Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdetaanko lentokoneissa yölennoilla pyjamat päälle?

Vierailija
16.08.2014 |

En tiedä, onko tämä tyhmä kysymys. Olen ensimmäistä kertaa ikinä lähtemässä lentäen ulkomaille. Olen käynyt autoreissuilla Euroopassa ja laivoilla Ruotsissa ja Virossa. 

Lento lähtee vähän ennen puoltayötä ja lentomatka on 13 tuntia, lentokoneessa pitäisi siis nukkua. Onko siellä peitot ja tyynyt? Vaihtaako kaikki pyjamat päälle vai nukutaanko siellä päivävaatteissa? Onko lentokoneissa mitään mahdollisuutta pestä meikkejä pois, pestä hampaita aamulla jne? Vai onko siellä vain joku pieni WC-koppi, niin kuin joissain pitkän matkan busseissa?

Kiitos, jos joku viitsii vastata.

Kommentit (568)

Vierailija
341/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuuuu.

Vierailija
342/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin BA ykkösluokassa vaihdetaan. Ikuisesti harmittaa etten ottanut sitä BA pyjamaa muistoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
343/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:42"]

Lähteekö lento Porvoon lentoasemalta?

Ihan Helsinki-Vantaalta lähdetään. Olen jo 33-vuotias, mutten ole koskaan lentänyt mihinkään.

ap

Hyvää matkaa joka tapauksessa ja toivottavasti ei tule tappavia tuliaisia reissusta.

Vierailija
344/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele unilääkkeitä, jos hätätilanne, niin ei ole kivaa jäädä sekopäisenä koneeseen/ mahd. estää muitakin evakuoitumasta. Sikis myöskään kovia kännejä ei saisi vetää!

Vierailija
345/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa unta koneessa, joten vietän sen usein muiden yökyöpeleiden yläkerran baarissa.

Jossa on pientä naposteltavaa ja napanteria. Joskus jopa ohjelmaa. Viimeksi oli mies pianon kanssa ja tumma kaunotar lauloi. Todella korkea tasoista ja viihdyttävää.

Oli yllätys että hän olikin yksi lentoemännistä, Sheila. Tulimme myöhemmin oikein hyviksi tutuiksi.

Satuimme viettämään yön samassa hotellissa kohdemaassa, naapurihuoneissa.

Seuraavana aamuna hän lähti, minä jäin vielä viikoksi.

Että sellainen romanssi.

=)

Vierailija
346/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lentoahan se on ukkomiehen elämä...oli sitten ulkona taikka sisällä...

Vierailija
347/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sattuu tätä tosissaan lukemaan, niin oma paras vinkkini on noise cancelling -kuulokkeet ja jotain unimusiikiksi kelpaavaa peittämään häly.

Vierailija
348/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin BA ykkösluokassa vaihdetaan. Ikuisesti harmittaa etten ottanut sitä BA pyjamaa muistoksi.

Ennen vanhaa tupakkaosasto oli ihan takana. Siellä oli pitkä peräpenkki, jossa monet temput tuli tehtyä. Yleensä heitettiin kaikki vaatteet pois jo muutama penkkirivi ennen.

Lentoemoilla oli siihen aikaan paljon parempi palveluasenne kuin nykyään. Finskilläkin.

Terveisiä vaan kaikille Kallulta (tumma, luonnonkihara tukka ja luomi vyönsoljesta vasemmalle). Muistatte varmaan, jos sen ajan lentoemoja sattuu lukemaan.

Vierailija
349/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten hämmästyttää miten tähänkin typerään provoon niin moni vastasi tosissaan. Eihän kukaan normaalijärkinen ajattele että koneessa kaikki nukkuisivat yövaatteet päällä, pölvästit ovat varmaan nähneet leffojakin missä porukkaa yölennolla. Kukaan EI voi olla noin tietämätön ellei sitten ole älyllistä häikkää..

No kuule, kyllä junassakin vaihdan pyjaman päälle, joten tasokkaammassa lentomatkailussa pukeudun tietysti asianmukaisesti tilanteeseen eli yöllä YÖpuku

Vierailija
350/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emiratesin ykkösluokassa tykkään mennä pisimmät matkat. Saa nukkua lakanoissa oven takana omassa sopessa. Ei tarvitse lojua päivävaatteissa kuten karja-luokissa.

Vierailija
351/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rarehanu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan Helsinki-Vantaalta lähdetään. Olen jo 33-vuotias, mutten ole koskaan lentänyt mihinkään.

ap

Hyvää matkaa joka tapauksessa ja toivottavasti ei tule tappavia tuliaisia reissusta.

Aloitus tehty 16.8.2014 joten eiköhän liene jo selvinnyt mitä tauteja tuli mukana. Ja pukeutuivatko kaikki pyjamaan.

Vierailija
352/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rarehanu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Aloitus tehty 16.8.2014 joten eiköhän liene jo selvinnyt mitä tauteja tuli mukana. Ja pukeutuivatko kaikki pyjamaan.

En olisi tästä niin varma.

Vierailija
353/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turistiluokassa ei, mutta jos lennät ensimmäisessä luokassa ja sulla on käytössä oma minisviitti, niin pyjamaan vaihto on mahdollista.

Vierailija
354/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

et edes ulos hotelli vantaasta

Vierailija
355/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako lentokoneessa ikkunat auki ja pääseekö siivelle katsomaan maisemia?

Tästä nyt on jo toki vierähtänyt aikaa, mutta silloin oli avomallin koneitakin ja sai valita meneekö ylemmälle vai alemmalle siivelle. Ekalla kerralla en huomannut siiven päällä olevia siteitä, joihin kengät olisi pitänyt työntää ja hupsista vaan, olinkin aivan yllättäen aivan takki auki putoamassa kohti maata. Onneksi oli taitava lentokapteeni, joka sai jollain ihmeen syöksykierteellä niin paljon vauhtia koneeseen, että sai "noukittua" minut takaisin siipeilemään. Saattaa olla, että pitkä palttoonikin hidasti vauhtia ja siksi pelastuin.

Vierailija
356/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koneissa on pienet vessat, joissa on hana, allas ja peili. Kyllä siellä siis voi pestä meikit ja harjata hampaat. Mä laittaisin jotkut rennot collegehousut ja topin joilla nukkua.

Itse yölennolle lähtiessäni en yleensä juuri meikkaile, koska pesumahdollisuudet ovat aika huonot. Kosteuspyyhkeitä vain mukaan ja menoksi. Joku sanoikin jo, että väljät pehmeät vaatteet päälle, missä on hyvä torkkua. Koneesta saa huopia ja tyynyjä. Hampaat voi pestä koneen vessassa.

Vierailija
357/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissasin 90-luvulla Finskillä paljon Kiinassa. Aamulla jaettiin kaikille matkustajille pienet höyryllä kuumennetut pyyheliinat, joilla sai pyyhkiä kasvot ennen kuin aamiaista jaettiin. Matkustamon takaosassa oli ilmainen baari koko lennon ajan, tarjolla kahvia, teetä, virvokkeita ja alkoholijuomia. Oi niitä aikoja!

Vierailija
358/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei .

Vierailija
359/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oma suihkari ja siinä luksushytti vuoteineen.  Miten muuten kymmenisen tuntia on muka pitkä aika, senhän istuu jo työpöydän ääressäkin kevyesti.  Ilman vaateiden vaihtoa, ateriointiakin.

Vierailija
360/568 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei .

Matkustapa joskus firstissä mannertenvälinen yölento niin mielesi voi muuttua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme