Tajusin tänään surullisen asian pitkästä parisuhteesta
Katselin kirjaston ikkunasta kun rakastunut pari halaisi ja pussaili, nauroi ja piti kädestä ihanassa puistomaisemassa. He näyttivät niin onnellisilta ja rakastuneilta. Aluksi minulle tuli hyvä ja iloinen olo. Sitten tajusin, että jos olen mieheni kanssa elämäni loppuun asti, kuten olen hänelle luvannut, en tule enää koskaan kokemaan tuollaista näkemääni onnea ja rakkautta. Olemme olleet jo yli kymmenen vuotta naimisissa ja siihen vielä seurustelut päälle. Ei meillä ole enää oleenkaan tuollaista :( Pelkkiä pieniä pusuja joskus arjen keskellä ja seksiäkin hyvällä tuurilla kerran kahdessa kuukaudessa.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:32"]Seksin määrää ja laatua voi kyllä lisätä pitkässäkin suhteessa, jos kumpikin sitä yhtään haluaa.
[/quote] Meillä on siis tällainen projekti. Mies tosin puhuu ennemmin rakkauselämän elävöittämisestä :) Samanpituinen suhde kuin teillä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 00:38"]
Niinhän se menee että ruoho on vihreämpää kun kastelet sitä.
[/quote]Wau, hienosti ilmaistu! Sopii tosin hyvin tällaiseen pitkän parisuhteena aiheuttamaan "olisikohan jonkun muun kanssa erilaista/parempaa" -pohdintaan. :)
Mulla on ollut usein samat aatokset kuin ap:lla tässä 10 vuoden avioliiton aikana. Sillä erolla, ettei meillä ollut julkista kuhertelua edes silloin alussa, silloinkin se oli vain kahden kesken tapahtuvaa ja liittyi seksiin. Sittemmin on päädytty siihen tilanteeseen, että mä väistän jo kun mies edes hipaisee mua, tai jos miehellä on tietty ilme - koska seuraavaksi alkaa seksin ehdottelu, ja minä kaipaan nimenomaan sitä, että minuun kosketaan ihan vaan siksi, että halutaan koskea minua. En jaksa enkä halua olla enää pelkkä seksilelu, johon ei edes vilkaista muulloin kuin silloin, kun seksi mielessä.
Onhan Brookekin pystynyt huumaisesti rakastumaan ainakin kymmenen kertaa Ridgeensä ja siinä sivussa puoleen tusinaan Ridgen miespuoliseen sukulaiseen ja pariin ohariinkin, niin että miksi et sitten sinä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:54"]Mulla on ollut usein samat aatokset kuin ap:lla tässä 10 vuoden avioliiton aikana. Sillä erolla, ettei meillä ollut julkista kuhertelua edes silloin alussa, silloinkin se oli vain kahden kesken tapahtuvaa ja liittyi seksiin. Sittemmin on päädytty siihen
tilanteeseen, että mä väistän jo kun mies edes
hipaisee mua, tai jos miehellä on tietty ilme - koska
seuraavaksi alkaa seksin ehdottelu, ja minä kaipaan
nimenomaan sitä, että minuun kosketaan ihan vaan
siksi, että halutaan koskea minua. En jaksa enkä
halua olla enää pelkkä seksilelu, johon ei edes
vilkaista muulloin kuin silloin, kun seksi mielessä.
[/quote] Eikö miehesi osaa tyydyttää sua? Ei seksissä ole mitään pahaa, kun molemmat nauttivat.
Ymmärrän kyllä ap:n kateellisuuden. Olisihan se ihan kamala tilanne tajuta, että suhde on ihan kulahtanut ja jos näin on ollut jo monta vuotta, niin vaikealta varmaan tuntuu enää tehdä asialle mitään. Kannattaisi silti yrittää.
Muistakaa ihmiset, että parisuhdetta pitää hoitaa. Me ainakin miehen kanssa keskustellaan tosi paljon suhteestamme ja myös siitä, että haluamme olla yhtä rakastuneita toisiimme myös vanhana. Nyt ollaan oltu 6 vuotta yhdessä. On selvää että samanlaista alkuhuumaa on lähes mahdotonta saavuttaa kuin suhteen alussa, mutta varmasti voi olla kuhertelua ja vahvaa rakastumisen tunnetta vuosikymmenienkin päästä.
Ei meilläkään aina niin ruusuilla tanssimista ole, mutta olen varma että muutaman vuoden päästä kun lapsetkin ovat vähän isompia, niin suhteessamme on ainakin enemmän seksiä kuin nyt. Ja on niin paljon myös itsestä kiinni. Kyllä välillä täytyy oikein itseään muistuttaa arkirumban keskellä, että tulisi annettua miehellekin huomiota ja hellyyttä. Jos vaan pitää toista itsestäänselvyytenä, niin on selvää että parisuhde hyytyy.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:28"]
Katselin kirjaston ikkunasta kun rakastunut pari halaisi ja pussaili, nauroi ja piti kädestä ihanassa puistomaisemassa. He näyttivät niin onnellisilta ja rakastuneilta. Aluksi minulle tuli hyvä ja iloinen olo. Sitten tajusin, että jos olen mieheni kanssa elämäni loppuun asti, kuten olen hänelle luvannut, en tule enää koskaan kokemaan tuollaista näkemääni onnea ja rakkautta. Olemme olleet jo yli kymmenen vuotta naimisissa ja siihen vielä seurustelut päälle. Ei meillä ole enää oleenkaan tuollaista :( Pelkkiä pieniä pusuja joskus arjen keskellä ja seksiäkin hyvällä tuurilla kerran kahdessa kuukaudessa.
[/quote]
halaa, pussaa ja rakasta miestäsi... tee aloite ja ole aloitteellinen... jos ei tuosta syty ja opi parissa kuukaudessa niin kertoo paljon.
minä haluaisin haleja ja pusuja naiseltani joka päivä.
t. mies
Kuulostaa tutulta, tosin olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta ja ainakin viimeiset 10 vuotta olen ollut enemmän tai vähemmän onneton, aivan väärän ihmisen kanssa olen,tuli nuorena ja kokemattomana valittua aivan väärin. Ehkä seuraavassa elämässä minäkin koen onnen.
Mistä tiedät, että näkemäsi pari oli vastarakastunut? Mitä, jos ne olikin pitkään yhdessä ollut pari?
Seksin määrää ja laatua voi kyllä lisätä pitkässäkin suhteessa, jos kumpikin sitä yhtään haluaa.