Kosteusvoide, joka ei tuki ihohuokosia mutta kosteuttaa?
Olen pulassa: en löydä mistään kosteusvoidetta, joka kosteuttaisi, mutta ei tukkisi ihohuokosia. Minulla on aika kuiva iho, mutta epäpuhtauksia (mustapäitä ym.) T-alueella. Tällä hetkellä en käytä mitään kosteusvoidetta kun iho selvästi menee huonompaan suuntaan käytettyäni. Onko vinkkejä mikä voisi toimia? Tässä lista niistä tuotteista mitä olen käyttänyt ja kaikista tullut naama täyteen näppyjä... :/
Lumene bright now, arctic aqua ja sensitive touch (Lumenen tuotteista ihoni on mennyt todella huonoon kuntoon!)
ACO FACE day cream (olen käyttänyt myös ACO:n aurinkorasvaa ja siitä iho mennyt huonoon kuntoon)
Desert Essence Gentle nourishing day cream
L300 kuivan ihon yövoide
ORION Humektan ja Aqualan Plus
Laveran joku kosteusvoide (en muista tarkemmin minkä niminen)
Olen kiitollinen jos joku osaisi auttaa!
Kommentit (89)
Ostin joku aika sitten aco night yövoiteen apteekista myyjän esittämänä.Iho meni vähitellen tosi huonoon kuntoon.tuli näppyjä jotka vähitellen lisääntyivät pitkin kasvoja ja kaulaan.Suorastaan aknea.olen jo aikuinen keskiikäinen nainen.Tuote jopa hajustamaton.Nyt lopetin voiteen käytön ja yritän saada ihon takaisin normaaliin kuntoon.Tai onko lähettävä lääkäriin.Eipä voi luottaa näihin apteekin tuotteisiinkaan aina.
Parikymppisenä en voinut käyttää Bellavitaa, koska ihoon tuli raskas tunne. Nyt lähes 40 vuotiaana se sopii iholleni. Siitä on kai joku +30v versio, mutta käytän ihan sitä perusversiota.
Lidlin Cien-sarjasta sininen purkki aqua!!Ihan loistava.
Olen kokeillut kalliita ja halpoja voiteita, apteekkituotteet ovat olleet aivan yhtä tukkivia ja ärsyttäviä kuin muutkin. Ainoat, jotka itselläni toimivat, ovat ihan tavallinen Nivea Soft ja välillä vaihdokkina Aqualan. Aqualanista tuntuu kuitenkin tulevan rasvaisuutta ja epäpuhtauksia paljon herkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut kalliita ja halpoja voiteita, apteekkituotteet ovat olleet aivan yhtä tukkivia ja ärsyttäviä kuin muutkin. Ainoat, jotka itselläni toimivat, ovat ihan tavallinen Nivea Soft ja välillä vaihdokkina Aqualan. Aqualanista tuntuu kuitenkin tulevan rasvaisuutta ja epäpuhtauksia paljon herkemmin.
Tossa Niveassa on mineraaliöljyä. Ei kannata käyttää.
Hassua kyllä, ainoa edullinen voide joka sopii minun kasvoilleni on käsivoide. Se imeytyy nopeasti, oikeasti kosteuttaa ja on tarpeeksi kevyt vaikka päiväkäyttöön. En varmaan edes osaa tarpeeksi kehua sitä.
Se löytyy marketeistakin: Natusan 24hour moisture hand cream.
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisenä en voinut käyttää Bellavitaa, koska ihoon tuli raskas tunne. Nyt lähes 40 vuotiaana se sopii iholleni. Siitä on kai joku +30v versio, mutta käytän ihan sitä perusversiota.
Olin jossain luontoleirillä 14vuotiaana ja vähän vanhempi kaverini lätki sitä rasvaista Bellavitaa naamaansa koko leirin ja muistan miten kuulas ja hehkuva iho hänellä oli, ja miehet ihastuneita.
Sitten kun leiri loppui, menin heti ostamaan Bellavitaa ja kuljin sinnikkäästi naama kiiltäen kuin voilla voideltuna sen syksyn. Kaikki rasvat ei toimi kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Hassua kyllä, ainoa edullinen voide joka sopii minun kasvoilleni on käsivoide. Se imeytyy nopeasti, oikeasti kosteuttaa ja on tarpeeksi kevyt vaikka päiväkäyttöön. En varmaan edes osaa tarpeeksi kehua sitä.
Se löytyy marketeistakin: Natusan 24hour moisture hand cream.
Tuon nyt kehtaa vielä sanoakin, mutta entäs tämä: Erioil kosteusemulsio(tai sehän on Aisti nykyään). Käytän sitä usein poskipäille 'lukitsemaan' hoitavamman kasvovoiteen. Tai joskus pelkästäänkin.
Todellinen luottotuote, ja sanon tämän laidasta laitaan voiteita käyttäneenä 'friikkinä'
Voiteen pitää olla hajustamaton, alkoholiton ja silikoniton. Eikä saa sisältää mentholia. Mä olen käyttänyt Forever:in aloevera-voidetta, oli paras minkä olen koskaan löytänyt. Valitettavasti se loppui äskettäin ja pitää taas etsiä, kuka myisi. Kaupan voiteita saa hetken penkoa, että löytää yhtä hyvän, mutta joku ohuempi, olisiko Herbina:lla jotain sopivaa voidetta, niissä ei yleensä ole parabeenejä eikä silikonia. Paksuimmat eivät ole hyviä mustapäiselle iholle, mutta ohutta voi laittaa kaksi kerrosta tarvittaviin kohtiin. Itse käytän talvisin ohuen rasvan päällä hamppu- tai arganöljyä.
Pahimmat mustapäät kannattaa hoitaa pois salisyylihapolla, se kuorii ja vähentää rasvoittumista.