Mikä on 'kilttimies'?
Itse en miellä kiltiksi, kohteliaaksi ja hyväkäytöksiseksi, mitä nimi antaa olettaa.
Vaan ujo, arka, sosiaalisesti kömpelö, introvertti, jne.
Tällaisilla ominaisuuksilla on todella vaikea löytää parisuhdetta.
Kommentit (33)
Skotlannissa on paljon kilttimiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti, kohtelias, hyväkäytöksinen, toiset huomioiva. Rauhallinen. Ei korottele ääntään. Ihminen, joka kykenee ratkaisemaan ristiriitoja rauhallisesti puhumalla eikä riitelemällä. Ei koe tarvetta leveillä omaisuudellaan/ulkonäöllään, eikä millään muullakaan ominaisuudella. Jalat maassa oleva. kohtelee muita ihmisiä hyvin .
Kuvailemasi mies ei kyllä pillua saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti, kohtelias, hyväkäytöksinen, toiset huomioiva. Rauhallinen. Ei korottele ääntään. Ihminen, joka kykenee ratkaisemaan ristiriitoja rauhallisesti puhumalla eikä riitelemällä. Ei koe tarvetta leveillä omaisuudellaan/ulkonäöllään, eikä millään muullakaan ominaisuudella. Jalat maassa oleva. kohtelee muita ihmisiä hyvin .
Kyllä tällaiset halutessaan parisuhteen saa
Älä valehtele! Ei naiset jaksa katsella tuollaista nyhveröä
Vierailija kirjoitti:
"Kilttimies" on kaiken inhimillisen ja älyllisen vastakohta
Kilttimies on yksi palstahullu, joka muistelee vielä peruskoulun yläastetta. Hänestä naisten pitäisi kapsahtaa hänen kaulaansa vaikka hän ilmeisesti varsin tylsää seuraa, joka ei saa suutaan auki.
Ei taida olla jännmiehen/naisen elämäkään kovin jännää, kun jaksaa kuukaudessa toiseen jankata kilttimies avauksiaan.
Pelkää naisia, eikä uskalla/osaa puhua heille, mutta haluaisi kuitenkin purkaa paineensa niihin.
Ei kannata hankkia vauva.fi palstalla notkuvaa, elämäänsä katkeroitunutta naista, jonka päivätyö on miesten haukkuminen. Tuolla näkee lenkkipoluilla onnellisia naisia tavismiestensä kanssa.
Kiltti ja kunnollinen mies:
- käyttäytyy asiallisesti ja hillitysti
- pukeutuu siististi mutta huomaamattomasti
- ei ole tehnyt rikoksia
- noudattaa aina sääntöjä, kellonaikoja ja hyviä tapoja
- käyttää sivistynyttä kirjakieltä kaikessa sähköisessä viestinnässä, pyrkii olemaan käyttämättä hymiöitä tms erittäin harvoin
- ilmoittaa sääntörikkeestä aina esimiehelleen
- juo alkoholia hyvin vähän tai ei ollenkaan
- ei etuile jonossa vaan odottaa kiltisti ja kunnollisesti vuoroaan
- ei viehäty naisista jotka kiroilevat, käyttäytyvät huonosti ja nauttivat liikaa alkoholia
- välttää nolaamasta itseään eikä esim. tanssi tai juhli sekoillen
- sulautuu taustaan, on yleensä huomaamaton ja välttää räväkkyyttä maailman loppuun asti
- tekee työnsä hyvin
- ei koskaan vaadi palkankorotusta tms vaan odottaa että esimiehet jonain päivänä huomaavat hänet
- ajaessaan autoa noudattaa nopeusrajoituksia pilkuntarkasti
Laatikko-astronautit iskee naisia kiltin miehen jäädessä katsomaan sivusta sitä vehtailua.
"Kilttimies" on mies, joka kuvittelee olevansa hyvä ihminen vaikkei oikeasti ole.
Mä olen jyhmeä estoinen kilttimies
Mä olen pizzaa mäyssäävä kilttimies
Mä olen kotona nysväävä kilttimies
Aina ovimattona synnyn mä uudestaan!
Kilttimiehelle kuuluu sen mielestä valtion hoitaa bildeä vaikka oikeasti se vihaakin siihen kiinnitettyjä naisia. Tosin kilttis vihaa myös miehiä. Paitsi muita kmiehiä.