Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkailmoitus on englanniksi?

Vierailija
17.08.2014 |

Joten kyllä, kirjoitan hakemuksen myös englanniksi, siitä ei ole kyse koska englanninkieleni on erinomainen. Mutta minulla on eräänlainen esiintymispelko ja pelkään että haastattelu on englanninkielellä. Jännitän jo pelkästään suomenkielisiä haastatteluja, joten pahimmillaan voin saada paniikkikohtauksen pelkästä jännityksestä ja epäonnistumisen pelosta. :D niin noloa kuin se onkin.

Kysyn siis teiltä, jotka olette joskus olleet tälläaisessa haastattelussa tai jolla on tietoa, pidetäänkö haastattelu englanniksi vai suomeksi? Haluaisin tämän työn ehdottomasti, ja täytän vaatimukset sekä vähän ylikin.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 23:11"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:54"]

22v tyttönen henkilöstöpäälliköksi? Just, et kai vaan ole tosissas.

[/quote]

mikäköhän sun ongelmasi tässä sitten on? olen tehnyt puolitoista vuotta ensin töitä henkilöstösihteerinä, ja kohta viisi vuotta henkilöstökoordinaattorina. yhteensä siis yli kuusi vuotta kokemusta henkilöstöpuolelta. omaan kyllä kaiken tarvittavan työtehtävään, vain kokemus itse päällikön työstä puuttuu.

[/quote]

Olet siis mennyt 16 vuotiaana kokopäiväisiin töihin? Et ole käynyt kouluja?

Lähes sääntönä henkkaripäälliköksi valittavalla on akateeminen tutkinto..tuohon aikaväliin ei taida yliopisto mahtua ellet ole fakiiri..ettet olisi kuitenkin 32-vuotias?

[/quote]

joo en ole käynyt yliopistoa, mutta mulla on tarpeeksi työkokemusta ja osaamista siihen virkaan joten se ei ole pakollista. täytän pian 23v ja olen mennyt töihin vähän ennen kuin täytin 17 vuotta, suhteilla pääsee ja karavaani kulkee? ei tosiaan, oon kyllä antanut kaikkeni tälle työlle.

keitä tekin olette mua arvostelemaan tai väittämään epäpäteväksi? se paistaa läpi suurimman osan kommenteista.

ap.

[/quote]

Sun kannattaisi ehkä pohtia ulosantiasi vakavammin, kun kerran ihmisten ja henkilöstöasioiden kanssa teet töitä. Kohteliaisuus kannattaa aina, vaikka vastapuoli ei ehkä olisikaan sitä.

[/quote]

mielestäni ulosannissani ei ole ollut mitään vikaa? en ole haukkunut, aliarvioinut tai muuten puhunut rumasti. myönnetään lievä provosoituminen, kun ihmiset eivät lue tai ymmärrä lukemaansa. mutta mitä muuta tällä palstalla voikaan odottaa. :)

enkä nyt tarkoita jokaista tähän kommentoinutta, olen saanut myös asiallista palautetta ja sitä arvostan.

Vierailija
22/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:54"]

[/quote]

mikäköhän sun ongelmasi tässä sitten on? olen tehnyt puolitoista vuotta ensin töitä henkilöstösihteerinä, ja kohta viisi vuotta henkilöstökoordinaattorina. yhteensä siis yli kuusi vuotta kokemusta henkilöstöpuolelta. omaan kyllä kaiken tarvittavan työtehtävään, vain kokemus itse päällikön työstä puuttuu.

[/quote]

Olet siis mennyt 16 vuotiaana kokopäiväisiin töihin? Et ole käynyt kouluja?

Lähes sääntönä henkkaripäälliköksi valittavalla on akateeminen tutkinto..tuohon aikaväliin ei taida yliopisto mahtua ellet ole fakiiri..ettet olisi kuitenkin 32-vuotias?

[/quote]

joo en ole käynyt yliopistoa, mutta mulla on tarpeeksi työkokemusta ja osaamista siihen virkaan joten se ei ole pakollista. täytän pian 23v ja olen mennyt töihin vähän ennen kuin täytin 17 vuotta, suhteilla pääsee ja karavaani kulkee? ei tosiaan, oon kyllä antanut kaikkeni tälle työlle.

keitä tekin olette mua arvostelemaan tai väittämään epäpäteväksi? se paistaa läpi suurimman osan kommenteista.

ap.

[/quote]

Miekin olen henkilöstöpäällikkö, ikää kyllä jo 37 vuotta. Koulutusta ei ole minullakaan ja uskon että työkokemuksesi riittää näihin hommiin tehdessä sitä oppii. Ihan on normaalia että mammat täällä epäuskoisina lyttäämässä heti kun joku vähän pärjää. Saan tämänkin kommentin takia varmaan vain alapeukkua kun sen nämä ladyt ossaavat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti joudut käyttämään englantia myös työkielenä ko. paikassa jos sen saat, joten parempi varustautua, että osaat ilmaista sujuvasti itseäsi englanniksi myös haastattelussa.

Vierailija
24/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai englanniksi CV ja hakemus. Jos et puhu edes englantia niin ei tietenkään ole sinun paikkasi! Meitä kielitaitoisi kyllä riittää kaikkiin hyviin duuneihin :-)

Vierailija
25/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitko tuota BCG: Assarin paikkaa, joka on tuossa Oikotien mainoksessa tällä sivulla?

Vierailija
26/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 20:08"]

Todennäköisesti joudut käyttämään englantia myös työkielenä ko. paikassa jos sen saat, joten parempi varustautua, että osaat ilmaista sujuvasti itseäsi englanniksi myös haastattelussa.

[/quote]

Kuten jo aloitusviestissä sanoin englanninkieli ei ole minulle ongelma, vaan ns. esiintymistilanteet. Esim. työhaastattelu jännittää minua jo älyttömästi suomenkielellä.

ap.

Vierailija
27/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 20:18"]

Tottakai englanniksi CV ja hakemus. Jos et puhu edes englantia niin ei tietenkään ole sinun paikkasi! Meitä kielitaitoisi kyllä riittää kaikkiin hyviin duuneihin :-)

[/quote]

no kiva. mutta tuskin kukaan haluaa työntekijäkseen sellaista jolla on luetun ymmärtämisessä jo noin paljon ongelmia kuin sinulla.

ap.

Vierailija
28/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 20:27"]

Haitko tuota BCG: Assarin paikkaa, joka on tuossa Oikotien mainoksessa tällä sivulla?

[/quote]

en hakenut, hain paikkaa henkilöstöpäällikkönä.

Vierailija
29/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 14. taas ap.

Vierailija
30/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin kuukausi sitten haastattelussa paikkaan johon kirjoitin työhakemukseni englanniksi (SAIN PAIKAN!). puhuimme koko haastattelun suomea, mitä nyt lopuksi täytyi kertoa itsestään englanniksi muutamalla lauseella. käytän kyllä englantia todella paljon töissä päivittäin.

pidetään sulle peukkuja ap kyllä se hyvin varmasti menee.

Vierailija
31/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 20:42"]

[/quote]

[/quote] miten voit toimia henkilostopaallikkona jos noin jaadyt ja on vaikeata?

Vierailija
32/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakemus on englanniksi niin silloin odottavat henkilöä, joka puhuu englantia sujuvasti.

Vierailija
33/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 20:42"]

[/quote]

[/quote] miten voit toimia henkilostopaallikkona jos noin jaadyt ja on vaikeata?

[/quote]

tuo nyt on niitä harvoja tilanteita missä jännitän itseni kipsiin. muita mainittavia on laulaminen, näytteleminen, tanssiminen ja omien kirjoitelmien taikka runojen lausuminen ihmisten edessä, joten hyvin pystyn toimimaan henkilöstöpäällikkönä kiitos kysymästä. :)

toivon myös pääseväni esiintymispelostani yli jonakin päivänä joten luultavasti siedätyshoitona aion nolata itseni muutamaan otteeseen myös näissä lajeissa. työhaastattelussa kun taas ei ole mahdollisuutta täydellisille munauksille.

Vierailija
34/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:21"]

Jos hakemus on englanniksi niin silloin odottavat henkilöä, joka puhuu englantia sujuvasti.

[/quote]

huoh. edelleenkin puhun englantia sujuvasti, stressaan vain haastattelussa pahasti.

ap

Vierailija
35/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

If you are fluent I don't see any reason why you should worry. One would think that you would be proud to show your skills.

Vierailija
36/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:21"]

[/quote]

huoh. edelleenkin puhun englantia sujuvasti, stressaan vain haastattelussa pahasti.

ap

[/quote]

Harmittavaa että sinulla on noin paha kammo. Sinun täytyy vain yrittää pitää pää kylmänä, ja sinun tapauksessasi pitää pää kylmänä niin hyvin se menee.

Itselläni oli kanssa sinun ikäisenäsi samanlaisia tuntemuksia, mutta loppuivat ajan ja kokemuksien myötä.

Vierailija
37/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sun kannattaa jättää sitten hakematta työtä jos et ole varma tuletko valituksi..... Hei haloo!!! Tietysti haet ja toivot pääseväsi haastatteluun ja hoidat työn itsellesi.

Vierailija
38/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/39 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:21"]

[/quote]

ap

[/quote]öööö mikä siinä stressaa jos homma on hallussa? Hakevat ilmiselvästi englanninktaitoista ihmistä ja jos olet sellainen, niin sehän on sinun työsi. Itse en osaa hyvin englantia, mutta olen hommassa jossa se on välttämättöntä, eikä se ole mikään ongelma koska pärjään, vaikkakaan en ole kovin hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi