Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävät selluliittikädet, peppu ja reidet...

Vierailija
15.08.2014 |

Selluliittini on todella näkyvää, ruman näköistä, muutamat ihmiset ovat kommentoinut asiaa "oho miten sulla voi olla noin paljon selluliittiä" tms.. Itsetuntoni on ollut nollissa jo monta vuotta, en ole pystynyt käyttämään shortseja tai toppeja kesäisin niin moneen vuoteen kuin muistan. En tiedä mitä tekisin. Olen syönyt e-pillereitä n.5vuotta mutta en koko aikaa, välillä esimerkiksi puolen vuoden-vuoden tauko ollut tai muutamia kuukausia ollut syömättä. Selluliitti sen kuin pysyy.

Pituus:168

Paino: 58.5kg

Ikä: 20

Olen menettänyt kroppani täysin, sekä itsetuntoni, oloni on hyvin kuuma kesäisin kun jodun piilottelemaan käsivarsia pitkähihaisilla ja pitkillä housuilla pitäen reidet piilossa. Selluliitti on todella näkyvää ja röpelöistä, en tiedä mitä voin enää tehdä..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös selluliittiongelma :(

Lisää vertaistukea?

Vierailija
2/25 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh miten voi olla jos olet noin hoikkakin? Mä oon itse 160cm ja painan 65kg ja mulla ei oo selluliittiä missään.

Harrastatko liikuntaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selluliittiongelman kanssa kannattaa ymmärtää mistä on kyse. Yllättäen sellullitti ei ole mikään aine jota voisi poistaa kehosta.

Sellutliitti tarkoittaa sitä että iho näyttää muhkuraiselta. Se taas johtuu siitä, että siellä missä on naisella on tervettä rasvakerrosta, ihon sidekudos on verkkomaista. Jos iho on ohut laadultaan (kuten naisilla yleensä on), rasva ikäänkuin pikkaisen pullistelee siitä sidekudosverkosta (samaan tapaan kuin jos sulla olis jalassa kiristävät verkkosukat).

Selluliitissä ei ole kyse mistään sairaudesta tai poikkeamasta (toisin kuin kauneusbisnes dollarinkiilto silmissään väittää) vaan ihan normaalista ominaisuudesta, joka näkyy paremmin jos olet nainen (miesten ihon rakenne on hieman erilainen ja miehillä on vähemmän rasvakerrosta luonnostaan tietyissä kehon kohdissa), ihosi ja kudostyyppisi on tietynlainen jne.. Eli aika luonnollinen asia.

Toisilla on myös heikompi imusuonisto, joten nestettä voi kerääntyä samoihin paikkoihin enemmän. Se lisää selluliittinäkymää. Suurin osa "sellullittihoidosta" perustuu tuon nesteen väliaikaiseen poistamiseen tai nestekierron parantamiseen -- ihon rakennetta kun ei voi muuttaa.

Laihduttaminen ja liikunta voivat auttaa vähän joillakin, mutta toisilla ne voivat jopa pahentaa ihon muhkuraisuutta. Ihon hoitaminen voi parantaa myös tilannetta hieman. Mutta selluliittiä ei siis mikään oikeasti poista koska se ei ole aine jota voi kehosta poistaa. Ja ikääntyessä "selluliitti" vaan lisääntyy, joten siitä huolestuminen on aika turhaa. Oikeastaan selluliittiä on niin suurella määrällä naisia ainakin josain elämänsä vaiheessa, että mikään muu omainaisuus ei taida meitä naisia yhdistää yhtä hyvin :-)

Vierailija
4/25 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa jokaisella on jotakin huonoa vartalossa. 20 vuoden kuluttua tilanne on pahempi ja mietit miksi stressasin parikymppisenä.

Vierailija
5/25 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täälläkin. Hävettää.

Vierailija
6/25 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei sille oikein mitään voi, jollet sitten harrasta ahkerasti jumppaa ja ole niin timmi, ettei sellut niin haittaa. En ole itsekään pitänyt shortseja sitten riparin, joten tiedän mistä puhut. Se on kuitenkin vain muhkuraa, koita päästä asian yli.

Vierailija
7/25 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20v sitten kilpaurheilija samoissa mitoissa ja painon samojen asioiden kanssa. Ja nyt 38-vuotiaana hymyilyttää. Voi kun olisi osannut suhtautua kehooni lempeämmin.

Vierailija
8/25 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sen verran nuori että on pakko kysyä että miten paljon tuossa selluliitissä on sun kuvitelmaa miten paljon totta?

Jos oikeasti on noilla mitoilla ja tuossa iässä noin paljon selluliittiä, voi olla kyse sairaudesta, joten sitten lääkäriin.

Vierailija
9/25 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykäähän katsomassa Exposé Project, kuvia aidoista naisista ilman photoshoppausta. Eiköhän meillä useimmilla ole selluliittia, kuten noillakin naisilla. http://www.theexposeproject.com/#!copy-of-image-gallery/ckik

Vierailija
10/25 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:10"]Olet sen verran nuori että on pakko kysyä että miten paljon tuossa selluliitissä on sun kuvitelmaa miten paljon totta?

Jos oikeasti on noilla mitoilla ja tuossa iässä noin paljon selluliittiä, voi olla kyse sairaudesta, joten sitten lääkäriin.

[/quote]

Aika lailla niinkuin tässä: http://www.innovationsmedical.com/wp-content/uploads/combined-cellulite.jpg

Tai tässä: http://www.outline.co.nz/wp-content/uploads/2012/10/Cellulite1.jpg

Et näkyy ihan selvästi, ei jää keneltäkään epäselväks että mulla on selluliittia, koska tosiaan käsivarsissa on kanssa, en löytäny kunnon vastaavaa kuvaa.

Vierailija
11/25 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu on burkha

Vierailija
12/25 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa ne pillerit pysyvästi

Vierailija
13/25 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö paljon sokeria? Se on yksi pahimmista kehon happamoittajista.

Vierailija
14/25 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma. Ei ehkä ihan yhtä pahana. 163/50. Minkälainen ääreisverenkierto sulla on? Tai kärsitkö marmori-ihosta? Oon miettinyt, että voisko noilla olla yhteyttä selluliittiin.

Vierailija
15/25 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta sokerista minunkin piti mainita. Kun jätin ruokavaliostani pois sokerin ja muutenkin siirryin puhtaista raaka-aineista tehtyyn ruokaan, selluliititkin sulivat pois.

Vierailija
16/25 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös! Ja pituutta.n. 180 ja paino n. 63 kg. Reidet ovat niin muhkuraiset että hävettää :( ja painoa ei tippaakaan liikaa joten mikä avuksi?? Pahoittelen että pilkut puuttuu yms, tämä yhdellä kädellä vanhan ja jumiutuneen puhelimen näytöllä ei yöaikaan oikein naurata :) terv. Muhku 25v

Vierailija
17/25 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aika lailla niinkuin tässä: http://www.innovationsmedical.com/wp-content/uploads/combined-cellulite.jpg

Tai tässä: http://www.outline.co.nz/wp-content/uploads/2012/10/Cellulite1.jpg

Et näkyy ihan selvästi, ei jää keneltäkään epäselväks että mulla on selluliittia, koska tosiaan käsivarsissa on kanssa, en löytäny kunnon vastaavaa kuvaa.

[/quote]

Okei, jos selluliitti on tullut nuorena, sitten ihon ja sidekudoksen rakenne on tuollaista ja se on perinnöllistä. Jos tullut vasta pillerien syönnin aloittamisen jälkeen, hormoneilla on osansa asiassa. Keskustelisin asiasta gyneni kanssa.

Jos on taipumusta nesteturvotukseen, sitten osa voi olla sitäkin, eli lymphaongelma (imusuonisto ei toimi kunnolla).

Sitten on harvnaisia tauteja, jotka muistuttavat alussa selluliiittiä, kuten lipoedema ja morbus dercum. Niissä kerääntyy rasvamöykkyjä.

Vierailija
18/25 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto on armelias, sitten kun vanhenee ja oikeasti alkaa rupsahtaminen näkyä ei ole noin tarkka. Nuoret naiset ovat niin armottomia itselleen ja jotkut myös toisille.

Vierailija
19/25 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskin jalat. Laihduta tai hanki lihasta.

Vierailija
20/25 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selluliittia on huippu urheilijoillakin. Sulla on tosi hyvät mitat, oon kateellinen sulle. Mulla ei oo selluliittia mutta oon kamala läski, vaihdetaanko kroppia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme