Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12-vuotias tyttäreni kertoi minulle tänään tykkäävänsä myös tytöistä.

Vierailija
01.08.2021 |

Ei se sinänsä maailmaa kaada, mutta en oikein usko. Voiko se olla vaan vaihe? On aina puhunut vain pojista. Aiemmin on arvostellut bi-seksuaaleja, nyt kaverinsa esimerkin johdattamana on päättänyt alkaa biseksuaaliksi. Kauhean vaikea suhtautua oikein..

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla maalta? Ei biseksuaalisuus ole trendikästä. Tällä hetkellä tytöt ovat demi/panseksuaaleja. Seuraava hottis trendi on aseksuaalisuus

Vierailija
22/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tiesin tuon ikäisenä ja paljon nuorempanakin olevani hetero. Miksi ei voisi tietää olevansa bi?

Minä keskityin tuossa iässä urheiluun. Seksuaalisuus ei kiinnostanut lainkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään oletusasetusta. On olemassa seksuaalisia suuntautumisia. Suurin osa tietää jo lapsena mihin sukupuoleen/sukupuoliin oma kiinnostus kohdistuu.

No kyllä heteroseksuaalisuus vain se normi on, ei se selittämällä muutu muuksi. Niitä on kuitenkin varmaan 90% väestöstä edelleen. Sehän on ihan hirveää eikä todellakaan tätä päivää, jos oikea homoseksuaali pakotetaan heteroksi. Mutta ei seksuaalisen suuntautumisen tekeminen muoti-ilmiöksikään miltään järkevältä kuulosta. 

Kyllä, heteroseksuaalisuus on yleisin suuntautuminen. Ei oletusasetus.

Mun mielestä on mahtavaa että suuntautumisista tehtäisiin muotia, mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan. Se on iso askel poispäin niistä kauheuksista, joita ei-heterot ovat historian saatossa joutuneet kokemaan. Ja joutuvat yhä.

Vierailija
24/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset pojat on niin ällöjä, että hyvä vaan, jos katselee tyttöjä.

Vierailija
25/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tiesin tuon ikäisenä ja paljon nuorempanakin olevani hetero. Miksi ei voisi tietää olevansa bi?

Minä keskityin tuossa iässä urheiluun. Seksuaalisuus ei kiinnostanut lainkaan

Good for you. Minä keskityin ratsastukseen ja pianonsoittoon, mutta eivät ne heterouttani mihinkään muuttaneet.

Vierailija
26/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 13-vuotias tyttäreni kertoi keväällä tykkäävänsä tytöistä. Kerroin, että mahtavaa, että oma identiteetti alkaa löytyä. Ja että totta kai asia on ok, aivan normaalia. Ajattelen, että seksuaalisuus on muuttuva ja joustava osa ihmisyyttä, ehkä joskus tulevaisuudessa pojatkin taas kiinnostavat. Pahin virhe olisi tuomita ja ajaa lapsi lopullisesti pois. Nykyään ihmiset osaavat jo paremmin tunnistaa erilaisia tuntemuksiaan, eikä esimerkiksi ihastumista omaan sukupuoleen tarvitse säikähtää ja peitellä, ahdistus siitä, että nyt on jotain kamalaa meneillään.

Vierailija
27/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapseni on panseksuaali, ilmoitti sen jo vuosia sitten. Nykyisin lukiolainen eikä tilanne ole muuttunut, eli ei välttämättä ole vaihe, mutta tue lastasi ja hyväksy hänet sellaisena kuin on. Meillä ei asian suhteen ole ollut ongelmaa, ei kummallakaan vanhemmalla, eikä sisaruksilla. Isovanhemmat vähän nikotteli, mutta sitä ne tekee niin monesta asiasta, ettei ollut yllätys. Välit nuoreen edelleen hyvät.

Piti googlettaa, että mikä helvetti tuo panseksuaali oikein on. No, kaikelle se kai pitää nimi keksiä nykyään. Ihmetyttää vaan, että miksi joku reilusti alaikäinen edes miettii tuollaisia?

Eiköhän se ole ihan itse kunkin oma asia mitä ajattelee ja missä iässä.

On se jännä kuin joku ällöää homopareja, mut ei kuitenkaan heteropareja. Miksi kukaan miettii kenenkään pariskunnan kohdalla sitä mitä he makuuhuoneessaan tai keskinäisessä se*sielämässään harrastavat. Eihän sitä ekana mietitä heteroparinkaan kohdalla.

Mutta elämä ja ihmiset on..

Vierailija
28/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen ehtii vaihtaa sukupuolta vielä parikymmentä kertaa ja tykätä vähä kaikesta

Vierailija
29/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloin juuri 12-13v tajuta, että tykkäsin tytöistä vähän enemmänkin kuin kavereina. No nykyään olen vakituisessa suhteessa miehen kanssa, mutta tuosta iästä asti olen kyllä tietänyt olevani biseksuaali. Ei se ole mitenkään iso juttu, kiva että tyttö uskalsi kertoa sinulle. Kannattaa ottaa hyvin vastaan niin kertoo jatkossakin sinulle asioistaan.

N24

Vierailija
30/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 25v enkä edelleenkään tiedä mistä tykkään vai tykkäänkö mistään

Vierailija
31/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla maalta? Ei biseksuaalisuus ole trendikästä. Tällä hetkellä tytöt ovat demi/panseksuaaleja. Seuraava hottis trendi on aseksuaalisuus

Voi olla, että olen jäljessä tässä trendien kehityksessä :D. Selittäkääpä muuten, miksi nämä asiat ovat ilmenevät vain tyttöjen keskuudessa? Eivät pojat ihan samalla tavalla julista bi- tai homoseksuaalisuuttaan, nämäkin aloitukset kertovat aina tyttölapsesta. Ainoastaan tyttöjen perimässä tapahtunut äkillinen muutos? Vai sittenkin jotain muuta? 

Pojat avautuvat vain prideparaatissa, eli sinne kannattaa viedä jos haluaa poikansa seksuaalisuudesta selon.

Vierailija
32/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että olen jäljessä tässä trendien kehityksessä :D. Selittäkääpä muuten, miksi nämä asiat ovat ilmenevät vain tyttöjen keskuudessa? Eivät pojat ihan samalla tavalla julista bi- tai homoseksuaalisuuttaan, nämäkin aloitukset kertovat aina tyttölapsesta. Ainoastaan tyttöjen perimässä tapahtunut äkillinen muutos? Vai sittenkin jotain muuta? 

Feminismistä aiheutuvaa voimaantumista. Tulevaisuudessa tyttöjen väliset jutut vain yleistyvät kun naiset miehistyvät.

Vierailija
33/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään nykyään niin iso haluu. Ihan kuin se olisi tärkein asia ihmisen elämässä tai jotain.

Vierailija
34/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaihe tai olla olematta, tärkeää on hyväksyä asia.

Vierailija
35/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään nykyään niin iso haluu. Ihan kuin se olisi tärkein asia ihmisen elämässä tai jotain.

En myöskään ymmärrä miksi ihmisen identiteetti rakennetaan sen seksuaalisen suuntautumisen ympärille. Mielestäni tärkeämpää on se miten ihminen kohtelee toisia, mikä ammatti hänellä on jne. kuin se kenen kanssa hän on makuuhuoneessa vai onko kenenkään kanssa.

Vierailija
36/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 13v ei ole puhunut aiheesta suuntaan tai toiseen. Olen miettinyt miten minun tulisi reagoida, jos kertoisi olevansa bi tai lesbo. Koen asian olevan täysin merkityksetön minulle. Ei hän tulisi erikseen kertomaan olevansa hetero, joten miksi kertoa olevansa bi tai lesbo? Kunhan on onnellinen ja elää hyvää elämää. Luultavasti minun pitäisi jotenkin mahdolliseen ilmoitukseen reagoida, kuin "Ai jaa." tjsp.

Vierailija
37/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä oli lapsuudessakin monella levoton leikittely sukupuoli asioilla ja vanhemmat sitten hiukan jo laittoivat sitten ruotuun paheksunnallaan ja ohjeistuksella.

Vierailija
38/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feminismistä aiheutuvaa voimaantumista. Tulevaisuudessa tyttöjen väliset jutut vain yleistyvät kun naiset miehistyvät.

Miehet varmaan voivatkin sitten jatkossa hoitaa tarpeensa maksullisissa, jos naisten kanssa onnistuvat vain platoniset ystävyyssuhteet. Tai ainakin tuntuisi inhottavalta olla suhteessa, jossa pelkää menettävänsä naisystävänsä joko toiselle miehelle tai naiselle. Jos siitä vaimosta yhtäkkiä alkaakin tuntumaan, että haluaakin olla naisen kanssa vaihteeksi...

Mulla on tässä miehenä taustalla aito huoli pojistamme tulevaisuudessa. Nyt näyttää, että miehestä ollaan pikkuhiljaa tekemässä täysin ulkopuolinen koko yhteiskunnassa, aina parisuhteita myöten. Nainen voi nykyään hankkia lapsen vaikka yksin keinohedelmöityksellä -> ei tarvetta miehelle. Tai sitten lesbopari voi tehdä saman, eli ei tarvetta miehelle. Voi olla, että nykyisten poikien eli tulevien miesten syrjäytyminen ja turhautuminen tulee vain kasvamaan. Mutta ihmisten kiinnostuksen kohteiden ja parinmuodostuksen keinotekoinen rajoittaminen ei liene mahdollista tai edes inhimillistä. Elämme todella jännittäviä aikoja monessa suhteessa, ja onneksi elän todennäköisesti vielä ainakin sen 30-40 vuotta tätä pällistelemässä. 

Vierailija
39/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myöskään ymmärrä miksi ihmisen identiteetti rakennetaan sen seksuaalisen suuntautumisen ympärille. Mielestäni tärkeämpää on se miten ihminen kohtelee toisia, mikä ammatti hänellä on jne. kuin se kenen kanssa hän on makuuhuoneessa vai onko kenenkään kanssa.

Sinun mielestäsi. Ehkä sinäkin kuitenkin ymmärrät että monen muun mielestä niin ei ole. Suuntautuminen on elämää suurempi asia niin kauan kuin se ei ole hetero. Siis muille ihmisille.

Ei ole kauaa kun homous oli Suomessakin luokiteltu sairaudeksi, osassa maista on vieläkin.

Niin tolkuttoman lapsellista esittää että suuntautumisella ei tässä maailmassa ole merkitystä, kun itse ajattelet niin.

Vierailija
40/79 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"nyt kaverinsa esimerkin johdattamana on päättänyt alkaa biseksuaaliksi"- tätä kannattaisi miettiä, mitä tällä tarkoitat? Miten se toinen tyttö on johdatellut, mitä on tapahtunut? Lisäksi "bestikset" yleensä tykkäävät samoista asioista, samoista vaatteista, samoista pojista, samoista kirjoista jne. Mutta myös  seura tekee kaltaisekseen....sellaiset jotka ovat epävarmoja omista tuntemuksista helposti vedetään mukaan näihin marginaaliporukkoihin. Kuulin esim aivan ohimennen että esim naisten ringetteporukoissa hengailee paljon näitä tälläisiä "naisia/tyttöjä" jotka ottavat heti syyntiin ne sellaiset tytöt jotka ovat epävarmoja ja tekevät kaikkensa heidät kääntääkseen (bi:ksi tai lesboksi). SItten siitä oikein kehuskellaan toisessa porukassa. Valmentajalta ( mies) siis asiasta kuulin joten melko varma asian totuudenmukaisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan