Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä siivotaan? Kuka, milloin, miten perusteellisesti...

Vierailija
16.08.2014 |

Kerro samalla minkä kokoinen perhe, minkä ikäiset lapset jne.

Musta tuntuu, että siivoan koko ajan kotona ollessani jotain. Haluaisin tietää miten teillä muilla siivous toimii. Meidän perheeseen kuuluu mies ja kaksi alakouluikäistä lasta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheeseen kuuluu minä, mies, 13-, 11-, 9- ja 1,5-vuotiaat. Olen hoitovapaalla joten on selvää että minä hoidan siivouksen. Isot lapset toki tekevät oman osuutensa ja siivoavat oman huoneensa ja korjaavat omat sotkunsa ja tavaransa muualtakin. Mieskin siivoaa omat sotkunsa ja jonkin verran tekee myös kotitöitä, esim. astianpesukoneet tyhjennystä ja täyttöä ym. Lisäksi mies saa lapset todella hyvin siivoamaan parin ärjäisyn jälkeen, kun tuntuu että omat sanomiseni saavat vain niitä joo joo vastauksia.

Siivoan aikalailla tarpeen ja fiiliksen mukaan. Kerran viikossa vähintään tulee imuroitua. Lattiat jaksan pestä ehkä kerran kuussa. Siivous vie todella vähän aikaa, koska ei koskaan päästetä kotia mihinkään kaaokseen ja tavaroille on oma paikkansa. Lapsia tietysti täytyy usein muistuttaa, että laittavat tavarat paikoilleen, mutta ei anneta lapsille lupaa esim. lähteä ulos tai alkaa katsomaan televisiota tms. ennenkuin ovat sotkunsa siivonneet.

Vierailija
22/32 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan 1-2 kertaa viikossa (lattianpesu ja pölyhen pyyhintä sekä lakanoiden vaihto). Meillä asuu vain kaksi aikuista, lapset käyvät joka viikko mutta eivät asu täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotamme esikoistamme, tällä hetkellä taloudessa kaksi aikuista ja kaksi pitkäkarvaista kissaa. Minä siivoan työkseni ja mies jäi juuri työttömäksi, meillä on sopimus että se joka on enemmän kotona siivoaa enemmän, mun ei siis paljoa tarvitse kotona kissanhiekkojen siivoamista ja pesukoneen tyhjennystä suurempia juttuja tehdä.

Mies on kyllä itse todella siisti, ei kestäisi olla jos meillä olisi kauhean sotkuista. Imuroi pari kertaa viikkoon ja pesee lattiat kerran viikossa ihan oma-aloitteisesti.

Vierailija
24/32 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minulla on vähän periaate, että kun päivässä 8h siivoan työkseni, niin en ilman palkkaa sitä kotona enää tee. Onneksi hyvin harvoin tarvitseekaan.

-8

Vierailija
25/32 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anteeksi, mutta miksi lattioita PESTÄÄN useamman kerran viikossa? Tai edes kerran...

Meillä kerran vuoteen, jos sitäkään. Imurointi poistaa roskat, eikä lattialle tahmaannu mitään.

Vierailija
26/32 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntuvat tekevän vain "viikkosiivousta"

Mites muut siivoukset?

Vierailija
27/32 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:34"]Siis anteeksi, mutta miksi lattioita PESTÄÄN useamman kerran viikossa? Tai edes kerran...

Meillä kerran vuoteen, jos sitäkään. Imurointi poistaa roskat, eikä lattialle tahmaannu mitään.

[/quote]

Meillä lattia ihan likaantuukin

Vierailija
28/32 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:35"]Kaikki tuntuvat tekevän vain "viikkosiivousta"

Mites muut siivoukset?

[/quote]

Mitkä muut? Meillä ei suursiivota koskaan.

Vierailija
29/32 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:35"]

Kaikki tuntuvat tekevän vain "viikkosiivousta"

Mites muut siivoukset?

[/quote]

No minä kirjoitin, että imuroin n kerran viikossa. En ehkä kutsuisi sitä varsinaisesti viikkosiivoukseksi. Päivittäin tulee tietysti järjesteltyä tavaroita ja lapset ja mies järjestelee myös. Siksi ei ole paljon siivottavaa. Vessat pestään tarpeen mukaan. Joskus 2 kertaa viikossa, joskus kerran kahdessa viikossa. Siivous on viimeinen asia, josta kiinnostaisi ottaa stressiä tai suorittaa sitä jotenkin säännöllisen rutiinin mukaan joka torstai klo 13-16. Mutta kukin tekee tyylillään.

6

Vierailija
30/32 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa tai parissa imuroidaan, lattia pestään kerran kuussa, ei ole erikseen siivouspäiviä. Pyykkiä pestään kun tulee täysi koneellinen, noin kolme koneellista viikossa. Keittiön tasoja siivotaan ja pyyhitään päivittäin. Perheessä yksi aikuinen ja kaksi alakouluikäistä.

Vierailija
31/32 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan kotona ja poikaystävällä. Poikaystävä nukahti eilen koulun jälkeen ja päätin sit alkaa siivoilee, keittiö oli päässy aika pahaan kuntoon. Kahdessa tunnissa olin kerännyt pyykit ja vienyt ne koneeseen pyörimään, vienyt neljä kertaa roskat ulos (niitä.vähän oli), kiillottanu mei tietokonepöydän ja tietokoneet, tiskannut, imuroinut, luutunnut ja tuulettanut. Poikaystävän piti pari kertaa räpytellä silmiään ku heräs :D Oli nukkunu koko mun siivoamisen ajan.

Kotona siivoilen viikottain, omat pyykit olen hoitanut jo parin vuoden ajan ja tiskikoneeseen nostelen astiat sitä mukaa, mitä niitä kertyy. Tykkään pitää aina pari kertaa vuodessa isompaa siivouspäivää, milloin häädän koko perheen ulos talosta ja monta tuntia vain siivoan käyden läpi jokaisen huoneen ja nurkan :D On kivaa, kun koti on ihan puhdas ja siisti.

Perheeseen kuuluu äite, neljä pikkusisarusta ikäluokassa 9-14v ja kaksi koiraa.

n16

Vierailija
32/32 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan itse, mies ja koulukas kuuluu sisustukseen. Tänään siivosin kunnolla pitkästä aikaa. Olin kesällä paljon pois. Vein matot ulos, pyyhin pölyt, moppasin, pesin vessan ja vein roskia. Pesin pyykkiä. Isohko homma mutta ihanaa kun roskat ei tartu sukkiin ja on raikas ilma. Siivosin myös partsin syksyä varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan