Naisten aloitteet parisuhteessa
Tästä aiheesta on kyllä jo useampia keskusteluita mutta aloitanpa nyt uuden tuoreen. Meillä mennyt avovaimon kanssa jo vuosia niin että seksiä on oikeastaan vain silloin kun minä miehenä teen aloitteen ja silloinkin melko useimmiten tulee pakit. Seksi on mielestäni hyvää ja vaikka sitä on liian vähän niin hyvä että edes kerran viikossa. Toki joskus irtiottoja arjesta jolloin useamman kerran päivässä. Nainenkin sanoo nauttivansa ja kyselen onko jotain fantasioita tai unelmia mitä haluaa toteuttaa seksin saralla.
Mutta se ongelma mikä itseäni rassaa on tuo aloitteiden teko. Tuntuu että toisella vain ei ole haluja oikeasti jos ei koskaan tee aloitetta. Tuntuu usein että seksi on hänelle jonkinlainen pakollinen suorite ja jos en sitä selkeästi ilmaise haluavani ei sitä sitten ole. Usein tästä sanonutkin että olisi mahtavaa jos joskus tekisit aloitteen ja näyttäisit että haluat. Muutama viikko sitten pakkien jälkeen alkoi oikeasti ketuttaa ja päätin että kokeillaan kuinka pitkään menee että toisella alkaa tehdä mieli. Pusut halailut ym kyllä kuuluu arkeen mutta ei ne seksiin johda. Nyt alkoi viikko neljä ilman seksiä. Mielenkiinnolla odotan milloin ihme tapahtuu.
Ja ei. Kyse ei ole kotitöiden epätasapainoisesta jakautumisesta. Arki on kiireistä mutta kyllä seksille aina löytyisi aikaa kun siihen olisi edes jonkinlainen tahtotila.
Kommentit (152)
Eli kuullakseni niitä aloitteita mun täytyy valmistella maaperää otolliseksi pitämällä tavalla tai toisella pientä peruslämpöä päällä pitkin päivää, pientä vihjailua tai vilauttelua ja sellaista. Toisin sanoen, aloitteen tekeminen vaatii eräänlaisen esileikin, muuten se unohtuu siihen kunnes katsahdetaan kelloa ja hämmästytään että sehän on jo puoliyö.
Joten kumpikohan tässä loppujen lopuksi on se aloitteentekijä 😀
Toisten naisten halun nouseminen vaatii miesten huomion ja liehittelyt seksiin. Näin ollen pahin virhe mitä voit tehdä on lopettaa aloitteiden teko tai sanotaanko vihjailut seksiin ja jättää kertomatta, että haluaisit naistasi intohimoistesti. Eli jos et osoita haluasi saat odottaa vaikka maailman tappiin että naisesi syttyisi itsestään.
Kannattaisi miesten nyt vihdoin tajuta, että naiset kulkee ja herää tunteilla, miehet enemmän järjellä. Järjen kanssa naisten halujen syttymisen kanssa ei ole mitään tekemistä.
Näin ollen niele ylpeytesi ja nöyrry. Pyyteetön halusi on paras tae naisesti halujen syntymiseen. Naisen pitää tuntea olevansa arvostettu ja haluttu, muuten hän ei halua seksiä.. Jos seksiä on liian harvoin liikaa pakkeja, niin panosta naisesi hyvinvointiin ja rakkaudenosoituksiin ne poikii ja lisää seksikertoja. Illalla vongattu seksi sen sijaan vähentää niitä.
No just meinasin tehdä aloituksen vähän samasta aiheesta, mutta lähinnä olisin kysellyt että millaisista aloitteista te miehet sitten oikein pidätte? Itse olen koittanut monenlaista lähestymistapaa, välillä pidemmän kaavan mukaan illallisten, takkatulen ja pitsihepeneitten muodossa ja välillä vähän ronskisti huumorin kautta, että ukko otahan housut pois. Mutta oikein mikään ei tunnu saavan miehen haluja kuumaksi. Parhaiten ehkä toiminut sellainen, että kainalossa ollessa vähän silittelen masua tai jotain ja sitten ukko voi siitä itse tehdä seuraavan siirron ja ilmeisesti kuvitella, että hän teki aloitteen. Vai onks mulla nyt joku sellanen harvinainen yksilö joka haluaa tehdä itse kaikki aloitteet ja naisen tekemät jotenkin ahdistaa. Esimerkki eiliseltä, ukko makas sohvalla ja mä menin pelkissä pikkuhousuissa olkkariin ja kysyin että onkos sulla kiirus, että nää kaipas vähän hellyyttä. Ja samalla siis pitelin rinnoistani kiinni ja sivelin nännejäni. Juu ei lähtenyt, katsahti vaan mua päin ja hymähti. Mulle itselle luontaista olis, että touhussa olis molemminpuolin mukana leikkisyyttä, huumoria ja vähän rivouttakin, millon mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Eli kuullakseni niitä aloitteita mun täytyy valmistella maaperää otolliseksi pitämällä tavalla tai toisella pientä peruslämpöä päällä pitkin päivää, pientä vihjailua tai vilauttelua ja sellaista. Toisin sanoen, aloitteen tekeminen vaatii eräänlaisen esileikin, muuten se unohtuu siihen kunnes katsahdetaan kelloa ja hämmästytään että sehän on jo puoliyö.
Joten kumpikohan tässä loppujen lopuksi on se aloitteentekijä 😀
No saamari, netti tökkii. Alkuosa siis näin:
Mun vaimoni kyllä tekee aloitteita (kysyy tai toteaa että tänään pannaan), mutta ne jäävät helposti mielessä takimmaiseksi, jos on paljon muuta ajateltavaa. Ja hänellähän on…
(Olen siis eri kuin ap)
Meillä sama tilanne. En enää edes muista koska olisi vaimolta tullut aloitetta. Kyllä se syö mieltä ja huono fiilishän siinä tulee, kun pakkeja tulee vielä kaupan päälle.
Se mua on aina ihmetyttänyt etteikö se pakkien antaja ymmärrä miltä toisesta tuntuu tai mitä se tekee parisuhteelle pitkällä aikavälillä.
En nyt tarkoita, että aina pitää haluta ja olla valmiina vaan sitä miten ne pakit antaa.
Esim. Että tänään vähän väsyttää, mutta huomenna voisi olla virkeämpi päivä ja sitten vaikka yhdessä panostettaisiin seuraavan päivän fiilikseen ja arkirutiineihin.
Sitten on kyllä turha ihmetellä jos sitä huomiota ja lämpöä hakee jostain muualta.
Hän on kertonut avoimesti että aloitteen teko on vaikeaa nykyisin mutta ei osaa kertoa syytä. Suhteen alussa teki aloitteita ja se vaan hiipunut hiljalleen. Toki uupumus töissä varmasti vaikeutti asiaa mutta niiden ongelmien pitäisi jo olla takanapäin. Pystytään kyllä näistä asioista keskustelemaan. Hieman epäilyttää että jokin painaa mieltä ja aiheuttaa epävarmuutta mutta ei sitä halua kertoa.
Vierailija kirjoitti:
No just meinasin tehdä aloituksen vähän samasta aiheesta, mutta lähinnä olisin kysellyt että millaisista aloitteista te miehet sitten oikein pidätte? Itse olen koittanut monenlaista lähestymistapaa, välillä pidemmän kaavan mukaan illallisten, takkatulen ja pitsihepeneitten muodossa ja välillä vähän ronskisti huumorin kautta, että ukko otahan housut pois. Mutta oikein mikään ei tunnu saavan miehen haluja kuumaksi. Parhaiten ehkä toiminut sellainen, että kainalossa ollessa vähän silittelen masua tai jotain ja sitten ukko voi siitä itse tehdä seuraavan siirron ja ilmeisesti kuvitella, että hän teki aloitteen. Vai onks mulla nyt joku sellanen harvinainen yksilö joka haluaa tehdä itse kaikki aloitteet ja naisen tekemät jotenkin ahdistaa. Esimerkki eiliseltä, ukko makas sohvalla ja mä menin pelkissä pikkuhousuissa olkkariin ja kysyin että onkos sulla kiirus, että nää kaipas vähän hellyyttä. Ja samalla siis pitelin rinnoistani kiinni ja sivelin nännejäni. Juu ei lähtenyt, katsahti vaan mua päin ja hymähti. Mulle itselle luontaista olis, että touhussa olis molemminpuolin mukana leikkisyyttä, huumoria ja vähän rivouttakin, millon mitäkin.
No mulle ainakin sellainen suora töksäytys tulee vähän liian nopeasti, vaikkakin kyllä tuossa juuri kirjoitin että juuri sillä tavalla rouva usein ehdottaa. Ei se haittaa jos on itse valmiiksi puolijäykkänä, mutta nollasta liikkeelle lähtien ei oikein vielä saa kiihottumaan…
Oikea unelma-aloite mulle olisi sellainen viettelevämpi tyyli, vaikka kuumaa tekstaria tai kuvaa. Tai toinen jos ”vahingossa” löytäisi hänet makkarissa lämmittämässä itseään valmiiksi, tai syrjäsilmällä huomaisi sängyllä pötkötellessä, että käsi käy jalkovälissä, siirtää vähän pikkaria syrjään ja alkaa hivellä. Ylipäänsä toisen kiihottuminen saa kiihottumaan.
Taitaa olla niin, että kiihottavinta ainakin ajatuksena on pieni yllätyksellisyys, jotakin mitä ei koskaan oikeassa elämässä tapahdu. Ainakin mulla 🙂
m84 kirjoitti:
Hän on kertonut avoimesti että aloitteen teko on vaikeaa nykyisin mutta ei osaa kertoa syytä. Suhteen alussa teki aloitteita ja se vaan hiipunut hiljalleen. Toki uupumus töissä varmasti vaikeutti asiaa mutta niiden ongelmien pitäisi jo olla takanapäin. Pystytään kyllä näistä asioista keskustelemaan. Hieman epäilyttää että jokin painaa mieltä ja aiheuttaa epävarmuutta mutta ei sitä halua kertoa.
Sepä se, naiset kulkee tunteilla ja miehet järjellä. Ei miehistä ja naisista tule koskaan samanlaisia, ei voi tulla tasa-arvoa tässä, kun ajattelutavat eroaa niin paljon toisistaan. Ei sitä turhaan sanota, että naiset ovat Venuksesta ja miehet Marssista
Kuin oma kirjoitus. Tein pari vuotta sitten saman testin ja meni se neljä viikkoa ilman seksiä. Vaimolta ei tullut aloitetta vaan mun oli pakko pistää peli poikki ja tein aloitteen. Vaimon kanssa olen monesti puhunut, että kun mies saa seksiä, jaksaa antaa haleja, huomioida, pusutella ja jakaa kohteliaisuuksia. Nainen saa voimaa noista asioista. Mies ei saa. Mies saa voimaa ja itseluottamusta seksistä. Ja kyse ei ole ollut meidänkään perheessä siitä, että kotityöt kuluu vaan vaimolle. Suurin osa oli silloin minulla, kun yritin saada vaimon innostumaan seksistä, ettei olisi ainakaan jaksamisesta kiinni.
Lopulta monen vuoden veivaamisen jälkeen pidin puhuin vaimolle, että jos olet huomannut niin olen aika loppu kotitöiden suhteen, hoidan lasten koulunkäynnit (läksyt+kokeet) ja harrastukset. Eli meidän perheen hyvinvointi on pitkälti minun käsissä. Vaimo ei tuntunut välittävän, koska hänellä oli kaikki asiat hyvin. Lopulta sanoin, että olen ajatellut pettämistä. En jaksa enää. Seksiä oli vain minun aloitteestani ja sekin hyvin pitkälle vaimon puolesta saman kaavan mukaan. Olen antanut sinulle aikaa ja lepoa, haleja kehuja. Mikään ei auta. Kerroin, että olen jättänyt menemästä poikien tapahtumiin, mennyt baarissa vessaan karkuun halukkaita naisia ja sanonut naisille tökerösti, etten erehtyisi pettämään.
Haluaisin tuntea itseni mieheksi ja tarvitsen siihen seksiä rakastamaltani vaimolta.
Vasta tällöin vaimo heräsi vähän.
Nyt on mennyt vuosi tästä. Vaimo on aavistuksen aloitteellisempi, mutta luulen että hän tajusi vain oman hyvinvoinnin riippuvan minun hyvinvoinnista. En tiedä onko rakkautta vai vaan hyvä kaveri suhde. Seksiä on yhtä harvoin kuin ennekin, mutta nyt vaimokin tekee välillä aloitteita. Vaimo hakee seksistä enemmän sitä orgasmia eikä yhteistä iloa.
Jotenkin salaa vit***aa, kun en saa vaimosta irti mitä hän haluaa. Huomaan kyllä, että jos sanon mitä, joku nainen on minua kehunut niin vaimo on mustasukkainen.
Olen älykäs, hyvännäköinen, siisti ja urheilullinen. Vaimokin arvostaa minussa sitä, etten ole koskaan sanonut hänelle pahasti.
Jotenkin tuntuu että mun pitää pettää ja jäädä kiinni, että saan vaimoon eloa. Että hän näkee että kelpaan muillekin ja olen hyvä saalis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulle ainakin sellainen suora töksäytys tulee vähän liian nopeasti, vaikkakin kyllä tuossa juuri kirjoitin että juuri sillä tavalla rouva usein ehdottaa. Ei se haittaa jos on itse valmiiksi puolijäykkänä, mutta nollasta liikkeelle lähtien ei oikein vielä saa kiihottumaan…
Oikea unelma-aloite mulle olisi sellainen viettelevämpi tyyli, vaikka kuumaa tekstaria tai kuvaa. Tai toinen jos ”vahingossa” löytäisi hänet makkarissa lämmittämässä itseään valmiiksi, tai syrjäsilmällä huomaisi sängyllä pötkötellessä, että käsi käy jalkovälissä, siirtää vähän pikkaria syrjään ja alkaa hivellä. Ylipäänsä toisen kiihottuminen saa kiihottumaan.
Taitaa olla niin, että kiihottavinta ainakin ajatuksena on pieni yllätyksellisyys, jotakin mitä ei koskaan oikeassa elämässä tapahdu. Ainakin mulla 🙂
No kuten kerroin olen yrittänyt monenlaista lähestymistapaa. Ja en mä noina kertoina kun lähestyminen on ollut suorempaa niin ole odottanut, että mies heti olisi esim. täydessä erektiossa. Siitä sitä sitten olisi lähdetty lämmittelemään ja nostamaan fiilistä yhdessä. Ja sitä paitsi samahan se sitten naisilla on, kun miehet tekee aloitteen, että nollasta pitäisi lähteä liikkeelle ja saada fiilis päälle. Ja kyllä mä sellaita herkempää ja hellempääkin tyyliä olen koittanut. Toi kuvien lähettely tai viestit ym. ei kyllä mua nappaa, puhelin ei omassa pääässäni liity näihin juttuihin mitenkään. Mutta kuten sanoin, mä tykkäisin sellasesta, että tyyli vaihtelis itsenikin kohdalla. Että välillä olis nähty vaivaa ja järkätty oikein romanttiset puitteet ja välillä taas vois ukko vaan tulla selän taakse ja ilmoittaa, että mä vähän panen sua nyt. Mutta joo ilmeisesti tällänen helppous on vaan mun päässä. Mä en niin kauheesti loukkaannu noist miehen pakeista, koska kyllä hän mua kuitenkin haluaa ja näyttää sen omalla tavallaa. Lähinnä mietin, että en vaan jotenkin sitten osaa sytyttää häntä ja olen yrittänyt löytää erilaisia tapoja. Vaikka kyllä välillä mielessä on käynyt, että voishan se puoliso tietysti olla sellanenkin, että se tykkäis noista mun tavoista ja lähestymisyrityksistä.
Todennäköisesti kaikki miehet on kohdanneet noi ongelmat parisuhteessa. Alun kiiman jälkeen omat vaimot tai naiset ei enää flirttaile kotona samalla lailla kuin vieraat naiset, jotka haluaa tehdä vaikutuksen. Kotona ja arjessa on muutakin tekemistä.
Miesten kannattaisi heittää se oma kiukku, periaatteet ja ylpeys sinne minne ei valo paista ja keskittyä pyytettömästi huomioimaan omaa puolisoa ja tekemään hänen olonsa turvalliseksi ja rakastetuksi. Seksiä saa sitten sen jälkeen. Te olette saaneet tai hankkineet itselle rakkaan puolison, joten kohdelkaa hän myös sen arvoisesti. Sen voin sanoa pitkällä vuosien kokemuksella, että kiukulla, vonkaamalla tai mököttämällä ette ainakaan saa seksiä. Ne on ne asiat, jotka vei naisiltä vähäisetkin halut. Eikä teidän tarviste sanoa edes mitään, naiset kulkee tunteilla ja vaistoaa tuollaiset. Ainut mikä auttaa on se, että osoitatte, että oma on teille rakas ja olette valmiit tekemään hänen puolestaan mitä tahansa, eli sitä samaa mitä viestitte tavatessanne ja minkä lupasitte parisuhteen alussa.. Tiedän, vaikea niellä oma ylpeys, mutta mihin se lupaus jäi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuten kerroin olen yrittänyt monenlaista lähestymistapaa. Ja en mä noina kertoina kun lähestyminen on ollut suorempaa niin ole odottanut, että mies heti olisi esim. täydessä erektiossa. Siitä sitä sitten olisi lähdetty lämmittelemään ja nostamaan fiilistä yhdessä. Ja sitä paitsi samahan se sitten naisilla on, kun miehet tekee aloitteen, että nollasta pitäisi lähteä liikkeelle ja saada fiilis päälle. Ja kyllä mä sellaita herkempää ja hellempääkin tyyliä olen koittanut. Toi kuvien lähettely tai viestit ym. ei kyllä mua nappaa, puhelin ei omassa pääässäni liity näihin juttuihin mitenkään. Mutta kuten sanoin, mä tykkäisin sellasesta, että tyyli vaihtelis itsenikin kohdalla. Että välillä olis nähty vaivaa ja järkätty oikein romanttiset puitteet ja välillä taas vois ukko vaan tulla selän taakse ja ilmoittaa, että mä vähän panen sua nyt. Mutta joo ilmeisesti tällänen helppous on vaan mun päässä. Mä en niin kauheesti loukkaannu noist miehen pakeista, koska kyllä hän mua kuitenkin haluaa ja näyttää sen omalla tavallaa. Lähinnä mietin, että en vaan jotenkin sitten osaa sytyttää häntä ja olen yrittänyt löytää erilaisia tapoja. Vaikka kyllä välillä mielessä on käynyt, että voishan se puoliso tietysti olla sellanenkin, että se tykkäis noista mun tavoista ja lähestymisyrityksistä.
No joo, taitaa se eniten olla itse kunkin perusaivokemiasta kiinni, että minkälainen tyyli parhaiten toimii, vaikeahan sitä yksityiskohtaisia neuvoja on antaa, esimerkkejä vaan. Oma kiihottuminen on vaan mennyt enemmän ja enemmän siihen suuntaan, että sitä pitää lämmitellä ajan kanssa, ja siihen vaikka just ne tekstarit toimivat oikein hyvin.
Se on tietysti vähän herkkää peliä tuo kiihottuminen, ideaalisintahan on silloin kun molemmilla kierrokset nousee samaa tahtia, oli se sitten hitaasti tai nopeasti. Jos toinen käy ihan kuumana ja iskee vaikka perseeseen kiinni kun itsellä pyörii mielessä jotain ihan muuta, niin tulee helposti vastareaktio, että ei AINAKAAN nyt. Ehkä enemmän pitkien kuin tuoreiden parisuhteiden ongelma.
Vielä yksi ihan kiva tapa muuten tunnustella (ja herätellä) toisen mielialaa on viedä puheita sopivassa välissä seksin suuntaan, vaikka kommentoida jotain iltapölhölehden juttua, muistella edellistä seksikertaa tai lukaista toiselle ääneen ”sattumalta” iltalukemiseksi valikoitunutta eroottista tekstiä. Tai aloittaa ihan ”asiallinen” keskustelu jostain seksiin tai omaan seksuaalisuuteen liittyvästä jutusta.
Mutta ehkä nuokin toimivat parhaiten tällaiselle hitailla kierroksilla käyvälle 🙂
Tuossa tulikin ihan asiallisia ja fiksuja kommentteja. Ymmärrän kyllä että seksiliekki vaatii jatkuvaa ylläpitoa ja pitkin päivää vihjailua niin pysyy asia edes jollain tasolla mielessä. Sekin on kyllä melko raskasta että mies hemmottelee, huomioi,viestittelee ja tekee naisen olon kaikinpuolin mukavaksi ja siltikin jää ilman. Eihän tuollaista jaksa mitenkään ylläpitää kovin pitkään. Silloin varsinkin tulee fiilis että seksi on jonkinlainen palkkio kun jaksaa oikein pannostaa ajallisesti ja rahallisesti. Eli itse toivoisin sitä flirttailua ja himoa myös kumppanilta ja se tässä itseäni mietityttää eniten. Missä on vanha kunnon himo että nussitaan ilman että tehdään asiasta isoa tapahtumaa johon pitäisi panostaa hulluna. Avoin suhde houkuttelee koko ajan enemmän mutta toinen ei asiasta ole innostunut. Luulen että tässä ei libido ja seksin tärkeysjärjestykset nyt enää vuosien jälkeen vaan kohtaa.
Kuullostaa vahvasti jo siltä, että ap keksii ja kehittää itselleen syytä mksi olisi oikeutettu vieraisiin.
Tämä näin mehen kommenttina.
m84 kirjoitti:
Tuossa tulikin ihan asiallisia ja fiksuja kommentteja. Ymmärrän kyllä että seksiliekki vaatii jatkuvaa ylläpitoa ja pitkin päivää vihjailua niin pysyy asia edes jollain tasolla mielessä. Sekin on kyllä melko raskasta että mies hemmottelee, huomioi,viestittelee ja tekee naisen olon kaikinpuolin mukavaksi ja siltikin jää ilman. Eihän tuollaista jaksa mitenkään ylläpitää kovin pitkään. Silloin varsinkin tulee fiilis että seksi on jonkinlainen palkkio kun jaksaa oikein pannostaa ajallisesti ja rahallisesti. Eli itse toivoisin sitä flirttailua ja himoa myös kumppanilta ja se tässä itseäni mietityttää eniten. Missä on vanha kunnon himo että nussitaan ilman että tehdään asiasta isoa tapahtumaa johon pitäisi panostaa hulluna. Avoin suhde houkuttelee koko ajan enemmän mutta toinen ei asiasta ole innostunut. Luulen että tässä ei libido ja seksin tärkeysjärjestykset nyt enää vuosien jälkeen vaan kohtaa.
Juu, ei se sellainen yksipuolinen toisen huomioiminen ole sitä mitä ainakaan minä olen tässä tarkoittanut. Tunnelman virittäminen toimii vain ja ainoastaan siten, että molemmat kuumottavat siinä niin itseään kuin toista hyvässä hengessä ja yhteisymmärryksessä. Jos se on vain sitä, että pitää tehdä tietty määrä temppuja että toinen antaa siitä palkinnon, niin eihän se ole mistään kotoisin.
Koira antaa automaattisesti tassua kun tietää että saa namin (tai sai ainakin joskus pentuvaiheessa), mutta ei se menetelmä oikein ihmiselle sovi.
Vierailija kirjoitti:
m84 kirjoitti:
Juu, ei se sellainen yksipuolinen toisen huomioiminen ole sitä mitä ainakaan minä olen tässä tarkoittanut. Tunnelman virittäminen toimii vain ja ainoastaan siten, että molemmat kuumottavat siinä niin itseään kuin toista hyvässä hengessä ja yhteisymmärryksessä. Jos se on vain sitä, että pitää tehdä tietty määrä temppuja että toinen antaa siitä palkinnon, niin eihän se ole mistään kotoisin.
Koira antaa automaattisesti tassua kun tietää että saa namin (tai sai ainakin joskus pentuvaiheessa), mutta ei se menetelmä oikein ihmiselle sovi.
Ja pointtini siis oli, että sellainen yhteinen, molemmille toimiva tapa virittäytyä kannattaa tavalla tai toisella yrittää löytää. Sen sijaan että laskee niitä aloitteentekokertoja.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti kaikki miehet on kohdanneet noi ongelmat parisuhteessa. Alun kiiman jälkeen omat vaimot tai naiset ei enää flirttaile kotona samalla lailla kuin vieraat naiset, jotka haluaa tehdä vaikutuksen. Kotona ja arjessa on muutakin tekemistä.
Miesten kannattaisi heittää se oma kiukku, periaatteet ja ylpeys sinne minne ei valo paista ja keskittyä pyytettömästi huomioimaan omaa puolisoa ja tekemään hänen olonsa turvalliseksi ja rakastetuksi. Seksiä saa sitten sen jälkeen. Te olette saaneet tai hankkineet itselle rakkaan puolison, joten kohdelkaa hän myös sen arvoisesti. Sen voin sanoa pitkällä vuosien kokemuksella, että kiukulla, vonkaamalla tai mököttämällä ette ainakaan saa seksiä. Ne on ne asiat, jotka vei naisiltä vähäisetkin halut. Eikä teidän tarviste sanoa edes mitään, naiset kulkee tunteilla ja vaistoaa tuollaiset. Ainut mikä auttaa on se, että osoitatte, että oma on teille rakas ja olette valmiit tekemään hänen puolestaan mitä tahansa, eli sitä samaa mitä viestitte tavatessanne ja minkä lupasitte parisuhteen alussa.. Tiedän, vaikea niellä oma ylpeys, mutta mihin se lupaus jäi?
12/15 kirjoitin juuri, että tein kaiken vaimon eteen, ei vaan toiminut. Ainoastaan se, että sain hänet jollakin tavalla mustasukkaiseksi tai että hänen hyvinvointi on uhattuna.
Välillä tuntuu siltä, että vaimolla on vaan vaatimuksia, mutta ne eivät kuitenkaan edes itse tiedä mitä tarvitsevat.
Ei ole niin paljon tiskiä tai siivottava, joka sytyttäis naisen.
Näin naisena ajattelisin samoin kuin sinä eli vaimollesi taitaa seksi olla vaan pakollinen suoritus joka kuuluu suorittaa kun parisuhteessa ollaan. Ymmärtäisin jos vaimoasi ujostuttaa tehdä aloite mutta jos noin kauan mennyt ettei seksiä ole ollut niin vaikuttaa siltä ettei häntä kiinnosta. Vaikka kuinka ujostuttaas tehdä aloite seksiin niin kyllä tuossa ajassa luulis panettavan sen verran että ite repisin mieheltä vaatteet päältä.. Valitettavasti ajattelisin niin että saat olla ilman seksiä niin kauan kun jätät aloitteet hänelle. Mitä hän on vastannut kun olet toivonut hänen tekevän aloitteen?