Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mormoni, menetänkö jotain elämässäni mielestänne?

Vierailija
16.08.2014 |

Tuli mieleen tuosta "uskovaiset 30+ neitsyet on säälittäviä" ketjusta että kuinkahan säälittävänä ihmiset pitää meidän mormonien elämää kun seksin lisäksi on kielletty myös tupakka, tee, kahvi ja alkoholi. Ja pitää vielä joka sunnuntai käydä kirkossa eikä saa sunnuntaisin tehdä mitä huvittaa vaan pitää pyhittää lepopäivä :D

Olen ollut kirkkoni jäsen pienestä pitäen lukuunottamatta muutaman vuoden "hairahtumista" nuorempana jolloin elin ihan normiluterilaisen elämää baareineen ja miehineen. En koe että minulla olisi nyt elämässäni yhtään vähempää mitään verrattuna tuohon aikaan jolloin en kirkkoni oppien mukaan elänyt. Päinvastoin itseasiassa, koen itseni tällä hetkellä todella onnelliseksi, rauhalliseksi ja tasapainoiseksi :) Seksiä ilman ei tietysti tarvitse olla kun olen naimisissa mutta en usko että olisin kovin paljon onnettomampi vaikka en olisikaan naimisissa, ainakaan seksin puutteen vuoksi.

Minulta on aina välillä kysytty että eikö ole kauheaa kun ei saa juoda tai harrastaa seksiä ennen avioliittoa. Ei se kauheaa ole. Minulle Jumalan käskyjen mukaan eläminen on aina ollut se tapa jolla voin olla kaikkein onnellisin. Eihän sitä hengellistä tunnetta oikein pysty muille selittämään, mutta itse olen sen oppinut tunnistamaan.

Ihmettelen ihmisiä jotka jaksavat sääliä muita jotka elävät erilaisten arvojen mukaan kuin he itse. Vaikka tietysti itsekin väkisin ajattelen monista läheisistäni että he voisivat olla vielä onnellisempia jos tietäisivät ja tuntisivat saman kuin minä ja toivoisin samaa hyvää muille mitä olen itsekin saanut.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:28"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:18"]

Minne me muut menemme? Helvettiinkö? Onko kivaa ja inhimillistä ajatella sillälailla?

[/quote]

Ette minnekään helvettiin mene, jos ette nyt ihan täysin tietoisina totuudesta edelleen valitse paholaisen puolta. Minä luotan siihen että jokainen voi olla onnellinen kuoltuaan, oli se sitten missä tahansa. Ei ne jotka täälläkään ei ole Jumalasta välittäneet, halua hänen kanssaan kuoleman jälkeenkään olla eikä heitä pakoteta :) Taivaaksi sitä silti itse kutsuisin. t. mormoni

[/quote]

Jassoo no kiitos sitten vaan kovasti. Nyt lohduttaa hitsisti. Mutta miksi sitten uskoa, jos kaikki on okei muutenkin?

[/quote]

Aika iso ristiriita todellakin: Mitä mieltä on uskoa Jumalaan, jos "jokainen voi olla onnellinen kuoltuaan, oli sitten missä tahansa", kuten mormoni kirjoittaa. Valitettavasti tämä ei ole kristinuskoa, koska kristillisessa ajattelussa ja uskossa ihminen pelastuu vain Jumalan, Kristuksen ainutlaatuisen anteeksiannon ja rakkauden kautta - lyhyesti sanottuna pelastuakseen ihmisen tarvitsee ymmärtää epätäydellisyytensä ja ns. syntinsä ja ottaa ihan henkilökohtaisella tasolla vastaan Jumalan anteeksianto. Tämä kaikki on löydettävissä vaikka juuri nyt, koska Jumala RAKASTAA sinua ja minua eikä tahtoisi yhdenkään ihmisen jäävän ilman hänen rakkauttaan ja pelastustaan :) Et voi ainakaan menettää mitään jos annat itsellesi mahdollisuuden löytää Jumalan rakkaus ja armo: http://www.healingrooms.fi/?sid=100

http://www.onewaymission.fi/index.php/etusivu/miten-tulla-uskoon

Vierailija
62/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:43"]

Miksi hakea vastauksia muualta kuin raamatusta?

[/quote]

Mä ihmettelen ennemminkin että miksi hakea vastauksia VAIN Raamatusta? Miksi Jumala olisi muuttanut toimintatapojaan ja lakannut kutsumasta profeettoja ja apostoleita? Jeesus itsekin asetti Apostolit johtamaan kirkkoa jälkeensä. Jatkuvan ilmoituksen periaate on tarkoitettu koko ihmiskunnan siunaukseksi, sen avulla ihmiset saivat tietoonsa Juamalan tahdon jo ennen Raamatun kokoamista ja myös sen jälkeen. Raamatussa on toki paljon hyvää Jumalan sanaa myös mutta me tarvitsemme myös nykyaikana Jumalan apua ja ohjausta. Ilmoitusta voi jokainen saada henkilökohtaisesti Pyhän Hengen kautta tai sitten koko kirkkoa koskevissa asioissa profeetan kautta. Ei tarvitse turvautua äänestyksiin tai keskusteluihin kun voimme tietää mitä Jumala meiltä haluaa.

t. mormoni

[/quote]

Kristinusko perustuu Raamattuun, ihan tiedoksi. Tietysti jos haluaa sitten vielä omat säännöt/lait/tulkinnat lisäksi niin olkaa hyvä vaan mormonit, jehovantodistajat ym, ei ole kuitenkaan kuin yksi Kirja mihin uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jumala on luonut kahvin ja teen? :o

Vierailija
64/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:52"]

Mormoneilla on outoja oppeja mm. lasten aj nuorten seksuaalisuuden ja itsetyydytyksen suhteen. Jos et itse ole lapsi tai nuori niin tämä ei sinua kosketa. Jos sinulla on lapsia ja kasvatat heitä MAP - kirkon ohjeiden mukaan niin niin asialla on heidän kannaltaan merkitystä.

http://www.mormonismi.net/artikkelit.shtml#seksi

Syyllistäminen on tehokas tapa hallita ihmisiä.

[/quote]

Ja taas tulee mieleen sanat elämästä vieraantuminen...

Vierailija
65/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:54"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:46"]

Aika hassua, ettei sillä Jumalalla ole mitään oikeaa vasta-argumenttia sille vihreän teen juomiselle.. :D Se nyt vaan ei sovi ja sillä sipuli!

[/quote]

No ei se Jumala nyt mitenkään erikseen perustellut esim. kymmentä käskyäkään vaan antoi ne vain. Pitää luottaa siihen että Jumala tietää paremmin. Pikainen googletus ja wikipedia kertoivat että vihreällä teelläkin voi olla haittansa, en niitä nyt jaksa tähän kopioida kun halukkaat voivat itse ne käydä sieltä katsomassa (englanninkielisestä ainakin).

t. mormoni

[/quote]

No on ne nyt hiukan paremmin perusteltavissa, ihan arkijärjelläkin ne tajuaa... Kymmenen käskyä. Ihan käypiä elämänohjeita kenelle tahansa.

Vierailija
66/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 23:23"]

Vapaan ajattelun olet menettänyt. ET voi olla eri mieltä kuin kirkkosi. Olet siis menettänyt sen, mikä on oleellisinta ja hienointa elämäsdä. Omat vapaat rajoittamattomat arvot ja ajatukset. Seksi on sivuseikka.

[/quote]

Tottakai voin olla eri mieltä kuin kirkkoni :D Ero perusluterilaisiin on vain siinä että jos havaitsisin jotain kirkkoni opissa jota en voisi hyväksyä/uskoa niin eroaisin kirkosta enkä yrittäisi väkisin muuttaa kirkkoa toisenlaiseksi kuin se on. Kirkkomme jäseniä myös kehotetaan nimenomaan tutkimaan ja kysymään Jumalalta kirkon opeista ja profeetan sanomisista, että ovatko ne oikeat. Jos saisin tällaiseen kysymykseeni vastauksen että ei ole niin sitten tietäisin että olen väärässä kirkossa. Uskon ihan itse ja ilman kirkkoani Jumalaan ja siihen että hän ei ole lopettanut ihmisten auttamista ja ohjaamista täällä maan päällä. Siksikin oman kirkkoni oppi jatkuvasta ilmoituksesta ja elävästä profeetasta kuulostaa mielestäni loogiselta.

Olen siis täysin vapaa ajattelemaan ja uskomaan ihan niin kuin haluan, vapaaseen tahtoon ja ajatteluun koko elämä täällä maan päällä perustuu :) (vaikka jotkut ihmiset sitä yrittääkin toisilta rajoittaa). En oikein ymmärrä tuotakaan ajattelutapaa että jos joku VAPAASTA TAHDOSTAAN valitsee ja uskoo jonkun arvomaailman niin toisinuskova ei millään voi käsittää että se tosiaan on vapaa tahto. Voisit tietysti vielä vähän avata tuota väitettäsi lisää, mitä arvelet minulle tapahtuvan jos en haluakaan uskoa enää kirkkoni oppeihin tai ajattelen eri tavalla? Tai kuka mielestäsi estää minua ajattelemasta vapaasti?

t. mormoni

[/quote]Miten voisi olla yhteydessä teihin? T: Hukassa

Vierailija
67/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitää luottaa että Jumala tietää paremmin"

Joo joo ja ennen kaikkea pitää luottaa, että moinen hölinä tulee Jumalalta ;)

Vierailija
68/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:54"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:28"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:18"]

Minne me muut menemme? Helvettiinkö? Onko kivaa ja inhimillistä ajatella sillälailla?

[/quote]

Ette minnekään helvettiin mene, jos ette nyt ihan täysin tietoisina totuudesta edelleen valitse paholaisen puolta. Minä luotan siihen että jokainen voi olla onnellinen kuoltuaan, oli se sitten missä tahansa. Ei ne jotka täälläkään ei ole Jumalasta välittäneet, halua hänen kanssaan kuoleman jälkeenkään olla eikä heitä pakoteta :) Taivaaksi sitä silti itse kutsuisin. t. mormoni

[/quote]

Jassoo no kiitos sitten vaan kovasti. Nyt lohduttaa hitsisti. Mutta miksi sitten uskoa, jos kaikki on okei muutenkin?

[/quote]

Aika iso ristiriita todellakin: Mitä mieltä on uskoa Jumalaan, jos "jokainen voi olla onnellinen kuoltuaan, oli sitten missä tahansa", kuten mormoni kirjoittaa. Valitettavasti tämä ei ole kristinuskoa, koska kristillisessa ajattelussa ja uskossa ihminen pelastuu vain Jumalan, Kristuksen ainutlaatuisen anteeksiannon ja rakkauden kautta - lyhyesti sanottuna pelastuakseen ihmisen tarvitsee ymmärtää epätäydellisyytensä ja ns. syntinsä ja ottaa ihan henkilökohtaisella tasolla vastaan Jumalan anteeksianto. Tämä kaikki on löydettävissä vaikka juuri nyt, koska Jumala RAKASTAA sinua ja minua eikä tahtoisi yhdenkään ihmisen jäävän ilman hänen rakkauttaan ja pelastustaan :) Et voi ainakaan menettää mitään jos annat itsellesi mahdollisuuden löytää Jumalan rakkaus ja armo: http://www.healingrooms.fi/?sid=100

http://www.onewaymission.fi/index.php/etusivu/miten-tulla-uskoon

[/quote]

No ehkä me ajattelemme sitten "pelastuksen" jotenkin eri tavalla. Meidän kirkko opettaa että Kristuksen sovituksen ansiosta kaikki ihmiset saavat jotakin, nimittäin ylösnousemuksen ja kuolemattoman ruumiin. Ihan riippumatta siitä kuinka hyvä tai paha on ollut täällä maan päällä. Varsinaisen pelastuksen saavat sitten ne jotka ottavat tuon sovituksen vielä henkilökohtaisesti vastaan ja tekevät parannuksen ja liitot Jumalan kanssa (kuten sen kasteen mutta myös muita). Tämä pelastus on se Jumalan kasvojen eteen pääseminen josta aiemmin puhuin ja edellyttää kastetta, uskoa ja uskon mukaan elämistä parhaan kykynsä mukaan (ei täydellisyyttä). Ne jotka eivät ole halunneet ottaa Kristusta vapahtajakseen ja tehdä liittoja, ovat kuitenkin edelleen Jumalan rakkaita lapsia, eikä hän heitä helvettiin tuosta noin vain heitä. He eivät vain voi asua Jumalan kasvojen edessä koska eivät kestäisi hänen kirkkauttaan. He asuvat muissa paikoissa ja ovat siellä onnellisia. Ei ihminen kuollessaan yhtäkkiä muutu toiseksi. Jos ei halua olla tekemisissä Jumalan kanssa täällä, miksi haluaisi olla kuoleman jälkeenkään? Jokaisen sydämen halujen mukaan ihminen tuomitaan, ei pelkästään tekojen.

t. mormoni

Vierailija
69/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se Jumala nyt mitenkään erikseen perustellut esim. kymmentä käskyäkään vaan antoi ne vain. Pitää luottaa siihen että Jumala tietää paremmin. Pikainen googletus ja wikipedia kertoivat että vihreällä teelläkin voi olla haittansa, en niitä nyt jaksa tähän kopioida kun halukkaat voivat itse ne käydä sieltä katsomassa (englanninkielisestä ainakin).

t. mormoni

[/quote]

Väitätkö ettet käytä mitään ravintoainetta jolla on haitallisia terveys vaikutuksia

Vierailija
70/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. mormoni

[/quote]

Väitätkö ettet käytä mitään ravintoainetta jolla on haitallisia terveys vaikutuksia

Vierailija
71/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:58"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 23:23"]

Vapaan ajattelun olet menettänyt. ET voi olla eri mieltä kuin kirkkosi. Olet siis menettänyt sen, mikä on oleellisinta ja hienointa elämäsdä. Omat vapaat rajoittamattomat arvot ja ajatukset. Seksi on sivuseikka.

[/quote]

Tottakai voin olla eri mieltä kuin kirkkoni :D Ero perusluterilaisiin on vain siinä että jos havaitsisin jotain kirkkoni opissa jota en voisi hyväksyä/uskoa niin eroaisin kirkosta enkä yrittäisi väkisin muuttaa kirkkoa toisenlaiseksi kuin se on. Kirkkomme jäseniä myös kehotetaan nimenomaan tutkimaan ja kysymään Jumalalta kirkon opeista ja profeetan sanomisista, että ovatko ne oikeat. Jos saisin tällaiseen kysymykseeni vastauksen että ei ole niin sitten tietäisin että olen väärässä kirkossa. Uskon ihan itse ja ilman kirkkoani Jumalaan ja siihen että hän ei ole lopettanut ihmisten auttamista ja ohjaamista täällä maan päällä. Siksikin oman kirkkoni oppi jatkuvasta ilmoituksesta ja elävästä profeetasta kuulostaa mielestäni loogiselta.

Olen siis täysin vapaa ajattelemaan ja uskomaan ihan niin kuin haluan, vapaaseen tahtoon ja ajatteluun koko elämä täällä maan päällä perustuu :) (vaikka jotkut ihmiset sitä yrittääkin toisilta rajoittaa). En oikein ymmärrä tuotakaan ajattelutapaa että jos joku VAPAASTA TAHDOSTAAN valitsee ja uskoo jonkun arvomaailman niin toisinuskova ei millään voi käsittää että se tosiaan on vapaa tahto. Voisit tietysti vielä vähän avata tuota väitettäsi lisää, mitä arvelet minulle tapahtuvan jos en haluakaan uskoa enää kirkkoni oppeihin tai ajattelen eri tavalla? Tai kuka mielestäsi estää minua ajattelemasta vapaasti?

t. mormoni

[/quote]Miten voisi olla yhteydessä teihin? T: Hukassa

[/quote]

Ja taas se nähdään, näihin liikeeisiin mukaan menevät nimenomaan hukassa olevat ihmiset. Eivät arkijärjen kanssa sinne päätyvät, vaan hädänalaiset, jotka haluavat oikaista elämänsä koukerot sillä, että joku muu sanelee ohjeet, miten elän. Ymmärrettävää, mutta älkää väittäkö sitä muuksi kuin mitä se on. Eli älkää väittäkö sitä tavaksi järjestää kuolemanjälkeinen elämä, kyse on avusta tähän elämään, muusta emme tiedä.

Vierailija
72/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisi olla yhteydessä teihin? T: Hukassa

[/quote]

Kirkon virallisilta nettisivuilta löytyy seurakuntien yhteystiedot kyllä, sinne vaan rohkeasti jos kiinnostaa :) eli mormonit.fi (tuo mormonismi.net sivusto on kirkon vastustajan ylläpitämä panettelusivusto..) Kirkon omilla sivuilla on siis mm. Ota yhteyttä -kohta josta löytyy yhteystiedot tai voi lähettää viestin. Suosittelen kyllä että asioihin tutustuu itse ja muodostaa oman mielipiteensä eikä vain pelkästään jonkun toisen mielipiteen varassa mene (ei minun eikä myöskään vaikka jonkun kirkon vastustajan). Asioita ei pysty koskaan kunnolla toisille selittämään, hengelliset asiat täytyy itse kokea ja tuntea jotta voi tietää mikä on totta ja mikä ei.

t. mormoni

Vierailija
73/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:55"]

Kristinusko perustuu Raamattuun, ihan tiedoksi. Tietysti jos haluaa sitten vielä omat säännöt/lait/tulkinnat lisäksi niin olkaa hyvä vaan mormonit, jehovantodistajat ym, ei ole kuitenkaan kuin yksi Kirja mihin uskoa.

[/quote]

Ja se yksi Kirja on Taru Sormusten Herrasta.

Vierailija
74/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 01:06"]

Miten voisi olla yhteydessä teihin? T: Hukassa

[/quote]

Kirkon virallisilta nettisivuilta löytyy seurakuntien yhteystiedot kyllä, sinne vaan rohkeasti jos kiinnostaa :) eli mormonit.fi (tuo mormonismi.net sivusto on kirkon vastustajan ylläpitämä panettelusivusto..) Kirkon omilla sivuilla on siis mm. Ota yhteyttä -kohta josta löytyy yhteystiedot tai voi lähettää viestin. Suosittelen kyllä että asioihin tutustuu itse ja muodostaa oman mielipiteensä eikä vain pelkästään jonkun toisen mielipiteen varassa mene (ei minun eikä myöskään vaikka jonkun kirkon vastustajan). Asioita ei pysty koskaan kunnolla toisille selittämään, hengelliset asiat täytyy itse kokea ja tuntea jotta voi tietää mikä on totta ja mikä ei.

t. mormoni

[/quote]

Niinpä. Tuskin siinä nyt yhtäkkiä mikään taivas aukeaa, jos päättää olla juomatta teetä, kahvia, polttamatta tupakkaa ja ottamatta alkoholia. Ja käymällä kirkossa joka viikko. Tai onhan sitä kohta niin busy että ei ehdi mitään hätäänsä ajattelemaankaan?

Vierailija
75/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 01:03"]

[/quote]

En väitä, juurihan aiemmin kerroin että syön liikaa sokerisia herkkuja. Eivät kovin terveellisiä. Pointti on se että pyritään tekemään parhaamme ja jos ei aina onnistuta niin Vapahtajan sovitus sitten paikkaa sen lopun mihin itse emme pysty. En kieriskele syyllisyydessä sokerin vuoksi tai menetä yöuniani mutta tiedän että teen sen mihin tällä hetkellä pystyn syödäkseni terveellisesti ja pitääkseni itsestäni huolta. Alkoholin, kahvin ja teen välttäminen on helppoa koska ne ovat niin konkreettisia aineita ja asioita, muuten terveellisesti eläminen on ehkä hankalampaa varsinkin kun tutkimustieto eri aineiden terveellisyydestä ja haitallisuudesta vaihtelee lähteestä ja ajankohdasta riippuen. Tässäkin voimme kuitenkin turvautua siihen jatkuvaan ilmoitukseen ja johdatukseen ja koittaa tehdä se mikä oikealta tuntuu :)

t. mormoni

Vierailija
76/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö sokeria, valkoista vehnää, kovia rasvoja?

Onko mormoneissa ylipäätään ylipainoisia ollenkaan?

Vierailija
77/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 01:10"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 01:03"]

[/quote]

En väitä, juurihan aiemmin kerroin että syön liikaa sokerisia herkkuja. Eivät kovin terveellisiä. Pointti on se että pyritään tekemään parhaamme ja jos ei aina onnistuta niin Vapahtajan sovitus sitten paikkaa sen lopun mihin itse emme pysty. En kieriskele syyllisyydessä sokerin vuoksi tai menetä yöuniani mutta tiedän että teen sen mihin tällä hetkellä pystyn syödäkseni terveellisesti ja pitääkseni itsestäni huolta. Alkoholin, kahvin ja teen välttäminen on helppoa koska ne ovat niin konkreettisia aineita ja asioita, muuten terveellisesti eläminen on ehkä hankalampaa varsinkin kun tutkimustieto eri aineiden terveellisyydestä ja haitallisuudesta vaihtelee lähteestä ja ajankohdasta riippuen. Tässäkin voimme kuitenkin turvautua siihen jatkuvaan ilmoitukseen ja johdatukseen ja koittaa tehdä se mikä oikealta tuntuu :)

t. mormoni

[/quote]

Eikö jumala neuvo ruokien kanssa?

Vierailija
78/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysintoilijahan voi olla vaikkei olisi mormoni. En oikein ymmärrä, miten se on noin tärkeässä asemassa. Kehon hyvinvointi, mahtaa olla ämericalaisille vaikeeta, kun puolet siellä on 150-kiloisia...

Vierailija
79/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä kysymyksistä ja mielenkiintoisesta ja jopa asiallisesta keskustelusta, nyt on pakko mennä nukkumaan! Usko on kovin henkilökohtainen asia ihmiselle ja monelle jopa kipeä. Itse olen kokenut saavani uskostani lohtua ja apua hädässä mutta myös hyvinä aikoina. Hukassa oleville ihmisille helpommin tulee mieleen Jumala, menestyvä ja hyvinvoiva ihminen saattaa helposti ajatella hyvän olonsa olevan itsestä ja omista voimista lähtöisin eikä hän siksi "tarvitse" Jumalaa. Ei se silti sitä tarkoita että olisi huono asia kääntyä hädässään Jumalan puoleen, sitä vartenhan hän siellä on, Isämme, että auttaisi lapsiaan kun heillä on vaikeaa. Hän haluaa tietysti olla meidän lähellämme myös hyvinä aikoinamme, mutta sitten täytyy vaan itse muistaa olla se yhteyttä pitävä osapuoli, Jumala ei itseään väkisin kenenkään elämään tuppaa.

t. mormoni

Hyvää yötä ja rauhallista sunnuntaita kaikille <3

Vierailija
80/98 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:48"]

Kristityillä on sentään armo ja yksi taivas, jonne pääsee vaikkei jaksaisi noudattaa yhtikäs mitään oppeja, kunhan uskoo. Vaikka en kristitty olekaan, niin kuulostaa reilummalle. 

[/quote]

Vaikka kristittyjen tapa uskoa kuulostaa sinusta hyvältä, se ei valitettavasti auta sinua jos et tee siihen tuttavuutta ihan henkilökohtaisella tasolla. Uskon, että Jumala rakastaa minua ja sinua enemmän kuin ehkä osaamme kuvitellakaan :) Siksi hän tahtoisi, että aivan jokainen ihminen pelastuisi eli ottaisi vastaan hänen anteeksiantonsa ja rakkautensa - sinäkin olet yksi näistä "jokaisesta ihmisestä". En usko, että voit menettää mitään, jos annat itsellesi mahdollisuuden löytää Jumalan armo ja rakkaus; tätä toivon sinulle sydämestäni ja lämpimästi suosittelen oheisia sivuja http://www.healingrooms.fi/?sid=100 http://www.onewaymission.fi/index.php/etusivu/miten-tulla-uskoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi