Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lääkettä suosittelet lievään ahdistukseen?

Vierailija
17.08.2014 |

Jotain, mikä ei lihota (eli ei lisää ruokahalua), säilyttää toimintakyvyn (töissä on käytävä) ei tee tokkuraiseksi eikä riippuvaiseksi.

Mitä käytät ja miksi suosittelet juuri sitä?

Työterveyslääkärini haluaa aina jo valmiiksi lääkkeen nimen.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 22:09"]

Mäkikuisma

[/quote]

Auttaako oikeasti? Hinta?

[/quote]Riippuu mistä masennus johtuu. Itsellä auttoi eikä mitään huomattavia sivuvaikutuksia tullut. Hinta apteekissa myytävillä valmisteilla on aika suolainen, muttei mikään mahdottomuus työssäkäyvälle ihmiselle.

Vierailija
22/40 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tupakoit, niin lopeta se heti. Tutkitusti lievittää ahdistusta lähes jokaisen lopettajan kohdalla! Omalla kohdalla toimi loistavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä ahdistus on normaali tunne. Koet ja käyt läpi. Kuuluu kasvuun. Ei elämä ole pelkkää juhlaa ja ihkutusta.

Jokainen tulee kohtaamaan menetyksiä.

Sinulle on annettu tilaisuus syntyä ja kuolla.

Siinä välissä sinulla on elämä. Silloin voit tuntea, silloin voit välittää ja rakastaa. Elää siten kuin haluat.

Vierailija
24/40 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 22:27"]

Jos tupakoit, niin lopeta se heti. Tutkitusti lievittää ahdistusta lähes jokaisen lopettajan kohdalla! Omalla kohdalla toimi loistavasti.

[/quote]

Helvetti, niinpäs lievittääkin. En ole edes huomannut.

- Lopettaja

Vierailija
25/40 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 01:01"]

En osaa suositella mitään kemikaalia, mutta yhden tiedän, mikä kannattaa kiertää kaukaa. Sen nimi on Venlafaxin ja siitä on oma ketju täällä.

[/quote]

Eikö tuota joku juuri edellisellä sivulla suositellut? Mitä tässä nyt uskoisi, voiko joku tahallaan johtaa kysyjää harhaan? Jos voi, niin miksi ihmeessä?

Vierailija
26/40 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 01:01"]

En osaa suositella mitään kemikaalia, mutta yhden tiedän, mikä kannattaa kiertää kaukaa. Sen nimi on Venlafaxin ja siitä on oma ketju täällä.

[/quote]

Eikö tuota joku juuri edellisellä sivulla suositellut? Mitä tässä nyt uskoisi, voiko joku tahallaan johtaa kysyjää harhaan? Jos voi, niin miksi ihmeessä?

[/quote]

Venlasta on täällä monta varoittavaa ketjua. Älä ota sitä. 

Yleensäkin, jos ahdistus on lievä, niin älä ota lääkkeitä. Käytä muita menetelmiä, koska lääkkeissä on omat vakavat sivuvaikutuksensa. Ei lekuritkaan niitä nappaile, ellei ole aivan pakko. Työn puolesta joutuvat tarjoamaan potilaille. 

Vierailija
27/40 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 00:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 00:46"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:54"]

Kiitos noista liikuntavinkeistä. Ne ovat todella tärkeitä sellaiselle, joka ei liiku. Kaikki eivät kuitenkaan ole sellaisessa kunnossa, että ensimmäiseksi pystyvät ahdistuksissaan lähtemään ulos.

Minä kuitenkin harrastan monipuolista liikuntaa ja olen ammatiltani ravitsemusalan ammattilainen, minulla on laaja ja laadukas ystäväpiiri, mutta silti ahdistaa. Taustalla kenties lapsuuden tukahdutetut ja pakkounohdetut kokemukset. Anteeksi, kun en heti kertonut taustoja.

ap

[/quote]

Terapia. Sen lisäksi ehkä myös lääkitys. Mutta missään nimessä ei pelkkää lääkitystä. Lääkkeet eivät poista ongelmaa eli niitä lapsuuden kokemuksia. Jos nyt aloitat pelkän lääkityksen, on iso todennäköisyys että syöt niitä lopun elämäsi. Ekana vaihda lääkäriä. Selvitä paikkakuntasi tarjoamat keskusteluavut. Jos et muuta keksi, niin varaa aika yksityiselle terapeutille, he yleensä osaavat neuvoa mistä ja miten saat parhaiten apua, miten päästä kela-korvattavaan terapiaan jne. Tai tietävät sopivan vertaistukiryhmän jne. 

[/quote]

Lievällä ahdistuksella et Kela-korvattavaa terapiaa tod saa. 

Mutta itsekin vaihtaisin lääkäriä jos pyytää SUA valitsemaan lääkkeen. 

[/quote]

Psykoterapian voi maksaa itsekin, onhan se hieman kallista mutta hyvä satsaus omaan terveyteen.

Vierailija
28/40 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä suosittelisi minkäänlaista lääkitystä, sillä ne tosiasiallisesti vain pahentavat tilannetta. Viimeistään ongelmat alkavat, kun lääkitystä aiotaan lopettaa. Silloin iskevät vieroitusoireet. Varsinkin nuorille nämä mielialalääkkeet lisäävät merkittävästi itsemurha riskiä. Tästä ja monista muista käyttöön liittyvistä riskeistä löytyy tietoa tästä kirjasta, sekä myös selkeää näyttöä käytön hyödyttömyydestä.

Tässä viimeisimpiä uutisia ko. aiheeseen liittyen.

http://www.iltalehti.fi/terveys/2014081718579420_tr.shtml

Liikunta on monessa asiassa parasta terapiaa. Lisäksi ruokavaliolla on merkitystä aivojen toiminnalle.

Vierailija
29/40 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeily ja puutarhanhoito. Terveellinen ruoka.

Vierailija
30/40 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa ja terveellistä ruokaa!

Vierailija
31/40 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Sepram pienellä annoksella ja töissä on käyty vuosia sen kanssa. Ruokahalu ei ole kasvanut, päinvastoin.

Vierailija
32/40 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta lisää endorfiinituotatoa.

Vierailija
33/40 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ahdistus todella on vain lievää, niin suosittelen liikuntaa, terveellistä ruokavaliota, hyvää seuraa ja muutenkin kaikkea, mistä saat mukavan olon edes hetkeksi.

Vierailija
34/40 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda lääkäriä, mistäpä tavalliset tallaajat vois lääkkeitä tietää. mikä sopii yhdelle, ei välttis sovi sinulle

Vierailija
35/40 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä olin siinä vaiheessa kun menin lääkärin puheille hoitanut elämäntapa-asiat kuntoon mahdollisuuksien mukaan. Mutta aina se ei auta. Ja monesti ahdistusta aiheuttavat asiat ovat sellaisia, joihin ei voi itse vaikuttaa. Kuitenkin on pakko selvitä arjesta, koska useimmilla on lapsia, vanhat vanhemmat jne. joista on vastuussa vielä sen tärkeimmän eli oman itsen lisäksi. Itse selvisin _pienellä_ annoksella Opamoxia.

Vierailija
36/40 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:49"]

vaihda lääkäriä, mistäpä tavalliset tallaajat vois lääkkeitä tietää. mikä sopii yhdelle, ei välttis sovi sinulle

[/quote]

No eipä ne lääkäritkään tiedä ennekuin kokeilevat potilaillaan:) Mielenterveyslääkkeet on aina hakuammuntaa.

Vierailija
37/40 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos noista liikuntavinkeistä. Ne ovat todella tärkeitä sellaiselle, joka ei liiku. Kaikki eivät kuitenkaan ole sellaisessa kunnossa, että ensimmäiseksi pystyvät ahdistuksissaan lähtemään ulos.

Minä kuitenkin harrastan monipuolista liikuntaa ja olen ammatiltani ravitsemusalan ammattilainen, minulla on laaja ja laadukas ystäväpiiri, mutta silti ahdistaa. Taustalla kenties lapsuuden tukahdutetut ja pakkounohdetut kokemukset. Anteeksi, kun en heti kertonut taustoja.

ap

Vierailija
38/40 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:49"]

[/quote]

No eipä ne lääkäritkään tiedä ennekuin kokeilevat potilaillaan:) Mielenterveyslääkkeet on aina hakuammuntaa.

[/quote]

juu siis en tota tarkottanutkaan. vaan siis sitä, että mistä tavis vois tietää ahdistuslääkkeitä. eihän lääkäri voi vaatia, että potilas kertoo mitä lääkettä haluaa.

Vierailija
39/40 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:54"]

ap

[/quote]

Suosittelisin mieluummin keskusteluapua kuin lääkitystä.

Vierailija
40/40 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ahdistuksesi johtuu? Itselläni on venlafaxin lääkitys ja "lyhyt" keskusteluterapia menossa, suosittelen.