Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdetaanko lentokoneissa yölennoilla pyjamat päälle?

Vierailija
16.08.2014 |

En tiedä, onko tämä tyhmä kysymys. Olen ensimmäistä kertaa ikinä lähtemässä lentäen ulkomaille. Olen käynyt autoreissuilla Euroopassa ja laivoilla Ruotsissa ja Virossa. 

Lento lähtee vähän ennen puoltayötä ja lentomatka on 13 tuntia, lentokoneessa pitäisi siis nukkua. Onko siellä peitot ja tyynyt? Vaihtaako kaikki pyjamat päälle vai nukutaanko siellä päivävaatteissa? Onko lentokoneissa mitään mahdollisuutta pestä meikkejä pois, pestä hampaita aamulla jne? Vai onko siellä vain joku pieni WC-koppi, niin kuin joissain pitkän matkan busseissa?

Kiitos, jos joku viitsii vastata.

Kommentit (568)

Vierailija
361/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koneissa on pienet vessat, joissa on hana, allas ja peili. Kyllä siellä siis voi pestä meikit ja harjata hampaat. Mä laittaisin jotkut rennot collegehousut ja topin joilla nukkua.

Itse yölennolle lähtiessäni en yleensä juuri meikkaile, koska pesumahdollisuudet ovat aika huonot. Kosteuspyyhkeitä vain mukaan ja menoksi. Joku sanoikin jo, että väljät pehmeät vaatteet päälle, missä on hyvä torkkua. Koneesta saa huopia ja tyynyjä. Hampaat voi pestä koneen vessassa.

Monet puhuvat väljistä vaatteista. Itse olen vähän isompaa ja leveämpää kokoluokkaa ja joustavatkin vaatteet yleensä kinnaavat sieltä täältä. Tietääkö joku, mistä saisi lentomatkailuun sopivia väljiä oloasuja kasvunvaralla, kun paluulentokin on joulun jälkeen.

Vierailija
362/568 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös kohteliasta muistaa toivottaa hyvää yötä kaikille kanssamatkustajille! ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/568 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rarehanu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:42"]

Lähteekö lento Porvoon lentoasemalta?

Ihan Helsinki-Vantaalta lähdetään. Olen jo 33-vuotias, mutten ole koskaan lentänyt mihinkään.

ap

Hyvää matkaa joka tapauksessa ja toivottavasti ei tule tappavia tuliaisia reissusta.

2014, kun ap asiaa kyseli ei oo vielä ollut koronaa. 🙄

Vierailija
364/568 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut nukkumaan alasti. En lentokoneessakaan osaa vaihtaa tyyliä.

365/568 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun istumaan mahdut, jos et osta kalliimman lentoluokan lippua. Vaikka  olisi laihakin.

Väljät vaatteet minä  itse puen pitkille lennoille, ei kiristä mistään

Vierailija
366/568 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:42"]

Lähteekö lento Porvoon lentoasemalta?

Ihan Helsinki-Vantaalta lähdetään. Olen jo 33-vuotias, mutten ole koskaan lentänyt mihinkään.

ap

Eikä ketään lentänyttä tuttua joka olis kertonu?

Vierailija
367/568 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan. Tosin jotkut tykkäävät nukkua Chanel vitosessa.

Vierailija
368/568 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

juku

Vierailija
369/568 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, mitä enemmän matkustaa lentäen ja mitä useampaa lentoyhtiötä käyttää niin huomaa kuinka kangistuneita lentomatkustajia suomalaiset ovat, puku päällä Helsingistä Bangkokiin… hohhoijaa.

Jos joku ihmettelee yöpukuasi on kyseessä Finnairin lento ja maanmiehesi, muille on aivan selvää että lyhyemmästäkin lentomatkasta pyritään tekemään mahdollisimman miellyttävä.

Hyvää matkaa, nauti äläkä mieti muita.

Vierailija
370/568 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkälle lennolle ota mukaan niskatyyny, silmälaput ja rennot löysät vaatteet, lentosukat jos on. Istumapaikaksi valitse käytäväpaikka niin saat nukkuessa jalat kunnolla suoraksi ja jos koneessa on tilaa niin pyydä lentoemännältä lupaa vaihtaa paikkaa, jos mahdollista niin sellaiseen tuoliriviin missä on kolme vapaata penkkiä, saat hyvät yöunet.

Vierailija
371/568 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakkois-aasialaiset lentomatkustajat ovat paras esimerkki siitä kuinka lentomatkasta voi tehdä henkilökohtaisesti mahdollisimman miellyttävän.

Vierailija
372/568 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Hyvä kun istumaan mahdut, jos et osta kalliimman lentoluokan lippua. Vaikka  olisi laihakin.

Väljät vaatteet minä  itse puen pitkille lennoille, ei kiristä mistään

Itse olen 188 ja lennän aina halvimmassa luokassa eikä ainakaan Finnairin yhdessäkään pitkän matka koneessa tee tiukkaakaan istua miten päin huvittaa. Kymmenen tunnin lento ei tunnu missään.

Vierailija
373/568 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei .

Tuo ei pidä paikkaansa.

Turistiluokassa ei vaihdella. 

Sitten riippuu siitäkin oman kokemukseni mukaan, kuinka monta luokkaa koneessa on, ja se määrittää myös eri luokkien palveluita eli sama luokka voi olla eri lennolla eritasoinen.

Esim British Airwaysillä ykkösluokassa (ennen koronaa, korona-aikana en ole lentänyt) pitkällä USAn lennolla asiakkaille tarjotaan yöasu, jonka voi sitten käydä vaihtamassa, jos haluaa. Samoin matkustamo henkilökunta sijaa vuoteen (lakanat, tyynyt, peitot), jos asiakas ottaa tarjouksen vastaan. Tämä tehdään myös aamulla lähtevillä lennoilla ilmassa, koska monet haluavat jatkaa lyhyiksi jääneitä unia.Yöasu muistuttaa malliltaan ns. sairaalaverkkareita eli hoitohenkilökunnan housuasua. Tämä palvelu on jos koneessa on 4 luokkaa. Busineksessä ja turistissa ei asuja eikä lakanoita ole.

Vierailija
374/568 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetäänkös yölennolla yökakat pönttöön, etteivät toiset herää pöntön vetämisäänistä?

Vierailija
375/568 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen plus++ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koneissa on pienet vessat, joissa on hana, allas ja peili. Kyllä siellä siis voi pestä meikit ja harjata hampaat. Mä laittaisin jotkut rennot collegehousut ja topin joilla nukkua.

Itse yölennolle lähtiessäni en yleensä juuri meikkaile, koska pesumahdollisuudet ovat aika huonot. Kosteuspyyhkeitä vain mukaan ja menoksi. Joku sanoikin jo, että väljät pehmeät vaatteet päälle, missä on hyvä torkkua. Koneesta saa huopia ja tyynyjä. Hampaat voi pestä koneen vessassa.

Monet puhuvat väljistä vaatteista. Itse olen vähän isompaa ja leveämpää kokoluokkaa ja joustavatkin vaatteet yleensä kinnaavat sieltä täältä. Tietääkö joku, mistä saisi lentomatkailuun sopivia väljiä oloasuja kasvunvaralla, kun paluulentokin on joulun jälkeen.

Matkakohteesta, varsinkin kaakkois-aasiasta.

Vierailija
376/568 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, eikä mielellään hajuvettä lennon ajaksi.

Vierailija
377/568 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa oma taitettava matkasänky mukaan ja makuupussi. On miellyttävämpi nukkua koneessa. Lentokoneissa on yleensä tilava kylpyhuone, jossa voi käydä suihkussa. Jos on mannerten välinen lento niin koneessa on myös sauna. Vihtoja ei ole ulukomaan immeiset tajunneet koneeseen laittaa, joten kannattaa lähtöiltana tehdä tuore koivuvihta kotipihan puista, niin on mukavempi koneessa sitten kylpeä.

Thai airwaysilla ei ollut vihtoja mutta kyllä Finnarilla on sina ollut. Jallilla on niitä lähdevesialtaita, kastut varmasti jos meet ilmakuoppien aikana sinne pesuhuoneeseen.

Vierailija
378/568 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reissasin 90-luvulla Finskillä paljon Kiinassa. Aamulla jaettiin kaikille matkustajille pienet höyryllä kuumennetut pyyheliinat, joilla sai pyyhkiä kasvot ennen kuin aamiaista jaettiin. Matkustamon takaosassa oli ilmainen baari koko lennon ajan, tarjolla kahvia, teetä, virvokkeita ja alkoholijuomia. Oi niitä aikoja!

Niin oli ennen koronaa 2020, HEL - BKK - HEL, enkä epäile lainkaan etteikö yhä.

Vierailija
379/568 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyydän aina päästä nukkumaan sinne kopperoon jossa uinuvat lentoemotkin…

Vierailija
380/568 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätetäänkös yölennolla yökakat pönttöön, etteivät toiset herää pöntön vetämisäänistä?

Niin, toiset kuuntelevat mieluummin vaikka minkälaista pauketta mutta eivät millään totu mihinkään käryyn…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi