Ahdistaa taas sotkuperheen vierailu.
Ei, edelleenkään ei olla päästy niistä ihmisistä eroon. Olen avautunut tästä perheestä jo varmaan puolenkymmentä kertaa tänne. Huomenna taas tulossa meille. En varmasti saa unta ensi yönä.
Suoraan sanominen ei ole auttanut. Siivouslaskun lähettäminen vierailun perään ei ole auttanut. Siis mikään ei auta. Oli jo vaihe, jolloin ei nähty meillä, oltiin muualla, ulkotiloissa tai HopLop-tyyppisissä sisäleikkipuistoissa.
Nyt on isot juhlat, joihin ei olla tätä perhettä kutsuttu, mutta juuri kuulin, että ovat siinä luulossa, että heidätkin on kutsuttu. En voi käännyttää ovelta pois.
Kuolen.
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:23"]
Heip! Minulla heräsi mielenkiinto, että oletteko koskaan käyneet kylässä heidän luonaan? Millaiselta siellä näyttää?? (sensaatiohakuisesti)
[/quote]
Ollaan käyty, kaksi kertaa. Siellä on todella sekaista, jopa siis niinä juhlapäivinä, joina ollaan siellä käyty. Lasten lelut levällään, tiskiä pöydillä. Heillä on koira, jonka tavaroita, ruokaa ja vettä saattaa olla ihan missä vaan. Koira saa myös hypätä ihmisten syliin sohvalle, makoilla lasten sängyillä ja näin toisella käynnillä sen juovan vessanpöntöstä vettä.
Siellä lapset ottivat pöydästä ruokaa ja kulkivat ruoka kädessä tai suussa ympäri kotia. Kukaan ei syönyt pöydässä, paitsi me. Heillä on pieni asunto, paikalla on siis ollut meidän perheen lisäksi molemmilla kerroilla ihan muutama ihminen, 2-3.
Nämä kaksi kertaa olivat kesällä ja lapset juoksivat eestaas ulos ja sisälle ilman kenkiä. Riekkuivat pihalla hiekkalaatikossa ja kiipeilivät puissa, tulivat välillä kotiin ja käsiä pesemättä ottivat taas jotain herkkuja pöydistä ja menivät takaisin ulos tai mitä vain.
Minulla oli koko ajan sellainen olo molemmilla kerroilla, että haluan äkkiä pois. Jos oltaisiin oltu vain muuten vain iltaa viettämässä, ei olisi ehkä niin ahdistanut, mutta näillä kerroilla oli juhlavaatteet päällä ja koko ajan sellainen olo, että ei kai vaan se koira hyppää syliin tai perheen lapset lähmäise kakkukäsillään mekkooni jotain.
ap
[/quote]
Uskon sua ap ihan oikeasti, MUTTA tuo kuulostaa ihan siltä, että olet aikas hysteerinen... Voisiko totuus olla se, että ovat ehkä himpun verran sotkuisempia, kuin laki sallii ja sinä samaten himpun verran liian siisteysfriikki(?).
Koska tuo ylläoleva kuulostaa ihan normi lapsiperheeltä, jos unohdetaan ne aiemmat kakkakertomukset.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 02:57"]
Koska tuo ylläoleva kuulostaa ihan normi lapsiperheeltä, jos unohdetaan ne aiemmat kakkakertomukset.
[/quote]
Entä sitten? Jos tuo on normaalia lapsiperheen käytöstä, en halua normaaleita lapsiperheitä luokseni kylään.
Herranjesta. Normaali lapsiperheen käytöstä?! Mulla on neljä lasta, 6 v, 4 v ja 2,5 v kaksoset, eikä yksikään mun mukuloista käyttäydy noin! Ei kotona, eikä etenkään kylässä. Ja mä olen luullut että me ollaan normaali lapsiperhe?? No, luulen kyllä edelleen...
Kyllä tuo on kaukana normaalin lapsiperheen käytöksestä.
Jos nämä aloittajan tarinat ovat edes totta..
Jos ovat, niin millainen ystävä itse olet tuolle perheelle. Haukut useaan otteeseen heitä, mutta kuitenkin olet tekemisissä. Kun kerran tiedät heidän tapansa ja tiedät heidän olevan tulossa teille, niin asennoidu sen mukaan tilanteeseen. Eli toimi, äläkä narise ja moiti takana.
Ehdotuksia:
-lapsille hoitaja tilaisuuden ajaksi. Ehkä nuokin vanhemmat haluavat kerrankin nauttia juhlista ilman lasten vahdintaa. Hoitajan saa vaikkapa MLL:n kautta.
-lukitse huoneitten ovet. Makuuhuoneisiin ei ole kenelläkään asiaa.
-hienot matot pois lattioilta. Kyseessä ei ole talon esittelytilaisuus. Vieraanne kyllä tietävät, että teillä on villamattojakin.
-vapauta hermosi turhasta kireilystä. Olet varmaankin ihan mukava ihminen sen jälkeen
Mulla olis varmaan pinna palanut niin, että juhlissa esittäisin yllättynyttä kun he pyyhältävät ovelle ja sanoisin että "kiva yllätysvierailu, mutta meillä on nyt talo täynnä ja hirvee kiire, nähdäänkö myöhemmin heippa" ja ovi kiinni. Suuttukoon jos suuttuu.
Kyllä jokainen päättää itse keitä ihmisiä kotiinsa päästää, ei se ole mikään stressin tai unettoman yön paikka. Koti on pyhä ja sinne ei paskasakilla ole asiaa jos asunnon omistaja ei niin halua. Mutta aloittaja on itse joko a)kehitysvammainen kun ei osaa päivänselvää asiaa suoraan ilmaista. Jos eivät ole loukkaantuneet perään lähetetystä pesulalaskustakaan niin tuskin loukkaantuvat siitä että eivät yksiin grillibileisiin pääse. Tai b)aloittaja saa kiksejä tämmöisten tarinoiden sepittelyistä ja haluaa jättäö cliffhangerin tulevia tarinoita varten ja siksi ei voi muka laittaa pistettä asialle.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 23:47"]Sotkeeko ne vanhemmatkin? Mitä ne tekee sillä aikaa kun lapset tuhoaa teidän asuntoa?
[/quote]
Tämä on minunkin kysymykseni ja arvaan vastauksen, he eivät yhtään seuraa lastensa tekemisiä. Ap, olet jo sanonut suoraan monia asioita, sano nyt näin. "Olette tervetulleita, mutta oletan, että tällä kertaa lapsia vahditaan ja heidän aiheuttamansa sotku siivotaan saman tien." Ja sitten, mitä tahansa tapahtuu, laitat vanhemmat hommiin HETI. Et kulje rätti kädessä vaan annat rätin vanhemmille.
Ja puhu tilanteesta muiden ystävienne kanssa, ihan varmasti heillä on samanlaisia kokemuksia ja saat heiltä ainakin moraalista tukea + eivät ihmettele jos joudut sanomaan tiukasti sekä vanhemmille että lapsille.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 07:45"]Jos nämä aloittajan tarinat ovat edes totta..
Jos ovat, niin millainen ystävä itse olet tuolle perheelle. Haukut useaan otteeseen heitä, mutta kuitenkin olet tekemisissä. Kun kerran tiedät heidän tapansa ja tiedät heidän olevan tulossa teille, niin asennoidu sen mukaan tilanteeseen. Eli toimi, äläkä narise ja moiti takana.
Ehdotuksia:
-lapsille hoitaja tilaisuuden ajaksi. Ehkä nuokin vanhemmat haluavat kerrankin nauttia juhlista ilman lasten vahdintaa. Hoitajan saa vaikkapa MLL:n kautta.
-lukitse huoneitten ovet. Makuuhuoneisiin ei ole kenelläkään asiaa.
-hienot matot pois lattioilta. Kyseessä ei ole talon esittelytilaisuus. Vieraanne kyllä tietävät, että teillä on villamattojakin.
-vapauta hermosi turhasta kireilystä. Olet varmaankin ihan mukava ihminen sen jälkeen
[/quote]
Tässä on jotain pointtia ja sitten ihan typeriä neuvoja. Jos vanhemmat eivät halua vahtia lapsiaan he ihan itse hommaavat hoitajan!
Mattoja en lähtisi vaihtamaan, mutta makkarin saattaisin laittaa lukkoon, kuka tahansa lapsi saattaa mennä loikkimaan sängyllä jne. Lapsille voi kyllä muutenkin sanoa monia juttuja, esim. meillä on olohuoneessa iso kirjahylly lasiovilla. Sanon kaikille lapsivieraille, että näitä ovia ei saa avata.
Eikös tämä jossain määrin ole hyvä juttu;,saat joka kerta heidän käynnin jälkeen talon tiptopkuntoon, ammattilaisten hoitamana, ilmaiseksi! Itse vain lekottelet.
Tämä sakki saisi meille tulla, siivouslasku vaan perään. :)
Tiedän, että kaikenlaisia "hirviöperheitä" on olemassa, eikä kaikilla ole samanlaiset siisteysstandardit kuin toisilla...tiedän tuonkin, miten vaikeaa joillekin on sanoa ei...siitä voi aiheutua muita mutkia, etenkin jos kyseessä sukulaiset...
Tsemppiä ap:lle, kerro sitten miten meni!
Hei AP, kerto millä kirjaimella alkas näiden äidin nimi? Olen melko varma, että ovat myös meidän tuttuja. Todellakin tiefän tuon tunteen..
En usko, että yksikään nainen on niin hölmö, että antaa kotiinsa tulla kustumattomia vieraita. Jotain henkistä hoitoa kyllä vaatii, jos asia noin on. Kun ap sai tietää tämän perheen osallistumisesta juhliin, niin sanoiko selkeästi ja suoraan, että nämä juhlat eivät ole tällä kertaa teitä varten ja että tavataan myöhemmin muualla. Ihmetyttää kaikkiaan, millaisten ihmisten kanssa ap edes suostuu olemaan tekemisissä, kun noin eri planeetoilta tuntuu olevan. Mielestäni olisi rehdimpää laittaa välit täysin poikki kuin olla tekemisissä näennäisystävänä ja sitten kirjoitellaan ikäviä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 02:57"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:23"]
Heip! Minulla heräsi mielenkiinto, että oletteko koskaan käyneet kylässä heidän luonaan? Millaiselta siellä näyttää?? (sensaatiohakuisesti)
[/quote]
Ollaan käyty, kaksi kertaa. Siellä on todella sekaista, jopa siis niinä juhlapäivinä, joina ollaan siellä käyty. Lasten lelut levällään, tiskiä pöydillä. Heillä on koira, jonka tavaroita, ruokaa ja vettä saattaa olla ihan missä vaan. Koira saa myös hypätä ihmisten syliin sohvalle, makoilla lasten sängyillä ja näin toisella käynnillä sen juovan vessanpöntöstä vettä.
Siellä lapset ottivat pöydästä ruokaa ja kulkivat ruoka kädessä tai suussa ympäri kotia. Kukaan ei syönyt pöydässä, paitsi me. Heillä on pieni asunto, paikalla on siis ollut meidän perheen lisäksi molemmilla kerroilla ihan muutama ihminen, 2-3.
Nämä kaksi kertaa olivat kesällä ja lapset juoksivat eestaas ulos ja sisälle ilman kenkiä. Riekkuivat pihalla hiekkalaatikossa ja kiipeilivät puissa, tulivat välillä kotiin ja käsiä pesemättä ottivat taas jotain herkkuja pöydistä ja menivät takaisin ulos tai mitä vain.
Minulla oli koko ajan sellainen olo molemmilla kerroilla, että haluan äkkiä pois. Jos oltaisiin oltu vain muuten vain iltaa viettämässä, ei olisi ehkä niin ahdistanut, mutta näillä kerroilla oli juhlavaatteet päällä ja koko ajan sellainen olo, että ei kai vaan se koira hyppää syliin tai perheen lapset lähmäise kakkukäsillään mekkooni jotain.
ap
[/quote]
Uskon sua ap ihan oikeasti, MUTTA tuo kuulostaa ihan siltä, että olet aikas hysteerinen... Voisiko totuus olla se, että ovat ehkä himpun verran sotkuisempia, kuin laki sallii ja sinä samaten himpun verran liian siisteysfriikki(?).
[/quote]
Normilapsiperheeltä??? Ei helvetissä kuulosta normilta. Ei tuollainen sikailu tulee kuuloonkaan..
Ikinä en ole antanut lasten rajattomasti mahnätä paikkoja VARSINKAAN kylässä. Normaalissa lapsiperheessä pidetäään mukelot kurissa ja nuhteessa kyläpaikoissa.
Äshh...tämä on pitkä provo,pakko olla! Ei kukaan voi olla noin nössö, että päästää tuollaisia possuja kotiinsa.
Kuka edes kehtaa tulla kylään, jos on saanut 300e siivouslaskun?
Tietysti tämä tarina on epätosi. Joku nauttii tällaisten sepittelystä.
Muistaakseni perheet ovat sukulaisia ja ap:lla on itselläänkin lapsia, vähän vanhempia vain. Siis jos tarina on totta.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 23:42"]
Miten joulu niiden kanssa meni?
[/quote]
http://www.vauva.fi/keskustelu/3878246/ketju/ratkaise_joulupulmamme_pilaanko_sukujoulun
Kyse oli tästä samasta perheestä. Viettivät joulun muualla, halleluja. Menivät toisen puolen sukulaisiin. Meillä oli oikein ihana joulu, kiitos kysymästä.
ap
[/quote]
Toisen puolen sukulaisiin? Eivät siis olekaan tuttuja vaan sukua?