Te, joilla on parisuhde "lopahtanut"..
Miten olette saaneet sen heräämään uudestaan "henkiin"? Meillä siis tosiaan tuntuu, että läheisyyttä ei ole enään ollenkaan ja jos sitä sattuu olemaan ja see pienelle pusuttelun tasolle. 2 lasta, iät 1,5 ja 3,5 sekä työt pitävät kiireisinä. Kotiin tullessa olis kiva käpertyä toisen kainaloon, mutta yleensä se menee siihen, että lapset nukutetaan, molemmat painuvat sohvalle. Itse katson telkkaria, mies on tietokoneella. Ei paljoa puhella. Näen jo mielessäni lähiaikoina tulevan eron. Alan olemaan turhautunut tähän tilanteeseen. Mies sanoo rakastavansa, välittävänsä, mutta se läheisyys puuttuu kokonaan. Harmittaa suoraan sanottuna niin älyttömästi esim. Kuunnella kavereiden juttuja riehakkaista baari illoista, kun on ollut mies seuraa tarjolla.
Seksiä ei ole ollut pitkään aikaan ja viimeinenkin kerta taisi olla pelkkää suorittamista, ei siin intohimoa paljoa ollut. Meni muutenkin maksu koko touhusya, kun alkoi tuntumaan, että miehen piti hoitaa vain homma nopeasti pois alta. Itse en ede saanut orgasmia, joten jäi vain vitutuksen jälkimaku suuhun.
Ja ennen kuin joku tulee selittämään, että mieheni petttää minua niin ei petä. Hän ei ole sitä tyyyppiä ja vaikka olisikin, niin ei ole väliä missä hän kerkeisi sen tehdä. Päivät pitkät on töissä kirjaimellisesti ja töistä tulee suoraan kotiin. Olen sanonut hänelle monesti, että voisi lähteä vaikka urheilemaan tai iltaa viettämään kavereiden kanssa, jotta saisi omaa aikaa. Ei ole kuulemma jaksanut, joten en ole mikään pirttihirmukaan mikä pitää miehen kotona eikä päästä mihinkään.
En ymmärrä mikä mättää, olen sanonut miehelle suoraan, että ei meillä enää pahemmin läheisyyttä ole. Mies on sanonuy, että ei oo joo. Kysyinkin, että mitä meidän pitäisi asialle tehdä. Hän ei kuulemma tiedä.. On siis erittäin hankalaa keskustella asiasta miehen kanssa, kun saan vastaukseksi joko muminaa tai en tiedä.
Nyt kaipaankin tosiaan vinkejä, miten saan herätettyä eloon parisuhteemme. Olen yrittänyt hieroskella miestä, mutta ei mikään ope kelvannut. Alan itsekin kyllästyä tähän tomuhuun, joten olen lopettanut sen yrittämisen.
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 20:53"]
Ala urheilla. Monen kohdalla auttanut. Kai se herättää miehessä jonkun reviirin suojeluvaiston tjsp
[/quote]
Ala urheilla (6kk crossfit) + mene mihen kainaloon sohvalla, kun vähän yhteyttä ja läheisyytä, ota mieheltä suihin. Älä kysy haluaako hän sitä. Ota vaan. Jos homma ei pikku hiljaa ala toimimaan niin joku mättää.
(Mieti että mitä hän esim koneellaan tekee ja pettäkö kuitenkin.)
Älkää nyt erotko jos lapset 1 ja 3 ei ainot ongelma on seksin puutte. Puhukaa ja pankaa.
Hae avioeropaperit ja allekirjoita, anna ne miehelle allekirjoitettavaksi ja sano, ettet enää jaksa kaveriliittoa. Mies ei selvästikään arvosta sinua vaimona. Miehesi kohtelee sua noin, koska sillä on siihen varaa, eli tietää, että hyväksyt tilanteen ja pysyt liitossa, vaikka välillä yrität saada muutosta.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:15"]
Aloittakaa nyt ensin sillä että ette jämähdä sinne telkun/koneen viereen. Laittakaa ne kiinni ja olkaa kaksistaan. Vaikka aluksi 5 min illassa.
Tai ennen nukkumaanmenoa otatte tavaksi että makaatte toistenne kainalossa ja sivelkää toisianne hetken ennen nukahtamista.
Jos kumpikaan ei tee aloitetta läheisyydelle, ei kunpikaan sitä saa. Pitää järjestää sitä kahdenkeskistä aikaa! Aluksi vaikka ihan pieniä pätkiä, tai vaikka sovitte että yks tietty ilta viikossa on sellanen parisuhdeilta. Lapsien nukkumaanmenon jälkeen vaikka syötte iltapalan yhdessä kynttilän valossa, keskustelette ilman kynsiä ja hampaita jostain kivasta asiasta ja halaatte ja suukottelette toisianne ennen nukkumaanmenoa.
[/quote]
Puhut todella asiaa. Televisio ja kone kuukaudeksi pois kotoa? Toimisko? Siis ihan oikeesti.
(mulla ei ole ollut televisiota 15 vuoteen)
Ehkä mies on tavallaan tyytyväinen tilanteeseen? Kiinnostusta ja intohimoa ei ole, mutta silti on mielummin parisuhteessa.
Voisiko mihesi olla lievästi masentunut?
Mitä miehesi tahtoo elämältä? What drives him? Näyttää siltä ettei ole intohimoa juuri mihinkään? Onko hänellä mielestäsi joskus ollut?
Menkää Rikasta minua -kurssille viikonlopuksi. Google Kataja ry
Meilläkin täysin samaa. Lapset vähän vanhempia. Ja meillä ei ole yhtään mitään hellyyden osoituksia keskenämme.
Tarttis joo ottaa "härkää sarvista", mutta ei oo niin helppoo.
Ollaan molemmat todella huonoja puhuun keskenään mistään tälläsistä.
Torjutuksi tuleminen, se on kauheeta.
Ihan pihalla.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 22:12"]
Hae avioeropaperit ja allekirjoita, anna ne miehelle allekirjoitettavaksi ja sano, ettet enää jaksa kaveriliittoa. Mies ei selvästikään arvosta sinua vaimona. Miehesi kohtelee sua noin, koska sillä on siihen varaa, eli tietää, että hyväksyt tilanteen ja pysyt liitossa, vaikka välillä yrität saada muutosta.
[/quote]
Tämän kirjoittajalle antaisin takasuorasta. Olit mies tai nainen. Ollan menty naimisiin, lapset pienia, seksi ei ole sujunut muutamaan vuoteen ja sitten vaan erotaan. Ei toimi. Jos mies ei petä, on itse vähän ulkona tilanteesta niin näin helpolla ei voi luovutta. Kirjoittajakaan ei halua erota. ei vain tiedä mitä voisi tehdä. Lyö aluksi miehen kone vasaralla rikki ja heitä kone pihalle. Älkää luoko itselle pakopaikkoja.
Työpäivän aikana ehtii hyvin pettämään, ei siihen tarvita iltoja, vapaa-aikaa tai viikonloppuja. Iltaisin, vapaalla ja viikonloppuisin riittää sen toisen kanssa yhteydenpitoon puhelin ja tietokone. Näin voi jatkua jopa vuosia.
Varmasti on vaikeaa kun noin pitkään on mennyt huonosti. Vinkkinä kaikille, että kannattaisi yrittää ennakoida tätä kulahtamista ja keskustella asiasta paljon ja usein miehen kanssa.
Me ollaan miehen kanssa uudella kierroksella ja molemmilla oli sama ongelma aiemmassa suhteessa eikä puhuminen toisen osapuolen kanssa onnistunut (oli toki paljon muutakin). Kun alettiin seurustella, niin vahingosta viisastuneena haluttiin ehkäistä tässä suhteessa samat ongelmat ja ollaan valmiita molemmat tekemään paljon töitä suhteen eteen ja hoitamaan suhdetta, jotta kulahtamista ei tapahdu. Nyt eletään raskasta pikkulapsiaikaa ja seksille ja läheisyydelle raivataan tilaa vaikka väkisin. Aina ei ole helppoa ja pinnaa kiristää, mutta ei olla päästetty tilannetta nin pahaksi, että toisesta etääntymistä olisi tapahtunut. Tietenkään ei ole sellaista kuin rakastumisen alkuhuumassa, mutta sovitaan hyvin yhteen, meillä on paljon yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja meillä on hauskaa yhdessä. Ainakin välillä. Uusperheeksi ollaan varmaan ihan harvinaisen onnellisia.
Paha sanoa mitä tehdä kun mies on noin vastahakoinen, mutta yritä vääntää rautalangasta että et ole onnellinen etkä tyytyväinen ja olet varma että ero tulee ennemmin tai myöhemmin, jos ette pysty suhdetta muuttamaan paremmaksi. Itselleni ero oli elämäni paras ratkaisu, vaikka meillä pieni lapsi silloin olikin. Yritin kaikkeni ja se ei vaan riittänyt.
Meillä on vastaava tilanne. Takana pitkä liitto, useampi lapsi joista osalla erityijuttuja. Mies on paljon pois, töissä, auttamassa kavereita tai tallissa. Hyvin harvoin ollaan kotona samaan aikaan. Edes nukkumaan ei mennä yhdessä. Kuin tätä ketjua vinkkien toivossa, yhtään toteuttamiskelpoista en löytänyt. Eroon ei omat voimat riitä, arki yksin on haastavaa. Olen koittanut miehen kanssa keskustella, mutta hän ei näe tässä mitään ongelmaa. Minä vaan haluan takaisin sen parisuhteen mikä meillä oli.
Hyvä ystäväni elää tällä hetkellä samanlaisessa tilanteessa oman miehensä kanssa. Sitä on surullista seurata vierestä, kun itse toivoisi vain toisen onnea. Varsinkin kun ystävä yrittää ja yrittää eikä miehestä irtoa mitään. Luulen että sinä tiedät kyllä mitä pitää tehdä, kuten tietää ystävänikin. Mikäpä minä olen siinä neuvomaan. Itsestä on kiinni, kauanko sietää. Jossain tuolla olisi joku joka ei päästäisi koskaan irti.
Kiitos neuvoista!
Tuo sylitanssi ei tepsi. Mies toteaa, ettei jaksa nyt ja katsoo telkkaria minun sivultani. Siinä vaiheessa, kun tulee moneen otteeseen torjutuksi ei tee enää mieli edes yrittää mitään sylitansseja.
En tiedä olenko vaikeuttanut tilannettamme sillä, kun yritämme puhua ja mies ei saa sanaa suustaan niin se alkaa turhauttumaan minua niin paljon, että suutun siitä ja motkotan loppujen lopuksia siitä, kun hän ei pysty puhumaan. Taidan siis syyllistää miestä hänen puhutmattomuudestaan. Siinä vain jotnkin kilahtaa, kun aina saa kuunnella sitä muminaa ja en tiedä meininkiä. Olen kysynyt mieheltä suoraan, että haluatko erota? Mies vastaa em. Sen jälkeen yleensä keskustelu jatkuu, että mikä sitten mättää. Siihen ei sitten vastausta tulekkaan.
En usko, että mies on masentunut, tai jos on niin sitten hän osaa peittää sen hyvin. Esim. Töissä nauraa oikein urakalla ja muutenkin on hirveä höpöttäjä. Kyllä kotonakin nauraa ei ole siitä kiinni. Lisäksi hänen työpaikkansa on rento, joustava ja palkkakin on korkeampi mitä se ennen oli. Joten ei luulisi mitkään rahahuoletkaan painavan.
Onko tämä pikkulapsiarki sitten vain niin uuvuttava. Meillä on molemmat lapset uhmaiässä. Mutta sitä suuremmalla syyllä luulisi, että hakisi toiselta lohtua ja tukea ja jaksamista tähän tilanteseen. Onko tämä sittn vain miehen tapa käsitellä asiaa, sulkea pois kaikki läheisyys jq hellyys..
Vanhempani ottavat muksut mielellään hoitoon. Vaikka koko viikonlopuksi. Täytyy varmaan suunnitella joku reissu. Olen itse vain sellainen luonteeltani, että lapsia tulee ikävä liiankin helposti. Joten en tiedä kuinka pystyn olemaan yön yli esim. Itkemättä ikivää. Mitä lastneni suhteen tulee niin he ovat kaikki kaikessa minulle ja viikonloppu heistä erossa kuullostaa ahdistavalta, joten en tiedä meneekö se sitten siihen, että murehdin sitä ikävää..
ap
.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 22:35"]
Työpäivän aikana ehtii hyvin pettämään, ei siihen tarvita iltoja, vapaa-aikaa tai viikonloppuja. Iltaisin, vapaalla ja viikonloppuisin riittää sen toisen kanssa yhteydenpitoon puhelin ja tietokone. Näin voi jatkua jopa vuosia.
[/quote]
Näinpä juuri. Kolme vuotta menty jo näin.
No ei kaikki petä. Vaikka haluaiskin niin ei niitä sopivia partnereita noin vaan eteen putoile.
Pahoittelut kirjoitusvirheist, ipadilla on vaikea kirjoittaa..
ap
Tartu härkää sarvista.
Eiku siis miestä munasta.
Halaa, passaa ja pussaa.
Pukeudu seksikkäästi.
Keskity siis vain muuttamaan omaa toimintaasi. Jos mies ei parissa kuukaudessa ala syttyä, arvioi tilanne uudestaan.
Meilläkin juuri samanlainen tilanne. Ite oon nyt vaan sulloutunut miehen kainaloon aina kun lysähtää sohvalle :D nyt näkyy jo valoa tunnelin päässä.
No meillä meni monta vuotta huonosti ja lopulta mun mies sitten hankki sen sivusuhteen. Sivusuhteen aikana sitten sai kipinän parantaa meidän parisuhdetta, muttei sellanen auttanut kuin väliaikaisesti ennen kuin tajusin sen nussivan toista ja koko shown olevan vain syyllisyyttä ja yritys pakottaa mut jatkamaan sen kanssa.