Nainen, voisitko seurustella miehen kanssa, jolla on taustaa parisuhdeväkivallasta?
Kaikinpuolin ihana ja mahtava persoona, komea, menestynyt, huomaavainen, huumorintajuinen jne, mutta on edellisessä suhteessaan ollut väkivaltainen naistaan kohtaan.
Onko turn-off, vai voiko asian kanssa elää?
Miten on, palstan naiset.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu. Jos ihan oikeaa pahoinpitelyä/jatkuvaa sellaista nii en mutta jos vaan joku pieni läpsäisy/lyönti ojennukseksi niin voisin tietenkin. Eihän sellainen edes ole mitään "väkivaltaa".
En. Ikinä. Helposti henkisen väkivallan toiminta jää, vaikka fyysisen väkivallan olisikin saanut itsestään kitkettyä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu. Jos ihan oikeaa pahoinpitelyä/jatkuvaa sellaista nii en mutta jos vaan joku pieni läpsäisy/lyönti ojennukseksi niin voisin tietenkin. Eihän sellainen edes ole mitään "väkivaltaa".
Huh huh!🙄
En todellakaan. En oo niin miehen- ja munankipeä.
Miksi ottaisin väkivaltaisen miehen, kun voin yhtä hyvin ottaa väkivallattoman?
Olen 24v ja tykkään nelikymppisistä miehistä, joten valinnanvaraa on.
Vierailija kirjoitti:
Palstan naiset valehtelee, tai vain tietyt vastaavat. Kysy poliisilta tai turvakodista tilastoja.
Niin, että naiset tieten tahtoen haluavat väkivaltaisen miehen? Luepa traumoista ja niiden vaikutuksesta ihmisten elämään ja valintoihin. Ja ylisukupolvisuudesta ja lähisuhdeväkivallasta. Ja siitä mitä irrottautumistyö uhrilla on ja niin edelleen.
Älä oikeasti esitä, että naiset haluavat kokea henkistä tai fyysistä väkivaltaa. Eivät halua. Eivätkä halua miehetkään.
Vierailija kirjoitti:
En. Ikinä. Helposti henkisen väkivallan toiminta jää, vaikka fyysisen väkivallan olisikin saanut itsestään kitkettyä.
Tämäpä juuri!
En voisi olla suhteessa tuollaisen miehen kanssa. Väkivalta kertoo siitä, mikä on asenne muita kohtaan, kenties vääränlaisesta naiskuvasta myös, ja viittaa myös lyhytpinnaisuuteen, kyvyttömyyteen ratkoa asioita esim. puhumalla ja vääränlaisiin opittuihin toimintamalleihin. U
En, mutta mistä minä sen tietäisin?
En, mua on hakattu parisuhteessa.
Turn-off. Ehdoton ei. Hän tekee sen uudestaan ja uudestaan kaikille hyväuskoisille naisille ennenpitkää. Miksi ottaa edes riski? Miteit varmaan tätä ketjua siinä vaiheessa, kun silmäsi on musta.
"Edellisessä suhteessaan ollut väkivaltainen." Todella pitkä aika pitäisi kulua, ehkä kymmenen vuotta ja sen ajan kestänyt tiivis terapia. Sittenkään en haluaisi sellaista miestä omalle kohdalleni. En haluaisi ottaa riskiä ellei hän olisi tullut uskoon ja elänyt väkivallatonta uskonelämää useita vuosia.
Jeesus voi kyllä muuttaa totaalisesti. Seurakunnan virtuaalikokouksessa todisti uskoon tullut nainen, jota ennen kadulla pelättiin. Nyt kaikki tulevat juttelemaan hänelle. Hänen luonteensa on muuttunut täysin. Hän ei meinannut saada työpaikkaa, mutta sai, koska useat todistivat pysyvästä luonteen muutoksesta. Joten kyllä se mahdollista on, joskin harvinaista.
En voisi, koska en ole niin id*ootti.
Moni nainen seurustelee nyrkkisankarin kanssa vaikka tiedossa, että edellinen vaimo sai nyrkkiä... Väkivaltaiset miehet löytää aina uuden uhrin.
Vierailija kirjoitti:
"Edellisessä suhteessaan ollut väkivaltainen." Todella pitkä aika pitäisi kulua, ehkä kymmenen vuotta ja sen ajan kestänyt tiivis terapia. Sittenkään en haluaisi sellaista miestä omalle kohdalleni. En haluaisi ottaa riskiä ellei hän olisi tullut uskoon ja elänyt väkivallatonta uskonelämää useita vuosia.
Jeesus voi kyllä muuttaa totaalisesti. Seurakunnan virtuaalikokouksessa todisti uskoon tullut nainen, jota ennen kadulla pelättiin. Nyt kaikki tulevat juttelemaan hänelle. Hänen luonteensa on muuttunut täysin. Hän ei meinannut saada työpaikkaa, mutta sai, koska useat todistivat pysyvästä luonteen muutoksesta. Joten kyllä se mahdollista on, joskin harvinaista.
Niin no, kyllähän siitä uskosta voi saada sen motivaation ja tuen muutokseen, mutta kyllä se muutos täytyy tehdä ihan itse. Muuten se on vain esitystä.
Huumorintajuinen? Ilon kautta turpaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, kyllähän siitä uskosta voi saada sen motivaation ja tuen muutokseen, mutta kyllä se muutos täytyy tehdä ihan itse. Muuten se on vain esitystä.
En usko, että hän kykeni tekemään muutosta itse. Hänen puolestaan rukoiltiin paljon. Viha ja katkeruus lähtivät. Monet ihmettelevät tämän naisen muutosta. Se todistaa ihmeestä, mutta ne, jotka eivät häntä tunne, eivät ehkä usko. Itse hän sanoo, että vihasi ennen esim. vanhuksia ja nyt rakastaa. Eikä siinä ollut vuosikausia terapiaa. Minulle tämä on ihme. Tämä nainen oli täysin mahdoton tapaus. Kaikki pelkäsivät häntä.
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen seurustelee nyrkkisankarin kanssa vaikka tiedossa, että edellinen vaimo sai nyrkkiä... Väkivaltaiset miehet löytää aina uuden uhrin.
Niin koska väittävät eksää hulluksi valehtelijaksi. Just joku aika sitten täällä väkivaltaisen miehen sisko kertoo että mies aina piilottelee aluksi uutta naistaan suvulta ja tuttavilta ettei kukaan kerro naiselle.