Kuinka saada alkoholin juominen loppumaan?
Miten siinä onnistuu. Vaikka kerta toisensa jälkeen lupaa itselleen ettei juo enää niin kohta taas kalja auki.
Kommentit (18)
Vähentämällä. Katsoo päivät joina ei ota. Voi kokonaankin lopulta olla ilman. Mieliteko menee pois viikkojen ja kuukausien kuluttua, kun keskittyy muuhun ja ei anna periksi. Miettii ne haitat. On muita juomia ja makuaineita. Sitten on hypnoosi, mutta sen jälkeen pitää miettiä itse mihin asiaan juo vai nollaus. Tekeekö asioita joiden vuoksi nollaa ja miten se muuttuu. Entä traumojen käsittely jne. Positiivisuus, luonto, koti, omat harrastukset. Ei ota mainoksia tai tv:n ohjelmointia. Jos tiedostaa miten paljon olut sumentaa pitkällä aikavälillä, alkaa tehdä mieli olla ilman. Ensin se muka kirkastaa.
Vannon kaikki muuttuu huomenna
Ja huominen on vasta aamulla
Minulla on onnistunut helposti, sillä en ole aloittanut alkoholin juontia koskaan. Jäätelöstä, suklaasta ja kahvileivistä olenkin sitten yhtä riippuvainen, kuin toiset alkoholista ja tupakasta.
Ihan turha on palsta-alkoholisteja neuvoa. Et kuitenkaan hae apua vaan toivot jotain ihmettä tapahtuvaksi ja kirjoittelet tänne hamaan tappiin
Meikämandariinilla menee korkki kii aina sunnuntaisin kun pitää töihin mennä maanantaina
Vierailija kirjoitti:
Hyppäät vasemmalta oikealle politiikassa, niin raitistut. Ite olin alkoholisti kun kannatin demareita. Ei vaan pää kestänyt heidän touhujaan
Persut ne vasta ryyppää. On niillä puolueista eniten huumetuomioitakin.
Koittaisin päästä päihdekuntoutukseen pureutumaan juomisen syihin ja oppimaan terveellisempiä selviytymiskeinoja. Todennäköisesti elämässäsi on vain vähän sellaista mitä ei tarvitse muuttaa, se on vaikeaa mutta jos on valmis tekemään mitä tahansa niin kaikille mahdollista. Sitä ennen vaan pitää yleensä mennä todella pohjalle
T. Raittiina 8v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyppäät vasemmalta oikealle politiikassa, niin raitistut. Ite olin alkoholisti kun kannatin demareita. Ei vaan pää kestänyt heidän touhujaan
Persut ne vasta ryyppää. On niillä puolueista eniten huumetuomioitakin.
No mites sen Sannan jauhojutut? Te ootte kaikki samanlaisia.
Itse olen ollut suurkuluttaja ja pitkiä aikoja, mutta jostain syystä pystyn myös olemaan kokonaan juomatta pitkiä aikoja, sekä kohtuukäyttäjä. Se suurkulutuksen katkaiseminen voi olla aluksi vähän hankalaa kun tuntuu, että jää joku tyhjiö joka pitää jollain täyttää. Itse olen täyttänyt sen eri tavoilla, mutta aina jäämällä tavallaan koukkuun johonkin muuhun, Netflix, pleikkari, siivoaminen, seksi, pitkät kävelyt päivittäin (tää on aika hyvä, tekee henkisesti tosi hyvää), ruuanlaitto jne. Ei kuitenkaan ikinä mikään muu päihde onneksi.
Se vaatii sen pari viikkoa niin alkaa helpottaa. Dokaaminen on vaan helposti myös aika sosiaalinen juttu ja poistaa estoja niin, että samanlaisen porukan kanssa voi olla tosi hauskaa ja siksi tuntuu että jää jostain paitsi.
Itselläni paras välimuoto on vetää kerran kuussa viikonloppuna kahden päivän putki, mutta silloin pitää olla porukka sovittuna, sillä jos vaan yksin istuu kotona juomassa niin se on jo lopulta aika älytöntä.
Toivottavasti löydät oman polkusi, mutta jos vaihtoehtoina on joko alkoholismi tai täys raittius niin valitse se raittius, hetken se ottaa, mutta pitkässä juoksussa antaa enemmän. Tsemppiä!
Kippis, mitä moisia murehtimaan! 🍻
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut suurkuluttaja ja pitkiä aikoja, mutta jostain syystä pystyn myös olemaan kokonaan juomatta pitkiä aikoja, sekä kohtuukäyttäjä. Se suurkulutuksen katkaiseminen voi olla aluksi vähän hankalaa kun tuntuu, että jää joku tyhjiö joka pitää jollain täyttää. Itse olen täyttänyt sen eri tavoilla, mutta aina jäämällä tavallaan koukkuun johonkin muuhun, Netflix, pleikkari, siivoaminen, seksi, pitkät kävelyt päivittäin (tää on aika hyvä, tekee henkisesti tosi hyvää), ruuanlaitto jne. Ei kuitenkaan ikinä mikään muu päihde onneksi.
Se vaatii sen pari viikkoa niin alkaa helpottaa. Dokaaminen on vaan helposti myös aika sosiaalinen juttu ja poistaa estoja niin, että samanlaisen porukan kanssa voi olla tosi hauskaa ja siksi tuntuu että jää jostain paitsi.
Itselläni paras välimuoto on vetää kerran kuussa viikonloppuna kahden päivän putki, mutta silloin pitää olla porukka sovittuna, sillä jos vaan yksin istuu
Vai että suurkuluttaja 😅 Selityksiä riittää, tossahan tulikin juoppojen tyypillisimpiä (en sentään käytä muita päihteitä, pystyn olemaan juomattakin jnejne)
Lopettamalla itselle valehtelemisen.
Kyllästyy tarpeeksi liuottimien kanssa ajantuhlaamiseen. Tai käy tapaamassa jotain dialyysihoitolaista.
Sekä oma isäni, joka oli kova juomaan, mutta ei täysin alkoholisoitunut kumminkaan, että siskon mies ja oma nykyinen mieheni vain lakkasivat ottamasta alkoholia, kun siitä alkoi tulla jo haittaa elämään.
Niin yksinkertaista se vain oli.
Isä lopetti aikanaan tupakanpoltonkin kertaheitolla. Heitti vain kerran puoliksi poltetun nstsan uuniin ja sanoi, ettei tämä niin tarpeellista ole.
Sensijaan ensimmäinen mieheni, jonka kanssa avioliittomme ei montaa vuotta kestänyt, joi itsensä hautaan.
Juominen pitäisi lopettaa kokonaan jo heti silloin, kun itsekin huomaa, että juo liikaa. Yleensähän siinä vaiheessa tuumaa vain, että juu, pitää vähentää tätä ottamista ja ehkä vähän jotain siihen suuntaan tekeekin, mutta lipsuu taas takaisin entiseen helposti.
Juuri sellainen mukamas hiljainen " vähentäminen " ei tuota tulosta. Ensinhän sitä pitkään vaan kieltää sen, että muka joisi liikaa. Jossain vaiheessa kyllä itsekin tietää, mutta kielto päällä edelleen. Silloin se kuitenkin pitäisi katkaista, kun vielä varmasti pystyisi olemaan juomattakin.
Myöhemmin se on sitten jo paljon vaikeampaa, mutta ei se mahdotonta ole koskaan, vaatii vain enemmän töitä.
Lopetin kaljan juomisen niiin laihduin 25 kg 4 kuukaudessa. Pakko oli laihtua ajattelin ja keksin muuta tekemisttä. Ostin kuntopyörän kotiin ja poljin sillä joka päivä. Aloin käymään myös kalassa paljon ja siinäkin sai liikuntaa.
Mieti ensin syntyjä syviä, kun olet selvin päin. Mihin tarpeeseen juot? Arvostatko itseäsi? Tuntuuko elämäsi tylsältä? Haetko jännitystä/ vauhtia/ toimintaa/ ajanvietettä? Oletko ujo ja estynyt? Tarvitsetko rohkaisua ja kannustusta? Haluatko peittää/ purkaa sisäisen pahan olosi/ riittämättömyyden tunteesi? Haluatko tuntea itsesi vahvaksi ja mahtavaksi?
Kuten näet, nämä kaikki voivat olla tekosyitä juomiselle. Näille kaikille on myös olemassa paljon alkoholia tai humalatilaa palkitsevampia vaihtoehtoja. Olen aina ollut sitä mieltä, että jokaisella täytyy olla joku intohimo, mistä tuntee nauttivansa ja missä tietää olevansa hyvä. Itselleni se oli tanssiminen, mutta valitettavasti menetin intohimoni korona- rajoitusten aikana. Nyt vedän vain lonkkaa kotona ja haaveilen. Täytteeksi en ole ottanut kuitenkaan alkoholia, jonka tietäisin kuitenkin näin yksinäisenä ihmisenä aktivoivan minua. Se ei ole enää minun keinoni.
Löydä sinäkin intohimosi ja sisäinen oman elämäsi sankari. Hyvä sinä!
oma päätös !!