi ottaa, jos valitsee edullisen talon vähän syrjempää. Esimerkkinä muutama asumiskelpoinen omakotitalon omalla pihalla:

pikkurahalla saisi

Noiden hinta ei ole tuota, vaan niissä on vaikka mitä korjattavaa, lopulta voi paljastua niin ettei niissä voi edes asua enää. Ilmoituksissahan sanotaankin kuinka on paljon laitettavaa ja tarvitaan laajasti remontointia. Siinä on sitten varaton ihminen pääsemättömissä talon kanssa jota kukaan ei osta. To-della järkevää olisikin jo valmiiksi taloudellisessa ahdingossa olevalta jättää kaikki ja ostaa joku murju jossa suunnilleen seinät kaatuvat päälle, että kiitos tästäkin hienosta neuvosta meille tyhmille köyhille!

Ja kertoo sinun pienituloisten todellisuudesta vieraantumisestasi kun puhut pikkurahoista. Minimituloilla eläjälle jo se 9000 euroa ei ole pikkuraha vaan sellainen raha jonka maksamiseen tarvitsee ottaa lainaa. Minäkin olen sentään töissä, mutta teen yhtä maamme huonoiten palkatuista matalapalkkatöistä. Arvaa kuinka monen kuukauden palkka tuo on minulle?

Työttömällä on aikaa laittaa jo nykyisellään asumiskuntoisen talossa paikkoja paremmiksi. Saa asumiskulut alas eli jo on työttömänäkin varaa perusparantaa asuntoaan.

9000 euroa on nykyään pikkuraha, summa, joka menee pikkukaksion vuokriin noin vuodessa. Pahoitteln, että oma köyhyysaikani on taakse jäänyttä elämää.

Sinäkö sen tiedät, että nuo ovat asumiskuntoisia? Tai ovat asumiskuntoisia vielä muutaman vuoden päästäkin? Eikä se työtön mitään laita jos ei ole siihen rahaa. Olen sitä paitsi luullut, että remontointi vaatii vähän osaamistakin.

Tämä on kyllä kiva kun täällä ensin syytetään köyhiä huonosta rahankäytöstä ja sitten annetaan neuvoja käyttää sitä rahaa aivan järjettömyyteen.

Ja kai sinä ymmärrät, että siinä missä sinulle 9000€ on pikkusumma niin köyhälle se ei tosiaan sitä ole. Emme me voi laskea, että vuoden vuokrien hinnalla ostaisimme 9000 euron talon, koska ei meillä ole kädestä suuhun elämällä repäistä mistään sitä yhdeksää tonnia, toisin kuin sinulla selvästikin on.

Mutta kyse on ihmistyypistä, joka ei koskaan edes tosiaan yritä mitään, ja jos joskus yrittää, luovuttaa ensimmäisen vaikeuden tullessa. Kaikki on heille mahdotonta, turha ehdottaa mitään.

Kuvioon kuuluu myös se, että luullaan niiden muiden saaneen kaiken aina ilmaiseksi. Tajuamatta että jos on nyt rahaa lomailla, sen eteen on tehty pirun ahkerasti töitä vuosikaudet ja vuosikymmenet. Tämä ihmistyyppi luovuttaa ensi vaikeuden tullen.

Tämä on oikein mukava kuulla heikkolahjaisena joka on koko elämänsä yrittänyt päästä jonkinlaiseen normaaliin ja nyt vihdoin, erilaisten opinto- ja työyritysten joissa missään en ole pärjännyt yrityksestä ja avun hankkimisesta huolimatta, saanut surkeasti palkatun matalapalkkatyön joka on kuitenkin ihan oikea ja tärkeä työ. Toimeen en sillä tule, mutta kaiken tämän yrittämisem ja epäonnistumisen jälkeen se tuntuu suorastaan ihmeeltä. Tämä on parasta mihin pystyn, tämä on se minun vuosien ponnisteluni tulos. Yhdessä vaiheessa olin siitä jo todella iloinen, koska vaikka olen köyhä, ansaitsen kuitenkin itse rahani mikä ei kaltaiselleni ole koskaan itsestäänselvyys. Mutta täältäkin olen oppinut, että minä olen roskaa, kävin töissä tai olin käymättä.

Kuule trolli, kun esität heikkolahjaista, älä kirjoita täydellistä suomea. Vaikka sen uskon, ettei Putin sulle hääviä palkkaa maksa.

Mikä intressi minulla olisi trollata tämmöisestä? Putinin trolleilla on vähän muut alat kommentoinnissa. Tiedätkö, että jopa lievästi kehitysvammainen voi antaa itsestään aluksi ihan normaalin vaikutelman? Minua ei tosiaan aluksi yleensä uskota heikkolahjaiseksi, mutta kyllä minä sitä olen. Minua on tutkittu neuropsykiatrian polilla ja lopputulos oli, että jotain vikaa minussa on mutta ei ihan tiedetä mitä. Tarkkaavuuden ja hahmotuksen ongelmat ja aspergerpiirteet kyllä on todettu, mutta olen joutunut tulemaan siihen johtopäätökseen, että kyllä minulla on puhtaasti älyssäkin vikaa kun en selviä monista yksinkertaisiataaan töistä. Pärjäämättömyyttäni on ihmetelty mn. opiskeluun liittyvissä työharjoitteluissa.

Putin maksaa palkkasi, se on sinun motiivisi. Ei kehitysvammaiset pysty esittämään muuta kun ovat, muualla kun siellä Putinlandiassa.

Vierailija
607/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hvyinvointilomat ry:

Lomakotien Liitto, Kotien Puolesta Keskusliitto, Perhelomat ja Maaseutuväen Kunto- ja Virkistyslomasäätiö

perustivat Hyvinvointilomat ry:n vuonna 2011. Aloitimme tuetun lomatoiminnan vuonna 2012.

Vuonna 2020 järjestömme kautta tuettua lomaa haki noin 34 000 henkilöä.

Lapsiperhelomille valittiin noin 1 800 perhettä ja aikuislomille noin 3 500 henkilöä.

Itse olin jokin vuosi takaperin Haukiputaalla aikuislomalla.

Suosittelen.

Hakijoita on paljon, mutta eivät ota niitä jotka ovat päässeet joitakin vuosia sitten lomailemaan eli ensikertalaiselle voi olla hyvät mahdollisuudet päästä lomalle.

Ei kelpaa, ellei ole all-inclusive jossakin Pattayalla.

Vierailija
608/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäniloa kirjoitti:

pikkurahalla saisi

Putin maksaa palkkasi, se on sinun motiivisi. Ei kehitysvammaiset pysty esittämään muuta kun ovat, muualla kun siellä Putinlandiassa.

Heikkolahjaisuus tarkoittaa normaalia mutta alhaista älykkyyttä, ei kehitysvammaisuutta. Luulisi noin fiksun senkin tietävän. Tässä on muuten sinulle juttu ihan oikeasti kehitysvammaisesta naisesta:

https://yle.fi/uutiset/3-11251794

Onko hänkin Putinin trolli kun kuulemma tuttavatkaan eivät uskoisi kehitysvammaiseksi?

Ja kerro nyt, mitä Putin hyötyisi siitä, että joku esittää heikkolahjaista keskustelupalstalla? Putinin trolleilla on ihan muut aiheet.

Vierailija
609/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vanhemmistaan syntyneistä suomalaisista on kotoa lähtiessään varattomia.

On niitä jotka eivät tee mitään ja jäävät varattomiksi.

On niitä jotka tsemppaavat ja vaurastuvat.

Kysymys on valinnosta.

Keropas minulle miten minä valitsin sen että juoppo autoilija ajoi päin punaisia kun minä jalankulkijoiden vihreällä olin ylittämässä suojatietä? Henki jäi mutta työkyky meni. En edes vammautunut niin pahasti että olisin oikeutettu lisätukiin yhteiskunnalta, ihan perus kansaneläke (työkyvyttömyyseläke), se pienin mahdollinen, on loppuelämän tulona. En ole haaveillutkaan perheen perustamisesta tai asunnon omistamisesta tai lomamatkoista tai muusta sellaisesta minkä jotkut ihan oletusarvoisesti olettavat kaikkien muiden kuin lusmujen tekevän.

Jos tuo olisi totta, olisit sairaseläkkeellä, hyvällä sellaisella jos sulla olisi ollut hyvät tulot aiemmin.

Työkyvyttömyyseläkettä/sairaseläkettä sellaisenaan ei ole olemassakaan, se on ihan kansaneläke vain. Ja olin vastavalmistunut, työuraa oli takana vain harjoitteluita ja työkokeiluita, joten työeläkejärjestelmästä tuli kielteinen päätös kun työssäoloaikaehto ei ollut täyttynyt. Tiedän kyllä oman tilanteeni paremmin kuin sinä, kiitos vaan.

Vierailija
610/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, se aina yllättää kun täältä lukee mihin kaikkeen minullakin on vauvapalstan tietäjien mukaan mahdollisuus yhteiskunnan kustannuksella. Täältä olen oppinut, että minulle maksettaisiin mm. ajokortti ja nyt lomiakin. Tyhmä minä kun en ole tarttunut tilaisuuteen! Miten niitä lomia saa, menenkö sossusta kysymään, että kun minulla on tuo historia harrastuksena ja olen aina halunnut kiertää Ranskan keskiaikaisia linnoja ja katedraaleja, niin josko tippuisi minulle sellainen tuettu loma siellä?

Tuettujen Hyvinvointilomien , loka-joulukuun lomien hakuaika on käynnissä 31.8. saakka.

Puhelin arkisin klo 9-12,  010 830 3400.  Sähköpostiosoite:  toimisto@hyvinvointilomat.fi.

Ranskan keskiaikaisia linnoja ei varmaankaan ole tarjolla, mutta hyviä kotimaisia kohteita. Olen pari kertaa lasten kanssa päässyt ja mitenkään muuten lomailu ei olisi ollut mahdollista. Lomat tarkoitettu myös köyhille yksineläjille, eikä vain lapsiperheille. Laita ihmeessä hakemus! Kesälomien hakuaika on joskus helmi-maaliskuussa.

Vierailija
611/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetas kirjoitti:

Viikon loma kodin ulkopuolella ei ole perustarve.

Lomailu on toki kivaa ja auttaa jaksamaan arjessa mutta minusta loman ei tarvitse tarkoittaa viikkoa kodin ulkopuolella.

Tämänkin oppii tuntemaan vasta sitten kun on elänyt koko elämänsä murjussa ja toivoo että joskus pääsisi käymään jossain muualla, näkemään muuta kuin kodin ympäristön.

Nyt kun tänä kesänä eräästä syystä olen kiertänyt todella paljon erityisesti uudenmaan luontoa, niin on kyllä tullut selväksi miten uskomattoman hienot retkeilymaastot on jo täällä.

Olisiko siis mahdollista lähteä lomalle esimerkiksi telttailemaan? teen nyt tyhmänä oletuksen, että kyseessä on pääkaupunkiseutulainen ihminen: silloin abc-vyöhykkeen lipulla jo pääsee ihan mielettömän hienojen paikkojen äärelle.

Vierailija
612/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihmetteli, miten autoon menee 500-600e kuussa ja ehdotti säästämään siitä. Totuus on, että paljon ajavina meillä on pakko olla yksi suht kestävä ja luotettava auto, että pääsee varmasti niihin työvuoroihin, jotka on sovittu. Ei ole hieno, ei ole ihmeellinen merkki, ihan rellu vaan. Suht uusi sen vuoksi, että edellinen oli vanhempi ja sen korjauksiin ja katsastuksiin meni paljon enemmän, kuin tämän. Epäsäännölliset työajat ja pitkät matkat eivät mahdollista julkisia, kilometrejä kertyy meidän kahden töistä helposti 700-800 viikossa. Pienelläkin kulutuksella aikamoinen summa menee bensaan. Ei kukaan maksa toiminimellä tekevälle kilsoja ja liikunta-alalla ne katsotaan vaan kuuluvaksi asiaan, samalla tavalla kuin suunnittelukin tehdään omalla ajalla. Verottajan mielestä tulee mennä julkisilla. Esimerkki: menen töihin 120km päähän Helsinkiin edes takaisin omalla, koska julkiset kestävät noin 2,5 h per suunta, tulen kotiin, mies lähtee autolla töihin illaksi 80 km päähän, jonne ei kulje julkisia. Kyllä me usein mietitään, että jos ei käytäisi töissä, saataisi melkein sama raha tukina eikä tarvitisisi pitää autoa. Ei vaan antais sisu periks, kun töitä riittäis.

Vierailija
613/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäniloa kirjoitti:

pikkurahalla saisi

Mistä työtön saa 9000e?

Luuletko että kukaan ostaa asunnon lyömällä käteisenä koko summan tiskiin?

Luulee se. Tosin hän tuskin saa lainaa, kun luottotiedot on menneet hajonneen pesukoneen vuoksi. Kumma miten ne koneet jo keskituloisella kestää paljon paremmin.

Eri ihmiset käyttävät pesukoneita eri tyylein. Ei se välttämättä tulotasosta riipu, miten koneita runnoo tai hoitaa.

Eli köyhät rikkovat osaamattomuuttaan ne pesukoneet? Voi ollakin.

Ei se välttämättä tulotasosta riipu, miten koneita runnoo tai hoitaa.

Vierailija
614/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmille auto on pakollinen ja vihervasemmiston autoilun verotus vie kaikki rahat. Tällä tavalla SDP, Vas. jne pilaavat lapsiperheiden kesät.

Hmm... taidanpa sitten äänestää Kokoomusta. Ei ainakaan bensavero nouse.

Vierailija
615/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on 460 000 työtöntä työnhakijaa ja työllistämispalveluissa olevaa. 

Suuri työttömyys on harkittua. Sitä ylläpitävät sekä SDP attä KOK. Eri syistä toisin. Suuri työttömyys on molemmille puolueille tai heidän eturyhmilleen eduksi.

SDP tarvitsee köyhiä "palveluiden" varassa eläviä äänestäjiä

KOK varmistaa elinkeinoelämälle halpaa työvoimareserviä

Persujen työministeri keksi aktiivimallin, jolla sai näppärästi leikattua äänestäjäkuntansa työkkärikorvauksia 5%.

Vierailija
616/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmille auto on pakollinen ja vihervasemmiston autoilun verotus vie kaikki rahat. Tällä tavalla SDP, Vas. jne pilaavat lapsiperheiden kesät.

Kokoomus ja muut oikeistopuolueet nostaa taviksia koskettavia veroja ja ohjaa veroalennukset suurituloisille palkka- ja pääomatulojen nauttijoille. Että joo, kuse vain omiin muroihisi.

Vierailija
617/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus ja muut oikeistopuolueet nostaa taviksia koskettavia veroja ja ohjaa veroalennukset suurituloisille palkka- ja pääomatulojen nauttijoille. Että joo, kuse vain omiin muroihisi.

No ketä tässä sitten pitäisi äänestää? Jotain persuja vai? Älä unta nää!

Vierailija
618/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäniloa kirjoitti:

pikkurahalla saisi

Ihmiset asuvat jopa teltoissa. Tuollaisen summan voisi kyllä saada kasaan, jos kaikki keinot ottaisi käyttöön. Lisätyö, marjojen kerääminen, sienet, lehtien jakelu, lastenhoito ym.

Joten kyllä jos on todella köyhä kannattaisi tuollainen jollain tavalla hankkia, vaikkei se prima kuntoinen olisikaan. Kun maksaa omaa, niin jossain vaiheessa vaikka sen velaksi olisi ostanut, se on maksettu ja sen jälkeen ei ole 1000€ vuokraa joka kuukausi maksettavana. Asumismenot ovat monelle ne suurin menoerä ja kun sen saa pois se vaikuttaa ja paljon.

Vaikka aina puhutaan kuinka talossa on korjattava, niin se on samanlainen myytti kuin se aina rikki oleva pesukone. Kun pitää huolta asioista ne kestävät paremmin ja varsinkin kun korjaa heti, eikä odota kun katto on jo romahtanut, niin pääsee paljon halvemmalla.

Omassa kodissa voi todellakin säästää tekemällä itse, hankkia käytettyjä asioita ja etsiä jopa lahjoituksia. Siellä voi oikeasti säästää lämmityksessä, ei ole yhtiövastikkeita ja siellä omalla pihalla voi viljellä itselleen jopa ruokaa.

On vaikka kuinka paljon kirjoja, ilmaisia tai halpoja koulutuksia, videoita ja muuta joilla voi oppia tekemään asioita itse. Ehkä siinä samalla kun opiskelee putki tai sähkömieheksi saa sekä ammatin, että oman kodin kuntoon ja muutaman vuoden päästä jopa ei ole enää työtön.

Vierailija
619/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ihmetteli, miten autoon menee 500-600e kuussa ja ehdotti säästämään siitä. Totuus on, että paljon ajavina meillä on pakko olla yksi suht kestävä ja luotettava auto, että pääsee varmasti niihin työvuoroihin, jotka on sovittu. Ei ole hieno, ei ole ihmeellinen merkki, ihan rellu vaan. Suht uusi sen vuoksi, että edellinen oli vanhempi ja sen korjauksiin ja katsastuksiin meni paljon enemmän, kuin tämän. Epäsäännölliset työajat ja pitkät matkat eivät mahdollista julkisia, kilometrejä kertyy meidän kahden töistä helposti 700-800 viikossa. Pienelläkin kulutuksella aikamoinen summa menee bensaan. Ei kukaan maksa toiminimellä tekevälle kilsoja ja liikunta-alalla ne katsotaan vaan kuuluvaksi asiaan, samalla tavalla kuin suunnittelukin tehdään omalla ajalla. Verottajan mielestä tulee mennä julkisilla. Esimerkki: menen töihin 120km päähän Helsinkiin edes takaisin omalla, koska julkiset kestävät noin 2,5 h per suunta, tulen kotiin, mies lähtee autolla töihin illaksi 80 km päähän, jonne ei kulje julkisia. Kyllä me usein mietitään, että jos ei käytäisi töissä, saataisi melkein sama raha tukina eikä tarvitisisi pitää autoa. Ei vaan antais sisu periks, kun töitä riittäis.

Sinun kannattaisi ihan oikeasti harkita hybridiä, jos bensamenot ovat tuollaiset.

Vierailija
620/669 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysty lomailemaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi